single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Oh nee, geen griep tijdens de carnaval!

Bij zoonlief op school was er vorige week griepvirus onder de docenten. Zo veel lesuitval dat wij als ouders een mail erover kregen. Ik geloof dat het deze week wel beter gaat.

Vandaag ook weer tot 2 uur gewerkt, op kantoor. Vond het wel erg druk en chaotisch.

Maar ik heb geen klachten, ook niet extreem moe ofzo. Gelukkig! Carnaval komt heel dichtbij, zou fijn zijn als ik daar lekker van kan genieten.

Mijn knul zit weer even lekker in een negatieve puberfase. Je weet wel, dat niks deugt en leuk is en alleen maar mopperen. Zucht, moe wordt je er van. Maar dit gaat weer over.
Hahaha ja, het gaat over en gelukkig weet je dat!

Wat een zalig weer was het he! In de zon echt compleet lente. Daar wordt iedereen toch wel een stuk vrolijker van he! Lekker de was buiten, beetje in huis gerommeld. 2 naaste collega's staan op omvallen, grieperig, lamlendig..o neeeeee! Ik heb wel het idee dat ik wat verkouden aan het worden ben, nou ja, als het daar bij blijft.. Was je vandaag thuis?
Ik was lekker vrij vandaag.

Vanmiddag een heel stuk met de hond gewandeld, bezig geweest met Mn studie, enz.

Het was indd heerlijk weer vandaag. Genieten hoor.

Niet ziek worden jij hè!
Nee hoor, ben ik niet van plan! Gisteren op tijd naar bed gegaan, dat heeft wel geholpen. Maar nu in de avond gaat mijn neus een beetje dicht zitten. Maar ik word niet ziek hoor! Echt niet!

Goed bezig geweest jij gisteren. Vandaag ook weer een goede dag gehad? Ik wil van het weekend es proefschminken. Ik heb van die sjablonen, om allerlei frutsels rond de ogen te maken. Nu zag ik op youtube een filmpje, waarop ze glitters op het gezicht aanbrachten mbv haarlak. Nu wil ik eens proberen om haarlak door die sjablonen te spuiten en daar dan glittertjes op doen. Kijken of dat wil. Als het goed is blijven die glittertjes dan alleen op de plekken met haarlak zitten. en sowieso kijken of ik met schmink en die sjablonen iets moois kan fabriceren.Als het er niet uitziet doe ik het gewoon niet hoor. Ik wil niet mijn hele gezicht schminken. Dus gewoon make up en dan rond mijn ogen iets met schmink. Op het werk weer een beetje onrust. We zitten toch net weer allemaal bij elkaar, waar we erg blij mee zijn.

Nu is er per 1/3 een nieuwe kracht aangenomen en binnenkort ook nog een extra uitzendkracht. Tja, die kun je natuurlijk niet apart en alleen neerzetten en die ook nog bij ons wordt toch wel erg veel. Pfff, daar moeten we dus ook weer iets op verzinnen. Ik zou het echt heel erg jammer vinden wanneer we weer opgesplitst worden. Het werkt perfect en, eerlijk is eerlijk, het is ook hartstikke gezellig zo.

Lekker weer bijna weekend. En dan is het aftellen voor ons! hahaha
Ja hoor, ging best vandaag. Niet zo druk geweest, een kennisochtend gehad en in de middag een overleg op school met leerplicht, burauhalt, gezinsvoogd, over een meisje wat niet meer naar school gaat.

Dat viel dus wel mee allemaal.

Bij jou was er laatst toch ook een collega die er uit werd gehaald bij bevolkingsonderzoek?

Vandaag kregen wij ook bericht van een collega. Zij was er ook uitgehaald. Vandaag had ze onderzoeken gehad in het ziekenhuis, maar het is niet goed.

Volgende week al een borstbesparende operatie en dan wordt de verdere behandeling uitgestippeld, afhankelijk van het soort kanker en evt uitzaaiingen.

Wat een klote nieuws weer even zeg.

Maar ja, dit soort dingen gebeuren dus heel vaak.

Ben benieuwd of het je gaat lukken met die glitters. Ik ben daar zo onhandig in dat ik meteen alles onder de glitters heb zitten dan. Begin er dus maar niet meer aan.

Wij hebben dus nu een extra werkplek, maar niemand gaat er zitten, waardoor het dus nog steeds een kippenhok is. Ik had dinsdag telefoondienst, dan zit je al met 4 of 5 en dan zitten er nog 4 collega's tussendoor te bellen en te overleggen. Gek wordt ik er van. Zou fijn zijn als zij op de andere locatie gaan zitten, maar blijkbaar is het niet fijn daar ofzo.
Ja, wanneer je veel aan de telefoon zit is het niet fijn om met zoveel mensen zo dicht op elkaar te zitten. Donderdag hebben we er overleg over, ik ben benieuwd of iemand nog een briljant idee heeft. He bah zeg, weer naar nieuws nav bevolkingsonderzoek. Die collega van mij is ondertussen ook op de mammapoli geweest, maar nog niet weer op kantoor, dus dat zullen we volgende week wel horen.

Voor een andere vriendin van mij is al die onrust een reden om niet naar die onderzoeken te gaan.

Nou, met die glitters die sjablonen maken is geen succes. Het zat inderdaad overal, hahaha. Met de schmink ging het wel goed, al is de kleur best licht, maar misschien is dat ook juist wel mooi. Ik denk dat ik die glitters gebruik voor hier en daar een accentje.

Ik hoop maar dat het droog blijft!!
Hmmm, niet naar het bevolkingsonderzoek gaan vind ik ook niet oké. Ik ben wel blij dat het er is en dat ze het vroegtijdig kunnen ontdekken. Gemiste kans denk ik als je niet gaat.

Mijn collega was ook niet meer op kantoor, maar heeft het via de app laten weten, best heftig hoor op die manier.

Haha, die glitters is dus geen succes, ik was er al een beetje bang voor.

Maar een beetje aanstippen zal wel lukken toch.

Bij ons is het ook zo'n kippenhok als we met te mensen zitten, echt niet te doen, ik kan er slecht tegen.

Ha, lekker weekend, ik ben er aan toe, even bijkomen.

Geen plannen dit weekend, dus lekker rustig aan.
Wat was het weer prachtig weer vandaag hè.

Ik heb eerst een stuk met de hond gelopen. Daarna op de fiets naar Mn ouders, die niet thuis waren, dus even via de binnenstad weer terug gefietst.

Zoonlief heeft dan toch vandaag zijn schorsing uit gezeten bij de wedstrijd. Dat zit er weer op voor hem.

Hij heeft volgens mij deze week zn terug slag van die periode dat ik ziek was. Zo negatief en boos op alles wat er gezegd wordt. Thuis, maar ook op school. Nu is alles weer een beetje genormaliseerd hier, dus dat geeft hem dan blijkbaar de ruimte om af te reageren. Was wel te verwachten.

Hopen maar dat het snel weer over is. Hij moet nog een weekje naar school, dan heeft ie vakantie, kan hij even bijkomen.
Gisteren leek het echt weer even lente, maar nu is het wel erg saai zeg! Zo saai en grijs..En het schijnt ook nog zo te blijven! Op de tv hadden ze het al over herfstweer! Boeee, dat is niet goed voor carnaval..

Door dit saaie weer heb ik een erg energieloze dag. Gisteren nog wel lekker aan de gang geweest, bedden verschoond, mijn slaapkamer een goede beurt gegeven. Maar vandaag..alleen een was gedraaid en gestreken. Verder echt nergens zin in.

Gelukkig dat je knul die schorsing achter de rug heeft. Hoe is de wedstrijd verlopen zonder hem? Zou heel goed kunnen natuurlijk, dat het er nu uit komt. Hij heeft er dan toch moeite mee om het op een andere manier te verwerken. Gelukkig, dat het nu weer aardig normaal is allemaal en natuurlijk hartstikke fijn dat je je goed voelt. Ik geloof dat het hier komende week al vakantie is. Voor je knul nog even doorbijten dus.
Het noorden heeft deze week vrij, het midden en zuiden de week daarop.

Dat is wel fijn met de carnaval dit jaar.

Helaas hebben de jongens gisteren met 3-4 verloren. De ruststand was 0-4, dus de eerste helft zal niet zo best geweest zijn. Ik ben niet wezen kijken trouwens.

Ondanks dit miezer weer toch nog even met de hond naar het bos geweest, kon ze lekker rennen.

Daarna voetbal gekeken. Was niet zo goed, maar wel gewonnen.

En dan is het weekend al weer voorbij, wat gaat dat toch snel.
Het noorden heeft deze week vrij, het midden en zuiden de week daarop.

Dat is wel fijn met de carnaval dit jaar.

Helaas hebben de jongens gisteren met 3-4 verloren. De ruststand was 0-4, dus de eerste helft zal niet zo best geweest zijn. Ik ben niet wezen kijken trouwens.

Ondanks dit miezer weer toch nog even met de hond naar het bos geweest, kon ze lekker rennen.

Daarna voetbal gekeken. Was niet zo goed, maar wel gewonnen.

En dan is het weekend al weer voorbij, wat gaat dat toch snel.
Ja, dat gaat echt veel te snel he, dat weekend. Slecht geslapen afgelopen nacht, toch weer wat last van opvliegers. Maf hoor..zo een aantal weken niet, dan ineens weer wel. Komende nacht hopelijk beter.

Mijn collega heeft ook geen goed nieuws gekregen, ze zal binnen nu en 3 weken worden geopereerd en daarna nog bestraald.

Het "goede" nieuws was dat het er zo op het oog goed uit zag, een kleine tumor, zonder uitzaaiingen. Ze was ook gewoon op kantoor en aan het werk. Ik vind haar erg sterk. Zoals zij zelf zei, heeft ze de dreun al gehad toen ze de uitslag van het bevolkingsonderzoek kreeg, omdat ze er totaal geen rekening mee had gehouden dat het ook wel eens niet goed zou zijn. Maar op zich wel fijn dat je gelijk al bij je bezoek aan de poli de uitslag krijgt, tenminste, zo ging dat hier. Ze had naast de tumor ook een cyste, die hebben ze gelijk leeggezogen.

Brrr, ik zal straks toch wel zenuwachtig zijn hoor, wanneer ik aan de beurt ben (10 maart).
Mijn collega was ook gewoon op het werk. Ze wordt binnen nu en 2 weken geopereerd en daarna nog bestraald. Goede nieuws is dat het ws een hormoonafhankelijke tumor betreft zonder uitzaaiingen. Goed nieuws bij het slechte nieuws dus.

Ook al zo'n sterke vrouw en zo nuchter.

Ik vond het best pittig vandaag. Eerst vergadering, daarna intervisie, interventie team en studie bijeenkomst.

Was best een beetje veel.

Morgenochtend naar het ziekenhuis voor onderzoek nierfunctie.

Wel balen dat je zo nu en dan nog opvliegers hebt 's nachts. Maar als ik het goed begrijp heb je het dus niet zo vaak meer en dat is toch wel positief.
Yess, goed nieuws uit het ziekenhuis. Nierwaarde is genormaliseerd, dat betekend dat ik hoogst waarschijnlijk geen rest verschijnselen overhoud aan dit avontuur. Ik voelde me goed, dus verwachtte het eigenlijk ook wel, maar is fijn dat het bevestigd is nu. Alleen over een half jaar nog een keer terug voor een scan en opnieuw de waarden meten.

Er breken spannende tijden aan op het werk. Per 1 april moet de nieuwe stichting er staan. Alleen ze gaan een andere cao aanhouden dan waar ik in zit. Dus dat wordt heel spannend qua salasering. Daarnaast heb ik nu 144 vakantie uren en 56 verlof uren per jaar. Zoals het er nu uit ziet lever ik die 56 uren in. Ben voorlopig nog niet uit onderhandeld dus. Als het goed is nemen ze Mn dienstjaren wel over.

Donderdag is er een informatie bijeenkomst. Vanmiddag hadden we als team een kennismaking met de kwartiermaker. Maar er leeft nog wel wat dus.
Gefeliciteerd met het goede nieuws! Pfoe gelukkig maar zeg. Wat een onrust weer zeg, qua werk. Zou je er dan ook nog in salaris op achteruit kunnen gaan? En wat is het verschil tussen vakantie uren en verlof uren? Wij hebben maar 1 soort uren nl.

Bij ons heb je al fulltimer recht op 200 verlofuren (of vakantie uren, hoe je het ook noemt..bij ons heet het verlofuren) per jaar, dat is net zoveel als jij dan nu in totaal hebt. Ben benieuwd wat je donderdag te horen krijgt.

Ik heb wel minder opvliegers, maar merk dat het toch wel weer vaker wordt, vooral de laatste dagen. Maf, of zouden die hormonen nu pas uit mijn lichaam zijn? Ik houd het in elk geval in de gaten.

Mijn knul is jarig. We doen er niet veel aan hoor. Natuurlijk mocht hij traditiegetrouw kiezen wat we zouden eten. Pff, Mc Donalds!!

Nu is het inderdaad wel even geleden dat we dat gehad hebben, maar ik dacht dat hij daar toch wel eens overheen zou zijn..hahaha.

Omdat ik er elke dag langs komen wanneer ik naar huis fiets heb ik het meegenomen. Voor een xtje was het wel weer es lekker trouwens.

Hij wilde wel zo'n Rubik kubus, pff, gek wordt ie er van, hahaha. Maar dat was meer een klein cadeautje. Er komt straks een honkbalspel uit voor de PS4, daar zit ie op te wachten.

Grrr, kan ik toch nergens mijn fuchsia roze t shirt met lange mouwen vinden. Heb ik nodig voor één van mijn carnavalsoutfits.

Ik snap er niks van, waar die gebleven is. Anders hopen dat ik er nog 1 op de kop kan tikken. Tja, ik wilde roze met goud he..
Als het goed is ga ik er in salaris niet op achteruit, maar ik zit in een hele andere cao en verdien meer dan de anderen (maatschappelijk werkers). Die pikken dat natuurlijk niet, omdat we nu wel hetzelfde werk doen (op papier dan). Dus ze moeten of alle anderen omhoog doen of mij naar beneden om het gelijk te trekken. Als ze het al gelijk trekken. Kortom onduidelijkheid. Ik probeer nu bij Mn oude werkgever nog mijn loonstrook en jaaropgave te krijgen, want blijkbaar krijg je die niet meer thuis, maar moet ik ze halen uit het systeem waar ik niet meer in kan. Dat wordt ook nog een dingetje dus. Ik weet niet zo goed het verschil. Het ene zijn gewoon vakantie uren en de andere verlof uren. Ik heb er nooit bij stil gestaan, het is gewoon zo.

Ga je nu pas over nadenken hè.

Heb je je shirt nog gevonden?

Nog gefeliciteerd met je knul, heeft ie nog wat van zn vader gehoord op zn verjaardag? En viert hij het nog met vrienden ofzo, of helemaal niet?
Pfoe ja, dat is wel een onduidelijkheid. Wat een gedoe! Bij ons is dat ook het geval en dat is niet gelijk getrokken. Wij hebben een collega, afkomstig van het oude CWI, nu WERKbedrijf, die dezelfde functie heeft als wij, minder doet omdat hij niet over alle kennis bezit, maar wel een schaal hoger. Belachelijk eigenlijk.

L heeft mijn knul gebeld en had mij een berichtje gestuurd. Nadat ik hem had gevraagd of ie mij niet iets vertellen moest belde hij.

Ik vond dat hij mij wel zelf had kunnen vertellen dat hij een nieuwe vriendin had. Gewoon, gezien alles wat er al die jaren nog tussen ons gespeeld heeft. Dat vond hij zelf ergens ook wel, maar ik geloof toch dat hij dat moelijk vond. Ik vraag me alleen een beetje af hoe oud ze is..in eerste instantie zei hij nl 27 (hij is 50) en op mijn typische reactie (waaattt???) zei hij snel dat ze ouder was, 43. Nou...ik heb een paar foto's gezien, ik vraag het me echt af. Hij moet het ook zelf weten allemaal natuurlijk en ik hoop dat hij gelukkig is, maar ik stond een beetje te kijken van mijn eigen reactie/gevoel toen, toen zij mij had gebeld voor die surprise party. Ergens was L. altijd die persoon op de achtergrond, die, ondanks dat een relatie tussen ons er niet meer in zat, wel "voorhanden" was, omdat die aantrekkingskracht altijd wel gebleven is. Ik moest er wel even aan wennen, ondanks dat dat al een hele tijd niet meer speelt, dat dat nu niet meer zo is. Hij is wel van plan nog iets met mijn knul te gaan doen, maar ja..eerst zien, dan geloven.

Mijn knul heeft geen zin om zijn verjaardag te vieren verder. Tja, dan niet.

Nee, ik heb dat shirt niet meer gevonden. Maf hoor. Komt vast weer boven water wanneer alles achter de rug is. Gelukkig hadden ze bij het Kruidvat nu shirts met lange mouwen, fuchsia. Gelijk maar 1 gekocht. Ook nog roze beenwarmers. Ik weet niet of ik ze ga dragen, maar voor het geval dat. Pff, als het zulk weer is als vandaag zaterdag...En morgen wordt het helemaal feest he! Storm..Dan kan het toch beter vriezen en een lekker zonnetje...
Tja dat hele gedoe rond L is wel een ding hè. Ik snap je wel hoor. Zou het dan ook graag van Mn ex zelf horen. En tja die leeftijd, is eigenlijk jouw zorg niet, toch snap ik wel dat het niet goed voelt.

De informatie bijeenkomst was interssant en positief. Iedereen wordt met behoud van salaris in dienst genomen, allen in schaal 9. Verschil zit in de periodieken, in totaal 13. Ik zit dan iets eerder aan Mn plafond dan een ander. Daar kan ik wel mee leven geloof ik.

Verlofdagen is 144, maar daar komt vitaliteitsverlof van 26 uur nog bovenop en kan je ook nog sparen via een persoonlijk plan.

Ik behoud mijn dienstjaren en qua pensioen veranderd er niks, is hetzelfde pensioenfonds.

Kortom, de algemene indruk is goed ook qua reiskosten vergoeding (voor dienstreizen 37 ct, is nu 19).

Ik ga vanavond met Mn moeder naar de film onze jongens. Ladys night. Haha leuk, gewoon hier in het theater. Zou naar Ajax gaan maar heb Mn kaarten verkocht en daar ben ik gezien het weer erg blij mee.
Dat klinkt inderdaad heel goed. Lijkt prima geregeld allemaal. Veel plezier bij de film! Krijg je ook een goody bag?

Wat een weer he! Ben blij dat ik toen het echt harder begon te waaien al lekker thuis was. Nou ja, beter nu dan morgen of van het weekend!

Welke dagen gaan jullie carnaval vieren? Waarschijnlijk beginnen wij morgen avond, dan zaterdag de optocht en daarna door, zondag avond waarschijnlijk, maandag gelukkig vrij en misschien maandagavond ook nog..pffff, ik denk dat ik vanavond maar op tijd naar bed ga.

Afgelopen nacht was een erg kort nachtje.
Druk aan het voorbereiden, hahaha. Aan het make uppen, wijntje erbij, 22.00 uur gaan we de stad in.

Het weer lijkt mee te werken, duimen dat het zo blijft. Jij vandaag nog niet denk ik?
Veel plezier dit weekend.

Hier is nu alleen tiener carnaval.

Morgenmiddag is hier de optocht en daarna gaat het ook los voor 3 dagen.

Wij rijden na de optocht naar den bosh.

Zondag weer terug, 's middags naar de verjaardag van Mn broertje. Zondagavond even niks denk ik. Maandag ga ik wel weer.

Lekker vrij maandag en dinsdag,
Oooo het weer ziet er niet goed uit!! Regen en als ik buienradar bekijk..daar word ik niet zo vrolijk van.

Wat waardeloos dit zeg. Gisteren was echt gezellig. Het was weer een waar spektakel, het startsein van carnaval. Maar ook gisteren al erg druk overal. Wel droog gelukkig. Jullie ook heel veel plezier! Hopelijk kun je gewoon lekker genieten en krijg je geen last. In het zuiden zou het geloof ik beter weer zijn dan hier, dus dan heb je geluk, hahaha.
En wij brengen grotendeels in de kroeg door, dat scheelt.

Hier regent het nu een beetje. Jammer voor de optocht die over een half uur begint. Vanmorgen al weer vroeg op voor de voetbal. Uiteindelijk 2-1 gewonnen na een leuke wedstrijd waarin de 1e helft beter was dan de 2e.

Jij ook veel plezier vandaag.
En zo is het alweer maandag! Heb je je vermaakt in Den Bosch? Vandaag (of vanavond) ga je ook weer toch?

Wij hebben besloten om ook vandaag te gaan, hahaha. Te leuk om dan die laatste (dinsdagavond tel ik dan niet mee) niet te pakken. Morgen wel werken, maar ach..heb wel vaker een kort nachtje..:p En wij zijn aardig braaf, steeds toch wel op tijd thuis.

Gisteren zijn we om 3 uur naar de stad gegaan en was ik half 10 thuis. Erg netjes toch! Ze verwachten wel heel erg slecht weer voor vanmiddag las ik, windstoten, buien, onweer..Hoop het niet. Tot nu erg veel geluk gehad. Zaterdag was het droog toen we naar de optocht gingen, was weer superleuk trouwens, met dezelfde club als ieder jaar, 's avonds heerlijk stamppot gegeten met zijn allen aan lange tafels, ook zo gezellig. Ook toen is het niet heel laat geworden, maar hier is er heel veel jeugd die ook carnaval viert en op een gegeven moment is het gewoon te druk.. Hier geen vakantie, dus hopelijk valt dat vandaag mee. Nu gaan we wel later, half 6. Er is nu nl carnavalsconcert, daar zit half Zwolle, helaas geen kaartjes, grrr. Dat duurt tot 16.00 uur, voor die tijd is er in de stad toch weinig te doen. Vanavond in de tent een optreden van Ronny Ruysdaal, dat schijnt wel erg leuk te zijn. En ach, als het niets is trekken we gewoon weer verder. Dat is het leuke, van kroeg naar kroeg en soms op straat. Jammer dat het alweer bijna voorbij is! hahaha

Veel plezier vandaag!
Ronnie Ruysdaal was vorig jaar 1 avond bij ons. Grappig.

Hier is meestal de zaterdag heel veel jeugd, de andere dagen valt dat vaak wel mee, daarom gaan wij op zaterdag niet naar wijk. De middagen in de kroeg, zaterdag, zondag zijn vaak wel leuk, heb ik gemist omdat gisteren Mn broertje zn verjaardag vierde. Wij waren zaterdag wel laat in het hotel, tegen 3 uur 's nachts pas.

Vanavond ga ik met een vriendin, dan treed André Hazes jr op. Ook leuk!

Heb er zin in. Ik ben wel lekker vrij vandaag en morgen, mijn knul heeft natuurlijk vakantie dus die lummelt ook een beetje. Vanmorgen al boodschappen gedaan voor de rest van de week, en verder lekker rustig aan vandaag en dan vanavond feestje bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven