single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Tja, ik weet dat ik te weinig slaap krijg, maar ja..Wat kun je doen, als je elke x wakker wordt.

In overleg met de ha besloten om nog 3 maanden de pilletjes te slikken en dan te stoppen om te kijken hoe het dan is. Het zou natuurlijk kunnen dat ik er dan doorheen ben en omdat het toch hormonen zijn die je slikt waardoor er toch iets verhoogd risico is op borstkanker, baarmoederhalskanker etc. is het natuurlijk beter om ze niet te slikken. Maar wanneer de klachten weer in alle hevigheid terugkomen kan ik ze dan ook wel weer krijgen hoor, gelukkig. Heb ook gevraagd of ze mijn bloeddruk eens wil meten, ik geloof dat dat voor het laatst is gedaan toen ik in verwachting was. Die was prima, gelukkig. En verder heb ik ook totaal geen last van de mogelijke bijwerkingen van die tabletjes.
Wel fijn dat je nog even mag doorgaan met die pillen. Tuurlijk heeft het effect op de langere termijn, maar je moet nu ook wel een beetje prettig leven natuurlijk.

Mijn knul heeft vandaag toch een hele wedstrijd gespeeld, ondanks dat hij niet getraind heeft. Normaal begin je dan een helft op de bank, maar goed.... het ging weer niet zo goed, maar hij is nog steeds de beste van z'n team.

Vandaag naar m'n vader geweest, die was donderdag jarig, 71 al weer.

Morgen nog een kinderverjaardag. Kindje van vrienden wordt 1. Zo geen zin in, maar goed....
Goed van je knul zeg, heeft ie het goed kunnen volhouden en ook daarna geen last?

Gefeliciteerd nog met je vader, wat jong nog eigenlijk, hahaha. Voor jou schiet het al aardig op, maar vergeleken met hoe oud mijn ouders nu geweest zouden zijn, zijn ze piep.

Hoe is het met je moeder nu trouwens?

Viel het mee, de kinderverjaardag? En zo is het alweer zondagavond en staat de nieuwe werkweek weer voor de deur. Pff, wat zal er deze week weer allemaal gebeuren. In elk geval donderdagavond lekker naar Level 42. Erna is nog een soort after party en daar willen we eigenlijk ook wel graag naartoe. Ik wil toch proberen dan vrijdag vrij te nemen, maar gezien de toestanden van de afgelopen tijd..Nou ja, hoe dan ook gaan we.
Ik zou indd ook proberen die vrijdag vrij te nemen zeg. Pffff moet kunnen toch?

Die kinderverjaardag was vreselijk. Het kind werd 1, maar alles moest volgens planning van moeders. Veel kleine kinderen, veel gehuil.... veel te druk, maar goed, we hebben onze plicht gedaan.

Ik denk er toch serieus over na om niet meer al die kinderverjaardagen af te gaan hoor.

Vandaag een oproepje gedaan voor een client voor mij. Kan wel 3 huizen inrichten. Zo lief hoeveel mensen er dan toch reageren.

Ik kan haar morgen blij maken, dan krijgt ze de sleutel van haar huisje.

Met m'n moeder gaat het naar omstandigheden goed. Ze zou nog 3 chemo's krijgen. Woensdag maken ze een scan, maar als het zo goed aanslaat als ze vermoeden krijgt ze er nog 7, om de tumor nog meer te laten slinken dan ze in eerste instantie hadden verwacht. Dus eigenlijk goed nieuws, al zijn die extra kuren natuurlijk niet fijn. Maar blijkbaar slaat het boven verwachting goed aan.
Dat is op zich wel fijn nieuws natuurlijk, wat betreft je moeder. Wat fijn dat het zo aan slaat. Heeft ze veel last van de chemo?

Hahaha, je plicht weer gedaan..hebben jullie nog veel kleine kinderen in de vriendenkring? Ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt zeg..Vond jij het vandaag ook zo koud? Ik vind het zelfs nu in huis niet aangenaam, ondanks dat ik hier in de woonkamer de verwarming volop aan heb. Denk dat ik zo lekker onder een dekentje op de bank ga, beetje zappen. Slecht geslapen ook weer, misschien heb ik het ook daarom wel zo koud. Wat goed zeg, dat je zoveel respons hebt gekregen op je oproep en zo fijn voor je cliënt.

Hebben jullie dat ook bij jullie, via facebook, een weggeefhoek? Harstikke goed vind ik, te zien hoeveel mooie en goede dingen mensen gewoon weggeven.
De vriendenkring van C is natuurlijk gemiddeld een jaar of 10 jonger dan ik, dus ja die zitten nu allemaal in de kleine kinderen of zijn zwanger.

Vanavond alvast wat matrassen en een bed voor 1 van de kinderen naar die client gebracht. Morgen een bankstel, stoeltjes en salontafel. Een bed voor haar en peuterbedje voor de jongste. Vrijdag kan ik een koel/ vriescombi, gasfornuis en wasmachine ophalen. Kan ze toch weer even vooruit dacht ik zo.

We hebben hier ook zo'n weggeefhoek indd. Heel fijn.

Ik vond het ook zo koud ja. Brr niks aan. Morgen dan toch eindelijk mijn voortgangs gesprek. Ik ben benieuwd.
En vandaag nog kouder, brrr. Hoe was je voortgangsgesprek? Hopelijk naar alle tevredenheid verlopen?

Grrrr, bah, mijn knul had een onvoldoende voor een toets waarover hij een heel goed gevoel had. Dat is goed balen dus.

Hij heeft m nog niet ingezien, heeft dus ook geen idee wat hij fout heeft gedaan, maar het is natuurlijk gewoon k*t dat ie een onvoldoende heeft voor iets waarvan hij dacht er zeker een voldoende voor te krijgen. Nu is het zaak niet bij de pakken neer te gaan zitten en vol goede moed de laatste toets (donderdag) te gaan doen, waarvan hij nu ook het gevoel heeft dat dat moet gaan lukken omdat ie het snapt, maar ja..hij verliest een beetje het vertrouwen in zijn kunnen op deze manier. Echt heel erg jammer.

Ben dan ook wel erg benieuwd waar het mis is gegaan. Het was meerkeuze, waar hij juist zo dol op is, maar je zou nu haast denken dat ie misschien toch de antwoorden niet goed gelezen heeft en dan net de verkeerde heeft gekozen of zoiets..nou ja, daar kun je over blijven gissen natuurlijk. Het is gewoon shit. Natuurlijk zijn de herkansingen er nog, maar het gaat wel erg druk worden op deze manier natuurlijk. Ik vind het ook zo sneu voor hem, hij heeft echt goed geleerd en had gewoon ook al voor de toets het gevoel het te begrijpen en nadat hij de toets gemaakt had ook. Nou ja, ik probeer m natuurlijk wel te blijven stimuleren en motiveren, het is tenslotte nog niet gedaan.
Hier hetzelfde probleem hoor. Mijn knul haalt ook onvoldoendes die hij niet verwacht, en moet dan uiteindelijk zo veel inhalen dat hij het niet meer overziet. Morgen heeft hij 3 toetsen, nask, wiskunde en economie, ook pittig dus.

Mijn voortgangsgesprek was heel positief. Ze hebben me toegezegd dat ik in vaste dienst kom. Ze proberen met m'n werkgever te regelen dat ik nog een half jaar op de loonlijst sta en als de nieuwe stichting helemaal vorm heeft gekregen krijg ik een vast dienstverband. Dat is mooi nieuw dus.

Vanmiddag mijn knul geholpen met zijn folders, en vanavond weer met spullen gesjouwd. Lekker druk dagje dus.
Dat is zeker goed nieuws zeg! Gefeliciteerd! Dat zal toch wel lukken, dat je nog een half jaar op de loonlijst blijft staan?

Pff, we blijven ons zorgen maken he, over die knullen. Hoe was het gegaan vandaag met al die toetsen van m?

Morgen lekker er even uit. Ik heb inderdaad onderling met de collega's geregeld dat ik vrijdag vrij ben. Lekker hoor.

Zaterdag naar mijn vriendin in Amersfoort, alvast voor haar verjaardag. Ook gezellig dus. Is je knul nu helemaal van de hoofdpijn af?
Hij had een 3,6 voor economie, de rest weet hij nog niet. Nu met hem afgesproken dat ik hem toch weer ga helpen met leren en hem ga overhoren.

Al die onvoldoendes schiet natuurlijk niet op, dat moet hij dan allemaal inhalen. Nu al Nederlands en economie en volgens mij van periode 1 ook nog wat.

Mijn knul heeft gelukkig geen hoofdpijn meer. Toevallig belden ze vanavond van jump Squar hoe het nu met hem is. Dat doen ze wel goed daar.

Vandaag een start gemaakt met opruimen van de zolder. Heleboel kleding uitgezocht. Een deel breng ik morgen naar de 1 euro winkel en een ander deel gaat met een kennis mee naar Gambia. Dat ruimt lekker op.

Morgen een interview voor de lokale radio ivm de week tegen kindermishandelin volgende week. Ik heb daarvoor wat op poten gezet in onze teams, zodat de inwoners informatie kunnen krijgen.

Gezellig hoor Amersfoort. Veel plezier morgen. Lekker dat je toch vrij bent vrijdag.
Veel plezier vanavond.

Ik had een productieve dag vandaag. Lekker gewerkt.

Ik werd gebeld door de lokale radio. Ze willen een interview aankomende zaterdag over de week tegen kindermishandeling en huiselijk geweld die ik volgende week organiseer bij ons in de regio. Nu moet ik dus zaterdag om 18:00 in de studio zijn om een interview te geven. Hmmm best spannend eigenlijk.
Wow hartstikke spannend! Wat goed zeg! Wat zal het raar zijn jezelf terug te horen (lijkt mij zo).

Het concert was ontzettend goed. Ze klinken live geweldig en die bas van Mark King haal je er natuurlijk sowieso uit. Ook hadden ze 3 blazers, daar houd ik sowieso al van, maar dat maakte het nu ook helemaal af. Wat een feestje.

Wat een mooi weer vandaag zeg. Vanmorgen met mijn knul samen boodschappen gedaan, nu aan de was, oa het beddengoed, kan lekker allemaal naar buiten en een beetje in huis rotzooien. Heb wel zin in een dagje Amersfoort. Morgen ook daar de intocht van Sinterklaas, gaan we wel even kijken en lekker lunchen in de stad. Misschien nog iets leuks op de kop tikken qua kleding, wie weet.

Ja balen he, die onvoldoendes en dat het dan weer ingehaald moet worden. bah. Extra spannend is het natuurlijk dat wanneer mijn knul niet voldoende studiepunten haalt dit jaar hij alweer moet stoppen met de studie. Pffff, dat zou wel heel erg zijn. Zoveel moeite als het al gekost heeft voor hij deze keuze had gemaakt. Misschien is HBO dan toch wel niet voor hem weggelegd, ook al had hij die toelatingstoets wel goed gemaakt. Ik wil natuurlijk niet al te veel doemdenken en vooruit denken, maar het houdt me wel weer een beetje bezig. Voor programmeren had hij trouwens een 4. Wat hemzelf heel erg meeviel, hij had gedacht iets van een 1 of 2. MMMpffff! Is dat interview trouwens live of wordt het opgenomen?
Ja zeg wat goed van dat Jump gedoe dat ze belden om te vragen hoe het met je knul is. Heel netjes van ze.

Laat je knul zich wel helpen en overhoren? Dat is wel fijn. Ik heb ook nog gevraagd aan mijn knul of ik hem kan helpen op een of andere manier, maar dat is met deze materie natuurlijk heel erg lastig.
Dat interview is live.... hmpff, ga het wel zien morgen, maar moet me wel een beetje voorbereiden maar heb geen idee wat hij gaat vragen.

Ik ben zo moe, pffff vandaag gewerkt, bedden af gehaald en boodschappen gedaan. Helaas niet aan toe gekomen om schoon te maken in huis. Vanavond nog spullen opgehaald en naar mijn client gebracht, ben er echt klaar mee voor vandaag. Mijn knul is nog niet thuis, die is naar de teenage dance.

Ja heel gaaf level 42.... lijkt mij ook super.

Morgen naar de voetbal met m'n knul, hopelijk 's middags nog tijd om het huis te doen.
Ik hoop eigenlijk voor je dat je mannen (of dan in elk geval C.) je verrast heeft en dat hij het huis al gedaan had voor je..

Hoe is het interview gegaan? Heb je het nog opgenomen oid? Was je nerveus?

Ontzettend gezellige dag gisteren. Intocht van Sint gekeken, erg leuk, maar wat was het koud zeg..Daarna de stad in en erg lekker geluncht in een erg leuke tent. Omdat we het zo koud hadden daar lekker een Irish coffe bij genomen, maar mennn, daar zat wel erg veel whisky in. Mijn vriendin is sowieso niet zo'n drinker, hahaha, die had er gewoon een beetje last van. Nog een erg leuk jeansjurkje gekocht, voor op een legging of een maillot, lengte tot de knie en van heel soepele jeansstof (H&M), blij mee. Na het stadten nog even gezellig bij mijn vriendin, nog een lekker soepje gegeten 's avonds en rond kwart voor 9 was ik weer thuis. Nu de was opgevouwen en ondertussen staat het hacheevlees te pruttelen, lekker, zin in. Het is er ook echt een dag voor, koud, grijs, heerlijk zo thuis.

Mijn knul had gisteren end of season van je junioren bij de honkbal. Erg leuk en zowaar ook nog uitgeroepen tot beste slagman.

hahaha, hij had ook de meeste gestolen honken en de meeste outs, maar ja, ze kunnen niet overal een medaille voor geven natuurlijk. Volgende week gaan ze nog wokken met zijn allen en dat is zijn juniorentijd echt afgelopen.

Drukke week voor de boeg, een collega is vanaf woensdag met vakantie dus dat werk krijgen we er bij, terwijl we het nu al niet redden, whoehahaha. Nou ja, gewoon blijven adem halen he!
Ik heb een quiche in de oven staan, gisteren al lekker kippensoep gemaakt. Heerlijk!

Interview ging goed, was meer een gesprek, dus lekker ontspannen. Ik heb het niet opgenomen, maar maandag is de herhaling, dus dan kan ik het nog luisteren.

Wat goed van je knul zeg. Ik zag het voorbij komen op Facebook. Tof hoor.

Mijn knul moet verplicht de wedstrijd Luxemburg- Nederland kijken en de speler die op zijn positie staat analyseren. Hij heeft er geen zin in, maar oké.

Ik ben gisteren met een vriendin naar de film hartenstrijd geweest. Die was onverwacht grappig.

Vandaag lekker rustig gedaan, ik werd pas om half 11 wakker. Dat is echt uniek.

Klinkt leuk hoor je dag gisteren. Maar wat was het vreselijk koud he.... ik vond het bij de voetbal ook zo koud. Die hebben gisteren slechts met 2-1 verloren, het was een goede wedstrijd voor de boys.
Fijn dat het allemaal goed is verlopen met het interview. Heb je jezelf al teruggehoord? Hoe vond je het?

Hahaha, verplicht een wedstrijd kijken..Nu is dat denk ik op zich geen probleem, maar dat huiswerk wat er aan vast zit..Wie stond er eigenlijk op zijn positie? Op zich wel een heel goede oefening trouwens zeg. Gelukkig hebben ze gewonnen, al ging het natuurlijk veel te lastig tegen een team als Luxemburg, pffff...Ja leuk wel he, Hartenstrijd. Gewoon lekker luchtig.

Het is hier helemaal niet lekker warm. Raar hoor, nu gaat de temperatuur juist weer omhoog, vind ik het helemaal niet lekker hier.

Maf he, dat het morgen zo rond de 12 graden ineens weer gaat worden?! Wat heb jij heerlijk uitgeslapen zeg! Wauw, kan me ook de dag niet heugen dat zoiets bij mij is gebeurd..
Nou, het probleem is dat m'n knul niet een hele wedstrijd kan kijken. Met z'n ADHD red hij het gewoon niet om zo lang zich te focussen. Uiteindelijk heeft hij 1 helft gekeken en op papier stond Davy Klaasen op z'n positie. Dat vond hij dan wel weer leuk.

Hij had wel een vreselijke baaldag vandaag. Vanmorgen z'n medicatie vergeten in te nemen en daardoor ging het weer helemaal mis op school. Ik heb nog wel overleg met school gehad, maar hij heeft wederom een vierkant rooster deze week. Pffff ik ben er helemaal klaar mee. Heb hem ook even de waarheid gezegd. Afgelopen met dit rare gedoe en gewoon focussen op school. Nu maar weer afspraken met hem gemaakt. Z'n best doen op school, onvoldoendes wegwerken en even niet chillen met vrienden deze week.
Zo, morgen een dag extra werken ivm de week tegen kindermishandeling. Vanmiddag een werkconferentie gehad over geweld in gezinnen. Helaas moest ik halverwege afhaken om m'n knul op te halen. Die heeft vandaag 2 toetsen gemaakt en mocht daarna gaan, toen mocht hij dus eerder naar huis dan 16:00 uur. Dat betekende helaas wel dat ik alleen het plenaire gedeelte heb kunnen doen en de workshops heb ik overgeslagen.

Mijn knul zat er gelukkig een stuk beter in dan gisteren. Hij is op school in gesprek gegaan en blijkbaar kijken ze deze 4 dagen aan hoe het gaat, en als het goed gaat is het klaar.

Mijn preek heeft nu ook nog even effect gehad. Hij was erg mak vandaag.
Hij heeft in die ene helft toch wel genoeg gezien denk ik..Daar had ik trouwens helemaal niet bij stil gestaan, dat een hele wedstrijd voor hem lastig zou zijn ivm zijn ADHD. Zo heeft dat toch veel meer effect dan dat je in eerste instantie denkt.

Fijn dat je knul weer bij de les was en ook fijn te merken dat je woorden toch wel effect hebben dus.

Jij hebt een drukke week zeg, veel werken. Bij ons is het erg onrustig. Veel is niet duidelijk en er wordt vanuit het management verrekte weinig gecommuniceerd. Morgen een overleg, ben benieuwd of we dan iets te horen krijgen. Ze zijn volop aan het vergaderen, maar waarover...who knows. Volgende maand is het ook weer beoordelingsgesprekken tijd. Pfff, nu alweer..het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik een functioneringsgesprek gehad heb! We moeten wederom eerst onszelf beoordelen. Ik hoop dat ik die vorige nog ergens heb bewaard..ben daar zo slecht in he! In het bewaren, bedoel ik. Ook erg druk nu, mijn collega is miv vandaag op vakantie, heb haar werk er voor een deel bij.
Het was helaas van korte duur met mijn knul. Hij heeft vandaag ruzie gehad met een andere jongen. Ik weet nog niet wat voor consequenties dit nu weer heeft, maar het is wel om moedeloos van te worden. Gelukkig had hij voor z'n wiskunde herkansing een 6,6. Vrijdag nog 2 proefwerken, Nederlands herkansing en wederom wiskunde. Als hij die nou ook voldoende haalt geeft dat weer een beetje rust. Dan is alleen economie nog onvoldoende.

Bij ons is het ook zo onduidelijk en onrustig op het werk. Vervelend en vermoeiend is dat he. Ik probeer er zo weinig mogelijk last van te hebben, maar het kost veel energie. Begin volgend jaar zouden we in dienst worden genomen door een nieuwe stichting, maar dit is al weer uitgesteld tot juli. Verder is er nog niks duidelijk over arbeidsvoorwaarden etc.

Gelukkig heb ik een lang weekend, vrijdag lekker vrij en ga ik gezellig met m'n moeder een dagje weg. Ons jaarlijkse uitje naar margriet winterfestival. ( zo heet dat tegenwoordig). Dat vind ik wel ff heel lekker.
O heerlijk zeg, een lang weekend. En gezellig, lekker met je moeder naar het winterfestival! Veel plezier alvast en hopelijk kun je weer veel leuke dingen scoren, net als toen

He wat vervelend, dat er weer iets is voorgevallen. Dat is ook knap vermoeiend he..Maar misschien lag de schuld helemaal bij die andere knul en heeft het misschien geen consequenties voor je knul? Goed zeg, van die herkansing voor wiskunde!

Ja, ik probeer dat ook, gewoon mijn werk te doen en het zo min mogelijk invloed te laten hebben, maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Mijn knul heeft nog steeds niet alle cijfers terug, maar heeft wel het programma voor het komende kwartiel te horen gekregen en de moed is hem in de schoenen gezakt. De richting die hij heeft gekozen, daarbij komt volop programmeren aan bod. Heel veel verschillende programmeertalen en hij snapt er nu al niets van he..Hij is zich stiekem (nou ja, niet stiekem) eigenlijk ook al aan het orienteren op iets anders, want het begint er toch ernstig op te lijken dat hbo ict te hoog gegrepen is voor hem, want met dat programmeren erbij gaat het echt niet lukken. Dat is gewoon een soort blinde vlek voor hem. Sowieso twijfelt hij aan HBO, hij ambieert totaal geen leidinggevende functie en vindt eigenlijk dat hij er nu beter voor kan zorgen zo snel mogelijk een startkwalificatie te behalen (want die heeft ie natuurlijk niet, omdat hij alleen een mavo diploma heeft) en van daaruit eventueel verder te kijken. Pfff, dit heb ik hem vorig jaar ook al proberen in te laten zien, maar ja...Hij gaat nu een informatiegesprek aanvragen op zijn "oude" mbo, voor volwassenonderwijs om te kijken wat ict daar inhoudt. Omdat dat ook individueel kan, zijn er verschillende instapdata, het zou natuurlijk ontzettend slecht zijn als hij weeeeer een jaar zou verliezen. Voordeel is dat hij dit ook sneller dan normaal kan afronden. Daar gaan we weer!! Ik was zo blij dat ie eindelijk weer een plekje had met een studie die hij wel zag zitten..en dan lukt het weer niet. Ik probeer het een beetje los te laten, nou ja, niet echt natuurlijk, maar me er niet TE druk over te maken. Ik vind het wel positief dat hij zich nu al aan het orienteren is, ondertussen gaat hij wel gewoon naar school hoor. Er moet een opleiding zijn in de IT waarbij geen programmeren te pas komt! Hij is meer van sleutelen aan de computer, hardware dingen oplossen, netwerken maken etc. En zo houden die knullen ons lekker bezig he...en dan is die van mij al lang volwassen. pfffff!!!!
O heerlijk zeg, een lang weekend. En gezellig, lekker met je moeder naar het winterfestival! Veel plezier alvast en hopelijk kun je weer veel leuke dingen scoren, net als toen

He wat vervelend, dat er weer iets is voorgevallen. Dat is ook knap vermoeiend he..Maar misschien lag de schuld helemaal bij die andere knul en heeft het misschien geen consequenties voor je knul? Goed zeg, van die herkansing voor wiskunde!

Ja, ik probeer dat ook, gewoon mijn werk te doen en het zo min mogelijk invloed te laten hebben, maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Mijn knul heeft nog steeds niet alle cijfers terug, maar heeft wel het programma voor het komende kwartiel te horen gekregen en de moed is hem in de schoenen gezakt. De richting die hij heeft gekozen, daarbij komt volop programmeren aan bod. Heel veel verschillende programmeertalen en hij snapt er nu al niets van he..Hij is zich stiekem (nou ja, niet stiekem) eigenlijk ook al aan het orienteren op iets anders, want het begint er toch ernstig op te lijken dat hbo ict te hoog gegrepen is voor hem, want met dat programmeren erbij gaat het echt niet lukken. Dat is gewoon een soort blinde vlek voor hem. Sowieso twijfelt hij aan HBO, hij ambieert totaal geen leidinggevende functie en vindt eigenlijk dat hij er nu beter voor kan zorgen zo snel mogelijk een startkwalificatie te behalen (want die heeft ie natuurlijk niet, omdat hij alleen een mavo diploma heeft) en van daaruit eventueel verder te kijken. Pfff, dit heb ik hem vorig jaar ook al proberen in te laten zien, maar ja...Hij gaat nu een informatiegesprek aanvragen op zijn "oude" mbo, voor volwassenonderwijs om te kijken wat ict daar inhoudt. Omdat dat ook individueel kan, zijn er verschillende instapdata, het zou natuurlijk ontzettend slecht zijn als hij weeeeer een jaar zou verliezen. Voordeel is dat hij dit ook sneller dan normaal kan afronden. Daar gaan we weer!! Ik was zo blij dat ie eindelijk weer een plekje had met een studie die hij wel zag zitten..en dan lukt het weer niet. Ik probeer het een beetje los te laten, nou ja, niet echt natuurlijk, maar me er niet TE druk over te maken. Ik vind het wel positief dat hij zich nu al aan het orienteren is, ondertussen gaat hij wel gewoon naar school hoor. Er moet een opleiding zijn in de IT waarbij geen programmeren te pas komt! Hij is meer van sleutelen aan de computer, hardware dingen oplossen, netwerken maken etc. En zo houden die knullen ons lekker bezig he...en dan is die van mij al lang volwassen. pfffff!!!!
Ze zeggen niet voor niks kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen.

Vandaag ging het geloof ik wel weer oké op school. Die 2 knullen hebben het allang weer opgelost natuurlijk, zoals dat gaat bij knullen op die leeftijd.

Wel heel moeilijk dat jouw knul z'n draai nog steeds niet gevonden heeft he. En indd hij heeft natuurlijk nog geen startkwalificatie. HBO is trouwens niet per definitie leiding geven he. Ik heb ook een HBO opleiding afgerond.

Ik ben me trouwens aan het oriënteren op een studie kinder/ pubercoach. Hiermee zou ik, als ik m'n diploma haal als zelfstandige aan de bak kunnen. Is een studie van een jaar incl examen. Ik wil me toch iets breder oriënteren met het oog op de toekomst. Of een combinatie van wat ik nu doe en coaching... daar ben ik nog niet helemaal uit. Is natuurlijk wel een investering, financieel en in tijd, maar wel voor een goed doel. En ik heb geld op een spaarrekening waar ik het van zou kunnen betalen. Ik denk er nog even over na, maar zie het eigenlijk wel zitten.

M'n moeder had trouwens weer een goede uitslag van de scan. De kleinste tumor is bijna weg. De andere 2 zijn 1/3 gekrompen. Ze zou nu eigenlijk klaar zijn maar ze plakken er nog 2x3 kuren (=2 maanden) aan vast omdat ze zo goed reageerd.

Wel waren de bloedwaarden gestegen, maar de oncoloog wijd dat aan het feit dat ze net een rustweek had tijdens de scan,
Wat een goed nieuws zeg, betreft je moeder! Fijn dat het zo goed gaat. Hoe was het op het Winterfestival? Nog leuke dingen gekocht?

Het klinkt alsof het echt iets voor jou zou zijn, die studie. Is er niet een mogelijkheid dat het vergoed wordt vanuit je werkgever?

Mijn knul denkt dat ict op mbo niveau beter bij zijn wensen en voorkeuren zou passen. Het is toch meer analyseren en in kaart brengen dan écht met computers bezig zijn. Maar hij moet zich eerst uitvoerig laten voorlichten voor hij een andere keuze maakt hoor. Hij is er in elk geval wel achter dat hij echt iets met ict wil doen, omdat dat toch is waar zijn 'passie' ligt. Misschien zou hij best een andere studie op hbo niveau aankunnen (zolang er maar geen programmeren aan te pas komt..whoehahaha), tenslotte is die toets nog geldig en kan hij ook iets anders doen op hbo niveau, maar hij zou echt niet weten wat. En het is toch ook wel belangrijk om iets te doen waar je hart ligt. Zucht...Het lijkt haast een neverending story te worden. Maar het komt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven