Schoonmoeder..............

23-04-2015 12:57 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Al enige tijd zit ik over een bepaald iets te piekeren en nu dacht ik van: laat ik eens advies inwinnen van totale buitenstaanders om te kijken wat zij er van zeggen: ik heb al een aantal jaren een hele lieve partner, maar er is 1 probleem.. zijn moeder... Ik vind het een vreselijk mens en daar heb ik zo mijn redenen voor (heeft mij veel zwart gemaakt, uitgescholden, is vreselijk labiel e.d. en ik kwam er achter dat ik dus niet de enige was bij wie ze dit allemaal doet). Tegen mijn vriend heb ik het subtieler verwoord en aangegeven dat ik "niet zoveel met haar heb". Voor mijn vriend betekent zijn moeder heel veel en hij vond het gelukkig ook niet normaal wat zij allemaal heeft gedaan, maar hij heeft het achter zich gelaten en hij zegt dat "ik dat ook gewoon maar moet doen". Hij zegt dat hij heel graag wil dat zijn moeder en ik een goede band krijgen en dat ik dingen samen met haar moet gaan ondernemen e.d. Daar wordt HIJ dan gelukkig van zegt hij.. maar IK word daar doodongelukkig van! Je hebt dat toch wel eens dat als je een bepaald iemand om je heen hebt dat je je dan heel naar voelt en er een negatieve vibe hangt e.d. Dat heb ik dus met haar... WAT moet ik nu doen zeg.. iets doen waar ik mijn partner wel gelukkig mee maak, maar zelf doodongelukkig van word of.... Ik weet het echt even niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:13:

[...]





Ze is alleenstaand..



Oh ja die zijn het ergst. Geen eigen leven zeker? Nu heb ik het geluk dat die van mij ook nog een dochter heeft waar ze lekker aan kan hangen, en meerdere zoons. Het is voor je man heel lastig dat snap ik.

Maar ja een naar mens blijft een naar mens in mijn ogen. Die van mij heeft tussen haar ziekte en gejammer nog steeds tijd en energie om haar gal te spuwen naar alles en iedereen.

Ik zou zeggen dat hij je voor een keuze zet, welke niet reëel is. Dat je je best doet puur voor hem, maar dat je er geen vrienden mee gaat worden. Dat heeft hij te accepteren.
Klinkt niet als een hele leuke vriend.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat jou vriend een ideaal beeld in zijn hoofd had waarin zijn vriendin en zijn moeder de beste maatjes zijn en voortdurend bij elkaar op de koffie gaan. Dat snap ik! Lijkt me heerlijk. Maar hij moet gaan accepteren dat het leven niet altijd loopt zoals je hoopt.



Hij zal dus afscheid moeten nemen van dat ideaalbeeld en de realiteit accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aardig doen en mooi weer spelen, als je haar ziet.

Hier heb ik ook wel eens geprobeerd, wat uit te praten of mijn zienswijze te belichten. Hielp niet, bord voor d'r kop. Nou ja, het is haar bord, dus laat maar lekker.

Uitstapjes zou ik ook niet zo snel doen, maar als je vriend het wil, eventueel met zijn 3-en en dan iets waarbij je niet zo veel hoeft te kletsen, bioscoop of zo.



Bedenk wel, een schoonmoeder die je nu bijna nooit ziet, komt (vaak) opeens erg vaak, als er kinderen zijn.

Hier tenminste wel, van om de 2 maanden hooguit anderhalf uur, naar de deurstijl eruit lopen.

Omdat ze wel lief voor de kinderen was, kon ik het (vaak) wel hebben.

Maar ideaal was het niet.



Succes met een modus vinden.



Blijf ook naar je vriend toe zo diplomatiek, heel goed van je, dan is het niet jouw probleem, als zijn moeder stom doet, maar de hare en zijn, jij houdt je tenslotte altijd netjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 23 april 2015 @ 13:13:

Wat doet hij met jouw ouders dan?



Ik zou hier ook snel klaar mee zijn. Alsof hij een soort Siamese tweeling is met z'n moeder. 'Neem je mij dan krijg je haar er gratis bij. Dus doe leuk...'Het lijkt me in dit geval andersom: Wees aardig tegen je schoonmoeder/ mijn moeder en dan kun je mij als relatie krijgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een lapzwans. Als hij voor zijn mammie kiest gaat hij toch lekker de rest van zijn (en haar) leven

daar wonen. Enorm onaantrekkelijk dit soort mannen. En nog chanteren ook. Weg ermee!



Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal, ik zou er ook niet aan meewerken. Is hij verder ook dominant?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:maar hij heeft het achter zich gelaten en hij zegt dat "ik dat ook gewoon maar moet doen".Dat is toch echt wat makkelijk. Hij zou meer geïnteresseerd moeten zijn in jouw gevoelens en geluk. Dat zou voor mij de eerste opgave zijn aan hem. Verder zou ik niets doen en haar totaal uit de weg gaan zolang hij zich zo weinig inspant.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zit het op andere vlakken goed tussen jullie?

Ik zou hier geen trek in hebben. Wordt hij kwaad als je dat zegt? Dan is het zijn probleem, en als hij niet met je verder wil, heel pijnlijk natuurlijk, maar vind zijn gedachtegang nogal scheef. Denkt hij dat jij zijn bezit bent en je kan kneden?

Gebeurt het vaker dat je iets 'moet' van hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Warrique schreef op 23 april 2015 @ 13:25:

Gewoon aardig doen en mooi weer spelen, als je haar ziet.

Hier heb ik ook wel eens geprobeerd, wat uit te praten of mijn zienswijze te belichten. Hielp niet, bord voor d'r kop. Nou ja, het is haar bord, dus laat maar lekker.

Uitstapjes zou ik ook niet zo snel doen, maar als je vriend het wil, eventueel met zijn 3-en en dan iets waarbij je niet zo veel hoeft te kletsen, bioscoop of zo.



Bedenk wel, een schoonmoeder die je nu bijna nooit ziet, komt (vaak) opeens erg vaak, als er kinderen zijn.

Hier tenminste wel, van om de 2 maanden hooguit anderhalf uur, naar de deurstijl eruit lopen.

Omdat ze wel lief voor de kinderen was, kon ik het (vaak) wel hebben.

Maar ideaal was het niet.



Succes met een modus vinden.



Blijf ook naar je vriend toe zo diplomatiek, heel goed van je, dan is het niet jouw probleem, als zijn moeder stom doet, maar de hare en zijn, jij houdt je tenslotte altijd netjes Och, dat is nog zoiets... we hebben nog geen kinderen, maar ik ben als de dood dat als we eenmaal kindjes hebben dat ze er dan erg vaak is.... brrr... ik zou me er ook vreselijk bij voelen om mijn kind bij haar alleen achter te laten...
[.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 23 april 2015 @ 13:44:

Zit het op andere vlakken goed tussen jullie?

Ik zou hier geen trek in hebben. Wordt hij kwaad als je dat zegt? Dan is het zijn probleem, en als hij niet met je verder wil, heel pijnlijk natuurlijk, maar vind zijn gedachtegang nogal scheef. Denkt hij dat jij zijn bezit bent en je kan kneden?

Gebeurt het vaker dat je iets 'moet' van hem?Op andere vlakken zit het eigenlijk wel goed ja! Zijn moeder is echt even een dingetje... Hij wordt inderdaad wel boos als ik zeg dat ik toch niet geforceerd leuke dingen kan gaan doen met iemand waar ik totaal niks mee heb... maar ik moet maar m'n best er voor doen zegt ie anders maak ik hem niet gelukkig...................
Alle reacties Link kopieren
quote:Warrique schreef op 23 april 2015 @ 13:25:





Blijf ook naar je vriend toe zo diplomatiek, heel goed van je, dan is het niet jouw probleem, als zijn moeder stom doet, maar de hare en zijn, jij houdt je tenslotte altijd netjes Dit dus. laat zien dat jij "boven"haar staat.
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....Dan weet je wel genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Je bent erg passief, TO en daarmee geef je signalen af dat je te manipuleren bent. Dat is zwak. Dat merkt zij en zal steeds meer een hekel aan je krijgen en macht over de situatie.



Maar goed, je wil er niets aan doen alleen mopperen en haten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2015 14:54
Reden: ongepast
% gewijzigd
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 april 2015 @ 13:57:

Je bent erg passief, TO en daarmee geef je signalen af dat je te manipuleren bent. Dat is zwak. Dat merkt zij en zal steeds meer een hekel aan je krijgen en macht over de situatie.



Maar goed, je wil er niets aan doen alleen mopperen en haten.Kun je mij dan vertellen hoe ik "iets kan doen" aan een goede band krijgen met iemand waar ik totaal niets mee heb? :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik toch al gezegd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 april 2015 @ 14:00:

Dat heb ik toch al gezegd.Ja, totaal uit de weg gaan zeg je... maar is dat de oplossing?????
[quote]Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:59:

[...]





Kun je mij dan vertellen hoe ik "iets kan doen" aan een goede band krijgen met iemand waar ik totaal niets mee heb? :-)[/quot]

Een kleinkind zal ze erg blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:53:

[...]





Op andere vlakken zit het eigenlijk wel goed ja! Zijn moeder is echt even een dingetje... Hij wordt inderdaad wel boos als ik zeg dat ik toch niet geforceerd leuke dingen kan gaan doen met iemand waar ik totaal niks mee heb... maar ik moet maar m'n best er voor doen zegt ie anders maak ik hem niet gelukkig...................



Dit klinkt als een haat/liefde verhouding tussen hem en zijn moeder. Niet goed dus. Om nu meteen te zeggen: daar is de deur.... Maar besef wel dat dit een relatie behoorlijk onder druk kan zetten. Was bij ons wel zo. Nu zijn wij zover dat ik het heb geaccepteerd. Het bord voor de kop verhaal. Ze is erg ziek, was kantje boord zelfs. Ik breng haar eten, maak schoon, doe een leuk praatje. Maar als ze er niet meer zou zijn, zou ik echt geen traantje laten. Mijn man ziet dit en waardeert mij er heel erg om. Dit zegt hij ook. Dat ik ( en de kinderen) de belangrijkste persoon in zijn leven ben, maar dat hij dat niet altijd heeft laten blijken. Ik weet nu dat hij dingen ook gewoon doet omdat hij dat als een plicht tegenover moeder ervaart. Prima. We hebben daar een goede weg in gevonden. Maar heeft ook wel even geduurd.

Ik ben bang dat jou vriend dat echt zelf moet inzien. En het is natuurlijk de vraag: hoe ver kan jij daar in meegaan> Hoeveel kan jij hebben? Want het is er gewoon niet, die band tussen jou en haar.
Alle reacties Link kopieren
Je kan geen goede relatie krijgen als een van de twee partijen dat niet wil. Zelfs al word je een smekeling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
.
Alle reacties Link kopieren
quote:misswhite schreef op 23 april 2015 @ 13:22:

ik denk dat jou vriend een ideaal beeld in zijn hoofd had waarin zijn vriendin en zijn moeder de beste maatjes zijn en voortdurend bij elkaar op de koffie gaan. Dat snap ik! Lijkt me heerlijk. Maar hij moet gaan accepteren dat het leven niet altijd loopt zoals je hoopt.



Hij zal dus afscheid moeten nemen van dat ideaalbeeld en de realiteit accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 23 april 2015 @ 13:58:

[...] Kan heel goed als ze verder ook niet zo gezond is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2015 14:55
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven