single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Klopt Scarlet, hij gaat inderdaad een opleiding doen om bij defensie te komen. Hij moet ook een fysieke test doen als selectie.

Ach mijn arme knul is echt ziek vandaag, hij heeft koorts, ligt alleen maar op de bank en op bed en het is echt een zielig hoopje nu.

Dat receptenboek is samengesteld door de personal trainers. Er staan veel recepten in die veel eiwitten en weinig koolhydraten bevatten. Ik vind het wel een uitdaging, omdat die 2 pubers die hier rondlopen natuurlijk wel gewoon moeten eten. Gisteren een overschoten prei gemaakt met gehakt, crème fraiche en geraspte kaas, was ook erg lekker. Ik mag wel brood, pasta en rijst, maar de volkorenvarianten, want dat zijn langzame koolhydraten en die zijn wel weer goed.

Ik ga het wel zien hoe het gaat, hij wil me naar 72 kg hebben, dat lijkt me wat weinig voor mijn lengte, maar ja, als het lukt......
Ja, vooral als je ook nog andere dingen erbij moet koken en in huis halen maakt dat het soms wel extra lastig is.

Nou, als je nog een superlekker recept tegenkomt..ik houd me aanbevolen! Ben zelf (in elk geval door week) weer aan de shake (of had ik dat al gezegd..)

Ach, je arme knul..nu toch wel echt ziek..aan de ene kant maar goed dat het doorzet, anders blijft hij er misschien zo in hangen...

Dat wordt dan waarschijnlijk morgen niet voetballen?

Hebben jullie ook een tijdspad afgesproken qua afvallen?

Ik heb toch een 2e hands laptop gekocht. Nou je, besteld dan, online. Komt morgen. Ik word echt gek van dit trage ding..

Dus hopelijk morgen beter.
Helaas, laptop komt niet vandaag, maar dinsdag pas. Wat jammer dat het weer niet wat sneller richting lenteweer gaat he! Vorig weekend zo verwend en nu weer dit grijze, blehh. Gelukkig een gezellig etentje straks. Ik weet nog niet wat we gaan eten, maar wel dat het dessert zelfgemaakte tiramisu is. Mmmm!! Fout..maar lekker! Mijn knul is nu maar die oude laptop uit elkaar aan het halen om te kijken of hij kan ontdekken wat er mis mee is. Ach, hij deed het toch al niet meer en zou toch cool zijn als hij m weer aan de praat zou kunnen krijgen. Al is het voor reserve oid..hihi.

Ben de was aan het doen en verder eigenlijk niet zo veel, hahaha. Hoe is het met je knul?
Mijn knul heeft wel gevoetbald vanmorgen, maar was nog niet helemaal fit. Hij begon ook op de bank. Ze hebben wel gewonnen met 3-1.

Daarna met pleegzoon op pad geweest, die heeft nieuwe schoenen en 2 broeken. Kan er dus voorlopig weer tegen.

Ook nog plantjes gekocht, de bakken in de achtertuin zijn weer gevuld.

We gaan een programma van 3 maanden volgen , daarna zien we waar we staan en of het verlengd moet worden. Vandaag weer iets nieuws geprobeerd, zoete aardappel.... Maar niemand vond het lekker, woehaha, dat is natuurlijk ook een risico. De jongens en C lekker aan de gebakken aardappelen en ik broccoli met kipfilet.

Gisteren een erg leuke avond gehad met m'n oude team. Goed om te zien dat iedereen z'n draai gevonden heeft in andere banen. Degene die nog wel bij de oude werkgever werken hebben het het moeilijkst. Ze moesten allemaal naar een andere functie, het team was opeens weg en nog steeds is er onduidelijkheid, omdat ze nog eens 30% moeten krimpen. Ik ben zo blij dat ik daar niet meer werk, al betalen ze nog wel m'n salaris😉.

Ik hoop dat je knul de laptop nog aan de praat krijgt, dat zou wel heel tof zijn. Hier thuis net ook iets heel gaafs. Ik had pleegzoon gevraagd of hij eens met zoonlief naar z'n wiskunde kon kijken, want hij heeft dinsdag een toets. En zo waar het ging heel goed. Pleegzoon voelde zich belangrijk en zoonlief pikte het van hem. En nog beter, hij snapt het nu👍.

Jij veel plezier vanavond en lekker genieten van het etentje
Fijn dat je knul weer zover opgeknapt is. Helaas is er ( waarschijnlijk) toch iets echt kapot bij de laptop, misschien moederbord ofzo, dus dat zou dan een eg duur grapje worden. jij hebt ook een leuke avond gehad met je ex collega's, fijn. Mijn etentje was ook gezellig. Zat wel erg vol, hahaha. Eigen gemaakte pizza en tiramisu toe. Collega had ook nog zelf slagroomtruffels gemaakt...oooo, erg foute dag.

Vandaag had mijn knul sushi gemaakt, lekkerrrr en ik had de tiramisu die over was meegekregen, dus nog een x smullen. Dat wordt water en brood komende week, Hihi.

Wat goed zeg, dat pleegzoon je knul zo lekker kan helpen. 2 vliegen in 1 klap!

Oooo ik ben morgen lekker vrij ...dit omdat ik woensdag de hele dag moet. Vrijdag ook al vrij (goede vrijdag) dus het is wat dat betreft een topweek!
Lekker kort weekje voor je, heerlijk! Ik neem vrijdag ook vrij, beide jongens zijn natuurlijk ook vrij.

Vanmiddag kwam mijn nicht met haar man en dochter die een vriendinnetje bij zich had. Ze hebben ook nog een zoon van 17 dus die was ( logisch) niet mee. Was gezellig. Om kwart voor 5 de tv aan om Ajax te kijken, dus toen hebben ze ook maar mee gegeten. Slechte dag wat dat betreft vandaag, want patat gehaald. We zouden eigenlijk wilde zalm met roergebakken spinazie en basmati rijst eten, maar dat kan morgen ook nog.

Die sushi van je knul zag er goed uit. Is dat nou moeilijk? Wij hadden vanmiddag sushi, maar gewoon uit de supermarkt hoor.

Vanmorgen ook nog heerlijk naar het bos geweest met de hond.
Zo vandaag weer aan het trainen geweest en ondanks de patat gisteren en de pizza vrijdag toch 1,5 kg afgevallen. Nu ook een lijst gekregen waarop de eiwitrijke producten staan. Voornamelijk voor C, want eigenlijk zit ik met m'n voeding best goed. Hij eet bv nooit tussendoortjes, ik heb hem dat al eens verteld, maar ja van mij neemt ie het niet aan. Hij heeft nu het advies gekregen om z'n hoofdmaaltijden kleiner te maken en een eiwitrijk tussendoortje te nemen.

Vandaag trouwens heerlijk gegeten, wilde zalm, geroerbakte spinazie en basmati rijst. Ik vond het heerlijk, vooral de spinazie. Roestbakken in de olijfolie met een uitje en knoflook.
Mmm klinkt inderdaad heerlijk zeg, wat je gegeten hebt. En super, 1,5 kilo afgevallen!

Nee, het is helemaal niet moeilijk, die sushi. Je koopt gewoon een pak bij de supermarkt, een sushi kit, daar zit dan de sushirijst, azijn, matjes om te rollen, zeewier, soya saus, wasabi, gember en stokjes in. En een duidelijke handleiding. Wat je dan zelf nog moet toevoegen is de vulling, wij hadden nu alleen zalm en ook nog omelet (was een probeersel, maar lekker!), maar je kunt ook tonijn nemen natuurlijk of surimi.

De rijst koken, afgieten, de azijn er doorheen en dan laten afkoelen. Op een matje leg je dan een vel zeewier, daarop een laagje rijst, in het midden wat repen zalm (komkommer is er ook erg lekker bij) en dan oprollen en met een scherp mes snijden. Het was echt weer smullen. Lekker vrij dagje gehad, mijn haar gekleurd. Nu wel een paar lange dagen voor de boeg, morgen en donderdag 8 uur en dan woensdag 10 uur (maar dat doe ik natuurlijk zelf he, omdat ik wel gewoon vroeg begin als ik tot 17.00 moet werken) maar ach..heb dan weer 4 dagen om bij te komen,hahaha. Dit weekend de eerste oefenwedstrijd voor mijn knul. Gelijk druk, omdat ie in 2 teams speelt, eerst 's morgens uit naar Emmen met de junioren, daarna een softbalwedstrijd thuis met de heren. Pfffff......
Pfff is ook nog niet naast de deur zeg Emmen. Mijn knul moet morgenavond aantreden voor de beker, daarvoor moeten we naar Utrecht.

Klinkt idd niet moeilijk, zelf sushi maken, ik zal me er binnenkort ook eens aan wagen.

Vandaag voor het werk een werkbezoek gehad op de waarschijnlijk nieuwe school van zoonlief. Ik ben heel brutaal even bij de administratie binnen gelopen en zijn aanmelding is binnen. 1 april gaan ze de klassen indelingen maken, dus komt waarschijnlijk wel goed.
Ook toevallig, dat je net daar wezen moest! Maar mooi dat dat allemaal loopt. Net weer even luxe boodschappen besteld bij AH. We willen gaan gourmetten en het scheelt me een boel gesleep. Wel lekker om dat af en toe even te doen, hihi.

Mijn laptop is gearriveerd. Hoera! Gelukkig is ie wel sneller dan die ik eerder deze week had, maar helemaal happy ben ik er nog niet mee. Maar met een extra SSD schijf ofzoiets (pfff, dat weet mijn knul) schijnt ie een stuk sneller te kunnen worden, dus die dan ook maar gekocht, is samen in elk geval nog steeds een stuk goedkoper dan een spiksplinter nieuwe laptop. Lange dag voor de boeg morgen, pffff...ik kijk er niet echt naar uit.
Wij gaan ook gourmetten met Pasen. En 1e paasdag maak ik een brunch voor mijn ouders en broer.

Net thuis van een zeer spannende zwaarbevochten bekerwedstrijd. Onze jongens waren voetballend beter maar fysiek was de tegenstander beter. Gelukkig won uiteindelijk het voetbal met 0-1.

Vanmiddag moesten we naar Barneveld naar de school van pleegzoon. Hij is door een medeleerling beschuldigd van drugsdealen. Die jongen is gesnapt door z'n vader en pleegzoon zou het geleverd hebben. Hij ontkent dit overigens. Helaas is er app verkeer tussen beide jongens boven water gekomen omdat die vader de telefoon van z'n zoon heeft doorgespit. Daaruit blijkt dat de jongen pleegzoon gevraagd heeft joints voor hem te halen en pleegzoon heeft toegezegd dit te zullen regelen. Hij blijft volhouden dat hij het niet geleverd heeft, maar hij is natuurlijk heel dom geweest. Hij is verwijderd van school volgens het protocol. School wil hem wel grag de kans geven zijn diploma te halen, dus hij mag alleen voor toetsen en examens naar school, de rest moet vanuit huis. Het gaat gelukkig maar om een paar weken, 5 april moeten alle toetscijfers ingeleverd zijn daarna is het oefenen voor het examen wat 18 mei begint. Maar het is wel ellende, alle zeilen moeten weer bijgezet worden hier de komende tijd.
Wij gaan ook gourmetten met Pasen. En 1e paasdag maak ik een brunch voor mijn ouders en broer.

Net thuis van een zeer spannende zwaarbevochten bekerwedstrijd. Onze jongens waren voetballend beter maar fysiek was de tegenstander beter. Gelukkig won uiteindelijk het voetbal met 0-1.

Vanmiddag moesten we naar Barneveld naar de school van pleegzoon. Hij is door een medeleerling beschuldigd van drugsdealen. Die jongen is gesnapt door z'n vader en pleegzoon zou het geleverd hebben. Hij ontkent dit overigens. Helaas is er app verkeer tussen beide jongens boven water gekomen omdat die vader de telefoon van z'n zoon heeft doorgespit. Daaruit blijkt dat de jongen pleegzoon gevraagd heeft joints voor hem te halen en pleegzoon heeft toegezegd dit te zullen regelen. Hij blijft volhouden dat hij het niet geleverd heeft, maar hij is natuurlijk heel dom geweest. Hij is verwijderd van school volgens het protocol. School wil hem wel grag de kans geven zijn diploma te halen, dus hij mag alleen voor toetsen en examens naar school, de rest moet vanuit huis. Het gaat gelukkig maar om een paar weken, 5 april moeten alle toetscijfers ingeleverd zijn daarna is het oefenen voor het examen wat 18 mei begint. Maar het is wel ellende, alle zeilen moeten weer bijgezet worden hier de komende tijd.
Oe, dat is weer even heftig..Ja, dat was niet zo'n slimme actie van pleegzoon. Maar ik vind het nogal heftig om dit dealen te noemen..Waarschijnlijk was die jongen niet oud genoeg oid om het zelf te halen? Niet dat ik het daarmee goed praat hoor!

Hij heeft een verkeerde keuze gemaakt natuurlijk. Nog een geluk inderdaad dat het niet meer zo lang duurt wat betreft school, maar wel even shit natuurlijk..Want dat betekent ook dat hij heel veel thuis zal zijn. Was dit de finale voor de beker? Top zeg!

Dat was wel even schrikken, het nieuws van het overlijden van Johan Cruijff. Ik wist niet dat het al zo snel achteruit gegaan was. Of zou hij ervoor gekozen hebben om zijn leven eerder te beëindigen voordat hij echt heel erg slecht zou zijn?

Heerlijk, nu 4 dagen vrij. Vanmiddag hadden wij een paaslunch op kantoor van ons cluster. Gewoon op de werkvloer en iedereen "moest" wat meenemen. Er was echt heel veel, heerlijke hartige taart, mini bagels met zalm en komkommer, eierbrood, matzes, paasstol, gekookte eitjes, spiesjes met tomaat en mozzarella, sapjes, fruitsalade..pff, en nog veel meer. Ook erg leuk aangekleed met allerlei paasversiersels. Dit was gewoon vanuit de mensen zelf gekomen, dus niet van het management ofzo. Ook was er bij iedereen op de werkplek een eitje verstopt en was er een verloting. Pfff, die van mij zat verstopt in het (systeem)plafond. Gek werd ik ervan, ik vond dat kreng toch niet! Had wel even een hintje nodig ("zoek het in hogere sferen") hahaha. Maar het was erg leuk en erg lekker.
Wat een leuk idee zeg bij jullie op het werk. Klinkt erg gezellig.

Ik was ook geschokt door de dood van Cruijf.... Aan de andere kant, bij de vader van m'n vriendin ging het ook zo snel toen hij de diagnose longkanker kreeg. Het is dus wel een bekend gegeven dat deze ziekte heel snel gaat.

Bah, heel naar nieuws.

Pleegzoon heeft hard gewerkt vandaag. We kregen net bericht dat hij woensdag de 30ste naar school moet voor 3 toetsen, waaronder praktijkexamen ehbo.
Shit... De droger is gesneuveld. Ik gebruik hem niet zo vaak, alleen voor handdoeken en beddengoed. Ik had hem gisteren aangezet en hij bonkt toch. C heeft er naar gekeken, maar waarschijnlijk is het slijtage.

Moet dus op zoek naar een andere.

Verder vandaag alle boodschappen gedaan en het hele huis schoon, dus morgen lekker niks... Zelfs geen voetbal
Oh da's balen, van je droger! Ik heb er nu al een tijdje geen en het is best goed te doen, maar soms zou het wel heel handig zijn, vooral als het slecht weer is en de handdoeken worden erg wel heel erg lekker zacht in ja..Hopelijk kun je snel een nieuwe aanschaffen.

Heerlijk zonnetje vandaag! Maar wel aardig wat wind, maar het ziet er wel erg lekker uit. Mijn knul is op pad voor zijn 2 wedstrijden. Hij had nog last van zijn hamstring na de training van afgelopen donderdag, ben benieuwd hoe het is als hij terug is. Ik heb dus het rijk alleen. Heb al sate marinade gemaakt voor de gourmet morgen, dat kan lekker een nachtje staan. Ruikt nu al heerlijk, hahaha.

Voor de rest wat huishoudelijke klusjes, ben nu wel wat lui aan het worden, het was vanmorgen dan ook vroeg dag, voor een zaterdag, pfoeee...Hij had nog een of andere schijf besteld voor mijn laptop (SSD) waardoor ie een stuk sneller zou moeten worden. Ben benieuwd. Hij is in elk geval wel heel stil, de laptop, da's ook wel fijn.
Het was heerlijk vandaag. Ik had de was buiten hangen en vanmiddag lekker een uur met de hond gewandeld. Goed voor haar en voor mij.

Vanavond had ik zelf pastasaus gemaakt en iedereen heeft er van gesmuld. Was erg lekker met veel verse groente, tomaten en mager rundergehakt. Ook de Volkoren pasta ging er in als koek. Soms is het zo makkelijk he....

Morgen de paasbrunch en 's avonds ook lekker gourmetten.

C gaat nog even naar een verjaardag, ik blijf lekker thuis, ook omdat de jongens nog even naar buiten zijn en ik dan toch niet lekker zit. Ik heb eigenlijk ook geen zin om de deur nog uit te gaan trouwens.

Hoe is het met je knul gegaan? Heeft z'n hamstring het goed gehouden?
Vrolijk Pasen! Hoe was de paasbrunch? Gezellig toch altijd weer, iets extra's doen. En morgen ook lekker nog een dag vrij, ook goed om nog een beetje te wennen aan de zomertijd, haha. Ik vind dat de dag omvliegt! Met zijn hamstringblessure gaat het wel, maar hij heeft wel zijn knie verdraaid. Niet die knie waas hij toen een seizoen kast van had, maar die andere, waar hij af en toe doorheen zakte en waarvoor hij al altijd een knieband draagt. En spierpijn in zijn vangarm, maar dat komt omdat ie zo lang niet gespeeld heeft natuurlijk..eigenlijk was het ook wel te gek, eerst die uitwedstrijd met de junioren, die duurde 2 uur, terug naar Zwolle en toen eerst een honkbalwedstrijd met de heren, voor de gelegenheid een uur en toen nog een softbalwedstrijd, ook een uur. Geen wonder dat je dan overbelast raakt. Gelukkig heeft ie nu rust tot donderdag, dan weer trainen. Zaterdag heeft ie weer een oefenwedstrijd en dat is wel cool, dan gaan ze naar Haarlem. Een van de vroegere spelers speelt nu bij Kinnheim, dat is een tophonkbalclub. Daar gaan ze een oefenwedstrijd tegen spelen 's avonds, in een echt stadion, met licht, speakers en alles. Echt gaaf! Eet smakelijk straks!
De brunch was zeer geslaagd. Gezellig en lekker. Lekkere broodjes, gekookte eitjes, zalm, rosbief, gewoon even lekker wat extra's. Als toetje een paastaart. Zelf gemaakt, maar niet door mij. Een vrouw hier op het dorp maakt taarten als hobby, vandaar. Ik heb haar nu ook gevraagd een taart te maken voor de 45ste trouwdag van m'n ouders. Ze vraagt alleen materiaal kosten, dus nog betaalbaar ook.

Gourmetten was ook heerlijk, maar dat is altijd lekker. Pleegzoon is nu met natuurkunde bezig, waar hij dus geen bal van blijkt te snappen. Daar is dus druk mee nu. Morgen gaan we het anders doen. Eerst schoolwerk, daarna pas iets anders. We hebben hem daarin toch wat overschat en zijn er vanuit gegaan dat hij minder sturing nodig zou hebben.

Je knul moet dus duidelijk weer even inkomen. Had hij al die tijd ook niet getraind? Of dat wel.

Heerlijk hoor nog een dagje extra vrij. Ik kijk er naar uit.
Helaas, deze vrije dag is al weer bijna voorbij. Morgen mag ik weer aan het werk. Lekker rustig dagje vandaag, filmpje gekeken op Netflix. Rollade gemaakt. Wederom aan de natuurkunde met pleegzoon. Ik heb toch maar een oproep geplaatst of iemand hem bijles kan komen geven. Morgenochtend komt er iemand kennis maken. Ik hoop op een klik, dan heeft ie in ieder geval wat extra ondersteuning naast C.

Het was stormachtig vandaag he.
Ja, jammer he, dat de dagen weer om zijn..en ik had vrijdag er ook nog bij.

Het was zeker stormachtig vandaag. Lekker om binnen te zijn. Mmmm klinkt heerlijk zeg, al de dingetjes voor de brunch en die taart zag er prachtig uit. Pff, natuurkunde..was ook niet mijn favo vak destijds, hahaha. Mijn knul heeft wel getraind, maar een wedstrijd is dan toch weer anders. En 3 natuurlijk helemaal! Pff, eind vorig seizoen heeft ie een nieuwe broek gekocht voor honkbal. Ik geloof 1 x in dat seizoen nog aan gehad. Zaterdag weer en wederom 1 knie door. Grrrrr, de zoveelste x. Dus vandaag wederom aan de gang geweest met er een stuk opzetten. En ik heb er zo'n hekel aan he!! Komt door zijn knieband, nu dus maar een sta aan de binnenkant en aan de buitenkant erop gezet. Pffff
Lekker kort weekje! De dag vloog om vandaag, misschien toch nog niet helemaal gewend aan dat uur?

Hoe dan ook..fijn! Heb je de weersvoorspelling gezien, eind van de week? Dat zou toch heerlijk zijn zeg, als het zulk lekker weer zou worden. Helaas slaap ik nog steeds niet top, dat is wel balen. Hoop toch dat dat binnenkort eens beter gaat worden.
Ik schok vanmorgen wakker om half 8. C zou om half 7 opstaan en daarna zoonlief roepen. Dat was dus even schikken. Snel m'n knul uit bed getrommeld, die moest om 8:15 op school zijn. Ik moest om half 9 de deur uit voor m'n werk. Dat is allemaal gelukt! C werkte thuis en pleegzoon natuurlijk ook gewoon thuis.

Vanmorgen kwam die man kennismaken die hem bijles natuurkunde komt geven. Gelukkig was er een klik en ziet pleegzoon het zitten. Hij komt iedere dinsdag een uur voor hem. Morgen moet hij naar school voor toetsen.

Ik ben heel benieuwd.

Vandaag ook de draad van het gezond eten weer opgepakt.
Wat goed zeg, die bijles. Fijn dat er een klik is. Is dat nou duur? Hoe is het vandaag gegaan met de toetsen? Volgens hem dan..

Had C. zich dan vanmorgen verslapen? hahaha handig! Vind ik altijd zo'n rot begin van de dag, als je eigenlijk te laat bent om alles in je normale tempo te doen. Ook al red je dan alles nog, dat gehaast en gevlieg, bah! Ik door de week ook weer braaf aan het eten.

Komend weekend "mogen" we nog snoepen, maar dan wil mijn knul ook in het weekend dat laten staan en ik ga proberen braaf mee te doen. Zal niet makkelijk worden denk ik! Komende zaterdag als het allemaal door gaat eerst een verjaardag van een vriendin die 50 wordt en daarna een dance classics party. Leuk, zin in.
C had zich gisteren ochtend verslapen ja. Vanmorgen gelukkig niet. Volgens pleegzoon gingen z'n toetsen prima.... Uiteraard. Hij had 1 opdracht van natuurkunde niet begrepen. Hij kan de formules wel toepassen, maar als de vraagstelling iets anders is, wordt het moeilijk voor hem. Maar goed daar is natuurlijk die bijles voor. We betalen hem 17,50 per uur. Is best veel geld, maar in ieder geval goedkoper dan bij zo'n institiuut.

Vandaag is de nieuwe droger gekomen. Yeah.

Leuk feestje dus zaterdag. Gezellig. Ik ga zaterdag met een vriendin naar de film rokjesdag.

Vandaag flink gesport. Heb nu al spierpijn. Vrijdag sporten met de personal trainer, ipv afgelopen maandag. Wordt afzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven