Schuldgevoel. Vertellen of niet

01-12-2015 00:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik hier op het forum verteld over mijn scharrel relatie.

Heb veel advies gekregen, maar ondanks het advies ermee te stoppen, bevind ik me nog steeds in het zelfde schuitje.

Omdat het geen zin heeft alles weer te vertellen probeer ik het even kort samen te vatten.



Ik heb al anderhalf jaar een omgang met een jongen die 8 jaar jonger is dan ik.

Hij is 25 en ik 33.

We zien elkaar elke dag, en doen praktisch alles samen.

Ondanks dat hebben wij geen relatie.

Dat ligt niet aan mij maar aan hem.

Hij vind dat hij nog niet helemaal klaar is voor een relatie, en heeft er dan ook geen zin in om er tijd en energie in te steken (iets wat hij allang doet, maar dat even ter zijde)

Wel hebben we afgesproken het niet meer met andere te doen. Zowel sex als daten.

We zijn dus exclusief naar elkaar.

Alles wijst er dus eigenlijk op dat we gewoon en relatie hebben, op facebook official daargelaten .



Toch voel ik me niet prettig erbij, ik wil graag wel een vaste echte relatie.

Sowieso omdat ik graag wil dat iemand 100 procent voor me gaat.

Dat geeft mij een zeker gevoel.

Maar ook met oog op de toekomst.

Op deze manier van omgang, heb je het namelijk niet over de toekomst, en heb ik het gevoel aan te blijven modderen.

Dit heb ik al 80.000 keer met hem besproken maar hij blijft voet bij stuk houden.

Goed, dit is niet het probleem op het moment, althans niet waarvoor ik advies wilt.



Het volgende is namelijk gebeurd.

Vorige week was mijn lover een weekend weg.

En ik besloot lekker op zaterdag de kroeg in te gaan.

Het was gezellig en had aardig wat gedronken.

Een jongen die ik al een tijdje ken was er ook.

En ik voel me al een lange tijd best wel aangetrokken tot hem.

Na de kroeg ben ik netjes alleen naar huis gegaan.

Maar toen begon deze man dus ineens mij te berichten via Facebook, dat had hij wel vaker gedaan maar dan was ik altijd met mijn lover.

Nu dus niet, en zonder eigenlijk een enkele twijfel heb ik hem langs laten komen.

En we hebben dan ook sex met elkaar gehad.

Was wel erg dronken, maar wist echt wel wat ik deed.

Het vreemde was, dat ik me de dagen erna niet 1 moment schuldig heb gevoeld.

Tot nu ineens.

Want we hebben dan wel geen relatie, maar ik voel me toch een beetje een bedrieger.

De grote vraag blijft Door m'n hoofd spoken, moet ik het vertellen of niet?

En als ik het vertel voegt dat dan wat toe?

Mijn lover is niet een persoon die me gelijk de deur wijst denk ik.

Maar ben wel een beetje bang voor wraak en al dat soort dingen.

En daar ben ik toch echt een beetje te oud voor geworden.

Vind het een erg lastige kwestie, want in al m'n vaste relaties ben ik nog nooit vreemd gegaan.

Ben best ruim denkend, maar dan nog vind ik vreemdgaan een pijnlijke kwestie altijd.

Maar goed, dit is natuurlijk geen echte vaste relatie.

Nu kan ik me voorstellen dat er hier veel mensen zijn die denken, waarom stop je er dan niet mee (met deze "relatie".)

Maar ondanks wat ik gedaan heb, hou ik best veel van deze jongen.

En is een punt erachter zetten is heel erg moeilijk voor me.

Ik denk dat ik het met die ander gedaan heb, om mezelf te bewijzen dat ik toch nog steeds vrijgezel ben.

Al voelt dat natuurlijk niet echt zo, en eerlijk is het al helemaal niet



Ik hoop op wat advies hier en daar, en natuurlijk jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen relatie met hem, bent hem geen verantwoording schuldig
Ik zou het zeggen tegen hem en deze gebeurtenis zien als begin van het loskomen van je 'vriend', en dat is een goede zaak, want een man die je al 1,5 jaar aan het lijntje houdt ben je beter kwijt.



En het waarom van het 'vreemdgaan' is duidelijk: je maakt je onbewust los omdat je niet de volwaardigheid en zekerheid hebt van een echte relatie en daarom sta je open voor iemand nieuw.



Mooi toch, hoe het brein werkt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande.

Voor welke wraak ben je bang, dat hij je jaloers gaat maken?

Heb je een toekomst met deze jongen en wat is het je waard?
Hatsjikideee...
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je niet-relatie niet met andere bezig is. Hij wil jou voor zich alleen hebben en verder alleen de lusten en niet de lasten.



Maar als het moeilijk is om er een punt achter te zetten, zou ik het ook niet doen nee…



Hij zal soms best lief zijn, maar hij is niet serieus met je. Zo lang jij aan hem hangt kun jij ook niemand vinden die wel voor jou wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik denk idd voor het jaloers maken.

Beetje kinderachtig eigenlijk als ik het zo bekijk.

En qua toekomst, weet ik het ook allemaal even niet.

Mijn leven ligt sowieso nogal op z'n gat (dat heeft niks met hem te maken)

Dus dan vind ik het helemaal lastig keuzes te maken om ermee te stoppen of niet.

Hoe dan ook, ik denk dat ik gewoon mijn mond dicht hou.

Want idd, ik ben hem eigenlijk geen verantwoording schuldig.

Al voel ik me er niet helemaal lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
""Wel hebben we afgesproken het niet meer met andere te doen. Zowel sex als daten.

We zijn dus exclusief naar elkaar.""



Als je dit met hem hebt afgesproken, dat heb je je nu dus niet aan die afspraak gehouden.

Dat zou hij toch best mogen weten denk ik? Wel zo eerlijk.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 01 december 2015 @ 00:47:

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je niet-relatie niet met andere bezig is. Hij wil jou voor zich alleen hebben en verder alleen de lusten en niet de lasten.



Maar als het moeilijk is om er een punt achter te zetten, zou ik het ook niet doen nee…



Hij zal soms best lief zijn, maar hij is niet serieus met je. Zo lang jij aan hem hangt kun jij ook niemand vinden die wel voor jou wil gaan.



Ging net wat mis met quote geloof ik, stuurde hem denk ik privé.

Excuses mocht dit het geval zijn.



Maar ik vind dit bericht wat kort Door de bocht.

Zeg niet dat je helemaal ongelijk hebt, maar mij voor zichzelf houden en dan zelf wel kunnen doen wat hij wilt is niet waar.



Hij werkt onwijs veel, en ik zie hem elke avond.

Zou niet weten waar hij de tijd vandaan haalt om met andere af te spreken.

En als ik dan naar hem toe ga is hij net klaar met werken.

Hij werkt voor z'n ouders, dus daar met andere afspreken lijkt me niet het geval

Maar goed, je weet het maar nooit
Ik snap dat je je schuldig voelt. Of je het nou wel of niet een relatie noemt..jullie hadden wel de afspraak gemaakt exclusief te zijn en daar heb je je niet aan gehouden.



Aan de andere kant, denk dat het ook onbewust een process is om van hem langs te komen want zo lang met iemand daten maar er geen stempel op mogen plakken is toch ook geen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bianca070 schreef op 01 december 2015 @ 00:51:

ik denk dat ik gewoon mijn mond dicht hou.

Want idd, ik ben hem eigenlijk geen verantwoording schuldig.

.Als je exclusiviteit hebt afgesproken en hij denkt dat het veilig vrijen is met jou en jij doet het ook met anderen, dan vind ik wél dat je verantwoording schuldig bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb geen DM dus het zal wel goed zijn gegaan . Tja waar ging hij dat weekend heen dan? En het kan ook best dat hij verder met niemand bezig is. Toch wil hij om een of andere reden jullie relatie niet officieel maken.



Wil je verder zoals jullie "relatie" nu is en is je vraag alleen over wel of niet vertellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 01 december 2015 @ 01:07:

Ik heb geen DM dus het zal wel goed zijn gegaan . Tja waar ging hij dat weekend heen dan? En het kan ook best dat hij verder met niemand bezig is. Toch wil hij om een of andere reden jullie relatie niet officieel maken.



Wil je verder zoals jullie "relatie" nu is en is je vraag alleen over wel of niet vertellen?

Hij ging een weekend naar een darttoernooi met vrienden.

Vooral vrienden van mij, en inmiddels ook van hem.

Wij kennen elkaar ook van het darten namelijk.

Er zou daar niet veel gebeurd zijn, anders had ik dat wel gehoord.

Ken daar zo vreselijk veel mensen.

Ik had geen zin om mee te gaan dit keer.



Nou ja, of ik verder wilt is natuurlijk ook de vraag.

Maar ik weet nu dat ik hem toch niet kan loslaten.

Daarvoor is mijn situatie echt heel kut.

Niet dat ik hem daarvoor gebruik hoor.

Maar feit is gewoon als ik er nu mee stop dan komt dat verdriet er ook nog eens bovenop, en dat kan ik nu ff niet hebben.

Natuurlijk wil ik wel iemand die helemaal voor me gaat, en gewoon lekker huisje boompje beestje.

Maar de situatie is even wat ingewikkelder dan hoe ik het net vertelde.
Als jij niet stopt, stopt hij wel - als hij iemand is tegengekomen met wie hij wél een relatie wil.



Ik zou het wel vertellen. Vind zijn reactie wel interessant eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 01 december 2015 @ 01:26:

Als jij niet stopt, stopt hij wel - als hij iemand is tegengekomen met wie hij wél een relatie wil.



Ik zou het wel vertellen. Vind zijn reactie wel interessant eerlijk gezegd.



Die kans zit erin ja.

Maar dan is dat maar zo, als dat op dit moment zou gebeuren.

Want zoals ik al zei, is het voor mij nu even niet een optie ermee te stoppen.

Wat niet betekend dat ik er nog eens anderhalf jaar mee doorga.

Maar voor nu is het even goed zo.



En ik ben wel ook best benieuwd naar zijn reactie.

Maar om nou alleen om m'n nieuwsgierigheid te bevredigen dit re vertellen, lijkt me een beetje raar.

Hoe dan ook, ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik ga doen denk ik
Wat nou als hij zegt: blij dat je het vertelt, ik heb er ook af en toe seks naast. En we hebben geen relatie, dusse....



Zou je dat dan ok vinden?



Je mag best zeggen dat je helemaal met hem wil zijn, óf helemaal niet.

Ik denk dat je bang bent voor de gevolgen als je dat doet.

Maar als je zo close bent als jij beschrijft, je deelt zo veel, dan zou het ook voor hem pijn doen dat te verliezen hoor. Reken maar.



En de zogenaamde lossigheid stelt niks voor. Dat zie je nu maar. Je voelt je schuldig vanwege een afspraak die je met hem gemaakt hebt en die je verbroken hebt. Want emotioneel voel je je een setje.



Als je gezegd hebt exclusief te zijn dan is vertellen een optie.

Fat change dat je de boel er mee torpedeert. Maar doorgaan zo, op deze 'we geven het geen naam' basis werkt voor jou ook niet, dus misschien maar goed om de bom te laten barsten.



Het gaat veel.duidelijkheid scheppen en dat is heel veel waard.
Alle reacties Link kopieren
Hij is 25. Misschien wil hij zich op deze leeftijd nog wel niet binden aan een vrouw die binnen nu en een tijdje last kan krijgen van rammelende eierstokken? Hij vindt je vast heel leuk, maar durft/wil nog niet de stap te zetten om dit met jou een echte relatie te noemen vanwege het benauwende gevoel. Als je 25 bent en je hebt een relatie met een leeftijdsgenoot of een meisje van 23 is het al anders dan dat je een relatie hebt met iemand van 33.



Als ik jouw verhaal lees wil je dolgraag een relatie. Waarom blijf je trekken aan een dood paard? Hij wil het gewoon niet, anders kwam hij er wel voor uit.

Zeg het hem eerlijk wat er is gebeurd, dat je gek van hem bent, maar dat je toch op zoek bent naar iemand die hetzelfde in het leven staat als jou op dit moment. Dat is geen schande toch?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast heel suf en zo hoor,maar als ik hoteldebotel verliefd ben en zelfs pretendeer van iemand te houden, komt het niet in mijn hoofd op om met een ander te gaan liggen neuken.



Verder vraag ik me nu af wat jij nou wilt?

Een relatie met die jongere man?

Gaat niet gebeuren.

Als een man zo duidelijk keer op keer zegt, ik wil geen relatie.

Geloof hem dan maar.



Maar hij vindt het wel best zo

Wel de lusten, niet de lasten.

Voor jou is het niet genoeg.



Dam zal jij de stap moeten nemen om te stoppen met deze niet relatie.



Vertellen wat je hebt gedaan lijkt mij een mooie eerste stap
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jullie hadden afgesproken om exclusief te zijn en jij hebt je daar niet aan gehouden. Het lijkt me dat hij dit wel mag weten dan.
Grote kans dat hij er zelf ook uitstapjes op nahoudt.
Alle reacties Link kopieren
Zou die jongen uit de kroeg vaker langs laten komen... Zo vergeet je je scharrel vanzelf.
Dus dat...
quote:FR1789 schreef op 01 december 2015 @ 07:21:

Jullie hadden afgesproken om exclusief te zijn en jij hebt je daar niet aan gehouden. Het lijkt me dat hij dit wel mag weten dan.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Je houdt jezelf voor de gek. Je zegt dat je huisje boompje beestje wilt, maar zo lang je aan dit heerschap blijft hangen, is er geen ruimte in je leven voor iemand die dat allemaal wél met je wil.



Gebruik dit als een eye opener en kijk waar je echt heen wilt.
Hoe je het ook draait TO, je hebt hem bedrogen.

Jullie hadden een afspraak en daar had jij schijt aan. Zo diep kunnen je gevoelens voor die jongen niet zitten.



Hij is tenminste eerlijk en duidelijk geweest door te zeggen geen relatie te willen, dat kan je van jezelf niet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 01 december 2015 @ 08:12:

Hoe je het ook draait TO, je hebt hem bedrogen.

Jullie hadden een afspraak en daar had jij schijt aan. Zo diep kunnen je gevoelens voor die jongen niet zitten.



Hij is tenminste eerlijk en duidelijk geweest door te zeggen geen relatie te willen, dat kan je van jezelf niet zeggen.Precies. Eerlijk zijn dus. Want ook al heb je geen relatie met hem, je had wel een afspraak waar je je niet aan hebt gehouden.
Wel de lusten , niet de lasten, laat je niet gebruiken meis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven