single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Jullie ook alvast een hele fijne jaarwisseling, maar zo te lezen gaat dat wel goed komen.

Mijn knul is al de hele dag aan het knallen, gelukkig mag dat nu legaal. Vanmiddag nog even met de hond het bos in geweest, die ligt nu uiterst relaxed naast me op de bank. Reageert gelukkig niet op alle knallen, zolang ze en wij binnen zijn.
En toen was alles weer achter de rug en gaan we morgen weer het normale leven in. Mijn knul is nog een weekje vrij, maar wij moeten allebei weer werken morgen.

Gisteren een gezellige avond/ nacht gehad. Mijn knul ging pas om kwart voor 3 naar bed. Die is vanaf 21:30 gezellig thuis geweest en heeft bij de deur natuurlijk wel vuurwerk afgestoken. Gelukkig is alles ook op nu en zijn we er weer voor een jaar vanaf.

Vandaag de verplichte familiebezoeken gehad.

Volgend weekend nog de verjaardag van C, en dan kan het wel weer even met al die feestjes hoor.
En het sneeuwt nu zelfs! Wel heel natte sneeuw, maar toch...sneeuw!

Wij gingen ook rond half 3 naar bed. Prachtig vuurwerk weer gezien. Vandaag een erg relaxte dag, een beetje alle restjes opmaken, heb een aantal oliebollen en appelbeignets ingevroren, dat was echt te veel. Wat fijn zeg, dat jullie hond aardig relaxed blijft onder het vuurwerk. Mijn ene vriendin ontvlucht elk jaar Amersfoort, omdat haar hond echt hysterisch wordt van vuurwerk. Hij wil dan zelfs niet naar buiten om te wandelen en dat begint al bij het eerste geknal. Ook nu zit ze weer in een huisje ergens in de Eiffel. Maar zij houdt er zelf ook niet van, dus erg om daar te zitten vindt ze het sowieso niet. Toen mijn knul klein was gingen wij vaak oud en nieuw bij haar of zij bij ons vieren, haha, dat was wel lastig, want wij willen alles zien en schrikken nergens van, terwijl zij dat erg irritant vindt.

Veel plezier in 2017!
Dat is vaak zo he dat mensen het doorgeven aan hun huisdier. Als je er zelf relaxed onder blijft, blijft je dier dat vaak ook. Die van ons wil ook liever niet naar buiten met die knallen, maar binnen is er geen enkel probleem met haar.

Vandaag de eerste werkdag al weer gehad. Kort dagje van gemaakt omdat mijn knul natuurlijk nog wel thuis is. Die kwam pas om 12 uur z'n bed uitrollen, dus heeft niet heel lang alleen gezeten. Niet bewust in ieder geval.

Vandaag het sporten weer oppakken ( deed ik sowieso wel, maar afgelopen maand op maandag niet geweest). Ook maar weer een beetje gaan opletten met eten. Te veel tussendoortjes gehad afgelopen weken.

Sneeuw?? Ik zag het op het nieuws. Hier geen sneeuw hoor..... alleen maar nat en grijs.
Ach, die sneeuw stelde echt niks voor hoor..ik vraag me af of we nog winter krijgen. Hoewel het natuurlijk nog echt wel kan, de winter is eigenlijk pas net begonnen.

Ja, opletten met eten moet ik ook. Nou ja, gewoon maar weer even lijnen hier. Klaar met het gesnaai.

Vandaag begint de Blacklist weer. Heerlijk. Maar ik denk dat we vanavond samen darts gaan kijken, hopelijk een mooi partij.

Wow, ik zie nu in het nieuws dat het in Limburg echt wit is geweest vanmorgen. jaloers....

.
Heb je de kerstspullen alweer opgeruimd? Ik ga het morgen doen. En donderdag komt de eettafel, stoelen en hocker voor de bank.

Joehoee, eindelijk! Het was erg druk op kantoor. Hoewel het ook weer stukken gezelliger is om bij elkaar te zitten, is het ook een stuk rumoeriger. Even wennen weer. Nu dus niks meer doen, hahaha.
Ik ga ook morgen de kerstspullen opruimen, dan ben ik vrij, dus heb ik er wat meer tijd voor.

Vandaag wel gaan oriënteren op de zomervakantie. We willen naar Kroatië, dus wel alvast een camping uitgezocht. Nu nog even zorgen dat we beiden vrij zijn zodat we kunnen boeken.

Had ik al verteld dat ik maandag ga starten met een opleiding kindercoaching? Dit is een opleiding van een jaar, voornamelijk thuisstudie, maar wel met studie begeleiding, huiswerk en examen. Gaat best pittig worden dit jaar denk ik, ook omdat ik sinds deze maand 4 uur extra werk. Maar ja eigen keus he, ik heb er ook wel heel veel zin in.
Nee, dat wist ik niet. Tenminste...we hebben het er wel eens over gehad, dat je zoiets wilde gaan doen. Maar je gaat dus al beginnen. Goed zeg! Werk je nu 4 uur extra in de week? Hoe ga je dat doen?

Lekker alle kerstpullen weer op zolder en het huis schoon. Ook al is het nu een beetje kaal, toch ook weer lekker hoor. Mooie tulpjes gekocht, maar wat een pokkeweer vandaag he! Blehhhh, puur herfst. Waar blijft de winter toch..

Oh lekker zeg, al plannen maken voor de zomervakantie..vooral met dit weer is dat extra lekker, haha.

Morgen de eettafel. En dan is de woonkamer eindelijk weer echt af.
Hier ook alle kerstspullen op geruimd, heerlijk weer, wat een ruimte zeg. Ondanks het weer toch ook nog een uur met de hond gewandeld. Was erg fris, maar toch ook ergens wel weer lekker.

Ik ga 4 uur per week zwangerschapsverlof van een collega opvangen. Dit is met name voor de blinde beschikkingen, dus doorverwijzingen van de huisarts. Dat kan ik gewoon lekker thuis doen op bv woensdagochtend of af en toe 's avonds. Ik mag dat zelf invullen.

Oh spannend je eettafel.... ben heel benieuwd.

Zoonlief is ook weer trainen vandaag.
Oh dat is heerlijk zeg, dat je dat zelf mag invullen, wanneer je die uren maakt.

De tafel staat! Het is wel weer even wennen hoor, toch ook weer wat minder ruimte natuurlijk, maar het staat toch ook wel heel mooi.

En de hocker, heerlijk. Ligt nu extra lekker op de bank, hahaha.

Mijn manager riep me vandaag even bij zich. Hij had immers tijdens mijn beoordelingsgesprek gezegd dat ik nog een soort van beloning zou krijgen? Ze hebben bedacht om ons niet een geldbedrag te geven, maar iets leuks en nu leek het hem leuk, wetende hoe gek ik van honkbal ben, om ervoor te zorgen dat ik dit jaar naar het World Port tournement in Rotterdam kan gaan. Dit is zooo toevallig, mijn knul en ik hadden het er nl juist afgelopen weekend over. 2 jaar geleden zijn we er ook heen geweest, toen logeerden we in het van der Valk. Nu hadden we een hotel gezien, superstrak en supergaaf en waren eigenlijk sowieso van plan om weer te gaan. Hij zei al (mijn baas) dat ik er dan een leuk uitje van kon maken, ze wilden er ongeveer 200 euro voor uittrekken. Dat kost een kaartje voor een wedstrijd, of 2 kaarten in mijn geval, echt niet, dus dat zou ik dan mooi kunnen besteden aan het hotel, zodat het mij zelf een stuk minder kost.

Het hotel is niet goedkoop, maar zo prachtig en zo'n geweldig uitzicht. Dat alleen al is een belevenis.

Gaaf he! Het is alleen nog niet mogelijk om kaarten te bestellen en ook het wedstrijdschema is nog niet bekend, want we willen natuurlijk wel naar een wedstrijd van Nederland. Of 2. :D
WoW wat een gaaf cadeau van je manager zeg! Daar heb je wat aan.

Je tafel vind ik super mooi ( zo op de foto). Die stoelen zijn ook zo gaaf.

Gelukkig is mijn teamleidster erg flexibel qua werktijden en hoe ik die kan invullen. Dat is echt wel heel fijn hoor.

Morgen nog 1 afspraak en dan begint het weekend weer. Morgenmiddag de boodschappen doen dan kan ik vrijdagavond en zaterdag heerlijk schaatsen kijken.

Dit weekend natuurlijk ook nog feest met C die zondag jarig is.
Ja heerlijk he, het is weer weekend! En gezien het weer dat ze voorspellen voor vanavond/nacht en morgen ook geen weer om de deur uit te gaan. Perfect voor een weekend schaatsen kijken. Vieren jullie C.'s verjaardag ook dit weekend?

De boodschappen zijn lekker binnen en ik ben moe. Erg druk op het werk momenteel.
Morgenavond vieren we onze verjaardagen nog voor vrienden en kennissen. Zondag komt er dan nog familie voor C z'n verjaardag. Nog een weekend visite dus, en extra boodschappen etc. Die heb ik lekker allemaal binnen. Chocolade/Coco's wolkenraart komt net uit de oven. Ruikt heerlijk....

Morgenochtend nog appeltaart maken en erwtensoep.

Vandaag ook nog een afspraak gehad voor het werk.

Zoonlief is nu kickboksen met z'n voetbalteam. Dit omdat het nog steeds winterstop is. Leuk even wat anders.

Ik had 2 nieuwe keukenmessen gekocht, super scherp, maar vanavond met tomaten snijden dus het bovenste topje van m'n duim afgeschaafd met het mes, grrrrrr. Bloeden als een rund, nog steeds, dus toch maar even verbonden in de hoop dat het snel dicht gaat. Ook pijnlijk trouwens.
Veel plezier nu, haha, je zit midden in de visite denk ik..

Hoe was het weer bij jullie vandaag? Moest je er nog doorheen? Ik gelukkig niet. Vanmorgen was het mooi wit, nu is het hartstikke mistig.

Ik heb geen idee of het glad is of niet, maar heb de strooiauto wel regelmatig voorbij zien komen vandaag, net nog.

Ik had ook nog een wit smal hoog ladekastje besteld, die kwam vandaag, dus weer een kast om in elkaar te zetten. Maar hij staat.

Mooi vind ik. Het kastje wat er eerst stond, zwart met beukenhouten laadjes, stortte bijna in elkaar en bovendien paste het nergens meer bij.

Wat een dozenrotzooi heb je toch van al die meubels. Van die idioot grote ook nog. Verder vandaag lekker veel schaatsen gekeken en verder alleen 2 wassen gedraaid en verder niets. Lekker!
Gefeliciteerd met C.! Gezellige avond en dag gehad? Hoe is het met je gesneden duim? Levensgevaarlijk, die messen!

Ik heb ook een setje van die superscherpe, probeer dan altijd extra voorzichtig en langzaam te snijden.

Wat leuk trouwens zeg, dat je knul was kickboksen met het team. haha, straks wil ie dat als extra sport..

Heb je nog wel schaatsen kunnen kijken? Wat een kanjers weer, Sven en Ireen. En ook een nederlandse sprintkampioen, dit is toch echt een sport waar we gewoon goed in zijn. Voor mijn knul begint eind van de maand ook het trainen weer. Ze beginnen met een theorie training, ook wel eens goed en er werd gesproken over nieuwe posities. Spannend..Mijn knul speelt al jaren eerste honk, waar hij het super doet, maar 2e coach had al laten doorschemeren hem op een andere positie te willen proberen, korte stop. Laatste wedstrijd bij de junioren had hij daar gespeeld, dat was geen succes. Maar ja, natuurlijk ook nooit getraind op die positie. Het intake gebeuren duurt nogal lang voor zijn opleiding, waarschijnlijk ook kerstvakantie daar. Hij heeft alles gedaan en opgestuurd, nu is het wachten op hen. Hij wil nu toch wel erg graag beginnen en verder. Hij wil ook graag een baantje, maar moet wel uitkomen met honkbal natuurlijk en hij wil eerst weten hoe de studie zal zijn. Want dat is nu natuurlijk het allerbelangrijkst.

Morgen is het "blue monday" he. hahaha, ben benieuwd..
Het was hier gisteren super glad. Veel visite ook afgebeld die van verder moesten komen. Het was dus niet druk, maar wel gezellig. De buurtjes waren er met 2 kinderen en later wat vrienden van C. Die hebben de hele avond buiten bij de vuurkorf vertoeft. Ik heb dus lekker wie is de mol en Gooise vrouwen gekeken, was mij te koud buiten.

Vandaag kwamen mijn ouders en broers en C z'n moeder en oma. Was ook gezellig.

Heerlijk al het schaatsen kunnen volgen. Ook vanmiddag, mijn broer en C z'n oma wilden ook kijken dus kwam goed uit.

Vrijdag m'n studieboeken binnen gekregen. Ik moet nog inloggen op het studentenportaal, maar dan kan ik echt aan de slag. Zal ff wennen worden om daar tijd voor in te plannen.

Morgen hoeven we allemaal niet zo vroeg. Zoonlief moet om 10:30 op school zijn, dan rijd de bus niet, dus die breng ik weg. Begin dus thuis, teamvergadering laten schieten, maar m'n teamleidster heeft toch nog vakantie.

C start ook thuis. Die heeft om 9 uur een afspraak in de buurt.
En de maandag alweer bijna voorbij. Lekker zo Blacklist kijken. fijn zeg, dat jullie vandaag allemaal niet zo vroeg hoefden te beginnen.

Heeft C. al iets gehoord op zijn sollicitatie? Mijn knul heeft vandaag een stempel gehaald voor zijn cijferlijst ivm vrijstellingen, dus nu kan hij dat ook opsturen. pff, werd hem door de onderwijsadministratie verteld dat zijn mentor hem een cijferlijst had moeten geven met haar handtekening erop, daar hadden zij met haar over gemaild..Wat een communicatie zeg, want dat heeft mijn knul dus niet gekregen.

nou ja, hij stuurt eerst nu dit op en mocht dat niet genoeg zijn, kan dat andere altijd nog.

Het zal ook een x soepel lopen...

Op het werk is iedereen ook weer terug van vakantie, extra druk dus. En het was al zo druk..hoeven ons dus echt niet te vervelen.
C heeft eind vorige week indd bericht gehad. Ze zijn akkoord met de financiële voorwaarden. Hij begint per 1 maart. Maar eerst heeft hij donderdag nog een gesprek met z'n baas om z'n ontslag in te dienen.

Mijn knul kwam zowaar redelijk positief uit school. Vandaag is z'n nieuwe rooster ingegaan met sport en veiligheid. Dat vond hij zowaar leuk. Zowel de leraar als de klas. Pfff fijn, want hij heeft dat elke dag een paar uur. Hij had geen medicatie ingenomen ( in de vakantie ook niet), maar op school kost het hem natuurlijk meer moeite als in de vakantie. Maar gelukkig is het goed gegaan.

Celblok H is ook weer begonnen vandaag, heerlijke serie. Kan precies na het sporten, dat is tot 20:00 dus om 20:30 lig ik lui op de bank.

Goh, er zit dus toch schot in de zaak bij jouw knul.

Wij hoorden zondag van pleegzoon dat hij al sinds 2 januari bij dat kamer trainingscentrum zit. Hij belde om C te feliciteren. Weer zijn we door de instanties niet op de hoogte gebracht... Ben er echt zo klaar mee.
Wat slecht zeg van de diverse instanties. Daar is toch nog wel heel wat mis op dat gebied, vooral op het communicatieve vlak.

Pffff.

Op zich dan wel weer positief van m dat hij belde voor C. zijn verjaardag. Lekker zeg, dat het je knul goed bevallen is, zijn nieuwe rooster. Hopelijk blijft dat nog even zo. Wil je knul de medicatie afbouwen? Of proberen in elk geval?

Jeetje zeg, werd ik vandaag gebeld op mijn mobiel door een dame, die zich voorstelde als de nieuwe vriendin van L.

eh??? Geen idee dat ie uberhaupt een nieuwe vriendin had. Hij is binnenkort jarig, dan wordt ie 50 en zij wilde een suprise party voor hem organiseren en dan leek het haar leuk voor hem wanneer mijn knul daar dan ook bij zou zijn. Pffff...ik ken mijn knul, die vind dit helemaal niets. Hij heeft natuurlijk niet echt een band met zijn vader, want wat doen zij nu samen? en hij was er natuurlijk ook nooit voor m.

Volgens haar mistte L. die band wel en zij had het idee dat hij niet echt goed wist hoe hij het moest aanpakken.

Pfff, ik heb jarenlang vergeefs geprobeerd om hem een band te laten krijgen met zijn zoon, ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wanneer hij dat wil zal hij stappen moeten zetten richting mijn knul. Ze had mijn telefoonnummer uit L. zijn mobiel, hij wist van niets (ben benieuwd hoe hij dat zou vinden, wanneer hij dat zou weten..). Ze klonk op zich wel aardig, had er ook geen problemen mee wanneer ik met mijn knul mee zou komen naar het feest. Ze vertelde nog dat zij met zijn andere ex, die na mij zeg maar, enorme bonje heeft gehad toen zij erachter was gekomen dat hij een andere relatie had (terwijl hij bij haar ook al weg was) en haar de huid had volgescholden etc.

Ze was blij dat ik zo kalm en rustig reageerde. Al overviel het mij natuurlijk wel, ik heb er geen probleem mee hoor. Ben allang over hem heen. Maar vraag me dan ergens wel af hoe lang zij al bij elkaar zijn en of dat ook in de tijd was dat hij nog zoveel toenaderingspoginginen deed. Vanavond kreeg ik een app van L. waarin hij vroeg om het telefoonnummer van mijn knul (zelfs dat had ie niet). Mijn knul kwam later en zei dat L. had voorgesteld om samen iets te gaan doen, omdat hij bijna jarig is. Mijn knul vindt dat niet bijzonder leuk oid, hij vindt het eigenlijk allemaal maar "gedoe". Eerst maar eens afwachten of L. uberhaupt nog laat weten wat hij dan zou willen gaan doen. Het gaat weer sneeuwen he!
Oh ja, zo herkenbaar weer dat verhaal over je knul en de band met z'n vader. Al zou die van mij waarschijnlijk wel gaan, daar is z'n loyaliteit te groot voor, maar ook nooit iets laten horen oid. Zelfs nu hij een telefoon met app heeft en het nummer van m'n knul neemt ie nog geen contact op. Kerels he.....

Ik begrijp je knul zo goed dat hij daar helemaal geen zin in heeft.

Ik heb vandaag pleegzorgwerker laten weten dat we geen behoefte hebben aan een gesprek met hem. Dat vind hij onbevredigend, maar dat is dan zijn probleem.

Er is onverwacht iets nieuws op m'n pad gekomen. Je weet dat ik al een tijdje bezig ben met gezonde voeding en sporten. Dat programma wat ik daarvoor volg heeft me nu gevraagd om coach te worden. En dan niet voor het sporten maar echt voor de voeding en gezonde leefstijl. Ik werd gisteren nogal overvallen door die vraag, maar nu ik er langer over na heb kunnen denken vind ik het eigenlijk wel erg leuk vindt. Het is online en via Facebook coachen en begeleiden van mensen die willen afvallen of een gezonde leefstijl willen.

Morgen heb ik een telefonisch gesprek hierover. Want het moet natuurlijk wel te combineren zijn met m'n werk, gezin en studie.

Spannend hoor.
Wauw wat spannend! Ondertussen heb je dat gesprek denk ik wel gehad, hoe was het? Jij bent natuurlijk een wandelende reclame voor ze en bovendien ook erg standvastig. Dat hebben ze natuurlijk allang in de gaten. Is het dan ook een "echte" (betaalde) baan? Of baantje, of hoe je dat ook noemt.. Hahaha, mocht ik dan ooit weer es serieus de knop willen omzetten (en niet zo hap snap zoals ik nu steeds doe) dan weet ik waar ik terecht kan

Maar het moet inderdaad wel te combineren zijn met je al zo drukke leven. Pffff..denk je er wel aan dat je nog tijd voor jezelf over houdt?

De weersvoorspellingen zien er erg winters uit he! Ik hoop natuurlijk dat er eerst een flink pak sneeuw komt, maar dat zal wel weer vies tegenvallen. IJs zou natuurlijk ook te gek zijn, wie weet komen we nog op de schaats...
Ik hou er zeker wel wat aan over. Het gaat om een gezonde levensstijl, maar mensen die echt willen afvallen kopen voedingssuplenten om door smoothies en Shakes te doen. Naar keuze 1 of 2x per dag. Dit zijn met name vitamines en mineralen en gelden als basis voor de voeding. Ik gebruik dit zelf niet meer. Daarnaast kom je dan in een supprtgroep waar de lekkerste recepten worden uitgewisseld en je elkaar motiveerd. Dat vind ik wel heel fijn, heb er al veel recepten vandaan. Je krijgt ook nog een e-book met recepten en dus een coach waar je met al je vragen naar toe kan en die je motiveerd, dat ga ik dan doen. Voor elke client die ik aandraag krijg ik dan een soort provicie.

Dat gesprek heb ik trouwens nog niet gehad. Ik heb het uitgesteld na een horrornacht. Om 3 uur stond de arts van de huisartsenpost op de stoep. Zo'n vreselijke buikpijn had ik. Bloedplassen en pijn aan de linkerflank, rug en buik. Conclusie aanval van nierstenen. Ik kreeg na onderzoek een spuit morvine tegen de pijn. En recepten voor dicoflanak en zetpillen tegen de misselijkheid, want moest vannacht ook nog overgeven.

Vanmorgen contact met eigen huisarts gehad en die heeft nog paracetamol 1000 Mg zetpillen bij gedaan, want mag maar 2x per dag dickofanak.

Nu gaat het al iets beter, ben wel suf van de medicijnen. Pijnbestrijding is nu het enige wat ze doen. Mocht ik koorts krijgen of de pijn erger worden dan moet ik weer bellen. Die nierstenen moet ik vanzelf uitplassen, vandaar de bloed bij de urine.

Pfff wat een gedoe zeg. Ik blijf in overleg de rest van deze week thuis, kijken of ik opknap, maar wat kan een mens een pijn hebben zeg, het was echt vreselijk.
Wat vreselijk zeg! En dat kan zomaar ineens opkomen? Hopelijk knap je op en kun je de steen (of stenen) uitplassen. Heb net even gegoogled, brrr. Idioot he, zo is er niets aan de hand en huppetee, daar ga je.

Beterschap!



e.
Bizar he, van de een op de andere dag ben je zomaar gevloerd.

Gelukkig vandaag al veel minder pijn, goed geslapen vannacht dankzij de dicoflanac. De huisarts belde vandaag nog, voor woensdagochtend een afspraak met haar. Moet dan ook weer urine laten checken.

Nu lekker rustig aan doen, veel slapen, beetje Netflix kijken en hopen op een snel herstel. Blijft wel wat onrustig in de onderbuik, maar dat zal er ook wel bijhoren denk ik. Nu eerst maar even bijkomen, want het was best een heftige ervaring.
Hoe is het vandaag? Voel je je al iets beter? Ik hoop in elk geval dat het niet erger is geworden.

Nou, laat die sneeuw nu maar komen, hahaha. Ik ben benieuwd, heb zo'n idee dat het behoorlijk gaat tegenvallen.

Of mee, het is maar net hoe je het bekijkt. Vooralsnog regent het hier alleen maar. Ook geen harde wind ofzo.

Valt erg mee met het weer. Lekker gewerkt vandaag. Ik heb het al eerder gezegd, maar het is zo fijn dat we weer bij elkaar zitten.

Mijn knul heeft gisteren officieel het verzoek tot vrijstelling ingediend. Hoop dat hij snel (positief) bericht krijgt en eindelijk kan gaan beginnen met de opleiding. Lekker bijna weekend. Omdat ze voor morgen toch wel onstuimig weer voorspellen, met veel wind, lekker boodschappen besteld. Hoef ik daar in elk geval niet op uit. Wel gewoon werken natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven