single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
He Essie!!!!!!! Je hebt ons weer kunnen vinden! :D :D

Wat een K dag vandaag zeg..Zo druk en warm op het werk. De laatste week alleen...thank GOD. Ook weer vaak wakker geweest afgelopen nacht, pff, ik geloof wel zo om het uur. Nu dan ook echt helemaal blehhhhhhh
Je hebt dus net zo'n dag als ik vandaag, Scarlet. Ben er ook helemaal klaar mee vandaag.

Alleen maar cliënten en zorgaanbieders die zeuren.... Bleh...

Essie.....????????
Hahaha, dus jij had ook al zo'n fijne dag..Gelukkig vandaag wel meer werk kunnen verzetten, hoewel het ook wel weer chaotisch was..En dan morgen tot 17.00, getverdemme. Zooooo geen zin in!

En ik vind dit nou wel weer een tikje TE warm hoor... pfoeeee....fietsen is echt vreselijk, nou ja, vooral wanneer je gefietst hebt en dan thuis komt bijv. Hier in huis is het ook verschrikkelijk. Dat gaat weer een lekker nachtje worden..Wat zul jij blij zijn niet meer op de flat te wonen! Weet je nog, hoe heet het daar ook altijd werd? het gaat wel iets beter met de arm van mijn knul, maar hij kan m nog niet strekken en al helemaal niet zonder pijn. Gelukkig heeft hij komende zaterdag geen wedstrijd met de junioren, maar zondag wel met de heren. Hopelijk kan hij meedoen. Grappig, een van de coaches heeft de statistieken van afgelopen seizoen gemaild naar de jongens en mijn knul heeft het hoogste slaggemiddelde. Leuk om te zien. Hij had vandaag lekker zijn vrije dag, maar morgen mag hij zich ook onderwerpen aan de hitte, in de trein en op school.. Maar het eind schijnt nu dan toch in zicht te zijn he..ik ben benieuwd. Een verkoelend buitje zou nu wel even lekker zijn!
Het is vreselijk deze hitte. Ik kom echt helemaal nergens toe.

Ook op het werk niet. Vanmorgen heeft een collega mijn telefoondienst gedaan, zodat ik ander werk kon wegzetten, maar ik heb nog steeds het gevoel achter de feiten aan te lopen. Ook omdat ik thuis het idee heb dat ik alles moet sturen. C is al 3 ochtenden om 5 uur zijn bed uit voor een klus in Roosendaal, die is niet te genieten 's avonds en bloed chagrijnig, ook tegen de jongens en zelfs de hond moet het ontgelden. Pleegzoon onderneemt niks uit zichzelf, zo veel sturing heeft hij nodig on zijn contract te regelen bij dat bedrijf. Die zit dus ook nog steeds thuis. Zoonlief motiveren om ondanks het weer toch aan z'n huiswerk te gaan, pffff. Ik ben het ook gewoon zat.
Dit weer werkt gewoon verlammend. En morgen ooook weer. Mijn knul heeft het ook even helemaal gehad. Had vandaag tot 1800 uur les en op de terugweg heeft de trein 20 minuten stil gestaan. 20 minuten in een bloedhete, overvolle trein. Hij is net thuis. En morgen ook weer om 5.00 uur op. Superchagerijnig nu. Net zoiets als C. denk ik! Doodvermoeiend, dat je overal zo achteraan moet. Hopelijk wordt het allemaal weer wat beter als het straks wat koeler is. Ik had mijn lange, lange dag (heb nu 17 overuren staan, binnenkort maar eens opnemen), lekker gewerkt. Ik hoop wel dat ik straks een beetje slaap.
Gelukkig afgelopen nacht een stuk beter geslapen. Voel me dan gelukkig ook beter dan gisteren. Lekker vrij geweest vandaag, niet veel gedaan, had er de kracht niet voor, hihi.

Pleegzoon gaat morgen naar school, joepie! Maandag begint hij met werken. Dat wordt 4 dagen werken, 1 dag school.

Zoonlief heeft het laatste uur gespijbeld vandaag. Ik werd gebeld door school. Met z'n halve klas. Morgen moet hij dus 2 uur inhalen na schooltijd. Pfff niet slim.

Zaterdag gaat de voetbal niet door, ze hebben te weinig spelers met alle geblesseerden. Hij gaat wel meedoen met de C3, die spelen pas om 16:45. Gelukkig wel thuis.
Jeetje, zoveel geblesseerden? of zo weinig (reserve)spelers? Ik heb vandaag ook 2 uurtjes opgenomen., heerlijk hoor. och die arme knul van me..zijn trein had vanmorgen weer storing, werden er bussen ingezet. Pfff, zo kort nog maar dat hij reist en nu al zoveel gedoe.

En hij wordt er zo chagerijnig van. Ook in combi met die warmte natuurlijk. Ik denk dat iedereen wel blij is als dat straks voorbij is.

Nu hoeft het niet gelijk te gaan regenen en stormen, maar een graadje of 20 zou ook nog lekker zijn. He, wat fijn, school is dus geregeld voor pleegzoon? Hoe is zijn eerste dag bevallen? O o..wat schiet je daar nu mee op he..spijbelen en dan die uren na schooltijd weer moeten inhalen. Hopelijk een lesje voor m. Maar wanneer zoveel kinderen uit de klas het doen kan ik me ergens ook wel weer voorstellen dat jij dan niet diegene wilt zijn die "braaf" is (hoewel ik zelf wel zo'n brave ben..hahaha). Gelukkig heeft mijn knul zaterdag geen wedstrijd. Goed voor zijn arm en goed voor hem, kan hij weer wat bijkomen. Ik hoop echt voor hem dat hij nog een roosterwijziging gaat krijgen die gunstiger voor hem is. Er zitten voor hem nu echt te weinig uren in een dag, omdat ie ook al weer op tijd naar bed moet om op 5 uur op te staan. hahaha, arme knul! Ondertussen is het hier weer bloedheet en ben ik echt zat!
Pleegzoon was om 11 uur al weer thuis vanmorgen. Dat bedrijf waar hij zou beginnen maandag voldoet niet aan de veiligheidseisen die school stelt. Dat gaat dus niet door. Morgen heeft hij nog een gesprek bij een ander bedrijf, maar vandaag was hij weer naar huis gestuurd. En daar wordt ik dus moe van, zo'n puber die de hele dag op de bank hangt en waar verder niks uit komt. Chagrijnig wordt ik er van. Maandag moet hij overigens wel naar school ( ik hoop dan wel een hele dag).

Team van zoonlief heeft maar 13 spelers, waarvan 1 langdurig geblesseerd. Er zouden dan jongens van de c1 mee rouleren, maar daar zijn momenteel ook veel blessures. Is dus kwetsbaar. Morgen hebben ze een extra training, dan moeten de geblesseerden ook komen en is er een fysio bij.

Wij hebben vanavond training gehad van 5 km met opstakels, voorbereiding voor de mudmasters. Helaas kwam ik bij de eerste hindernis verkeerd neer, met als gevolg, pijn in m'n rug. Balen.... Heb hem wel afgemaakt hoor. Nu maar hopen dat ik snel herstel.

Niet te veel medelijden hebben met je knul he. Hier gaat de wekker voor pleegzoon ook om 5 uur. Krijgen ze niks van hoor....

Pleegzoon heeft ook 3 uur reistijd op een dag en als hij gaat werken moet hij om 6 uur beginnen.

Mijn knul staat om 6:15 naast z'n bed en zit om 7:15 op de fiets.

En zo hebben ze allemaal wel wat.
Wat een domper zeg! Wel goed dat ze daar streng op letten, op die veiligheidseisen, maar nu wel erg jammer. Hoe was het gesprek vandaag? Ja, lastig zo'n thuishangende puber..Kan ie niet een beetje uit je zicht gaan hangen :D :D Misschien heb je er dan niet zo'n last van. Hoe is het met je rug nu? Ik sta zelf ook om 5 uur op he, dus wat dat betreft geen medelijden hoor. Wanneer je daar eenmaal aan gewend bent maakt dat niets meer uit. Ik vind het meer sneu dat hij momenteel bijna helemaal geen vrije tijd over houdt. Tuurlijk is het helemaal niet erg om vroeg op te staan en om bij thuiskomst te leren. Maar omdat hij een studielast van ongeveer 4 uur per dag heeft, is dat soms erg lastig in te plannen, zeker als hij zo'n lange dag heeft. Trainen heeft ie al afgebouwd naar 1x in de week, dat was gewoon niet meer te doen. En een beetje vrije tijd heeft iedereen nodig. Nog een maand, dan is het honkbalseizoen afgelopen, dan heeft hij in elk geval de weekenden weer voor zichzelf Dat scheelt natuurlijk al een hele boel.

Heerlijk he, dat het zo afgekoeld is. jammer dat dan gelijk de zon ook weer foetsie is, maar de temperatuur is nog wel heerlijk vind ik.

Lekker alles open hier, kan het in huis ook wat afkoelen. Maandag is mijn collega er weer. Oooo, fijn! Voor het werk, maar ook voor de gezelligheid natuurlijk.
Ik ben vandaag maar naar kantoor gegaan, uit zicht van de hangende puber. Pfff haha, het is improviseren soms.

Kan je knul in de trein niet vast studeren? Dat deed ik ook toen ik naar Amersfoort moest reizen, was ook 1,5 uur reistijd per keer kwijt, dus gebruikte dat om te studeren.

Ik heb nog last van m'n rug en spierpijn... Ohoh en dit was pas 5 km, dat wordt nog wat.

Vannacht stond mijn knul aan m'n bed, ik schok wakker van hem. Hij was wakker en bang geworden van het onweer. Dus ik heb even bij hem gelegen tot hij weer sliep. ( wat zijn ze soms nog klein he).

Ik had ook alles open vandaag heerlijk. Toen ik vanmorgen thuis kwam van het sporten had pleegzoon alles dicht gedaan, want hij had het koud, tssss.

Ff lekker frisse lucht in huis, heerlijk.
Doet ie ook wel hoor, maar soms is het zo druk dat hij niet kan zitten, dus tja..hahaha, wat een ellende. 1 november begint de eerste toetsperiode. Brrr, zo spannend!

Uit ellende naar kantoor gegaan..het is toch wat! Gelukkig gaat hij maandag naar school..Nog steeds die angst voor onweer he, je knul...maar stiekem is het dan ook wel schattig ja!

Heerlijk, weekend en niets gepland. Mijn knul alleen morgen honkballen, uit naar Bussum. Dus vandaag aan de studie.

Vanavond gaan we onigeri (ofziets) maken. Heeft ie besteld bij een aziatische webwinkel. Dat is een soort sushi, maar dan in 3 hoeksvorm. Hij heeft een pakket besteld waar alles in zit, dus ben benieuwd. Hij zit altijd te neuzen naar nieuwigheidjes en lekkere dingetjes, ik vind het wel grappig. Ook iets waarvan hij van online vrienden uit Korea had gehoord dat het erg lekker moest zijn, Mooncake. We gaan het zien..wordt vanmiddag bezorgd. De bedden moeten worden verschoond en natuurlijk sowieso weer een bult was..maar doe alles lekker relaxed, hoef nergens heen. fijn!
Hier ook niks gepland dit weekend. Mijn knul moet nog wel voetballen om 16:45. Ik ga straks vast een pan groente soep maken, vanavond broodjes hamburger erbij, snel klaar vandaag.

Ik merk dat ik wel toe ben aan een weekendje niks ( behalve de Hh klusjes dan). Voelt wel ff lekker zo lui.
Mijn knul is nog onderweg vanuit Bussum, maar de stand was al bekend. Helaas verloren, met 16-5. Met de heren kunnen ze het kampioenschap nu wel vergeten. Zonde. Ik heb nog wat gestreken en de douche een beetje gedaan, maar verder niet veel. Formule 1 gekeken, gaaf zo in het donker, behoorlijk luie dag dus.Maar ik heb ook nergens zin in, dus vind het wel prima. Vaak geweest weer afgelopen nacht, balen. Terwijl het nu toch 's nachts weer een stuk aangenamer is qua temperatuur..pfff
Ik zit klaar voor Ajax, begint om 16:45. Mijn knul gisteren lekker gevoetbald en gescoord in dat andere team. Er deden 3 jongens uit zijn team mee en die moesten het doen. Niveau verschil met de rest was groot. Verloren met 4-2, dat dan helaas wel.

Hij is nu naar leersum naar een paar meiden van school... Jaja. Meer wilde hij er ook niet over kwijt.

Vanmorgen rondje hardgelopen met C. Hij twijfelt heel erg of hij wel mee gaat naar de mudmasters. Is bang dat het te zwaar is, bla, bla. Ik vind zijn houding zo demotiverend, ook voor mij. Schiet niet op ala iemand alleen maar klaagt, voor mij werkt dat niet zo goed, ik merk dat ik me alleen maar ga ergeren.
Misschien is hij gewoon onzeker? Dat hij bang is dat hij het niet gaat redden? Of denk je dat hij er gewoon geen zin in heeft? Misschien ziet hij het echt niet zitten, maar ja, hij kan het toch proberen? Is het een sporter eigenlijk? Of is dit het eerste wat hij aangepakt heeft? Laat hij zich ook niet motiveren door jou? Kan misschien ook zijn dat hij een duwtje in de goede richting nodig heeft?

Gisteren de finale van het EK Honkbal gekeken, Nederland-Spanje. Wat een verschrikkelijk spannende mooie pot zeg! Uiteindelijk toch Nederland Europees Kampioen, maar wat wás het spannend, pfoee. Heerlijk.

Vandaag gelukkig mijn collega weer terug, gezellig hoor en gelijk al minder stress, omdat ik nu niet alles tegelijk in mijn eentje hoefde te doen, hahaha. Ik vond het nog heerlijk weer vandaag. Zo mag het ook nog wel even blijven. Heb je nog iets meer van m gehoord over zijn uitje naar de meiden..??
Hij neemt helemaal niks aan, van niemand dus zeker niet van mij. Vanavond gaf hij voor het eerst toe dat z'n motivatie na de zomervakantie wel weg was, maar hij brengt het dan zo dat het aan mij ligt, want ik motiveer hem niet genoeg. Lekker makkelijk, hij laat zich niet motiveren en als ik het er over wil hebben wordt het ruzie. Het is zo'n moeilijke man soms, ik wordt er af en toe niet goed van. Het is helemaal geen sporter, hij rookt en hij is zo'n 20 kg te zwaar, lijkt me toch belangrijk dat er ergens een knop om gaat, maar ik kan helemaal niks tegen hem zeggen.

Zoonlief laat helemaal niks los. Hij was vanmiddag wel veel te laat thuis, dus hij kon niet meer gaan trainen. Heb hem even aangepakt, ik hoop dat hij de positieve draad weer oppakt.

Al met al was het vandaag op het werk wel oké, maar is het vervolgens thuis weer heel pittig.

Pleegzoon is gelukkig naar school geweest vandaag, die was pas om 16:30 uit.
Nou, dat is dan tenminste iets (pleegzoon naar school|). Pfff, het lijkt wel of het nooit op alle fronten eens mee kan zitten he..

Wat flauw van C. dat hij het dan op jou afschuift. Als hij het gewoon bij zichzelf zou zoeken zou dat al heel anders over komen.

Zo ben ik ook niet heel goed bezig op het moment, maar weet donders goed dat ik dat alleen aan mezelf te wijten heb en aan niemand anders. En heerlijk, je puberende zoon. hahahaha. Hopelijk is hij weer snel bij de les. Hoe is het eigenlijk afgelopen met die sollicitatie van C.? Het is eigenlijk zo jammer he, dat er, wil iemand zijn levensstijl veranderen, toch echt een knop om moet bij die persoon en dat dat niet door iemand anders te regelen is. Denk dan toch dat hij ergens toch niet wil veranderen. Want wanneer je echt wil lukt het wel.

En dat is dan misschien prima voor die persoon, maar wanneer een ander dan graag wil dat je verandert (zoals jij in dit geval) (en dan maakt het niet uit om welke reden dat dan is he..ook al is het puur voor zijn) gezondheid) krijg je toch die wrijving.

Lastig! Ik heb lekker een vrije dag genomen morgen. Heerlijk dat dat nu weer kan. En hoef er niet eens verlof voor op te nemen, doe het van mijn overuren. Hoewel ik ook nog zoveel verlof heb staan, daar moet ik natuurlijk ook nog wat mee. Pfffff
Iets te vroeg op verzenden gedrukt, hahaha, ik was nog niet klaar.

Ik had online bij Miss Mary of Sweden (da's een merk wat lingerie verkoopt) een hele mooie minimizer bh besteld.

Blauw kant op een zwarte ondergrond, echt cute. Toen ik wilde betalen (via Ideal) kreeg ik eerst de melding dat het niet lukte (ik had alleen nog maar mijn bankrekeningnummer ingevuld, verder niets) en ineens kreeg ik de melding dat de betaling gelukt was.

Huh?? ik had nog niets gedaan!! Kreeg gelijk een orderbevestiging etc. Ik een mail sturen, kreeg ik vandaag antwoord, maar ik heb het idee dat ze daarvoor google vertalen gebruiken oid, whoehahaha, was niet helemaal correct. Was trouwens wel de nl site waar ik heb besteld. Ik had aangegeven een bestelling te hebben geplaatst, dat de betaling niet gelukt was, gevraagd of het mogelijk was een nieuwe betaal link oid te krijgen, dat ik het artikel wel graag wilde hebben, maar natuurlijk wel wil betalen.

Dit was het antwoord:

Hoi,

Bedankt voor je mail!



Alles in orde is , kunnen we zien dat de betaling thru is gekomen .



Uw bestelling zal zo spoedig mogelijk worden verzonden .



Fijne dag!



Oprecht,

Heidi A



Miss Mary of Sweden



Gewoon gekopieerd he, het is niet zo dat ik stukjes ben vergeten. hahahaha.

Ik ben dus heel benieuwd, of ik m ga krijgen of niet.

Wil eigenlijk ook niet een nieuwe bestelling doen, eerst maar even afwachten...
Woehaha, misschien krijg je wel gewoon een gratis setje nu. Dat zou toch wat zijn.

Wij hebben een dramatische avond achter de rug. Pleegzoon was 's morgens gewone tijd de deur uit gegaan, maar hij kwam maar niet thuis. Hij zou om 12:45 uit zijn, was om 18:00 nog niet thuis. Hij was vanmorgen met een kwaaie kop de deur uit gegaan. Z'n vrienden afgebeld, niemand had met gezien of gesproken. Uiteindelijk de politie ingeschakeld, die zijn gekomen. Terwijl we in gesprek waren met de politie belde z'n vriend. Die had contact met hem gehad, hij was in Utrecht bij de Mac. We waren er inmiddels ook achter dat hij helemaal niet op school geweest is.

Die vriend heeft hem zo ver gekregen dat hij de bus zou pakken en naar hem zou komen. Het was inmiddels 21:30.

Hij wilde absoluut niet naar huis. Politie is bij ons gebleven tot we bericht kregen dat hij daar was aangekomen. Die moeder heeft nog geprobeerd hem hier naar toe te krijgen of wij naar hen. Maar hij weigerde alles. Ik heb hem 2 tellen aan de telefoon gehad toen kreeg ik die moeder weer. Met haar afgesproken dat hij daar bleef slapen en vandaag naar school gaat. Na schooltijd komt hij dan weer hier heen. Het was inmiddels al 23:00 geweest.

Net die moeder gesproken, hij is naar school. Ik hoop dat ie z'n kop voldoende leeg heeft om hier de draad weer op te pakken. Zoonlief was natuurlijk ook in alle staten. En dat alleen maar door een conflict wegens puberaal gedrag, niks ernstigs, maar hij betrekt het dan allemaal op zich zelf, kan er gewoon niet mee dealen als volwassenen boos op hem zijn. ( wat toch in ieder gezin wel eens gebeurt). Dat wordt nog een hele kluif om hier op een goede manier in te begeleiden.
O bah zeg.Hopelijk is hij gewoon thuis gekomen en hebben jullie kunnen praten? Vreselijk, dat je nog zo lang niet hebt geweten waar hij uithing. Dit gaat nog wel wat tijd en energie kosten denk ik, kunnen jullie eigenlijk ook nog ergens aankloppen voor ondersteuning hierin? Mocht je het zelf ook niet meer weten, bedoel ik. Ik hoop dat hij een beetje is afgekoeld ondertussen.

Wat een geweldige dag is het vandaag! Ontzettend lekker weer. Ik heb de hoezen van de kussens van de bank gewassen, die hangen nu lekker buiten te drogen, boodschappen gedaan en lekker stooflappen gekocht, had ik zo'n zin in en mooie lelie's. Het voelt nog gewoon als zomer. Ook nog buiten gezeten. Lekker, zo'n dagje tussendoor.
Pfff, hij is thuis gelukkig. We hadden al bericht van school gehad dat hij op school was vandaag. Hij had school tot 16:30. Praten viel nog niet mee met hem. Hem wel op het hart gedrukt om de volgende keer niet meer weg te lopen. Ik heb 2 opties met hem besproken waar hij heen kan als hij boos is. Die vriend waar hij afgelopen nacht is geweest en een neef van C.

Hij vind trouwens zelf niet dat hij is weggelopen. Hij noemt het rust nemen.... Wegblijven zonder dat iemand je kan bereiken is volgens de rest van de wereld weglopen, maar dus niet voor hem. Hij is trouwens naar de kapper geweest en heeft een trui en broek gekocht. Pfff moeilijke jongen hoor.

We hebben wel een pleegzorgbegeleider bij wie we aan kunnen kloppen, maar natuurlijk alleen onder kantoortijden. Volgens mij heeft de jeugdbescherming wel een bereikbaarheidsdienst, maar ja dan krijg je ook het advies om de politie te bellen.
He gelukkig, hij was thuis.Is het vandaag ook goed gegaan?

Lekker bijna weekend. Weer vol honkbal, thuis én het wordt nog mooi weer, dus dat is fijn. En toch vind ik het stiekem ook wel weer lekker dat het herfst wordt/is.. lekker weer de kaarsjes aan, vooral als het buiten regenachtig en winderig is. Stoofschotels, stamppotten, knusheid..ja, hou d'r ook van!
Vandaag ging het goed met hem ja. Hij heeft z'n contract getekend bij dat leer/ werk bedrijf. Dus maandag kan hij dan toch starten met 4 dagen werken en 1 dag school. Daar is hij wel heel blij mee. Hij wordt ook nog eens opgehaald thuis, dus heeft geen reiskosten.

Zoonlief moet qua cijfers wat beter z'n best gaan doen. Naast Nederlands nu ook een onvoldoende voor economie. Die mag hij dinsdag herkansen. Hij had al aangegeven dat hij economie erg moeilijk vind. Ik snap dat wel, veel teksten en berekeningen, dat is niet zo z'n ding. Daar moeten we hem extra in gaan helpen. Gelukkig wil hij dat zelf ook.

Vanavond weer een flinke hardlooptraining gehad ter voorbereiding op zondag. Ruim 6 km gerend, door het bos, over de dijk, etc.

Mijn liezen doen wel pijn, waarschijnlijk toch wat overbelast. Maar even 2 dagen rust nemen en dan zondag knallen.

Zoonlief werd net uitgenodigd om weer met het andere team mee te voetballen. Die speelt dus 2 wedstrijden zaterdag.
Zo, dat was een redelijk relaxed dagje vandaag. C en ik waren beide thuis, dus huis is schoon en boodschappen gedaan. Ik ga vanavond gezellig naar de nieuwe Bridget Jones met een vriendin. Leuk, leuk,

Zoonlief is bij een (z'n) vriendin. Hij heeft daar gegeten en C haalt hem vanavond op omdat ik liever niet heb dat hij in het pikke donker over de dijk komt fietsen. Pleegzoon is bij z'n maat logeren.

En op de koop toe een appeltaart gewonnen vandaag, hmmm heerlijk is die.

Eind van de dag nog wel een werkafapraak gehad, maar ook dat ging relaxed ( al gaat die jongen al 1,5 week niet naar school en krijgt niemand hem in beweging).

Lekker zo'n dagje tussendoor.
He, lekker dat het nu weer even voorspoedig gaat allemaal. Economie is ook lastig, pffff. ik heb het nooit gehad, maar zou ook iets zijn wat mij niet ligt. Goed zegt, dat ie weer gevraagd is om mee te spelen. En zo is hij er ook maar weer druk mee. Heeft je knul verkering? Of een gewone goede vriendin? Leuk, naar Bridget Jones..lijkt me weer hilarisch. Doet C. nu zondag ook nog mee? Wel prima weer he, zalig! Bij de Xenos wat leuk klein herfstspul gekocht, gezellig weer hoor. Lekker pannenkoeken gegeten vanavond, dat was al weer even geleden. Moet morgen nog wel eea in huis doen, maar ach, tijd genoeg voor. 's middags dan naar de wedstrijd. Ik heb bijna niets meer te lezen. drama!! Heb wel voldoende titels verzameld om te kunnen downloaden, maar het is lastig mijn E books te vinden op internet (gratis natuurlijk). Mijn knul download ze altijd van een torrent site, maar boeken zijn sowieso moeilijker dan films. Ik ga toch nog even kijken, er zal toch nog wel iets te vinden zijn??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven