single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Hoe gaat het vandaag?

Is je knul blij dat je weer thuis bent of laat hij dat niet zo merken?

Ik ben goed bezig geweest (haha, vind ik zelf). Na het boodschappen doen gelijk de ramen gelapt, binnen en buiten.

Ik zat mij er zo aan te ergeren, al een paar weken..Het zag er echt niet uit. Compleet matglas. Tja, met al die kaarsen die ik brand..

Blubber kwam eraf binnen..blehh. Nu weer stralend. Maar wat een pokkeklus is het ook. Daar vind ik dus echt niets aan.

Ook bij de woningbouw een reparatieverzoek ingediend voor de tegels in de keuken. Daar zijn er nl een aantal van de muur afgevallen, omdat het cement tussen de voegen was verdwenen. Nu zijn het ontzettend oubollige tegels (lichtgeel) en ik heb stiekem de hoop dat ze die niet meer hebben liggen en dan hele keuken opnieuw gaan tegelen...foto erbij met hoe het er nu uitziet. Afwachten maar! Als het goed is gegaan tenminste, want ik zou via mail een ontvangstbevestiging moeten hebben gekregen, die heb ik dus niet. Grrrr... Vorige week had ik ze ook al gebeld, omdat het licht bij de berging beneden het niet doet aan onze kant. Is erg vervelend 's morgens vroeg.

Tot nu nog steeds niet gerepareerd. Vanmiddag weer gebeld, bleek die hele melding niet geregistreerd te zijn. Pfffff...dus erg lekker lopen de zaken daar niet. Er zou binnen een werkdag contact met mij opgenomen moeten worden, nav het reparatieverzoek voor die tegels, dus ik wacht het even af, ander stuur ik m gewoon opnieuw.

Wanneer ben jij van plan om weer te gaan werken?
Dat is wel een bekend probleem bij alle woningbouwverenigingen volgens mij. Ik hoor er heel vaak klachten over.

Ik heb nog niet echt een idee wanneer ik weer kan werken. Deze week sowieso nog niet. Volgende week maar eens per dag bekijken hoe het gaat. Ik ben vooral heel erg moe, lig tussen de middag op bed en kwam er vanmorgen pas om half 10 uit. Mijn lichaam moet natuurlijk herstellen.

Maar het komt wel weer, ik neem me tijd.

Mijn knul is aan de ene kant heel blij dat ik weer thuis ben. Aan de andere kant is er ook weer meteen meer zicht op z'n huiswerk en toetsen, dus minder vrijheid. Dat vind ie vervelend, maar stiekem ook heel fijn, haha.

En C zet ik ook aan het werk:)

Die heeft gestofzuigd vandaag.

Helaas is de wasmachine stuk gegaan. Gisterenavond centrifugeerde die niet meer. Vandaag starte ook het wasprogramma niet. De trommel draait niet meer. C heeft hem open gemaakt en volgens hem zijn de koperborstels in orde. Dus maar een nieuwe besteld.

Ook nog zeer slecht nieuws gekregen uit zeeland. Een broer van m'n moeder is onverwacht in z'n slaap overleden.

Bah, geen klachten, geen aanwijzingen vooraf, gewoon dood ineens.

Mijn ouders zijn meteen naar zeeland gereden.
He bah zeg, wat naar. En zo plotseling. Gecondoleerd.

Ik kam me voorstellen dat je knul het wat minder vindt, dat er weer meer toezicht is, maar inderdaad, ik denk dat hij het stiekem ook wel fijn vindt en nu hij weer weet waar hij aan toe is met alles.

Hopelijk komt de wasmachine snel, brrr, daar kun je echt niet zonder. Fijne kostenpost weer.

Ze komen morgenmiddag al kijken van de woningbouw. Dat valt me reuze mee! Helaas hebben ze het wel alleen over het vervangen van de kapotte tegels, haha en niet over het opnieuw betegelen van de hele keuken, maar goed. Het zal er toch weer een stuk beter uitzien, wanneer de tegels er weer op zitten. Al is het niet op een heel opzichtige plek (achter de klep van het gasfornuis, maar dat is wel een glazen plaat). Maar zien wat ze morgen te zeggen hebben.

Mijn knul vanavond weer de eerste training. Daar zullen ook de positief besproken worden. Ik ben benieuwd wat ze voor hem in gedachten hebben komend seizoen.

Tuurlijk moet je lichaam herstellen, het is ook nogal niet wat. Goed dat je er de tijd voor neemt en je niet laat haasten. Het werk loopt niet weg tenslotte! Lekker bijna weekend..O, waarschijnlijk krijgt mijn knul geen vrijstelling. Het mocht eigenlijk niet langer dan 2 jaar geleden zijn dat hij het had afgesloten en voor hem is dat al 4 jaar. Hij heeft weer aangegeven dat het wel een hoger niveau was wat hij heeft afgesloten en dat ze inlichtingen kunnen inwinnen bij zijn mentor van toen, maar heeft zelf ook wel het idee dat dit niet gaat lukken.

Dan hoopt hij dat hij gelijk de toetsen mag maken en niet eerst anderhalf jaar de lessen hoeft te doen. Hopelijk is dat dan een mogelijkheid.
Moet je eigenlijk nog terug voor controle?
Ik krijg zeker nog controles.

Eind februari, net voor de carnaval voor een eerste controle van de nierfunctie.

Begin maart een eerste controle bij hemofilie, voor het bloed en de stolling en over een half jaar sowieso nog een controle scan om te zien of het nog steeds goed zit.

Vandaag werd de nieuwe wasmachine al geleverd. Gelukkig wel, want indd daar kun je echt niet zonder.

Hmmm, misschien moet je knul zich er maar op voorbereiden dat hij toch de lessen moet gaan volgen? Dan kan het alleen maar meevallen.

Is al duidelijk wanneer hij kan beginnen.

Pfff, ik moet wel op m'n handen zitten hoor. C zegt dat ik moet vragen als hij iets moet doen, maar als ik dan vraag duurt het zo lang voordat hij eindelijk eens in beweging komt. Dan is de verleiding wel heel groot om het zelf te doen, voordat hij begint was ik al 3x klaar geweest. Vreselijk irritant vind ik dat. Toen ik gisteren naar bed ging was de keuken nog niet opgeruimd, alles stond er nog, pannen, vuile borden, daar stoor ik me echt aan en als ik er wat van zeg krijg je een snauw.....

Hij vind zelf dat hij zo druk is.... en dat is hij op zijn manier ook wel, maar toch.

We gaan morgen samen het huis schoonmaken. Ik het lichte en hij het zware werk.

Hen hem al gezegd dat dit morgenochtend gaat gebeuren, dus ik ben benieuwd.
O wat lastig zeg..je er aan ergeren en dan ook nog niets mogen zeggen eigenlijk..Misschien moet je het toch proberen los te laten.

Laat hem het doen op zijn manier, straks als je weer alles kan en mag kun je het wel weer inhalen. Hahaha, makkelijk gezegd, ik weet het..

Hoe is het vandaag gegaan, met het huis? Je hebt toch wel voorzichtig gedaan he!

Wanneer er definitief duidelijkheid is over de vrijstelling kan mijn knul hopelijk gaan beginnen. Pfff, dat het zo lang duurt vind ik ook erg irritant, maar probeer het los te laten. Daar is toch niets aan te doen.

Fijn dat de wasmachine er is. Kan er weer lekker gewassen worden.

Nu ongeveer een week zonder de hormoonpilletjes en ik moet zeggen, het valt me 100% mee. Heel af en toe een vage opvlieger en verder merk ik eigenlijk ook niets, qua moodswings of zo. Hopen dat het zo blijftl!
Ik heb braaf rustig aan gedaan. Ben mee geweest boodschappen doen, ook omdat ik er wel even uit wilde. Heb de was en de strijk gedaan, de rest heeft C (uiteindelijk) gedaan. Maar indd, zo moeilijk om het los te laten als je er met je neus boven op zit.

Wat goed zeg dat je zo weinig last hebt van de hormonen. Kan dat komen omdat je door die medicijnen een soort spiegel hebt opgebouwd, die nog moet uitwerken? Of bouw je met die hormoonpillen geen spiegel op?

Ik denk dat ik maandag toch weer een paar uurtjes ga werken, ben al 3 weken thuis en heb geen pijn meer, alleen nog moe, dus moet kunnen denk ik.

Dinsdag naar de crematie van m'n oom, aangezien dit in zeeland is zijn we er wel de hele dag zoet mee.

En dan donderdag misschien weer volledig werken, als het lukt natuurlijk.

Morgen komt m'n vriendin uit Beuningen nog gezellig langs. Leuk!
Geen idee eigenlijk, of ik een spiegel heb opgebouwd..Zou best kunnen. Het kan natuurlijk ook dat ik er doorheen ben.

Zou je niet beter deze week nog kalm aan kunnen doen, qua werken en dan volgende week volledig? Maar ik kan me ook voorstellen dat je staat te popelen om weer wat te doen, hahaha. Naar, de crematie en dan ook nog zo ver weg. Dat kost je natuurlijk dan ook energie.

Vandaag gezellig je vriendin op bezoek, morgen komt mijn vriendin bij mij. Ik heb van een collega een recept voor een stoofschotel, die wil ik gaan maken. Ik ben benieuwd.
Ik ga gewoon kijken hoe het gaat qua energie volgende week. Als het me te veel wordt ben ik zo weer thuis en ik was toch niet van plan al volledig te werken. Misschien iedere dag iets langer? Eerst maar eens kijken hoe het gaat.

Ik hoop het voor je, dat je er doorheen bent. Ik ken ook mensen bij wie het 10 jaar duurde.

Hmmm mijn puberzoon zat de hele middag met z'n vriendinnetje boven op z'n slaapkamer. Dit is weer een nieuwe fase geloof ik he...... daar moet deze moeder dan toch weer even aan wennen.

Al zei hij eind van de middag uit de grond van z'n hart, gelukkig is ze weg, dan kan ik zo tenminste naar buiten.

Blijft toch een kind dan he.
Vandaag met m'n knul en 2 vrienden van hem naar jumpsquare geweest, hij had nog een vrijkaart liggen van die keer dat hij op z'n hoofd was gevallen. Voor mij gelijk een goede test hoe het zou gaan qua energie in de drukte. Test geslaagd hoor! En de mannen hadden een topmiddag dus dat was ook geslaagd. Hij heeft zaterdag ook nog gelogeerd, dus was weer een leuk weekend voor hem.

Vanavond toch lekker gegeten. Noodels net paprika, ui, roerbakgroente, groene curry en gamba's. Was een recept van Sonja bakker, ik heb alleen noodels gebruikt ipv rijst en extra groente toegevoegd. Mijn knul heeft zitten smullen en wij ook.
Mm dat klinkt heerlijk zeg, die noodels. Fijn dat je er lekker even uit bent geweest en nog fijner natuurlijk dat het ook allemaal goed ging.

Hmm, dat lijkt mij zeker wennen, wanneer je zoon dat met zijn vriendinnetje de hele middag op zijn kamer zit..tja..het hoort erbij. Maar inderdaad, aan zijn reactie daarna te merken is het dan toch nog wel een kind (gelukkig!).

De stoofschotel was ook heerlijk. Fijn, ook weer een nieuw recept erbij.

Het was gezellig met mijn vriendin, nog een eind wezen wandelen met de hond.

En morgen begint de werkweek weer..Succes morgen!
Hoe is het gegaan vandaag? Is het goed bevallen, weer te werken?

Pff, afgelopen nacht toch een paar x wakker door opvliegers. Grrrr, te vroeg gejuicht? Als dit weer te lang gaat aanhouden trek ik zo weer aan de bel bij de huisarts hoor. Ik weet nu dat het niet nodig is om zo te "lijden".

Mijn knul heeft bericht gekregen dat hij definitief geen recht heeft op vrijstelling. Jammer. Hij wil zich dan nu gelijk inschrijven voor het eerste examen, dat is in maart. Heeft al een proef rekentoets gemaakt, die vond hij erg makkelijk.. Ik hoor net weer op het nieuws dat ze zitten te springen om ICT'ers in het beroepsleven. Hopen dat dat nog even zo blijft, hahaha.

Sterkte morgen, bij de crematie.
Ik kreeg m'n teamleider niet te pakken om afspraken te maken, dus uiteindelijk heb ik thuis m'n mailbox opgeschoond, beantwoord, etc. Daar was ik wel een poosje zoet mee trouwens.

Morgenochtend belt m'n teamleider en dan wil ik afspreken datcik donderdag een paar uurtjes naar kantoor kom.

M'n knul moet een aardige inhaalslag maken op school met toetsen en inhaaltoetsen. Dat valt hem nog niet mee en ook niet om hem aan de gang te krijgen. Hij heeft morgen 3 toetsen waarvan 2 inhaal (wiskunde en economie) z'n favoriete vakken, NOT

Grrr balen dat je opvliegers toch weer terug zijn. Maar indd, je weet nu dat er wat aan te doen is.

Ook balen voor je knul, al kwam dat natuurlijk niet helemaal als een verrassing.
Hoe is het gegaan vandaag? Was het erg zwaar? En hoe voel jij je nu, na zo'n lange dag?

Mijn knul heeft de boel een beetje geprobeerd te ordenen voor de studie, maar dat valt nog niet mee. Het is erg vaag welke stof hij wanneer moet doen en wanneer hij welk huiswerk moet inleveren. Ook is de boel online nog niet "open"gezet voor m, pfff, het duurt en duurt.. Afgelopen maandag heeft hij hierover gemaild, omdat hij ook moest aangeven nu af te zien van die vrijstellingsaanvraag, denk ook dat het daarom zo lang duurde, omdat wanneer hij er wel recht op zou hebben zijn lesprogramma er natuurlijk anders uit zou komen te zien.

Hopelijk reageren ze nu snel. Is je knul gewoon naar school geweest vandaag? Hoe denkt ie dat het is gegaan met de toetsen? Het valt niet mee ze altijd even gemotiveerd te houden he..pfff...

Ik heb weer mooie nieuwe tegeltjes in de keuken, nou ja, een aantal dan. Hij heeft er gelukkig ook gelijk een aantal vervangen die al losjes zaten. Nu weer keurig. Door dat gedoe had ik vandaag ook lekker een kort dagje. Nu zou ik mijn dagen natuurlijk kunnen omruilen en dan morgen gewoon een lange dag..Qua drukte zou het kunnen. Maar ik doe het niet. Heb nog steeds zoveel uren en ook dit is van mijn overuren en niet eens mijn vele verlof. Dus morgen ook lekker een korte dag. Joepie
Het was zeker een lange dag. Vanmorgen om 11 uur vertrokken en vanavond om 11 uur weer thuis. Ben ook helemaal gesloopt.

De dienst was mooi, m'n moeder heeft nog een woordje gedaan. Alle neven en nichten weer eens gezien, die ik normaal natuurlijk nooit zie. De dienst was van 2 tot 3, dan tot 4 uur condoleren en van 5 tot 6 moesten we nog een borrel komen drinken in z'n stamkroeg. Dat was wel een mooi gebaar trouwens. Toen was ik er al klaar mee, maar goed we zijn nog mee uit eten gegaan met een andere oom en tante van me, ook een broer van m'n moeder. Dat duurde allemaal wat langer, maar was oké.

Heb wel pijn in m'n hele lijf en ben vreselijk moe. Dat valt me we een beetje tegen, wordt je toch weer vanzelf teruggefloten he.

Mijn knul is gewoon naar school gegaan, die lag al op bed toen ik thuis kwam. Gelukkig was C nog thuis, die begint morgen bij z'n nieuwe job.

Fijn dat je keuken weer netjes is.

Ik hoop dat je knul nu echt snel aan de slag kan, duurt allemaal wel erg lang zo he.
Hoeraaaa, hij kan beginnen. Vandaag was de boel dan eindelijk open gezet en ook gelijk duidelijkheid over welke stof wanneer en welk huiswerk inleveren etc. Pfff, gelukkig. Hij heeft zich gelijk ingeschreven voor het examen rekenen, ik geloof dat dat in maart is. Moet ie wel voor naar Deventer, helaas in Zwolle geen rekenen, maar hij is al blij dat hij niet naar Utrecht hoeft. He, ben blij dat het nu loopt zeg. En hij ook.

Jeetje, dat was echt een lange dag. Dan merk je toch gelijk dat je nog niet de oude bent he. Hopelijk heb je vandaag kunnen gebruiken om weer op te laden. Ga je morgen naar kantoor? Nog zo'n 3 weken, dan is het carnaval! Ik hoop voor je dat je dan weer helemaal opgeknapt bent zeg. Ik zoek nog iets voor op mijn hoofd, maar weet niet precies wat. Maar weer eens even op internet kijken. Iets met goud of glitters, een pet of hoed ofzo..moet lukken, lijkt me. Straks lekker spruitjes, mmmm, zin in.
Ik heb rustig aan gedaan vandaag. Beetje uitgeslapen tot 9 uur. Even koffie gedronken bij de buurvrouw, met die 2 kleine kindjes. Was leuk.

Kreeg een ontzettend mooie bos bloemen thuis bezorgd, van m'n collega's. Zo lief.

Vanavond met m'n moeder naar soof2.

Hoera je knul kan starten, heel fijn.

Ik ben met enige vertraging ook gestart met m'n studie vandaag. Heb net het huiswerk van les 1 ingeleverd. De kop is eraf dus.

Ik wil morgen wel een paar uurtjes naar kantoor, maar geen volledige dag hoor. C vandaag ook begonnen in z'n nieuwe job, ik ben heel benieuwd.

Ik zag laatst bij kruidvat gouden/glitter hoedjes, action heeft ze ook. Ik heb er zelf ook 1, geen idee meer waar die vandaan komt trouwens.

Hmmmm jullie lekker spruiten, wij eten boerenkool.
Ook toevallig, ik wilde jou net vragen hoe het met de studie was. Hahaha, je bent dus ook begonnen.

Hoe was de film? Ben je naar kantoor geweest? En hoe is C. zijn eerste dag bevallen?

Vond je het ook zulk lekker weer vandaag? Ik kreeg gelijk een lentegevoel. Nog een dagje en dan lekker weekend. Heerlijk.

Geen plannen, lekker kalm aan. Mijn vriendin en ik hebben nog plannen om er een dagje tussenuit te gaan, ook maar even kijken wanneer dat kan. Kan natuurlijk wel in een weekend, maar dan in de grote stad (hahaha) vaak extra druk, misschien is door de week dan fijner. Mijn manager kwam vanmorgen ook naar me toe, volgende week om tafel om het afbouwen van mijn verlof te bespreken.

Blijft lastig hoor, het is momenteel erg druk, omdat we met een soort achterstandsactie bezig zijn, over een paar weken is er al een collega met vakantie, carnaval komt er natuurlijk aan, wil ik ook graag een paar dagen vrij, wat ik al lastig vind, omdat dan die ene collega ook al weg is. Pfff, dan kan ik toch niet stuctureel gaan vrij nemen? Maar ja, aan de andere kant..het is ook zoveel geworden omdat ik al zo vaak het gevoel had niet vrij te kunnen nemen. Dat is natuurlijk ook niet goed. En doordat ik sowieso al de woensdagmiddag vrij ben en de vrijdagmiddag, had ik soms ook gewoon niet de behoefte. Maar eens kijken wat ik zal gaan deon.
Volgens mij moet jij eens wat meer aan jezelf denken en wat minder aan wat wel of niet kan. Jij moet je overuren afbouwen, dus je moet meer vrij nemen en hoe ze dat op het werk oplossen is niet aan jou... anders kom je nooit van die uren af. Een ander zou daar ook niet zo moeilijk over doen hoor.

Ik ben niet naar kantoor geweest. Heb gisteren m'n teamleidster gesproken en ik mocht nog niet komen deze week. Ik mag maandagmiddag een bakkie komen doen, haha.

Ik had ook 0,0 energie vandaag trouwens, pffff

De huisarts belde ook nog hoe het nu is. Zij was ook wel geschokken van het hele verhaal. Ze zei ook dat het wel maanden kan duren voor ik weer helemaal de oude ben. Veel bloed verloren etc, dus ik moet de tijd nemen.

Het valt me niet mee hoor dat ik nu vandaag weer zo weinig energie heb. Maar ik leg me er maar bij neer, het is toch niet anders he.
Ik heb m'n carnavalsoutfit gescoord bij kruidvat. Een shirt met luipaardprint, daarbij een tule zwart rokje en beenwarmers met luipaardprint. Ik heb nog een diadeem met luipaardoren en een staart. Kortom, klaar voor weinig

Heb jij nog een gouden hoedje gevonden?

Het huis was vanmiddag in beslag genomen door pubers. 4 stuks (incl zoonlief), zaten op zolder. 2 hebben er meegegeten en blijven slapen. Ze zijn nu met z'n allen naar de teenage dance. Helemaal goed dus.
Tuurlijk heb je gelijk. En ik heb er ook gewoon recht op natuurlijk. Komende donderdag heb ik een gesprek hierover met mijn manager, dan zullen we eea gaan bespreken. Het lijkt mij wel lekker om een periode een lang weekend te nemen, de maandag vrij bijvoorbeeld.

Ha goed zeg van je teamleidster. Rustig opbouwen. Balen van je energie. Maar je lijf heeft natuurlijk een flinke opdonder gehad en ook al lijkt het nu weer ok, voor je weer de oude bent..Zoveel mogelijk luisteren naar je lijf, dan ben je denk ik het snelst weer de oude.

Het lijkt mij zo leuk om iets met schmink te doen voor carnaval, maar ik ben daar zo niet handig mee he..probeer nu op internet filmpjes te zoeken met voorbeelden hoe het moet, maar dan nog Vooral zo'n geschminkt stuk rond de ogen, zo'n venetiaans masker zeg maar, lijkt me zo gaaf..en dan met roze en goud, en glittertjes, en misschien wat steentjes.. en...en...pfff..ideeen genoeg, maar de uitvoering...mmpppffhhhh

ooo, ik heb zo'n gaaf cadeautje gekregen. Vriendin van mij die nu in Frankrijk woont, heeft zelf een armband gemaakt.

Echt zooo mooi. Zilver, met om de paar cm van die grote kralen, zilverkleurig, bruinig. Ben er superblij mee.
ha tegelijk! Leuk, je outfit! Ik heb wel op internet leuke goudkleurige petten met pailletten gezien, ook niet duur, dus denk dat ik daar wel 1 van bestel. Als ik er nou uit ben met die schmink kan ik dat gelijk meebestellen..
Getver zeg, het gaat weer hartstikke koud worden!! Ik ben er nu wel klaar mee hoor...
Woehaha en dat uit jouw mond, jij houd altijd zo van dat koude weer, oh nee alleen van sneeuw he, maar daar hoort kou bij.

Schmink is wel mooi, maar niks voor mij. Gaat jeuken en dan ga ik er toch in wrijven. Ook met zweten blijft het nooit zo lekker zitten.

Hmmm ja, ik heb een hele verstandige baas, haha
Het gaat gewoon winter worden!! Pff, na die paar dagen dat zachte weer begon ik toch wel erg naar de lente te verlangen hoor.

Hoe voelde je je vandaag? Afgelopen nacht erg lekker geslapen. Aan één stuk zelfs, hoefde niet eens naar het toilet. Pff, kan me eigenlijk niet heugen wanneer dat eerder is gebeurd. Zo mogen er nog wel een aantal komen. Hoe is het met je "coach job"? Of stel je dat nu ook even uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven