single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Zo, deze morgen weer vroeg uit de veren. Zoonlief wakker moeten maken en om 8:15 fris en fruitig bij de club. Mijn mannetje lag gisteren om 21:00 op bed, was nog erg moe, maar liep monter op het veld. Heeft lopen buffelen vandaag en een goede wedstrijd gespeeld. 6-2 gewonnen.

Vanmiddag kantinedienst, die gaat C doen. Kan ik me bezig houden met de was en de strijk. En een heerlijke pan hache maken voor vanavond.

Vanavond nog een verjaardag in Amstelveen.
Oh wat fijn dat C. die kantinedienst gaat doen..Maar wat snel al weer, je bent toch pas ook al geweest?

en heeerlijk, hachee! Het is best mooi weer vandaag he, heb de was buiten hangen, maar het droogt niet echt snel merk ik. Nou ja, ik laat m gewoon hangen..Ik ben druk met van alles en niets, eigenlijk..Wat huishoudelijke klusjes, niks bijzonders. Lekker kalm an.
Blehhh, het weekend is alweer voorbij..Er wacht ons weer een drukken en voor jou ook een spannende week.

Behalve vrijdag dan! haha.

Typische zondag hier, was en strijk en luieren, niks bijzonders.

Hoe was de verjaardag?
Vandaag lekker een paar uurtjes opgenomen (heb nog overuren en ook nog veel verlofuren) en vanmiddag een paar uur met S. doorgebracht. Hij kwam hier, omdat mijn knul toch school had. Dat was weer enorm gezellig, leuk, bijzonder etc. etc. Het wordt nog niet echt minder..echt niet, eigenlijk. Nou ja, niet te veel over nadenken.

Voor jou is het morgen best een spannende dag! Ik zal aan je denken en voor je duimen meid..
Dank je. Ik ervaar het zelf nog niet echt als spannend. Ga het wel meemaken morgen. Ben ondertussen ook nog met pleegzorg bezig, dus hou alle opties open. Kreeg wel een verzoek vandaag om een oud pupil, eventueel op te vangen. Moet toch weer weg thuis, omdat zijn moeder totaal geen structuur en regels kan bieden, en daar kan deze adhd'er niet zo goed mee omgaan. Maar hij hoeft daarvoor ook niet naar een 3 milieu voorziening. Ik ga morgen eens zijn voogd bellen en overleggen met de pleegzorg instelling.

Gisteren naar nemo geweest met zoonlief en het neefje van C. Was weer een geslaagde dag voor de knullen.
Hoe is het gegaan vandaag Dolphine? En hoe is het gegaan met die oud pupil? Zou dat dan kunnen betekenen dat hij een tijdje bij jullie komt wonen, eventueel? (en wat is een 3 milieu voorziening?)

Morgen heeft mijn knul een gesprek met zijn docent programmeren. Brrr, ik ben benieuwd.
Het gesprek ging vanmorgen niet zo goed. Mijn gevoel was er niet goed bij en ik merkte ook bij hen twijfel. Vanavond ben ik al gebeld, ik heb tot volgende week donderdag de tijd om na te denken of ik dit echt wil en of ik er voor wil gaan. Dat moet ik donderdag de 20ste laten weten en als ik ja zeg volgt er nog een gesprek.

Pleegzorg houd idd in dat een jongere dan bij je komt wonen. Een 3 milieu voorziening is wonen, onderwijs en vrije tijds besteding op 1 terrein. Deze jongen willen we bij ons laten wonen, zodat wij hem de structuur kunnen bieden die zijn moeder hem niet kan geven. Hij zal dan naar zijn eigen school enzo blijven gaan. Ik heb vandaag zijn voogd een mail gestuurd, ben in afwachting van zijn antwoord.

Spannend voor je knul. Ik hoop dat ze hem kunnen helpen.

Pfff, uiteindelijk was het toch een emotionele dag vandaag, had ik niet verwacht. Ik heb er ook hoofdpijn van.

Wat zullen we vrijdag afspreken? Vanaf 10:00 is de winterfair open. Hoe laat kun jij in Utrecht zijn? Dan zorg ik dat ik er ook ben met de bus.
Hmm, dat is dus best nog een dilemma voor je.

Heb je het idee dat het allemaal niet zo zal gaan zoals ze voorstellen of zoals ze voorgesteld hebben?

Of is het heel anders dan dat ze in eerste instantie hadden gezegd?

Vreselijk moeilijk zeg, bah. Het is tenslotte wel je toekomst waarover je een beslissing moet nemen.

Ik ben ook benieuwd naar de reactie van de voogd van die jongen.

En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar met wat mijn knul thuiskomt..pff, hoop toch zo dat ze nog ergens een lichtpuntje zien. Ik ben alleen heel erg bang dat bij hem de motivatie weer aan het verdwijnen is. Omdat hij echt niet ziet hoe ze hem hierbij zouden kunnen helpen, omdat hij het anders toch ook al wel opgepikt zou hebben.

Net zoiets als met wiskunde..of je snapt het, of je snapt het niet. Dat hoef je mij ook niet uit te leggen, dat is gewoon een blinde vlek. Bah. spannend...
Nou, ze gaan het toch nog proberen..De docent had gezegd dat hij misschien, omdat hij later in het jaar is ingestroomd, net de basis heeft gemist, waardoor hij nu met de opdrachten vast loopt. Dus gaat hij elke woensdag hem apart iets uitleggen en krijgt hij opdrachtjes, helemaal weer vanaf het begin. Ik hoop toch zo dat dat nog zin heeft..Hij heeft alleen geen idee wat hij dan in de projecturen moet doen, hopelijk krijgt hij daar vrijdag dan nog iets over te hore (morgen is ie weer es vrij), omdat hij daar nu zo vast in gelopen is. We shall see...
Fijn dat ze toch gaan proberen hem extra te ondersteunen. Het kan maar zo zijn, net als bij wiskunde dat hij het ineens gaat snappen als het hem stukje bij beetje opnieuw uitgelegd gaat worden. Hoe vindt hij het zelf? Heb je het idee dat hij de moed al heeft laten zakken, of is hij nog wel gemotiveerd?

Wat de gemeente Utrechtse heuvelrug gaat doen is heel anders dan wij in het begin dachten, en ook anders dan de andere gemeenten in Nederland. De meeste gemeenten houden wel gewoon aparte jeugdteams, deze gemeente dus niet. Het nadeel alleen is dat nu al die teams gevormd zijn en er op dit moment nergens mensen nodig zijn. Ik verwacht dat dit na 1 januari gaat veranderen. Tot die tijd toch maar gemotiveerd overkomen en er voor gaan denk ik.....

De voogd van die jongen was niet negatief. Hij heeft wel wat vragen en moet het natuurlijk intern overleggen, maar hij is blij met het aanbod en gunt hem ook een gezinssituatie om in op te groeien. Ik wacht dus af.

Vandaag had ik niet zo'n goede dag. Sporten ging voor geen meter, ik had totaal geen energie en heb weer mijn schouder geblesseerd. Verder de rest van de dag knallende hoofdpijn gehad, en nog steeds, bah grrrr
Het hakt er natuurlijk toch in Dolphine, al die emoties. Sowieso de ziekte van je moeder en dan ook nog dit gedoe met je werk..Bah. Hoe ging het vandaag?

Ik weet niet goed hoe mijn knul er in staat. Ik geloof dat hij het ergens niet meer gelooft, dat hij het nog gaat snappen.

Dus hopelijk werkt het een beetje en krijgt hij dat geloof weer terug. Ik denk wel dat hij nog gemotiveerd is, hij ziet alleen niet in hoe hij het nu alsnog zou kunnen snappen. Dus het wordt wel even spannend allemaal.

Begrijp ik nu uit je stukje dat je er toch voor gaat, voor de gemeente? Met de hoop dan na 1 januari elders terecht te kunnen? Lekker, mijn (en jouw!)weekend is al begonnen. Dat was een erg kort weekje voor mij, maandag ook al een halve dag gewerkt natuurlijk, ivm mijn "date". Ik kan er wel aan wennen :D

Tot morgen! Gezellig!
Ja gezellig, ik heb er zin in en ben er aan toe, even een gezellig dagje. Druk geweest vandaag. Vanmorgen met een client naar het UWV geweest, vanmiddag 2 huisbezoeken, vanavond naar school om te versieren voor 5 december. Tussendoor nog met zoonlief naar de kapper geweest. Die heeft weer een lekker koppie.

Ook nog een babybedje opgehaald voor een andere client.



Ik zit er inderdaad aan te denken om er voor te gaan bij de gemeente. Dan ben ik tenminste tot december 2015 aan het werk en kan ik op mijn gemak verder kijken.



Tot morgen!!
En heb je het gered, vroeg opgestaan voor de voetbal? Haha, dat zal heus wel..

en heeft ie nog mogen meespelen met het andere team?

Het weer is niet zo lekker he! Nat hier in elk geval..blehh.

Wat supergezellig he, gisteren! Wel weer een waardeloze terugreis zeg..

gelukkig wel plaats genoeg om te zitten, maar tot Amerfsoort zaten we achter een losse loc, waardoor we met een slakkengangetje gingen en na Amersfoort tot Zwolle achter een stoptrein! Da's toch niet te geloven..

Heb heel the voice gemist en vandaag kan ik de herhaling ook niet kijken. Nou ja, is vast nog wel terug te kijken ergens..Net boodschappen gedaan, godzijdank, dat is klaar. Nu was wasjes draaien en een beetje in huis rotzooien en dan straks weer uit eten! Erg naar allemaal...
Zekers op tijd uit bed hoor. Is helemaal goed gekomen. Coach had gebeld of hij voor de zekerheid zijn keepersspullen mee wilde nemen. Keeper was ziek en hij was er niet zeker van of zijn vervanger zou komen opdagen. Die was er gewoon, dus mijn knul heeft gewoon gevoetbald op de linksbuiten positie. Hij had er in de 1e helft al 3 inliggen.

Ze hebben met 1-12 gewonnen en hij heeft er 4 gemaakt. Hadden er nog meer kunnen zijn trouwens.

Ik vond het ook super gezellig gisteren. Jij dus geen voorspoedige terugreis. Dat is balen. Mijn bus was er 10 minuten te laat, maar verder geen problemen gehad. Was om half 9 thuis.

Eet smakelijk straks, ik ga lekker zelf tjaptjoi maken. Hmmm ook lekker.
Wat een kanjer toch, die knul van je! Hartstikke goed gewoon!

Het was erg gezellig gisteren met de meiden. Ontzettend lang zitten tafelen, vanaf 19.00 tot sluitingstijd, dat was rond 00.30..De nodige drank ook natuurlijk :D Vandaag erg lui! Maar het is ook een dag om gewoon lekker niks te doen, beetje schaatsen kijken, straks natuurlijk voetbal. Ik heb wel de strijk weggewerkt, maar meer gaat het ook niet worden vrees ik..Zo lekker weer gegeten, allerlei sushi en allerhande andere kleine hapjes, zalig. Gelijk maar weer een nieuwe afspraak gepland, voor over een half jaartje..
Klinkt goed Scarlet. Lekker ook!

Ik heb ook een luie dag vandaag. Was opgehangen en de 2 borden waar de graffiti opkomt voor de jongens wit geschilderd. Verder ben ik de leesmap aan het lezen en opruimen, van vorige week lag er ook nog, dus liep achter.

Ja die knul van mij was echt super goed bezig gisteren. Toppertje hoor.

Zo meteen op weg om hem op te halen bij zijn vader. Geen voetbal kijken dus hier, is wat dat betreft echt een rottijd.
Nou, dat ging gelukkig goed gisteren, met voetbal..Nu even rust tot maart en dan maar weer kijken hoe het er voor staat...Heb jij misschien nog dat pamflet van die make up die wij gekocht hebben op de winterfair? Ik ben zo stom geweest om m weg te gooien, maar ben wildenthousiast! Wat een goed spul! Die lipgloss blijft lekker lang zitten, die mascara is ook fijn, maar waar ik echt heeeel erg blij mee ben, is die mineral powder. Ik heb dat al eens eerder gehad, toen van maybelline, die heeft m niet meer en daar was ik ook zo blij mee. Deze is echt ook weer super. Zo mooi en het blijft de hele dag perfect, het wordt niet droog, trekt niet in de huid (wat vooral heel fijn is op kantoor, want daar is het veel te droog) Ik geloof dat het duits is, heb er al gegoogled, hopelijk kan ik het nog ergens bestellen. Maar ja, natuurlijk nooit meer voor 1 euro. Oh en je had trouwens gelijk over die gozer, die zanger. Had inderdaad meegedaan aan The Voice, van Velzen was toen zijn coach. Goed van jou!

Mijn knul had een mailtje van de leider van zijn team. Omdat er komend seizoen 9 aspiranten over gaan naar de junioren, zou het juniorenteam uit 14, 15 jongens bestaan. Omdat mijn knul volgend jaar 21 wordt, hadden ze besloten dat hij over gaat naar de Heren 2 (officieel mag hij nog 1 jaar junior blijven). Mocht hij liever in Heren 1 spelen dan kon dat ook. haha, zoiets heb je toch nooit gehoord? Dat je zelf kunt kiezen tussen Heren 1 en Heren 2??

Maar Heren 1 zit ook bomvol en aangezien hij nu echt de jongste is zou hij daar niet veel speeltijd krijgen, denkt ie..

Bovendien gaat het lekkere coachje ook deze Heren 2 mee helpen coachen én misschien ook meespelen.

Dat vindt mijn knul hartstikke leuk (en mamma stiekem ook..hahahaha) Dat wordt een heel nieuw team volgend jaar, met een nieuwe coach ook (die dezelfde naam heeft als mijn knul..lekker verwarrend!!), ik vind het wel weer leuk. Ook al is ie nu natuurlijk (was ie al, maar goed) echt oud genoeg en hoef ik heus niet mee, maar ik vind het zelf zo leuk...hihi.
Pff Scarlet, daar vraag je me wat. Ik ga morgen even zoeken tussen het oud papier. Die mascara en eyeliner zijn ook perfect trouwens.

Grote kans dat aankomende zaterdag die jongen al een nachtje komt proefdraaien. Dat gaat erg snel, maar zijn voogd wil hem zo snel mogelijk hier hebben.

We hadden net de verjaardag van het neefje van C. Die is 9 geworden. C z'n moeder en oma kwamen ook. Maar blijkbaar is er weer wat want ik werd me aangekeken.... Kreeg niet eens een hand. Heel vreemd weer. C zegt geen idee te hebben wat er is.

Goh wat leuk voor je knul, hij gaat dus echt bij de heren spelen komend seizoen. Natuurlijk blijft het als moeder leuk om te gaan kijken.
Da's dan toch ook wat..dat ze dan zo vreemd tegen je doen?

Denk je dat C. nog gaat informeren, waarom ze zo deden? He, wat goed dat die jongen al zo snel mag komen

proefdraaien. Dat betekent dus dat de voogd heel positief is. Heb je hem zelf er al over gehoord?

Wat een donker weer he, al de hele dag..hier tenminste, haha. Grijs en een beetje nevelig, vochtig..Ik vind het gezellig. Kaarsjes aan..en een paar uurtjes met S. doorgebracht..Ach, mijn dag kan niet meer stuk :D haha

Aankomende vrijdag is er een leuk feestje in de stad, es kijken of ik nog iemand kan charteren om mee te gaan..

Mijn vriendin kon helaas niet, maar ik geloof dat er ook wat collega's gaan..Echt soul en disco uit onze tijd, heerlijk!

En een beetje normale tijden, van 21.00 tot 1.30. Dat kan oma wel aan, whoehaha! S. was ook uitgenodigd voor dit evenement en had ook misschien aangegeven, net als ik. Heb maar wel even gechecked, zou raar zijn wanneer we elkaar daar ineens tegenkomen zonder dat we het weten van elkaar..Maar hij moet gewoon werken en het leek hem niet zo verstandig..nee, mij eigenlijk ook niet.
Ik heb C wel gezegd dat hij maar weer eens het gesprek aan moet gaan met z'n moeder. Maar hij is er eerlijk gezegd ook klaar mee, er is elke keer wat.

Ik heb gisteren de voogd van die jongen gesproken, die was erg enthousiast. Hij ging het vandaag met hem en z'n moeder bespreken. Die waren ook erg enthousiast. Wij halen hem zaterdagmiddag op tot zondagmiddag. Dan komt volgende week zijn voogd voor de screening. Als het allemaal goed gaat wordt hij zo snel mogelijk geplaatst.

Spannend, maar ook erg leuk! We kijken er naar uit.

Vanavond met zoonlief naar de scholen markt geweest. Alle scholen van de heuvelrug presenteerde zich daar. Hij is enthousiast over 2 scholen, dat wordt in januari dus de betreffende open dagen bezoeken, ook helemaal leuk dit.

Volgende week donderdag ook nog gesprek betreffende de sociale dorpsteams, ik heb aangegeven dat ik graag wil, ook spannend dus. Weer allemaal ontwikkelingen hier, maar voelt wel positief.
Wat gaat het ineens allemaal snel bij jou, lijkt het wel!

Fijn dat het in elk geval allemaal goed voelt. Kan me voorstellen dat C. er ook wel helemaal klaar mee is, met al dat gedoe...Ach, je moet maar zo denken..het is zijn moeder, niet die van jou. hahaha. Die scholen waar je knul enthousiast over is, zit daar ook die school bij waar jij hem het liefst heen wil hebben? Morgenavond toch naar het soulfeestje, leuk, zin in!
Het gaat idd erg snel je. Haha net of ik het over me af roep. Zelfs mijn leidinggevende vanmorgen viel het op dat ik liep te stralen😃

Ja, gelukkig is zoonlief ook enthousiast over de school waar ik hem graag op zie. Dat is fijn.... In die school was ook de scholenmarkt. Hij heeft dus al even binnen kunnen kijken.

Jij een leuk feestje het weekend, leuk, leuk. Ik ga morgen eerst wokken met de familie en daarna even wat drinken met mijn vriendin uit Beuningen.

En dan zaterdag deze knul ophalen in Amersfoort. Ik hen vanavond zijn moeder en hem even gesproken. Ze vinden het spannend, maar ook leuk. Net als wij dus.
Jij hebt dus ook een leuk (en spannend!) weekend voor de boeg. Lekker, wokken en dan nog even gezellig met je vriendin de hort op. Het was hier nog even spannend of het uitje vanavond wel door zou gaan,1 collega voelde zich helemaal niet lekker en meldde net dat ze niet gaat. Gelukkig gaat de andere (waar ik ook carnaval mee heb gevierd) wel, we fietsen samen en daar nog weer afgesproken met nog een collega.

Heb er echt zin in. Met mijn nieuwe broek natuurlijk! :D hahaha, dat is echt wel discomateriaal!

Hartstikke fijn zeg, dat je je zo goed voelt op het moment en dat het allemaal een beetje voor de wind gaat.

Een fijne avond en veel plezier!
anoniem_638f50bf7e6b0 wijzigde dit bericht op 21-11-2014 18:05
Reden: te vroeg verzonden
% gewijzigd
Jij ook veel plezier vanavond. Ik ben nog even aan het uitbuiken en dan fietsen we zo die kant op.
Heb je een leuke avod gehad Dolphine?

Hoe is het met je waarschijnlijk nieuwe pleegzoon? En hoe gaat met je knul en hem?

Ons feestje was gezellig, het was niet zo heel erg druk, waardoor je wel heel lekker kon dansen, maar ik had het leuker gevonden als er wat meer mensen waren geweest. Wel erg goede muziek, dus heel veel gedanst. Vanmorgen erg stijf, jeetje zeg, oud wijf.

Volgende week zaterdag weer een dansfeestje, dan komt Gerard Ekdom ook draaien.

En mijn schoonzus belde net om te vragen of ik volgende week zaterdag zin had om mee te gaan naar Amsterdam, even bij mijn nichtje langs en daarna shoppen. Gezellig! Haha en daarna nog dansen, pfoeee....als ik dat maar aankan...whoehahaha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven