single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Niet ziek worden hoor Dolphine, Alhoewel, een klein beetje ziekjes..is ook wel eens lekker. Ik was nog helemaal vergeten te vertellen van mijn knul en fysio. (is vandaag voor het eerst geweest). Nou,dit gaat wel even duren. Het kon wel 2 tot 3 maanden duren eer hij verbetering zou merken. Hij heeft een peesonsteking maar ook heeft ie een of andere afwijking aan een bot in de knie. Dat hoort zeg maar rond te zijn en dat zag er bij hem anders uit.Dat wordt voorlopig niet trainen. Want hij mocht het niet overbelasten en juist nu ze in de zaal trainen doen ze veel conditie en rennen, springen, hurken etc., niet goed voor zijn knie.Balen hoor, maar hopelijk komt het weer goed en gaat hij niet het hele seizoen missen of, wat nog veel erger zou zijn natuurlijk, dat hij nooit meer kan honkballen.Het viel m wel tegen. Maandag voor schooltijd moet ie weer en dan de eerste behandeling, hij gaat in elk geval ook oefeningen krijgen. Hij is er dus nog wel even zoet mee.
Dat klinkt zeker als een langdurig verhaal zeg, bah. Ik hoop dat hij snel verbetering merkt.

Ik ben toch niet helemaal lekker hoor. Nog steeds hoofdpijn en grieperig. Ben ook ongesteld geworden. Ik had vandaag geen afspraken, dus lekker rustig aan.

Ik zou eigenlijk met c mee naar het ziekenhuis, die moet een scan laten maken van een bultje op zijn pols. Maar die zoekt het maar even uit. Ik ben zo boos op hem......

Gisterenavond kwam zijn moeder langs om het uit te praten. Nu blijkt C geld geleend te hebben bij haar en bij zijn oma. Achter mijn rug om. Dit speelt al vanaf we het huis kochten en hij heeft er niks over gezegd. Ik heb hem hier vanmorgen mee geconfronteerd en het klopt dus. Hij had het eigenlijk gewoon niet willen vertellen... Dat kan toch niet? Als je een relatie hebt moet je toch eerlijk zijn over zulke dingen?

Van zijn oma heeft hij geld geleend voor de crematie van zijn vader, tegen mij heeft hij verteld dat nijdig van zijn spaargeld heeft betaald. En voor de vakantie vorig jaar heeft hij geld geleend van zijn moeder, terwijl ik die vakantie al betaald heb.

Ik snap er geen hout van. Hij verdient meer dan ik en heeft dus helemaal niks over, geen spaargeld niks.... Hoeveel geld heb je nodig in de week? Terwijl de boodschappen ook gewoon van de gezamenlijke rekening betaald zijn.

Hij kan er ook nog niet tegen als hij aangesproken wordt op dingen, dus ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden.....wat een klote streek zeg.
He bah Dolphine, dat klinkt niet goed..Hoe heeft ie nou kunnen denken zoiets verborgen te kunnen houden? Het lijkt erop dat hij niet wilde dat jij zou weten hoe weinig geld hij eigenlijk op die momenten had, maar waarom? Heeft hij misschien schulden waar jij niet van weet, dat daar een deel van zijn geld blijft? Geeft hij veel uit voor zichzelf? Ik hoop dat er niet iets ernstigs achter verborgen zit zoals een of andere verslaving, gokverslaving,whatever?

Het zou erg zijn wanneer jij, die altijd zo goed met geld om gaat, hierdoor in de problemen zou komen, maar het ergste is misschien nog wel het feit dat hij het je niet heeft willen vertellen.

Ik hoop echt dat je de confrontatie met hem hierover nog eens x kunt aangaan, want zoiets blijft natuurlijk wel tussen jullie hangen. Bah zeg.:(En dan ook nog es je niet lekker voelen..sterkte!!
Nou Scarlet, het is gewoon zijn verrotte trots waardoor hij niks wilde zeggen. Wat betreft is het een erg trots mannetje. Hij heeft geen idee wat hij met zijn geld doet. Zodra hij het krijgt is het er ook weer uit. Vanmiddag kwam zijn moeder onverwacht, die heeft hij bijkans het huis uit gezet. Dat ging mij te ver. Ik heb hem gezegd zijn problemen op te lossen, of hierbij om hulp te vragen, anders kan hij vertrekken.

Die kwam aan, want hij is naar zijn moeder gegaan en heeft het uitgepraat.

Hij is nu bezig in opdracht van mij alles in een excel bestand aan het zetten. Dus inkomsten, uitgaven, schulden en afbetalingen. Zo hoop ik wat overzicht te krijgen en kunnen we er maandelijks naar kijken.

Daarbij heb ik hem ook het advies gegeven om eens met iemand te gaan praten, maar of hij dat gaat doen?

Ik moest het natuurlijk ook kwijt, dus ik heb even mijn vader gebeld. Ik betaal geen grote uitgaven meer, alles samsam voorlopig.

Maar dit alles maakt nog niet dat mijn diepe teleurstelling in hem minder is geworden.
Blijkt meneer een schuld te hebben van meer dan 30.000 euro. Dit is een lening op zijn auto en schuld op credit cards. Daarnaast nog een flinke schuld bij zijn oma. Die houdt de komende jaren niks over van zijn salaris.

Leuke verrassing he.....
Dat is zeker geen leuke verrassing zeg :( Jeetje, hoe heeft hij gedacht dit geheim voor je te kunnen houden? Bahbahbah.

Dit is toch wel iets wat je je partner vertelt? Maar dat dit niet aan het licht is gekomen bij het afsluiten van de hypotheek?

Balen hoor, want zo blijft er natuurlijk ook niet veel over om leuke dingen van te doen. Jeetje Dolpine, hoe voel je je?
Hoe ik me voel? Verdrietig, belazerd, eigenlijk gewoon klote.

Hij heeft wel een duidelijk plan om af te betalen, als eerste gaat die auto er uit. Als hij die nieuwe baan heeft krijgt hij een auto van het werk. Als hij eerder van die auto af kan dan kan hij er zo lang 1 lenen van de garage van zijn vader.

Dit gaat wel iets schelen, maar de komende jaren is hij aan het af betalen.

Het ergste vind ik zijn houding, alsof er nu een plan ligt ik alles maar moet vergeten. Dat kan ik niet. Ik heb hem al verteld dat dit bij belastingaangifte doen op tafel moet liggen. Maar ja met de hypotheek af sluiten heeft hij toen ook zijn mond gehouden. We hadden deze stap nooit moeten nemen, maar ja dat is achteraf.
Tuurlijk voel je je belazerd. En dat er nu een plan is heeft daar helemaal niets mee te maken.Hij heeft een stukje vertrouwen beschaamd en dat zal tijd nodig hebben om te helen en om hem weer te kunnen vertrouwen. En tuurlijk komt dit weer goed, het zal afbetaald worden, maar dit is niet iets waar jij voor gekozen hebt.

Jij hebt je geldzaken prima voor elkaar en nu word je toch ook opgezadeld met dit. Wat je zegt, als je dit had geweten had je misschien niet een huis gekocht. Bah meid, dit is echt kl*te, hopelijk komen jullie er wel samen uit en ziet hij in wat voor impact het heeft op je. Heel veel sterkte meid.
Ik weet het oprecht niet Scarlet. Ik kan op dit moment alleen maar janken. Dat doe ik ook het hele weekend al. Het enige wat vraagt is of ik nog van hem hou, of we nog verder kunnen. Ik weet het niet, hij moet wat laten zien, in zijn hele houding.
Och meis toch..zo verdrietig deze situatie. Hij moet toch beseffen wat voor pijn hij je gedaan heeft en voor je vechten. Ik hoop echt voor jullie allebei dat dit gaat lukken. Denk wel dat het belangrijk is dat jullie blijven praten, hopelijk ziet hij dat ook in en vervalt hij niet in zijn oude gedrag. Kop op lieverd..
Ik lag gisteren vroeg op bed, tegelijk met mijn ventje, mijn hoofd knalde bijna uit elkaar van de hoofdpijn, dus flinke pijnstiller ingenomen en gaan slapen.

Vanmorgen was C al weer vroeg vertrokken, om half 7 is hij de deur uit gegaan. Hierdoor was mijn knul ook al vroeg wakker. Maar die had vanmorgen heel vroeg zijn school en voetbaltas al klaar gezet, ontbijt voor zichzelf gemaakt, thee voor mij gezet. De schat, hij was heel lief vanmorgen.

Ik ben gaan werken, maar ik heb alleen de 1e afspraak gedaan, de rest was minder belangrijk en heb ik af gebeld.

Nog steeds hoofdpijn.

Vandaag nog maar een dagje rustig aan, morgenmiddag moet ik met een knul naar de rechtbank. Als hij niet komt opdagen wordt hij opgepakt, dus daar moeten we heen.



C komt woensdagavond thuis, ik heb hem wel heel duidelijk verteld dat hij moet veranderen in zijn communicatie, hij mag mij gewoon niet meer buitensluiten, zoals hij nu steeds doet, maar ik weet niet of hij dat kan.

Ik zal wel zien woensdag hoe hij thuiskomt.

Maar op dit moment doet het ook nog te veel pijn bij mij. Ik sta er nog niet helemaal open voor merk ik, maar ik vind ook dat ik alle recht heb om flink boos te zijn en flink op hem te schelden, al moet dat natuurlijk ook wel weer veranderen.
Ja, eeuwig zo doorgaan kan natuurlijk niet en hij moet ook een kans krijgen om te veranderen. Maar voor even heeft hij het zeker verdiend hoor! Hij mag gerust weten hoe dit voor je is en dat het niet iets is om zo overheen te stappen.

Wat lief van je mannetje zeg...Misschien heeft hij ook wel eea gemerkt of aangevoelt?

Misschien is het wel even goed dat jullie nu (letterlijk) even afstand van elkaar nemen. Dan lukt het hopelijk beter om de boel weer even op een rijtje te zetten. Sterkte morgen bij de rechtbank..

Heb je ondanks alles nog iets van schaatsen meegekregen? Geweldig gewoon! Zo spannend ook vanmiddag, ik was gelukkig op tijd thuis voor de 2e heat. Super!!
Ja Scarlet, ik kijk ondertussen ook schaatsen. Gaat super goed he.

Ik had vandaag een gesprek op school van zoonlief, nav zijn Cito scores. Het gaat niet zo goed en hij heeft momenteel totaal geen motivatie voor school. Dat had ik ook al gemerkt. Ik heb helaas nog niet ondekt hoe ik hem kan helpen om het weer om te draaien.
En weer brons! Het kan niet op..

He jammer dat het even minder gaat op school. Heeft ie het wel naar zijn zin op school? Lastige dingen zijn dat. Denk je dat het komt omdat hij er geen zin in heeft of vindt hij het te moeilijk?

Heb je nog contact met C. gehad?
Hij heeft er geen zin in, hij vindt het moeilijk en veel, maar dat komt ook omdat hij er geen zin in heeft.

Maar weer duidelijke afspraken met hem gemaakt en op zoek naar een manier om hem extra te motiveren. Meester en juf gaan ook even met de ib'er overleggen of zij nog goede ideeën heeft.

Hij zal wel moeten uiteindelijk.....

Straks gaan we natuur leren, hij heeft morgen een toets en als het goed is het weekend bij zijn vader geleerd. Vrijdag krijgt hij vakantie. Zal ook nog met hem een planning maken hoe de rest van het schooljaar eruit gaat zien, misschien helpt hem dat.



Vanmiddag naar de rechtbank geweest. Heel jammer dat het knaapje vanmorgen door de politie opgehaald is van school, omdat hij vorige keer niet is komen opdagen. De kinderrechter hoorde vandaag pas waarom hij de vorige keer er niet was, als dit bekend was geweest had hij vandaag niet opgehaald geweest. Maar goed het is gebeurt, hij heeft een taakstraf van 16 uur. En dat alleen voor een klap uitdelen.



Gelukkig geen verdere consequenties voor hem, dat zou wel heel sneu zijn geweest.



Ik heb C gisteren niet gesproken, had er even geen zin in. Vanmorgen de draad met zoonlief maar weer opgepakt en hem wat extra ondersteunen. Moeten toch door he....
Ja, we moeten altijd door..

Wat sneu zeg voor die knul en wat weinig fijngevoelig ook van die politie, om dat gewoon op school te doen..Slordig hoor. En onnodig dus. Ik ben wel benieuwd hoe het morgen zal zijn als C. weer thuis komt. Het zou toch erg fijn zijn wanneer hij zelf die eerste stap weer zet naar jou toe, op de juiste manier dan bedoel ik he..Geeft hij eigenlijk wel toe dat hij verkeerd bezig is geweest? Ik bedoel, ziet hij het wel in?
Hij ziet zeker wel in dat hij fout zit ja. Maar hij is zo moeilijk in communicatie. Hij praat niet en wil zijn eigen zaken oplossen, en dat is nu gigantisch fout gelopen. En nu heeft hij zo iets van ik los het nu toch op, dus dan is het toch goed.

Maar zo werkt het voor mij niet.

Ik vind echt dat hij moet werken aan zijn communicatie.

Dat vind ik echt heel moeilijk, en mijn vertrouwen in hem is natuurlijk weg.
Het is ook moeilijk..Maar...aan de andere kant..Dit is natuurlijk ook hoe hij is. Waarschijnlijk ook altijd al zo geweest? Iemand veranderen is ontzettend moeilijk natuurlijk, haast niet te doen.

De vraag is dan of jij ermee kunt leven, want het zal vast nog wel eens, op een ander gebied, gaan botsen door zijn gebrek aan communicatie.

Lekker weer schaatsen kijken op het moment, ik ben benieuwd hoe het gaat worden, vooralsnog Tuitert de snelste, maar dat zal wel niet zo blijven...
Ik ga hem ook niet veranderen hoor Scarlet, dat moet hij zelf doen. Hij heeft hier zelf ook last van namelijk en ik ook. Hij kan een hele avond zwijgend in de stoel zitten. Dan zie ik aan hem dat er wat is en hij blijft maar volhouden dat er niks is. Dat vind ik irritant en eigenlijk ook gewoon koppig. Als hij er over praat wordt onze relatie een stuk gelijkwaardiger in ieder geval.

Gisteren avond alweer vroeg naar bed gegaan met vreselijke hoofdpijn. Vandaag ging het iets beter. Ben wel bij de teamvergadering geweest, daarna naar huis gegaan omdat er een huisbezoek afgezegd was. Wel nog een overleg op school gehad, verder rustig thuis gewerkt. Ik heb zelf ook 1 afspraak afgezegd, omdat ik maandag ook al naar dat gezin toe ga.

C is vanavond weg, die heeft afscheid van een collega. De een na de ander stapt op daar, is ook wel een teken aan de wand.

Mijn knul heeft volgende week vakantie, C is ook thuis, ik moet zelf helaas werken.

Maar hoef gelukkig geen opvang voor mijn knul te regelen.



Wat gaat het goed met schaatsen he. Vandaag weer 2 medailles, echt super. Leuk on naar te kijken ook. Morgen ff geen schaatsen he en dan zaterdag weer knallen hoop ik.
Ja geweldig he, dat schaatsen! en ja, echt leuk om te kijken.

Ik heb steeds redelijk geluk en kan best veel live zien.

En van de zomer natuurlijk ook weer het WK, het is een lekker sportjaar! Balen van die hoofdpijn. Hopelijk wordt het minder wanneer je het een beetje van je af kunt zetten allemaal. Bij jullie volgende week al vakantie, hier de week erna. Maandag hebben we een overleg over onze positie, samen met de andere afdeling. Pff, we houden ons hart natuurlijk weer vast, wat zijn ze nu weer van plan..(de positie van ons binnen de rest van de afdeling). Ik geloof dat onze manager morgen ook te horen krijgt of hij geschikt (of geschikt te maken is) voor de nieuwe managerfunctie. De overige 2 managers hebben het bijltje er al bij neergegooid, dus er zullen nieuwe moeten komen. Wat een gedoe weer en wat staat ons allemaal nog te wachten..bah.

Verder begint het carnaval steeds meer te kriebelen, haha, dus ik denk dat het er echt van gaat komen! Nu zijn mijn collega's niet van die echte die hards (ik weet van mezelf dat wanneer ik ga beginnen ik ook alle dagen wil), dus we beginnen kalmpjes an met het bijwonen van de optocht en daarna zien we wel. Nu is carnaval bij ons ook veel een op straat gebeuren, dus ik vind het nog wel even lastig wat voor outfit ik zal kiezen. Maar komt vast goed! Eerst zaterdag nog naar Ladies of Soul in Amsterdam..We gaan uiteindelijk met zijn 4en. Wordt vast heel leuk!
Haha Scarlet, leuk hoor carnaval. Ik heb er al helemaal zin in. Baal wel een beetje dat ik zaterdags niet kan, maar dan gaan we wel naar de optocht. En dan zondag en maandag knallen. Ik ben die maandag ook vrij, dus dat is fijn.



Vandaag de 3e nieuwe aanmelding voor het Dorpsteam voor deze week gekregen, daarmee zit ik op 6 cliënten. Loopt lekker vol dus. Het loopt dus als een trein.

Dat is positief natuurlijk.



Hier thuis toch nog wel spanningen. Ik kreeg vandaag wel een bos bloemen van C met een valentijnskaart, maar heb daar wel zelf een hint voor gegeven.



Ik kreeg vandaag een mailtje dat we dinsdagochtend 25 februari onze oude werktelefoons mogen omruilen voor een smartphone. Joepie, dat is fijn
Weet je ook al wat voor smartphone? Ach, maakt ook niet zoveel uit he..luxe hoor! Nu heb ik sowieso geen mobiel van of voor het werk, maar degenen die er wel 1 hebben hebben bij ons maar een hele simpele..Toch nog wat gekregen dus, dat is wel fijn En ach, zo'n hintje...sommige mannen hebben dat nodig, haha.

Hier een kale boel hoor. Alleen een smsje van L. "happy Valentine x" pff tsja, daar heb ik iets aan...hihi. Dat weet ik nou ondertussen wel, zou toch leuk zijn een geheime aanbidder te hebben ofzo..

Druk geweest vanmiddag. Eerst gewerkt natuurlijk, toen boodschappen gedaan, de douche helemaal uitgesopt, bedden verschoond, was opgevouwen, wassen gedraaid, pfoe, nu lui!

Morgen nog even de woonkamer, keuken en toilet en dan ben ik er wel weer klaar mee én klaar voor een avondje swingen. Het schijnt behoorlijk slecht weer te worden morgen, hopelijk niet te slecht, met die windstoten enzo. Ik ga waarschijnlijk wel de 1500 meter missen, daar baal ik wel een beetje van. Tja, je kunt niet alles hebben he...
Het concert was gaaf! Mooie show en heerlijke muziek. Wat kunnen die meiden zingen zeg. Haha en ook voor het eerst van mijn leven het Ajax stadion gezien, da's toch ook wel leuk..In het echt dan, bedoel ik he..Voor het concert nog een hapje gegeten bij een japans restaurant vlakbij de Arena, was erg lekker. Terugreis verliep voorspoedig, maar bij thuiskomst gigantisch onweer. Gelukkig duurde dat niet heel lang. Echt een geslaagde avond

Nu een beetje lui en behalve de was niets doen. Straks schaatsen kijken natuurlijk, heb gisteren toch nog alles kunnen zien van de 1500 meter. Jammer dat Tuitert naast de prijzen greep en zooo sneu voor Coen Verweij! Maar zilver is het toch ook hartstikke goed zeg..Jij een lekker weekend Dolphine?
Hallooooo?? Dolphientje, waar ben je?
Ik had een heel druk weekend. Eerst moest zoonlief voetballen, midden op de dag. We reden met zijn coach mee, maar dat was nog een flinke onderneming. Ik was even vergeten hoe jongens van 18 rijden.

Haha, maar het was wel gezellig.

Daarna kwam er een vriendje van zoonlief, die bleef logeren. C ging met de jongens iron man kijken en ik ben koffie gaan drinken bij een vriendin. Onverwacht een avondje uit geweest omdat haar zoon. In zin papa bleef slapen en C vond het prima met die 2 knapen. Er was boerenbal, dus voorproefje van de carnaval gehad. Gisteren naar Ajax geweest, maar ik voelde me niet helemaal top. Zoonlief heeft gelogeerd bij mijn broertje in houten, die hebben sinds vrijdag een pup, helemaal leuk dus.



Ik moest vandaag werken, 3 afspraken en toen was ik helemaal op, dus naar bed gegaan. Misselijk, weer hoofdpijn. Bleh..... Houdt het dan nooit op. Ben al ruim een week zoet ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven