Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
Wauw... Hij werkt toch ook hard voor dat geld?! Misschien had hij er even trek in ook! Stel voor dat jij volgende keer bakt en je mag best zeggen dat je t zonde vind maar boos worden??? Nee
Als je het doet moet je het goed doen zeg ik.

Goedkoop gebak is goor.
Alle reacties Link kopieren
Met geld smijten? 50 euro?

Je maakt een grapje toch?
Alle reacties Link kopieren
Niks, want de baas betaalt dat altijd, maar die optie staat er niet tussen.
Niks mis met Hema taart. Ik zou het in jullie situatie ook zonde geld vinden.
50 euro ben je al snel kwijt bij de bakker hoor. Ik vind het niks gek.
Afspraak maken wat het budget is voor de boodschappen. Op is op.
Alle reacties Link kopieren
Dat is best wel normaal hier ...

Moest je echt veel moeite doen om rond te komen, zou ik het ook wel minder leuk vinden ...

Vertel hem dat je volgende keer zelf liever bakt dan



Maar je moet je eens inleven in je man : al zijn collega's hebben veel geld, ¤50 is geen gigantisch bedrag voor 1 x / jaar.

Dan is het ook wel eens leuk voor je fierheid om taarten van een goede bakker te kopen ipv de hema misschien voor die collega's die misschien goed gebak gewend zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bedrag niet zo hoog, mits je het kunt betalen. In het geval van je man is het dus wel veel. Wordt zoiets niet van te voren overlegd?
Alle reacties Link kopieren
" Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, "



140 uur werken en 50 euro verdiend? Wauw.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een beetje overdrijft. Met hoeveel man werkt hij? Als er op mijn werk getrakteerd wordt, heb je al gauw 3 à 4 taarten nodig en zit je zo aan die 50 euro.

Of hebben jullie echt geldzorgen of schulden? Dan vind ik dat je het beter niet uit kunt geven aan traktaties, maar anders, ach.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik maak geen grap. Bij mijn vorige werkgever werd er gewoon gezellig zelf cake of cupcakes gebakken, of anders wat van de Multivlaai ofzo. Plus nog wat figuren die hun snor drukken, maar goed, moet je ook zelf weten.



Daar hadden ze heel raar opgekeken als ik daar met twee minitaartje van 25 euro per stuk aan was komen zetten.
Hij had je wel even kunnen waarschuwen dat hij jullie rekening had geplunderd, want het is nou eenmaal erg irritant om voor lul te staan bij de kassa. Voor de rest vind ik dat je een beetje overdrijft. Als je nu de rest van de maand niks meer te eten had was het wat anders, maar zo was het nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan voor hoeveel personen het was. En ach , een keertje moet kunnen vind ik dan. Al had hij in jullie geval misschien wel even kunnen overleggen. Zeker omdat jij nu met onvoldoende saldo in de winkel stond. Das best lullig...

Ik ben trouwens ook wel van het zelf bakken. Veel leuker en lekkerder!
Alle reacties Link kopieren
Jij kiest er toch zelf voor om als zzp-er aan de slag te gaan en ook nog eens te werken voor ¤50,-, hoor je hem daar over klagen? Mag hij dan ook zelf over zijn geld beschikken? Klinkt alsof je alleen maar op zijn geld teert en ook nog eens beslist hoe/wat. Knijp in je handjes met zo'n man die niet zeurt over jouw weinige aanbreng in geld. Bah.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

" Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, "



140 uur werken en 50 euro verdiend? Wauw.Ja, voor een bedrijf dat goed op mijn cv staat. En daarom dus ook alleen voor deze zeer tijdelijke gelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Voor hoeveel personen heeft hij gebak gehaald?

¤ 50,- voor 6 personen is nogal wat anders dan ¤ 50,- voor 25 personen. Dus of dit gebak duur was? Zou het niet weten.

En dan vind ik het ook nog een verschil of dat trakteren 2x per jaar gebeurt of elke maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

Hij had je wel even kunnen waarschuwen dat hij jullie rekening had geplunderd, want het is nou eenmaal erg irritant om voor lul te staan bij de kassa. Voor de rest vind ik dat je een beetje overdrijft. Als je nu de rest van de maand niks meer te eten had was het wat anders, maar zo was het nou ook weer niet.De taartjes zijn zo klein dat daar geen kruimel meer van over is....
Ik vind het gezien jullie situatie niet handig van hem nee. Aan de andere kant weet je dat hij jarig is en dat er getrakteerd moet worden. Lijkt mij niet zo'n verrassing.

Als ik trouwens bij de Hema 3 taarten koop ben ik 35 euro kwijt ofzo.

Dus nog netjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 06 oktober 2015 @ 19:11:

Voor hoeveel personen heeft hij gebak gehaald?

¤ 50,- voor 6 personen is nogal wat anders dan ¤ 50,- voor 25 personen. Dus of dit gebak duur was? Zou het niet weten.

En dan vind ik het ook nog een verschil of dat trakteren 2x per jaar gebeurt of elke maand.Maar voor een man of zes, zeven, ja. Dus het is hoe dan ook nogal overpriced.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen probleem vinden, mijn vriend is volwassen en werkt ook hard voor z'n/ons geld.

En wat ik er zelf aan uit geef is verschillend. Ligt eraan voor hoeveel mensen het is. Ik woon in Limburg en een goede vlaai kost gauw tussen de ¤10.00 en ¤20.00, hier kan ik 10 stukken van snijden. Tel maar uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:vruchtgebruik schreef op 06 oktober 2015 @ 19:12:

Ik vind het gezien jullie situatie niet handig van hem nee. Aan de andere kant weet je dat hij jarig is en dat er getrakteerd moet worden. Lijkt mij niet zo'n verrassing.

Als ik trouwens bij de Hema 3 taarten koop ben ik 35 euro kwijt ofzo.

Dus nog netjes.Ja dat vind ik ook normale prijzen. Al is zelf bakken lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Als het om 1 keer per jaar gaat, zou ik er niet zo'n drama van maken. Beter goed uitpakken dan als de cheapo van het bedrijf gezien worden tenslotte.
Shoot first, ask questions later!
quote:louti schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

Jij kiest er toch zelf voor om als zzp-er aan de slag te gaan en ook nog eens te werken voor ¤50,-, hoor je hem daar over klagen? Mag hij dan ook zelf over zijn geld beschikken? Klinkt alsof je alleen maar op zijn geld teert en ook nog eens beslist hoe/wat. Knijp in je handjes met zo'n man die niet zeurt over jouw weinige aanbreng in geld. Bah.



Wat een nare reactie.

Je maakt toch afspraken over het budget, zij waarschuwt hem dus alleen maar dat het geld (hier van ons samen) op is. Zou hijzelf ook in de gaten kunnen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven