single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Zoonlief had vanavond zijn eerste oefenwedstrijd. 4-1 verloren. Gelukkig wel droog gebleven, want nu gaat het los hier. Hoosbuien en bliksem. Ik ben gelukkig de puppy training ook droog door gekomen.

Morgen hebben beide knullen een volledige schooldag. En ze hebben er zin in...... NOT

Haha, het is weer als vanouds.

Ik kan morgenochtend thuis werken en de boys een beetje op gang helpen.
Zo hè hè, bijna weekend.

Iedereen is er aan toe. Bij zoonlief hakt zijn 1e schoolweek er in. Alle nieuwe indrukken, hij is kapot.

Pleegzoon bloeit duidelijk weer op van de structuur en regelmaat van school. Je ziet dat hij het fijn vindt dat hij weet waar hij aan toe is, al zou hij dat niet snel toegeven.

Morgen thuis werken, ik heb veel te doen, maar hoop tussendoor ook het huis op orde te kunnen maken, want zaterdag is het dan Mysteryland! Yes, ik heb er zin in. We slapen daarna in een hotel in Amsterdam, zodat we niet de hele reis terug hoeven.
Ah gezellig! Lekker dansen! Het wordt nog weer even heel goed weer he, dit weekend.

Morgen GJ, mijn ex collega op visite, dus ook morgen hier nog even aan de gang. Boodschappen doen natuurlijk..Zaterdag mijn knul toernooi om kampioenschappen, wil ik natuurlijk ook nog wel even kijken, maar begint ook al aardig vroeg..pffff.

Slecht geslapen afgelopen nacht, hopelijk vannacht beter, ben wel moe in elk geval..Ook nog naar de kapper geweest. Eindelijk!!

Puntjes eraf en uitgedund, beter! qua lengte niets, ik wil het toch weer een beetje laten groeien.

Mijn knul werd vanmiddag gebeld door zijn oude ROC. Omdat hij nu gestopt is met school en nog geen startkwalificatie heeft, blijft hij nog een jaar onder hun aandacht. Wanneer hij nou problemen krijgt of als het niet lukt om een baantje te vinden of hoe hij verder moet, kan hij ook bij hen terecht en gaan ze hem helpen. Dit omdat hij dat traject heeft gevolgd voor studiekeuze etc. Vind ik wel heel netjes, een soort nazorgtraject.
Heel netjes van ze. Toch een prettig idee.

Ik heb gisteren al lekker de boodschappen gedaan. Vandaag vanuit huis gewerkt, lekker opgeschoten en ook nog het huisje schoon kunnen maken. Alleen de strijk ligt er nog. Ben weer trots op mezelf.... Hihi.

Morgen nog wel even naar de voetbal van mijn knul. Die moet om 9 uur al. Een bekerwedstrijd. Zijn vader komt ook en neemt hem daarna mee.

Pleegzoon moet morgenochtend werken en heeft 's middags een sollicitatiegesprek bij de Ah. Goed bezig..... Daarna gaat hij naar zijn moeder, met goede afspraken gezien zijn acties van vorig weekend.
We zijn weer thuis na een heerlijk feestje gisteren. Blijven overnachten in een hotel bij Hoofddorp, uitgebreid ontbijt gehad vanmorgen. Vanmiddag door naar Ajax en toen zoonlief opgehaald bij zijn vader.

Nu lekker thuis, geen zin om nog te koken, dus lekker langs de snackbar straks.

Gisteren was echt top. Het weer was top, de sfeer was goed, kortom we hebben genoten. En dat overnachten was ook een goed idee, ipv met het openbaar vervoer nog naar huis gaan.

Zoonlief had zijn eerste bekerwedstrijd gisteren, die moest vroeg dus kon mooi nog even kijken bij hem. 4-0 gewonnen. Ook top dus
Ja, jullie hadden zeker goed weer! Perfect voor dit en volgende x weer in een hotel? Lekker voor je knul weer. Gisteren zijn onze jongens 2e geworden in het toernooi om het noordelijjk kampioenschap. Maar beetje raar, omdat er een oneven aantal teams meededen, hebben zij niet eens tegen de uiteindelijke winnaar gespeeld. Maf toch..Dit team doet het in de competitie nl helemaal niet zo goed en zijn al diverse keren verslagen door onze jongens..nou ja..(maar toch!) Hier ook prachtig weer, bloedheet eigenlijk op het veld, haha en het was een gezellige (en lange) dag. Vandaag hadden ze eigenlijk weer een competitiewedstrijd, wat eigenlijk heel slecht uitkwam, omdat ze gisteren al alle pitchers hadden gebruikt (en die mogen maar zoveel ballen gooien in een weekend), maar gelukkig werd de wedstrijd afgelast omdat er slecht weer was voorspeld. Wat uiteindelijk helemaal niet kwam, whoehaha, maar het kwam dit x heeel goed uit. Mijn knul had ook eigenlijk geen zin, gisteren 4 wedstrijden gespeeld van een uur, in die warmte, die was wel een beetje op. (maar was natuurlijk gewoon gegaan als het wel was doorgegaan). Nu een heeeeeel luie dag gehad. Languit liggen luieren en lezen, af en toe in wat wegdoezelen..gewoon lekker helemaal niks. Vrijdagavond is mijn oud collega op visite geweest, dat was ook gezellig en werd een latertje. Tja en dan morgen weer vol aan de bak..weer een collega met vakantie, nu moeten we het met 3 minder doen, dus het zal wel weer bikkelen worden..Die vakantieperiode loopt bij ons echt lang door!
Nou, het was me het dagje wel weer...Begon al met rotnieuws van een collega, die net vandaag weer begon na zijn vakantie.

In de vakantie hebben zij te horen gekregen dat hun 19 jarige zoon, die al een tijdje liep te kuchelen en hoesten, een longtumor heeft. tjeez zeg..zo erg. Nu dus in de medische mallemolen, vreselijk. Andere collega, die net van de dokter te horen had gekregen dat ie h et rustig aan moest doen omdat er een burn out op de loer ligt, aanrijding met zijn motor waardoor hij ook wat last heeft en voorlopig halve dagen gaat werken. Mijn naaste collegaatje heeft waarschijnlijk, net als een paar jaar geleden, toen ze er een paar maanden uit was, wederom een verzakking van de baarmoeder. Niet normaal! Nog een aantal ziek, langdurig, operatie etc. het stort echt aan alle kanten in op het werk. Elke dag is er wel weer iets loos, je houdt je hart vast.
Heel vervelend allemaal Scarlet. Zo ruimt het wel erg op op je werk. Rotnieuws voor je collega, zo jong nog zeg die jongen, vreselijk.

Ik had ook een pittige dag vandaag. Ouders die pgb aanvragen om hun zoon naar een particuliere school te laten gaan. En ouders die dan niet willen accepteren dat wij niet hoeven te betalen voor die keus die zij maken. Iets moeten afwijzen is nooit leuk natuurlijk.

Verder was het druk, na de vergadering 4 afspraken, van hot naar her gereden, is eigenlijk te gek.

Morgen weer een nieuwe dag.

C heeft een kies afgebroken vandaag, die moet woensdag naar de tandarts.

Vannacht was een kort nachtje, zoonlief kwam natuurlijk zijn bed uit met onweer. Ik moest tussen ze in liggen en dat is niet zo goed bevallen. Pffff veel te warm. Hoop dat het vannacht rustig blijft qua weer.
Hoe was het bij jullie afgelopen nacht? Hier geen onweer gehad, maar het is nog best tekeer gegaan op sommige plaatsen geloof ik.. gelukkig is het nu wel wat koeler, pffff! Maar het was hier een saaie grijze dag, das dan weer zo jammer he..Hoop toch dat we nog een lekkere nazomer krijgen, al zien de voorspellingen er niet zo lekker uit..Jij ook al zo druk, blehhh. De dagen vliegen wel voorbij, dat dan weer wel. Morgen overleg over de kasten die we mee moeten nemen met de verhuizing, bah, het komt steeds dichterbij.
Bij ons is er geen onweer meer geweest. Gelukkig, want zoonlief is er nog steeds bang voor.

Hier was het vanmiddag prima weer. Zonnetje erbij, goed te doen. Al heb ik de hele middag binnen gezeten voor de telefoondienst.

Mijn knul gaat vrijdagavond naar de teenage dance bij brothers. Hij vroeg of hij er heen mocht met wat klasgenoten. Ik heb natuurlijk op die site gekeken en het zag er leuk uit. Is van 12 tot 15 jaar. Kosten zijn 10 euro, dit is inclusief pendelbus, entree en 2 consumpties. Avond is geheel alcohol en rook vrij.

Ik zag dus geen reden om hem niet te laten gaan, maar pfff het gaat wel hard opeens. 2 weken in de brugklas en hij gaat met zijn vrienden stappen. Haha, deze moeder moet even omschakelen hoor.
haha wees ergens blij Dolphine..Die knul van mij heeft nooit naar dat soort dingen getaald en dat vind ik zelf eigenlijk best heel jammer. Heeft naar mijn idee toch heel wat (leuks) gemist, toch juist hartstikke leuk, voor de 1e x naar de disco etc. Hij is dan wel een paar x naar een schooldisco geweest, maar ook daar vond hij niet veel aan. ja, het is een bijzonder kind. whoehahaha.

Terwijl ikzelf dol ben op stappen, altijd al geweest en zijn vader was ook een uitgaanstypje.

Hij gaat vast een hartstikke leuke avond hebben!
Daar maak ik me ook geen zorgen om hoor, die gaat zich wel vermaken. Er komt een vriendje hier mee eten en daarna vertrekken ze samen met de pendelbus. Helemaal leuk dus.

Vandaag eens samen met hem naar de vakken op zijn iPad gekeken, want hij heeft nog steeds geen huiswerk. Nu krijgt hij weektaken en op school de gelegenheid hier aan te werken. Alleen als hij het op school niet afkrijgt moet hij het thuis doen.

De eerste uren lesuitval heeft hij ook gehad. Woensdag de 1e 2 uur. Helaas is dit gym, daar baalde hij wel weer van. Vandaag waren ze allemaal om 13:10 uit vanwege een studiemiddag... Ja hoor we zijn weer begonnen😉.

Morgen nog een laatste werkdag, daarna lekker weekend.
o jee ja, die lesuitval op de middelbare school..Ben jij ook zo blij dat het weekend is? Pffff, het was een erg rommelige week en vandaag ook weer chaos. En wat een herfst ineens!! Belachelijk! Vanmiddag met mijn knul samen boodschappen gedaan, onze Lidl is 2 maanden dicht, vandaar dat een stukkie verder moesten (want zoonlief wilde perse die cola), zeiknat op de terugweg.

Zondag heeft mijn knul wel een wedstrijd met de mannen, ben trouwens benieuwd of ie wel doorgaat als het zo blijft, maar verder hoef ik de deur niet uit. Heerlijk. Heb jij destijds de millenium trilogie gelezen? Van Stieg Larsson? Ik heb nu het nieuwste deel te leen om te lezen, heeeerlijk. en ik heb een beetje sjans...hahahaha. Wanneer wij op kantoor problemen hebben met computer of telefonie worden er externen ingeschakeld om dit op te lossen (bij jullie misschien ook wel?) Vaak zijn het dan dezelfde mensen die langs komen, dus je leert ze wel een beetje kennen. 1 van hen vonden wij allemaal al een leuke vent. Niet al te groot, breed, gespierd, compact dus, leuke kop, vrolijk, sympathiek. Altijd wel een beetje geinen met ze/met hem, misschien een beetje flirten, durf ik niet echt te zeggen, hihi.

Ik wist alleen dat ie 49 is (maar dat zou je echt niet zeggen, wij waren echt verbaasd toen ie dat es zei). Vandaag waren ze er ook weer en het was weer dolle pret. bij wijze van. We gaan natuurlijk binnenkort verhuizen en zij verzorgen de verhuizing en heraansluiting van de computers. Op een gegevens moment hield hij zijn mobiel omhoog en ik kon zien dat hij een foto liet zien, maar ik kon niet zien van wat. dacht eerst dat hij voor de gein van ons een foto had gemaakt ofzo. bleek hij mij gevonden te hebben op facebook en hij had me een vriendschapsverzoek gestuurd. later thuis heb ik dat geaccepteerd en niet veel later stuurde hij een pbtje. Een poos zitten chatten en ik heb het idee dat ie wel wat interesse heeft..het was leuk kletsen met hem hoor, echt wel gezellig en makkelijk, maar ik had het idee dat hij wel de hele avond wilde kletsen en dat ging mij wel wat ver, hahaha.

grappig he!

Had jij ook zo'n kater na de wedstrijd gisteren? Tjeeeez zeg...wat een ellende. Vraag me echt af of dit nog wel gaat lukken..

Het wordt hier weer pikdonker trouwens...brrrrrr
Ik ben heel blij dat het weekend is. Ondanks dat ik vandaag 2 zaken heb afgesloten, was het toch druk deze week.

We zitten nu te wachten op zoonlief... Haha, de 2 grote knullen zitten hier op de bank en de kleine man is op stap. Best grappig eigenlijk. Hij komt met de pendelbus rond 24:00 thuis.

Moeten dus wachten op hem. Haha begint nu al, wachten tot je kind thuis komt. (Nu al).

Haha sjans dus, leuk, leuk... Spannend ook.

Ik ben ook heel benieuwd of de voetbal doorgaat morgen, gezien het vele water wat er valt. Ze hebben een uitwedstrijd.
En hoe was het gegaan en hoe heeft ie het gehad, op zijn eerste "echte" stapavond?

Is bij jullie de voetbal nog doorgegaan? Wat een pokkeweer ineens! Compleet herfst gewoon. Ik vond het op zich wel gezellig, vooral omdat ik nergens heen hoefde en lekker thuis hangen de hele dag, maar tjeeez...heb ook nog wel zin in een lekkere nazomer hoor!

Maar gelukkig schijnt het in de loop van de week weer de goede kant op te gaan. Nu heeft het hier ook alweer geregend, ben heel benieuwd of de wedstrijd vanmiddag doorgaat. Vandaag de grote dag voor oranje he..pfff...hopelijk gaat het een stuk beter dan van de week. Maar ja, dan nog zal het lastig worden. Gisteren sprak H. me weer aan op messenger. Ik weet niet..ik geloof niet dat ik een klik of iets voel. Blijft ook hinten dat ik langs moet komen (hij woont niet hier trouwens), maar daar heb ik al helemaal geen zin in. Dan maakt het feit dat hij regelmatig op de werkvloer is het toch wel een beetje lastig.
Zoonlief heeft het erg naar z'n zin gehad. Hij kwam met rode konen thuis en helemaal hyper. Maar ook erg enthousiast. Voetbal ging ook door, in de regen, brr. Wel 6-0 gewonnen, 1 doelpunt en 2 assists. Niet slecht gespeeld dus na een feestje.

Is er bij jullie nog gehonkbald vandaag?

Hier was het vandaag redelijk weer. Geen regen in ieder geval en zelfs de zon erbij.

Ik ben vanmiddag even naar een kindervethaardag van het zoontje van mijn vriendin geweest. De jongens hadden geen zin (logisch, veel kleine kinderen). En c had gisteren de hele dag een vrijgezellen feest, die had dus ook niet zo veel zin.

Ik was dus gisteren met de 2 boys en dat was best een relaxed dagje. Even naar de binnenstad geweest voor kleurrijk wijk festival, 's avonds pannenkoeken gebakken en tv gekeken met ze.

Tja als je geen klik voelt schiet het ook niet op om er verder mee te gaan hè. Vervelend voor hem, maar ach hij is volwassen dus kan best tegen een stootje.
Hartstikke leuk, dat je knul het zo naar zijn zin heeft gehad. En ook nog zo goed gedaan met voetballen, goed hoor. S avonds een kerel, 's ochtends een kerel, whoehaha!

De wedstrijd ging hier ook gewoon door, had ik trouwens echt niet verwacht, maar mijn knul speelde niet de hele wedstrijd (de coach was er niet), dus hij had gezegd blijf maar thuis..Vond ik helemaaaaal niet erg, want prima gelegenheid om met S. af te spreken.

Dat was weer erg gezellig. Natuurlijk is het ook wel heel makkelijk om het leuk te hebben, want wij delen natuurlijk alleen maar leuke dingen. Ook al praten we ook wel veel, dat is natuurlijk heel anders dan in een normale relatie. Ergens verbaast het mij dat ik dit op deze manier zo lang kan volhouden. Af en toe is het even lastig, wanneer we weinig contact hebben bijvoorbeeld, maar over het algemeen vind ik het prima zoals het loopt. Wanneer we elkaar zien zijn we er 100% voor elkaar en ik voel eigenlijk helemaal geen jaloezie of iets dergelijks. Maf toch? Terwijl ik hem echt superleuk en lief vind en toch echt wel gevoelens voor hem heb. Nou ja, maar niet proberen te analyseren en gewoon genieten.

Wat een DRAMA weer gisteren he, met de voetbal? Jeetje zeg...ondanks dat ze het, als ze zo blijven spelen, totaal niet verdienen om naar het EK te gaan, wat is nou een EK zonder oranje? Hoe saai is dat?!
Hoe saai?? Dat betekend geen voetbal kijken deze zomer.... Haha.... Ik kan me er niet eens meer druk om maken. Als je zo voetbalt verdien je het ook niet.

Zware dag op het werk gehad. Eerst vergadering, daarna intervisie en tot slot met een client een gesprek met haar bewindvoerder wat 2 uur duurde en wat echt niet leuk was voor haar. Pffff ik vind dat altijd erg moeilijk. 2 jonge kindjes en een ton schuld. Niet de schuldsanering in kunnen omdat ze niet stabiel zijn en nieuwe schulden maken. ( vorig jaar is ze getrouwd en hij had schulden die nu van hen samen zijn. En de bruiloft is niet betaald). Stom, stom en toch gaat me het aan mijn hart. Die kindjes hebben hier niet om gevraagd tenslotte. Bah, vervelende zaken zijn dit.
Maar hoe denken ze dat dan op te lossen Dolphine? Inderdaad, vervelende zaken en zo uitzichtloos, lijkt het..

Bij ons is het op werk zo onrustig en chaotisch, ook erg vermoeiend. Mensen lopen te klagen, collega's zien het (werk) niet meer zitten, de werkdruk is gigantisch, artsen te weinig, bah. En dan volgende week donderdag en vrijdag de verhuizing, dus nog meer werkdruk. Ik zal blij zijn wanneer alles op zijn plek staat en de kasten weer zijn ingeruimd. Maar eerst maar es zien alles op een logische manier te verplaatsen, zonder dat de boel door elkaar gegooid wordt. (dat moet dan in van die grote plastic bakken) Gelukkig kunnen de archiefkasten vol worden verplaatst. En het lijkt er ook nog op dat ik van onze club volgende week vrijdag de enige ben, want de rest is of op vakantie of werkt niet op vrijdag. pfff, daar verheug ik me ook echt op :( bah. Gelukkig is het weer wel weer opgeknapt, maar het lijkt niet heel lange duur, jammer...
Een voordeel Scarlet, als je alleen bent kun je ook bepalen hoe en waar je alles neer wil zetten😀.

Hoe ze dat denken op te lossen? Ze verwachten dat ik dat doe, maar ik kan dat natuurlijk niet. Ik moet ze er op1 of andere manier van zien te overtuigen dat ze echt geen schulden meer mogen maken, maar dat valt nog niet mee.

Ik zou vandaag cursus WMO hebben, die ging niet door omdat de trainster zoek is. Komt eigenlijk goed uit, want ik voel me ook grieperig en zoonlief ook. Die is ziek thuis en ik ben thuis aan het werk ( wel liggend onder een dekentje).
Helaas Dolphine, zelfs die vrijheid hebben we niet...Van tevoren is al vastgelegd waar de kasten komen te staan en ook de bureau's, alleen gaan wij díe wel wat anders neerzetten (we hebben een blok van 3), omdat niemand met zijn rug naar de deur wil zitten.

Dus ipv 2 tegen elkaar aan en 1 op de kop, gaan wij er 2 naast elkaar zetten en dan weer 1 daar tegen aan, zodat iedereen zijdelings naar de deur zit. Vandaag ook bericht, dat wij pas de computer mogen aanzetten en "proberen" wanneer de hele kamer gereed is gemeld en dát bericht komt pas volgende week..hahaha, wat een zootje zeg...minimaal 2 dagen niet kunnen werken dus.

Maf eigenlijk, dat zoiets niet in een weekend kan plaatsvinden..Ik begrijp ook wel dat verhuizers etc. daar niet op zitten te wachten, maar echt praktsich is dit ook niet.

He bah, ziekjes? Beterschap! Jammer, net nu het nog een beetje lekker weer is..
Komt wel goed uit Scarlet, ik ben lekker op het gemak thuis aan het werk. Doordat ik niet geheel fit ben heb ik weinig behoefte om naar kantoor te gaan, dus ik kan nog wel enigszins genieten van het zonnetje in de tuin. C is al thuis, dus we gaan zo even samen boodschappen doen, dat scheelt een hoop gesjouw.

Zoonlief heb ik ook vandaag nog thuis gehouden, ook zijn vader dit weekend afgemeld, want morgen komt mijn broertje met vrouw en kinderen eten, daar wil hij natuurlijk bij zijn.

Ik ben benieuwd of hij kan voetballen morgen. Ik moet eigenlijk rijden..... Normaal geen probleem om dat ik toch altijd mee ga, maar ja als hij ziek is ga ik natuurlijk ook niet mee.

Ik had vandaag 2 huisbezoeken, helaas bij beide niemand thuis, dus 2x voor niks gereden.
Oh dus gelukkig niet zo ziek dat je echt voor pampus ligt :D Het schijnt te heersen, tenminste, dat hoor ik van iedereen.

Ooo ik zie echt tegen volgende week op..vooral het niet kunnen werken een aantal dagen en het (strategisch!) inpakken van de inhoud van de kasten waarin het werk voor de artsen etc. ligt. Dat niet alles door elkaar heen ligt straks. En dan natuurlijk de nieuwe situatie straks, dat wij als groep helemaal uit elkaar gehaald zijn, dat 2 van mijn artsen weggaan, de nieuwe werkwijzen. Ik houd nu eenmaal niet zo van veranderingen he..Nou ja, nu eerst lekker weekend. Vanmiddag naar het honkbalveld, mijn knul heeft een wedstrijd tegen de huidige nr 1, zou echt cool zijn wanneer ze deze zouden winnen. Dus hopelijk blijven die buien nog even weg.

Verder geen plannen.
En hebben jullie het droog gehouden vanmiddag? Wij vanmorgen met de voetbal wel. Ondanks dat mijn knul niet fit is, heeft hij toch een goede wedstrijd gespeeld. Uiteindelijk ook met 1-0 gewonnen. Moeizaam maar verdient.

Vanmiddag en vanavond ook gezellig met broer, schoonzus en de meiden. Lekker gegeten en gezellig bij gekletst.

Ben wel blij dat ik nu lekker op de bank kan ploffen. Ben toch ook nog niet helemaal fit, en dat voel je dan na zo'n dag.
Ja, het was prima weer, een beetje zwoel zelfs. De wedstrijd begon heel goed, erg spannend en onze jongens deden het prima. Stonden zelfs voor. Tot een fout van onze catcher de hele wedstrijd omdraaide, daarna werd het een beladen wedstrijd, met een coach van de tegenstander die bijna ging flippen over beslissingen van onze scheids, de scheids die door een van hun spelers werd uitgescholden voor mongool en uit de wedstrijd werd gehaald, pfff, altijd wat met deze club. Helaas nipt verloren, 8-9. Mijn knul deed het prima trouwens, hahaha. Fijn dat jouw knul ook leker gespeeld heeft. Vandaag echt helemaal niets gedaan. Heb het nieuwe Milennium boek uitgelezen en wat wasjes gedraait. verder helemaal niets. Het wordt een drukke week, dus mag ook wel, vind ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven