single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Vandaag wel even een lekker dagje. Uitgeslapen tot half 10, alleen moest toen de klok nog terug, Hihi. Net ff naar de praxis geweest, 2 hardboard borden gehaald. Ik ben van plan om voor de jongens een graffiti met hun naam te maken voor op hun kamers. Het begin is er met de platen en witte latex.

Ook nog even bij Ikea geweest, gelunched daar. Lampjes voor op de slaapkamer en fotolijsten gekocht. En weer kaarsen natuurlijk..... Leuk om de boel een beetje aan te kleden.



Natuurlijk kies je nu voor deze situatie, maar ook wel een beetje voor deze man. Anders had je nu niet in deze situatie gezeten.

Maar zo lang jij je er goed bij voelt.
Oh lekker allemaal van die leuke gezellige dingen gekocht.

Wat een gaaf idee, zo'n graffiti voor de jongens! Echt heel stoer.

Ach ja, tuurlijk heb jij ook gelijk. Ik kies ook wel een beetje voor deze man, want als ik hem niet zo leuk, lief en lekker had gevonden was dit natuurlijk niet gebeurd. Maar ik verwacht verder niets van hem, dat bedoelde ik eigenlijk meer..
Shit Dolphine, dat was dus een slecht bericht wat je vanmiddag hebt gekregen..Dat kan er ook nog wel bij..:(

Echt ontzettend kl*te meid..Per wanneer houdt het dan op?

Geen mogelijkheid om bij een van de projecten of de gemeente aan te schuiven?

Heel veel sterkte meid, dikke kus.
Het zou per april ophouden. Ik heb vrijdagochtend een gesprek met mijn leidinggevende. Het is zuur. Vooral omdat ons hele team is opgedoekt. En ze hebben ons toen voorgehouden dat er nog wel toekomst was voor ambulant. Maar niet dus. Dan ben je met bijna 16 dienstjaren dus ook nergens meer. Bij de gemeentes is op dit moment en komend jaar allemaal nog gedetacheerd. Daar heb ik dus helemaal niks aan nu. Dit is wel weer even een mokerslag die ik moet verwerken zeg....
Hoe is het nu Dolphine? Ben je vandaag naar kantoor geweest en heb je er met je collega's over kunnen praten?

Jeetje zeg, het hele team opgedoekt..Dan ga je je inderdaad afvragen of ze dat niet al hadden kunnen voorzien. Bah.

Kun jij nog de motivatie vinden om nog tot april vol overgave te werken? Dat lijkt mij verrekte moeilijk.

Je zou toch haast denken dat de gemeenten zitten te springen om de expertise van de mensen uit de (jeugd)hulpverlening..maar in de praktijk is dat dus anders?
We hadden vanavond gelukkig afscheid van een collega die voor vrijwillig vertrek heeft gekozen. Dat kwam nu mooi samen. Gedeelde smart is halve smart. In elke leeftijdscategorie is er 1 overgebleven. 2/3 is dus boventallig. Mijn pech dat mijn directe collega in mijn leeftijdscategorie op 1 maart 1999 is begonnen en ik op 15 maart 1999. Dat scheelt dus precies 15 dagen.....

Ik verwacht dat na 1 januari de kansen binnen de gemeentes wel komen. Dan lopen de meeste pilots af en komen er denk ik vacatures. Ook schijn ik intern nog geplaatst te kunnen worden. Moet allerlei formulieren invullen en dan vrijdagochtend gesprek.

Ik was erg emotioneel vandaag, heb de intervisie vanmorgen ook geskipt. Daar stond mijn hoofd niet naar. Vanmiddag wel gesprek op bureau jeugdzorg en huisbezoek gedaan.

Tja, zolang ik cliënten heb blijf ik werken, daar doe ik het voor. Daar kan ik me ook voor motiveren. Zonder cliënten wordt dat veel moeilijker hoor.
Oooo, so close ook nog...15 dagen...

Maar er zijn toch nog kleine kansjes dat je nog geplaatst kan worden? Een klein lichtpuntje?

Hopelijk krijg je vrijdag ook wat meer duidelijkheid over eventuele kansen.

Ja, ik kan me voorstellen dat je je voor de cliënten nog wel kunt opladen en dat het anders wel een heel ander verhaal zou zijn. Het is ook wel een hele vervelende samenloop van omstandigheden he, want je was natuurlijk al een beetje "wiebelig" door de gezondheid van je moeder en dan is dit net de druppel.

Morgen komt het grofvuil en net met mijn knul flink wat spul vast naar beneden gesjouwd.

De kamer is nu mooi leeg voor een nieuwe eettafel en stoelen! Ik heb alleen nog steeds niet de tafel gevonden die ik wil..stoelen wel, da's geen probleem (ik wil 4 van die met z'n buizenframe..). Wij hadden die vroeger thuis ook en die zaten heerlijk, veert een beetje.

Ik wil graag een rechthoekige hoogglans witte eettafel. En wil daar natuurlijk ook het liefst niet ál te veel voor betalen. Want ze zijn er natuurlijk wel, maar daar hangt dan een prijskaartje aan..pfoee..
Zo he, wat een veranderingen hier op het forum. Moet er even aan wennen hoor. Wat ben je druk geweest met spullen sjouwen. Wij hebben hier in de regio een Facebook pagina met 2e hands spulletjes. Hebben jullie dat niet? Misschien kan je op die manier voor een leuke prijs aan zo'n tafel komen.

Morgenochtend dat boventalligheid gesprek. Ik verwacht er niet veel van, wat ik zo van collega's terug hoor.

Ik heb gisteren ook een sollicitatie de deur uit gedaan. Als consulent bij een gemeente in Utrecht. Gericht op jeugdbescherming. Klinkt goed, ben benieuwd.

Vanavond zijn we even op kraambezoek geweest. Zoonlief was voor het eerst ' savonds alleen thuis. Weer een stap gemaakt.

Mijn moeder is gisteren begonnen met de bestralingen. Helaas wordt ze er ziek van. Dat is minder fijn......
Ik vind het eigenlijk maar niks hoor, deze nieuwe look..of zou het een kwestie van wennen zijn?

Wat sneu zeg, dat je moeder ziek is van de bestralingen..dan valt het extra zwaar.

Jammer, dat je niet veel hoeft te verwachten van dat boventalligheidsgesprek..dus met dat eventuele alsnog plaatsen valt het ook tegen? Spannend, die sollicitatie. En wat goed dat je gelijk al bezig bent.

Volgens mij hebben wij ook wel zo'n site ja, daar kan ik ook wel op neuzen..

Morgen ga ik naar mijn broer en schoonzus, daar een nachtje slapen en dan gaan we zaterdag naar mijn tante in Den Haag. Jarig geweest afgelopen dinsdag (86) dus dan moet je haast wel he..haha.

Ik ben er dus ff niet..Toch succes morgen, met het gesprek!
Veel plezier Scarlet dit weekend.

Ik had toch wel een goed gesprek vanmorgen. Mijn leidinggevende vertelde dat de organisatie toch mijn detachering wil blijven betalen komend jaar. Ook al ben ik boventallig. Dat is natuurlijk goed nieuws, dus nu toch maar weer een gesprek aangevraagd bij de coördinator, ik heb natuurlijk aangegeven dat ik dit niet wil, maar ik wil nu nog een keer in gesprek over de mogelijkheden.

Mensen die niet boventallig zijn, zijn ook onzeker want die kunnen zo maar naar een andere lokatie overgeplaatst worden. Ik moet er toch niet aan denken om in Eefde of Almelo terecht te komen.

Nou ja, wordt vervolgd.....

Morgen zo waar een keer uitslapen, zoonlief moet pas om half 2 voetballen. Zondag vieren we de verjaardag van mijn vader.

Mijn moeder voelde zich vandaag beter, ze heeft pillen tegen de misselijkheid en die helpen goed.
Dat is toch wel fijn nieuws Dolphine! Dus dan zou je in elk geval komend jaar nog verzekerd zijn van werk? En met dan misschien kans om in te stromen bij de gemeente? Ben benieuwd, hoe dit verder gaat. Spannend!

Fijn dat je moeder zich beter voelt met die pillen, altijd misselijk lijkt me echt zo rot.

Het was een lange dag vandaag zeg, pfoee, maar ook wel gezellig. Sowieso gisteren bij mijn broer, lekker gegeten en geborreld, vandaag dus naar mijn tante, we hebben haar mee uit eten genomen en een stuk over de boulevard gewandeld, wat een gesjouw zeg. Eigenlijk net weer thuis. Heerlijk languit ga ik!
Dat ga ik ook doen. Lekker met de beentjes op de bank. Ik stond vanmorgen om 9 uur de ramen te zemen. Toch een ritme he, vroeg wakker zijn in het weekend, ook als het niet hoeft. Vanmiddag moest zoonlief voetballen. Ze hadden niet zo'n beste dag vandaag. Ze hebben verloren, maar staan wek netjes 3e.

Eind van de middag richting Amsterdam voor Ajax. En nu lekker op de bank voor de tv.
Zo, en toen was het al weer zondag. Uit geslapen vanmorgen, tot half 9. Wasje opgehangen, en zitten brainstormen. We willen nu dan toch een vliering laten maken boven de zolder. Dan kunnen de grote kasten op zolder weg en dan kunnen we hem in 2en gaan delen, zodat er een slaapkamer extra komt. Daar willen we 2 bedden neer zetten, aan de voorkant. Van de zolder zetten we dan het bureau etc voor de werkplek. Ik heb informatie aangevraagd over het starten van een gezinshuis. Ongeveer het zelfde als pleegzorg, dus kinderen in je thuissituatie opvangen. Maar dan wel in dienst van een organisatie, zodat het gewoon je werk is en je salaris krijgt. Voor pleegzorg krijg je alleen een vergoeding.

Maar goed die vliering zat sowieso in de planning, dus daar gaan we nu eerst maar eens mee aan de slag.
Wow, wat een grootse plannen Dolphine! Ik heb een vriendin in Frankrijk die met haar man hetzelfde heeft gedaan, jarenlang, in Frankrijk Nederlandse jongeren opvangen.

Wel heel veel impact op je prive situatie natuurlijk, want ik ga er vanuit dat dat dan niet alleen voor de weekeinden zal zijn? Hoe vindt C. het?

Ben je dit sowieso van plan of is het ook afhankelijk van hoe de nabije toekomst eruit gaat zien? Maar eeerst de vliering dus. Klinkt goed.

Vandaag een beetje in huis gerommeld, had vrijdag en gisteren natuurlijk niets kunnen doen, dus dat was wel even nodig. Gewassen en gestreken natuurlijk ook. Nog even een beetje met S. zitten chatten. Pff, het is toch een beetje lastig af en toe hoor. Het is gewoon moeilijk om elkaar regelmatig te zien. Ik heb natuurlijk ook geen thuissituatie die het makkelijk maakt om elkaar hier te zien (zonder dat mijn knul ervan af weet, bedoel ik).

En juist omdat het elke x zo leuk is als wij elkaar zien, is dat dan toch iets wat je eigenlijk wel vaker zou willen. Donderdag heb ik m voor het laatst gezien. Eigenlijk zien wij elkaar tot nu toe zeker 1x in de week, dus dat valt nog wel mee, maar je weet nooit wanneer een volgende x zal zijn en dat maakt het moeilijker. Maar toch ook weer spannend. Ik weet het, ik doe het mezelf allemaal aan.

Op het werk ook weer volop "gedoe".

De plannen om in clusters/teams te gaan werken beginnen nu vorm te krijgen, dus moeten er weer overleggen worden georganiseerd om hierover te praten. Pfff, dit gaat weer tijd en energie kosten. Tijd die we nu al niet hebben. Komende week weer een collega met vakantie, aarghhhh!! Ik moet wel zeggen dat het hele S. gebeuren wel maakt dat ik het gedoe op het werk allemaal wat minder "heavy" zie. da's dan weer een voordeel, hahaha.
Ik heb het er natuurlijk al uitgebreid met C over gehad. In dit soort beslissingen ga je niet over 1 nacht ijs. Ik wilde in eerste instantie een extra pleegkind, maar dan voor vast en niet alleen het weekend. Echter met het oog op de toekomst, is het misschien verstandig om me op een gezinshuis te storten. Maar we gaan ons er eerst goed in verdiepen hoor.

Vandaag met mijn moeder mee naar het ziekenhuis geweest voor de bestraling. Ze had daarna een gesprek met de arts. Dit ging alleen over de misselijkheid en of de medicatie die ze hiervoor krijgt helpt.

Nog 2 dagen, dan is ze er van af.

Gisteren de verjaardag van mijn vader gevierd. Vandaag is hij jarig, 69 al weer.

Daar gezellig Chinees gehaald met z'n allen.

Helaas weer gezeik om Sinterklaas. Ik had overlegd of we het gezamenlijk zouden doen of niet. Mijn schoonzus gaf aan het met hun eigen gezin te vieren. Ik had dus mijn ouders gevraagd te komen gourmetten op 5 december en er zo een leuke avond van te maken. Nu zei ze gisteren dat ze het samen met de opa's en oma's wil vieren en wel op 5 december, omdat mijn jongste nichtje nog geloofd. Kortom ze verwacht dat weer de hele familie zich aan haar aanpast. En dat verdom ik dus deze keer. We doen het al jaren op haar manier, overleg erover is niet mogelijk, ik pas er voor. Vind het lullig voor mijn ouders die nu dus moeten kiezen......
Gefeliciteerd met je vader Dolphine! Ik vind m nog lekker jong hoor!

Wat erg zeg, weeeer dat gezeur om Sinterklaas..Ik weet nog wel hoe dat eerder ook speelde.. jammer, dat het nu weer zo is.

Zoals verwacht was het inderdaad weer aanpoten op het werk, pfoeee. Komende vrijdag heb ik ook mijn beoordelingsgesprek. Ik heb dit jaar niet eens mijn functioneringsgesprek gehad, dat ging toen niet door en er is nooit een nieuwe datum gepland. Ben benieuwd of het nu beide in 1 zal zijn. Ik ben ook benieuwd wat er met mijn uitloopperiodiek zal gebeuren..Wanneer hij mij deze nu weer toekent, wordt het een vaste toelage. Ik heb daarom zo'n flauw vermoeden dat er vast wel iets gevonden zal worden waardoor ik m kwijt raak. Wat ik natuurlijk zeer ten onrechte zou vinden. Best een beetje spannend dus. We hebben het hier toch over geld..
Volgens mij ga jij die uitloopperiodiek gewoon krijgen hoor.

Wel spannend dus vrijdag, ik ga aan je denken.

Ik heb maandag een gesprek met mijn leidinggevende van het jeugdteam. Ik ben zeer benieuwd of ik toch plaats mag nemen in een dorpsteam, die zijn ze op dit moment aan het vormen. het zou heel krom zijn als het niet zo is, want dan moet er een nieuw iemand aangenomen. Aan de andere kant ben ik wel heel duidelijk geweest wat ik van het beleid vind wat deze gemeente gaat uitvoeren.

Nou ja ik wacht het wel af maandag.

Sinterklaas is al rond, mijn ouders komen het hier vieren, ook omdat zoonlief er met kerst ook niet bij is.

Heb je trouwens nog vrij kunnen regelen voor volgende week vrijdag? ik heb er zin in ieder geval. Fijn even een verzetje.
Oh jaaa, haha, helemaal vergeten te zeggen he!

Vrij is geregeld hoor, hartstikke leuk, dagje samen op stap. Voor jou is komende maandag dus ook best spannend.

Het zou toch erg lekker zijn, wanneer je daar een plaatsje zou krijgen.

Nou mooi, dat Sinterklaas voor jullie gewoon gaat worden zoals gepland. Heb je nog gehoord wat je schoonzus er van vindt? (niet dat je daar iets mee zou moeten ofzo...)

Hmm, mijn knul vertelde dat hij erg veel moeite heeft met het vak programmeren. Hij snapt er (eigen woorden) geen bal van. Pfff en dit is natuurlijjk voor dat wat hij nu doet het allerbelangrijkst. Hij heeft in elk geval zijn mentor een mail gestuurd, dat hij in gesprek wil met hem, over hoe hij dit moet aanpakken. Want het is niet zo dat hij zijn motivatie kwijt is oid, hij vindt het gewoon echt heel moeilijk. Als ik zijn verhalen hoor, dan krijgen ze eigenlijk amper iets uitgelegd en zijn het eigenlijk allemaal projecten waar ze aan werken (games ontwerpen),maar ja, wanneer je vastzit is het wel fijn wanneer iemand je uitlegt wat je moet of kunt doen..Mijn knul zegt dat het zo moeilijk is, dat zelfs wanneer het hem uitgelegd wordt, hij het niet begrijpt. Hij onthoudt het gewoon niet. O jee..dat klinkt niet zo best..Shit zeg, stel dat ze hem aanraden om dan maar met de opleiding te stoppen...wat moet hij dan nog? Dit is het enige wat hem echt interesseert. Nou ja, eerst maar afwachten wat er uit het gesprek met zijn mentor komt. Misschien kan hij een soort bijles krijgen oid. Ik word er ook helemaal naar van hoor, als ik het zie, al die commando's die je moet weten om een poppetje te laten bewegen etc., maar je zou toch denken dat juist als het je zo interesseert..bah, onrust. Ook voor hem hoor, want hij heeft er echt last van. Slaapt slecht, omdat hij niet ziet hoe hij zijn projecten moet halen, heeft de laatste tijd ook veel last van buikpijn en diarree, toch ook een teken van stress. Vervelend, hij had zulke hoge verwachtingen van deze opleiding..
Oh shit zeg Scarlet, balen dat hij zo tegen dat vak aanloopt. Pff, idd wat moet hij dan? Ik hoop dat er een oplossing komt zeg.

Mijn moeder heeft gisteren haar laatste bestralingen gehad, dat is fijn. Ik heb mijn knul naar kamp gebracht, die is tot vrijdag onder de pannen.

Ik heb gisteren gewerkt. Er was een crisissituatie. Een tienermoeder met baby is met huiselijk geweld bij haar vriend weggegaan. Zat nu voor tijdelijk bij haar ouders. Maar de bedreigingen van hem en zijn ouders werden steeds heftiger. Ik ben bij haar op huisbezoek geweest en vervolgens de hele middag telefoontjes gepleegd, maar ze gaat vanmiddag met haar kindje naar een veilige plek in de opvang waar ze verder geholpen gaat worden. Gelukkig.

Hopelijk kan ik die dag snel ergens compeseren.
Oh bah, wat vreselijk zeg...Gelukkig voor haar en haar kindje dat ze vanmiddag al ergens terecht kan.

Fijn dat je moeder nu van de bestralingen af is. Hopelijk voelt ze zich snel weer een beetje beter. Je knul lekker op kamp, die heeft het vast reuze naar zijn zin!

Mijn knul heeft nog geen gesprek gehad, maar morgen heeft hij zijn mentor sowieso, dus hopelijk komt het er dan van. Ja, ik maak me wel een beetje zorgen over hem, hij ziet echt niet in hoe hij dit onder de knie zou kunnen krijgen, ik heb gewoon een beetje medelijden met hem. En het ergste is dat ik hem er ook niet bij kan helpen. Voor mij is het helemaal abracadabra, hier helpen ook geen tips en trucs om beter te studeren, hij moet dit gewoon snáppen en onthouden, hoe stom het ook klinkt..
Ik help het je hopen Scarlet. Wat kun je je dan toch nog zorgen maken om je zoon he. Ik hoop dat het goed komt.

Mijn gesprek maandag gaat niet door. Ik heb nu dinsdag een afspraak met 2 andere teamleidsters van de te vormen dorpsteams. Ik hoop toch zo dat dit positief uit pakt. Zijn ook de grotere dorpen, waar relatief meer jeugdzorg vragen vandaan zullen komen. Ik ben benieuwd.
Dus dat wordt erg spannend dinsdag! Ik ga voor je duimen meid..

Mijn knul heeft een gesprek gehad met zijn mentor. Tja, hij vindt het ook een lastig iets. Vroeg ook hoe hij zelf dacht dat het op te lossen zou zijn..daar heeft ie geen idee van eigenlijk. Nu gaat de mentor eerst met de docent in gesprek, dus nu maar afwachten wat daar uit komt. Er is nog een gaming klas, maar dat is het deel wat de artist kant is opgegaan. Nu vindt mijn knul tekenen wel heel leuk, maar hij kan het gewoon niet goed genoeg om game tekenaar te worden, dus dat is ook geen optie. Afwachten dus..

Mijn beoordeling gehad, nou, die was top, haha! Ik houd inderdaad mijn uitloop, dus nu is het een vast onderdeel van mijn salaris. Hoera! Maar ja, ik heb nu uitloopperiodiek B. Er is ook nog uitloop A of net andersom, da's dus extra uitmuntend, zeg maar...), die kan ik ooook nog verdienen. Maar daar moet dus wel een heleboel extra tegenover staan. En dan niet eens extra werk of extra goed je werk doen (want daar zit ik eigenlijk op mijn top), maar juist veel meer profileren, leiding geven etc. En dat is gewoon niet mijn ding. Dus voorlopig vind ik dit in elk geval even prima, haha.

Maar ja...er lopen nu 3 leidinggevenden rond, de kans zit erin dat ik volgend jaar een ander krijg.

En ik geloof dat ik dat toch erg jammer zou vinden. Pff, wie had dat kunnen denken. Maar die andere 2 zijn vergeleken met mijn huidige leidinggevende, tja, hoe zal ik het zeggen..Ik heb er niets mee. Heb het gevoel dat ze niet goed weten wat er speelt, nog veel meer op de cijfers zijn dan mijn huidige manager, dus laten we hopen dat het wat dat betreft bij het oude blijft.
Hoera, goed gedaan meid. En met die andere leidinggevenden loopt het ook wel weer los, zolang je goed je werk blijft doen. De huidige zag je in het begin ook niet zo zitten, weet je nog?

Gewoon beetje moeite met veranderingen? Hihi

Ik heb een moe maar voldaan jongetje thuis gekregen van kamp. Hij was om 3 uur thuis, is op de bank gaan liggen en daar ligt hij nu nog steeds 😉. Maar hij heeft het geweldig leuk gehad en het was veel te kort, super dus!

Gisteren had ik een verrassing, client was 2 weken te vroeg bevallen. Kindje sliep in de Kinderwagen bak in ledikant, omdat ledikantje nog veel te groot is. Ik heb gisteren een oproepje voor ze geplaatst en kon vandaag een wieg brengen die ze zo lang als nodig mogen gebruiken, fijn!

Gisteren model gezeten bij de kapper. Is echt een heel stuk af. Heb nu een Bob. Ik moet erg wennen, maar vind het wel leuk.

Wij eten lekker erwtensoep vanavond, hmmmm zin in. Voor mijn knul gooi ik maar een pizza in de oven, die wil toch niks nu.
Och man, ik heb zoooooo'n moeite met veranderingen! whoehaha, zie jij ook een patroon??

Al heel lang hetzelfde werk, heel lang in hetzelfde huis, en....hahaha, ook altijd weer terugvallen op vriendjes van vroeger!! Hilarisch eigenlijk, als je het zo bekijkt!!

Wat een lef weer trouwens, zo'n stuk van je haar af! Je had het zo lang "gekweekt"! Was je ineens aan iets anders toe? Leuk hoor! fijn dat je knul het zo leuk gehad heeft, geen wonder dat ie kapot is..
Ik wilde wel iets anders met mijn haar en toen zag ik een oproepje voorbij komen dat ze een model zochten. Hele spontane actie dus om daar op te reageren. En ach, het is haar dus het groeit wel weer als het me niet bevalt. Ik heb daar nooit zo'n moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven