single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
We hebben elkaar gekruist.

Maar het is gelukkig een stuk beter vandaag.

Goed geslapen vannacht (daar is die pijnstillling dan weer goed voor). Lekker rustig aan vandaag, languit op de bank met Netflix.

De huisarts belde nog, woensdagochtend heb ik een afspraak en moet ik urine laten checken.

Ik blijf morgen ook nog thuis, bevel van de baas, maandag opnieuw kijken hoe het gaat.

Dat zou fijn zijn voor je knul, als hij die vrijstelling zou krijgen, scheelt toch weer.

Ik ben nog wel vreselijk duf van al die medicijnen zeg.
Gewoon lekker aan overgeven, aan die dufheid (hahaha, je kunt ook niet anders denk ik..) Nu krijg je lichaam ook de kans om lekker uit te rusten. Hopelijk ging het vandaag nog weer een beetje beter?

Was het wit bij jullie? Vannacht was het echt prachtig, maar wat was het snel weer een vieze prut..Sowieso was de ondergrond veel te nat en de sneeuw zelf ook. Jammer hoor! Zullen we het nog beleven? Urenlang van die zacht dwarrelende vlokken? Zo prachtig..

Zoals gezegd lekker boodschappen besteld. Het was heerlijk er niet meer op uit te hoeven.
Hier was het vanmorgen ook nog wit. Al dooide het al wel. De hond is gek op sneeuw, die kon vanmiddag nog ff lekker rennen op het veld waar nog wel sneeuw lag. Heerlijk vind ze dat.

Vandaag ging het goed tot begin van de avond, nu speelt de pijn toch weer op. Ook even heel hevig weer net.

Vannacht trouwens ook uiteindelijk Weer diclofenac genomen.

Het schiet nog niet echt op helaas. C loopt te zuchten en te steunen, daardoor voel ik me dan weer schuldig. Als ik even geen pijn heb denkt hij gelijk dat het goed gaat.

We zouden morgen naar de sauna gaan, ik zie er erg tegenop. Niet tegen de ontspanning, maar ik ben wel bang hoe m'n lijf gaat reageren op die warmte. Ik ben zo bang dat het mis gaat. Maar ja ook hierin kan ik hem dan niet teleurstellen en hij bedenkt dus zelf ook niet dat het misschien niet haalbaar is. Pfff moeilijk weer.

Vooralsnog lig ik weer onder de pijnstillers op de bank. Heb wel teveel gedaan, vandaar ook de pijn denk ik. ( boodschappen, schoonmaken)
Ja sukkel! Sorry, ik bedoel het natuurlijk niet zo bot zo als het er nu staat. Maar echt..ik denk dat jij veel te veel gedaan hebt.

Laat het huis, als C. dan niet zo'n vent is dat hij aanpakt. Misschien moet je ook zelf duidelijker je grenzen aangeven naar hem toe?

Dat hij denkt dat alles in orde is wanneer jij je wat beter voelt, is misschien ook omdat hij niet weet hoe ermee om te gaan en opgelucht is als het lijkt dat alles weer ok is. Maar op die manier heb jij jezelf ermee.

dus huppetee! Doe maar een beetje zielig, maar hou je rust! Je ben toch hopelijk niet naar de sauna gegaan? En het is toch geen klein kind? Sauna kan toch altijd nog een andere x? Het gaat nu gewoon wel even om jou en jouw gezondheid. Ik vind eerlijk gezegd dat hij zich nogal aanstelt Je staat altijd voor iedereen klaar en nu dat even niet kan, is dat toch geen reden voor C. om zo te doen? Hij zou jou nu juist moeten ontzien en pamperen. Zucht..kerels..soms..
We hebben er ook wel weer ruzie om gehad vanmorgen en dan draait hij het in eerste instantie nog dat het m'n fout is. Ik heb gezegd dat hij echt anders moet gaan denken en niet als ik vraag of hij de hond uit wil laten het dan uiteindelijk pad een uur later gaan doen, terwijl het beest al op knappen staat. En zo zijn er meer voorbeelden , alles met zuchten en steunen. Eerst zei hij nog dat ik maar eens een dag in zijn schoenen moet gaan staan na een dag werken, alsof ik niet werk zeg....

Maar goed, uiteindelijk is voor vandaag het kwartje gevallen. Hij is zelfs met de was bezig geweest.

We zijn uiteindelijk wel naar de sauna gegaan maar wel met van te voren een duidelijke afspraak dat we naar huis gaan als het niet ging.

We hadden een relax arregement met massage en lunch. Ook had ik een boek meegenomen. Uiteindelijk maar in 2 sauna's geweest en de rest van de middag lekker gerelaxed. Dat was oké. Ik probeer de pijn stabiel te houden met paracetamol, afgelopen nacht weer een dicoflenac ingenomen en vanavond ook. Voor het slapen gaan nog 1 ( mag maar 2x per dag diclofenac en 4 x per dag paracetamol 1000 Mg). Als het zo door gaat zie ik mezelf maandag nog niet gaan werken hoor. Daar steunt hij me dan wel weer in.
Voorzichtig he en zeker niet te vroeg weer gaan werken. Ook al zou het redelijk te doen zijn qua pijn, zou de pijn eigenlijk dan niet gewoon helemaal weg moeten zijn? Hopelijk blijft C. inzien dat hij je nu moet steunen en gewoon meer moet doen in huis.

Pff inderdaad zeg, alsof jij niet werkt..en dan wordt er toch ook verwacht dat alles in huis op rolletjes loopt? Waarom zou dat voor hem zoveel zwaarder zijn dan voor jou? We hebben een proefperiode netflix en zit nu al 2 dagen series te kijken, 's avonds film. Best even leuk.

Maar geloof toch dat ik het er niet voor over heb om een abonnement te nemen.

Volgende week zondag is er carnavalsbeurs hier. Gelijk maar afgesproken met het clubje om daar heen te gaan. Hopelijk nog wat leuke dingetjes kopen, zo heb ik daar vorig jaar die gave nepwimpers gekocht en nog wat klein spul. Leuk voor de accessoires.
Vandaag wel een heerlijke rustige dag. C had gisteren de was wel in de machine gedaan en daar zat hij vanmorgen nog in..... vergeten eruit te halen, zucht....

Uiteindelijk heeft hij het wel gedaan en is hij met de hond naar hernia geweest na enig aandringen, beest vond het heerlijk natuurlijk.

Ik heb rustig voetbal gekeken en eten gekookt. Zelf gemaakte, verse muschaka. Het ruikt in ieder geval goed, dus ik ben heel benieuwd. C is nu aan het opscheppen voor me.

Ja carnaval schiet weer op he, leuk, leuk.
En, wat heb je vandaag gedaan? Ben je gaan werken of toch nog maar thuis gebleven? Brrr, het is koud. Lekker met een dekentje op de bank, zo the Blacklist kijken. Hahaha, ik neem aan dat hij niet met de hond naar hernia is geweest (wat dat ook zou zijn..zie bovenste stukje), maar waar dan wel?? De was in de machine laten zitten..hahaha, het valt niet mee he, dat huishouden...lol
Vandaag eigenlijk helemaal niks gedaan, veel geslapen, en toch voel ik nu de pijn weer opkomen. Valt niet meer te onderdrukken met pracetemol, kut, kut, kut...,

Moest vanmiddag wel even naar school voor een gesprek met de mentor van zoonlief. Het komt er op neer dat hij nog een aantal toetsen uit de 1e en de 2e periode moet inhalen.

Ook afgesproken dat we medicatie op school leggen voor het geval hij ze thuis vergeet in te nemen, want dat verschil is inmens.

Ik ga diclofenac innemen en hopen dat de pijn weer wat wegzakt.
He wat vervelend zeg. Morgenochtend heb je sowieso weer een afspraak bij de ha toch? Ik ben benieuwd wat zij/ hij er van zegt.

Het zou nu toch wel de goede kant op moeten gaan, zou je denken? Heeft de diclofenac nog wel geholpen gisteren?

Brr, wat is het koud he. Ik vind het hier in huis ook echt niet aangenaam. Slecht geisoleerd hier. Heb de kaarsjes aan en een dekentje, dan is het nog wel lekker.

Via de pv een superaanbieding gekregen op het werk: naar Heel Holland zingt Hazes, een extra concert, met een vip arrangement, gratis drinken en ook nog vervoer heen en terug. 50 euro, alleen voor leden. Gelijk een aantal gelijkgestemde (party) collega's ingelicht en het zou leuk zijn als we met een klein clubje konden gaan. Is wel net de dag voor het concert van Waylon, hahaha, alles tegelijk, maar dat mag de pret niet drukken. 50 euro is echt een koopje, met vervoer naar Amsterdam, entree en gratis drinken! Hoop dat er meer collega's zin hebben om te gaan, in je uppie, zonder naaste collega's dan, lijkt mij lang niet zo leuk. Dan zou ik ook niet gaan hoor. Ik vind het gezellig om met een paar leuke mensen te gaan, maar zo'n Hazes fan ben ik nou ook weer niet.

Ik hoop dat het vandaag toch weer wat beter ging met je, in elk geval sterkte weer!
Het ging wel vandaag, alleen nu weer een nieuw probleem. Het lukt al uren miet meer om te plassen. Buik is opgezet, heb het al onder de douche geprobeerd, maar niks helpt, komt alleen maar bloed en het druppelt een beetje. Bah ook weer zo vervelend. En C? Die zit doodleuk bij z'n oma, die heb ik net gebeld of hij aub naar huis wil komen. Niet dat hij wat kan doen, maar een beetje steun zou fijn zijn.

Oh Holland zingt Hazes, daar wil ik ook zo graag heen. Maar ik ben de enige hier die het leuk vind, en dan kost het toch echt te veel geld. 50 euro is echt goedkoop dan zeg. Leuk hoor, ik hoop voor je dat er meer mee willen.
Even een update: moest gisterenavond om 22:30 bij de huisartsenpost zijn, daar hebben ze een catheter ingebracht. Er zat ruim een liter vocht in ( gek he dat je dan buikpijn hebt). Straks bij de huisarts zal deze er weer uitgehaald worden en wordt ik ws doorverwezen naar het Z-H voor verdere onderzoeken.

Ik wordt hier niet blij van....
Ondertussen ben je in het ziekenhuis. Wat een vervelende toestand zeg :(

Hopelijk vinden ze de oorzaak snel en kan het gelijk goed aangepakt worden. Is C. wel met je mee naar het ZH?

Tuurlijk wilde je hem gisteren bij je voor steun. Zo jammer dan weer, dat je dat dan eerst zou moeten uitleggen.

We hebben ons opgegeven voor Hazes! Er gaan sowieso al 4 directe collega's, dus dat wordt gezellig!

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent. Sterkte!
Je hebt inmiddels begrepen dat ik ben opgenomen. Geen idee nog voor hoe lang, maar ze willen morgen eerst een scan van de blaas maken en dan vervolgens alle uitslagen naast elkaar leggen.

Aan de ene kant fijn dat nu alles onderzocht wordt, aan de andere kant natuurlijk flink balen.

Heb aan de ene kant een infuus en aan de andere kant een catheter met infuus om door te spoelen.

Kan dus geen kant op hier, haha, zelfs als ik moet poepen moet ik 2 stangen met infuus en een catheter mee sjouwen.

Verder natuurlijk flink pinstilling gehad en antibiotica om evt infectie of bacterie te bestrijden.

Nou ja, hopelijk weet ik morgen meer.
Heb je wel een beetje kunnen slapen afgelopen nacht?

Hoe waren de onderzoeken vandaag? Ik hoop dat je inmiddels wel iets meer weet, pff, vreselijk om niet te weten waar dit allemaal vandaan komt.
Ik weet nog niks.

Het blaasonderzoek is morgenochtend om 9 uur. Vanmorgen ging wel de katheter er uit en ging het plassen een poos goed. Helaas vanmiddag wel weer bloed en stolsels in de urine. Voor dat blaasonderzoek moet de blaas schoon zijn, dus nu toch weer een spoelkatheter voor de avond en nacht.

Lig ook nog steeds aan een infuus met vocht en medicijnen en krijg 1x per dag antibiotica via infuus.

Vanavond 2 nieuwe opnames, dus lig niet meer alleen.
He get zeg. Ondertussen wel het blaasonderzoek gehad denk ik? Weet je al meer of moet je ook weer op de uitslag daarvan wachten?

Gelukkig, dat je niet meer alleen ligt. Tenminste..als het een beetje leuke roommates zijn? In elk geval weer wat afleiding. Of vond je het juist wel lekker zo in je uppie?

Jeetje, dit had je toch ook niet kunnen denken, dat je in het ziekenhuis zou belanden! Hoe is je knul onder dit alles?

Lekker, weekend. Vanmiddag naar de kapper geweest, was weer gezellig en hilarisch. Nieuw kleurtje en nieuwe highlights, ik kan er weer even tegen. Behalve de carnavalsbeurs zondag verder geen plannen dit weekend, lekker.

Heel veel sterkte weer Dolphine, ik hoop toch zo voor je dat je snel naar huis mag!
Vandaag eerst een blaasonderzoek gehad, dat was in orde.

Vanmiddag een ct scan met contrast vloeistof.

Net de uitslag gekregen van de dokter.

De bloedtoevoer naar mijn nier is niet goed, omdat er een verbinding is tussen de ader en de slagader. Dit hoort dicht te zijn, en dat is het bij mij niet. Sterker nog het kan gevaarlijk zijn omdat het flinke bloedingen kan geven.

Morgen middag om 3 uur gaan ze dit dicht maken via de slagader in mijn lies.

Is dus ernstiger dan een niersteen, maar kan verholpen worden.

Door het afsluiten kan er wel een stukje van m'n nier afsterven, maar ja.....

Dus ja, gelukkig wel duidelijkheid, maar ook wel een beetje schrikken,

Mijn knul houdt zich goed en is rustig, maar is hier nog steeds niet geweest.
He, wat klinkt dat heftig, dat er een stukje van je nier kan afsterven. Wat een raar iets zeg, weet je ook hoe dat kan? Want dat is dan toch niet altijd zo geweest? Die verbinding tussen de ader en de slagader? Of wel? Maar gelukkig is er wel iets aan te doen.

O, ik realiseer me nu dat het al achter de rug is. Pffff!!

Hoe is het gegaan en hoe voel je je nu? Is het gelukt, precies zoals ze hadden gedacht?

Weet je ook al hoe lang je nog in het zh moet blijven?

Vandaag erg druk geweest. De badkamer een echt goede beurt gegegeven, alles eruit en ook dat schoongemaakt, bedden verschoont, wassen gedraaid, gestofzuigd, gedweild en gesopt. Klaar ermee nu!

Morgen gezellig naar de carnavalsbeurs, leuk, ik heb er zin in. Ik hoop dat ik nog leuke dingetjes kan kopen, het is nog zo'n 4 weken..dan gaat het beginnen. Hopelijk ben je dan ook weer helemaal opgeknapt, zodat je lekker kunt gaan vieren.

Ik hoop dat alles goed is gedaan en dat je nu met je herstel bezig kunt gaan.
De operatie is goed gegaan, duurde wel ruim 2 uur. Ze hebben 3 aders dichtgemaakt waarvan de bloedsomloop dus niet goed liep.

Dat stukje lever wordt nu niet meer doorbloed en zal dus afsterven.

Ik voelde me net na de ingreep wel wat naar en ook pijn. Niet op de plek in de lies maar echt van de nier.

Moest ook 4 uur platliggen met een drukverband. Het is tenslotte toch een slagader. Drukverband is er net af, dus nu maar hopen dat het vannacht goed gaat en niet meer gaat bloeden.

Het infuus moet er nog 2 uur in, katether zit er ook nog in, maar ze spoelen gelukkig niet meer.
3 aders dichtgemaakt, dat is nogal wat zeg. Maar betekent dit dan ook dat jouw bloedsomloop altijd al niet in orde was? En dat het eigenlijk een kwestie van tijd was eer jij er last van zou krijgen? Is het goed gedaan afgelopen nacht? Op fb las ik dat je morfine krijgt (of kreeg), dan was de pijn wel heftig denk ik. Krijg je dan nu nog?
Gisteren gelukkkig een stuk minder pijn dan zondag gehad. Ik mocht langzaam mibiliseren en daar kreeg ik ook niet meer pijn van. Net hebben ze de katheter verwijderd, en als het plassen ook goed blijft gaan dan mag ik naar huis vandaag.

En dat is maar goed ook. Gisteren zijn er 2 dames opgenomen waarvan er 1 nogal veel zorg en aandacht nodig heeft, dan weer onderkoelt, dan weer koorts, dan weer hoofdpijn, ze zijn de hele nacht met haar in de weer geweest, steeds belde ze weer. Het is een dame met een dwarslaesie, dus ze kan niks zelf, maar ik heb ondertussen geen oog dicht gedaan.

Ik heb blijkbaar al die tijd met een foutje in de vaten rondgelopen ja, nooit iets van gemerkt. Ja die laatste buikpijn klachten een tijd terug, nu ik dit weet, konden daar ook wel mee te maken hebben en het af en toe tussentijds bloedverlies waarvan ik dacht dat het bij de menstruatie hoorde ook.

Maar goed toen wist ik dit natuurlijk nog niet.

Fingers crossed vandaag.........
Ik las op fb dat je naar huis mag (bent). Hoera!!!

Wat fijn zeg...heerlijk in je eigen bed en geen last van andere patienten.

Maar wees voorzichtig he! En al steunt en kreunt C. nog zo hard..(hahaha) hou je gedeisd!!

Hoe voel je je, nu je thuis bent?

Laat je maar lekker verwennen hoor!
Ja, heerlijk thuis.

Ben eerst naar bed gegaan een uurtje tussen de middag, daarna lekker gedoucht.

Ik mag van C nog geen kopje thee pakken, maar dat is een beetje overdreven want moet wel een beetje in beweging.

Ik mag sowieso de eerste 4 tot 6 weken niet sporten.

Moet 21 februari naar de poli om de nierwaarden te laten checken en dan over een half jaar nog een keer een scan om te zien hoe het er uit ziet.

Maar in ieder geval geen pijn en bijna geen medicijnen, alleen antibiotica en paracetamol.

Het huis ziet er niet uit. C had wel de was gedaan maar niks opgevouwen, dat heb ik op m'n gemakje liggend op de bank gedaan.

Hem de kattenbak laten verschonen want die stonk vreselijk, en eten laten koken. Ook heeft hij zoonlief geholpen met z'n folders.

Ik zet hem wel aan het werk hoor
Heel goed!

Fijn, dat je geen pijn hebt en ook geen batterij aan medicijnen hebt.

Hopelijk een voorspoedig herstel en een goede nierfunctie, met een beetje mazzel toch op tijd fit voor carnaval. :D

Maar het blijft een maf idee, lijkt me, te weten dat je al die tijd hebt rond gelopen met dit "weeffoutje" (hihi, zo noem ik het voor het gemak maar even). Misschien nu ook een eind aan meerdere/eerdere vage klachten die je had.

Nadat ze bij NHA eerst hadden gezegd de aanvraag vrijstelling van mijn knul niet te hebben ontvangen (2 weken geleden al opgestuurd) en hij net alles opnieuw wilde indienen, vandaag gelukkig het bericht dat ze het gekregen (of gevonden?) hadden.

Pffff!!! Het duurt eindeloos allemaal. Nu daar het bericht weer over afwachten en dan kan hij eindelijk beginnen.

Ik vind het maar frustrerend, zo lang als het allemaal duurt. Mijn knul blijft er gewoon kalm onder, ik kan daar slecht tegen. Vind het zonde van de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven