Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
Maar dat zijn natuurlijk wel de betere verhalen voor later Lemoos. Echt niemand die meer weet dat ma de hele avond voor je zesde verjaardag in de keuken heeft gestaan om met bladerdeeg en knakworst een muisje te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lemoos2 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:46:

[...]





vorige week was er een kind jarig uit mijn mentorklas. Werd 16. Heel gedoe, sweet sixteen. Moeder zou de taarten komen brengen en of dat gegeten mocht worden tijdens de mentorles. Tuurlijk. Lang verhaal kort, er was een ongelukje gebeurd met de taarten en de vader moest improviseren. Had de goede man daadwerkelijk 30 dropveters uiteen zitten te halen om daar Nibbits aan te rijgen bij wijze van ketting. Je had het gezicht moeten zien van de jarige: En de rest:



Ik ging echt stuk van binnen.Lemoos!! wel een beetje een type meisje dat zo'n "misser" van pa een beetje kan dragen ten opzichte van haar klasgenoten?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:54:

[...]



Ik vind zelfgebakken iets anders dan een man die met het cakje-van-zijn-vrouw komt. Dat eerste vind ik leuk het tweede vind ik wat eh sneu. Als hij verkondigt dat hij het zelf gebakken heeft vind ik het wel leuk.

Maar als moeder de vrouw het gebakken zou hebben krijg ik zo'n "zoontje mag tracteren" gevoel.Vind ik ook niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:46:

[...]





vorige week was er een kind jarig uit mijn mentorklas. Werd 16. Heel gedoe, sweet sixteen. Moeder zou de taarten komen brengen en of dat gegeten mocht worden tijdens de mentorles. Tuurlijk. Lang verhaal kort, er was een ongelukje gebeurd met de taarten en de vader moest improviseren. Had de goede man daadwerkelijk 30 dropveters uiteen zitten te halen om daar Nibbits aan te rijgen bij wijze van ketting. Je had het gezicht moeten zien van de jarige: En de rest:



Ik ging echt stuk van binnen.Hilarisch!
quote:lemoos2 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:56:

[...]





De moeder maakt vaker taarten in opdracht dus dat zijn hele kunstwerken. Schijnbaar had jonger broertje met zijn vriendjes aan pa gevraagd of ze taart mochten en die had gewoon 'ja' gezegd. En toen paniek want de verkeerde taart 'aangevreten'.



Ik stel mij zo voor dat zijn moeder (oma) op dat moment kwam binnenwandelen en iets heeft gezegd als "Nou vroeger maakte ik snoepkettingen voor jullie, was altijd een succes. Ik help wel"



Echt, de laatste die ik heb gezien was in 1989 of zo. Uiteindelijk vond de klas het wel lief van die pa en hebben ze besloten om een groepsfoto te maken met de nibbits om hun nek onder de vlag 'Helemaal wild retro".aaaah leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:54:

[...]



Ik vind zelfgebakken iets anders dan een man die met het cakje-van-zijn-vrouw komt. Dat eerste vind ik leuk het tweede vind ik wat eh sneu. Als hij verkondigt dat hij het zelf gebakken heeft vind ik het wel leuk.

Maar als moeder de vrouw het gebakken zou hebben krijg ik zo'n "zoontje mag tracteren" gevoel.Nou. Ik heb een collega van Turkse afkomst en hij neemt weleens de zelfgemaakte baklava en Turkse pizza's van zijn vrouw mee. Jammie!
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Waarom is dit topic 5 pagina's lang in twee uur? Zoveel mannen die teveel geld uitgeven? Ik ben te lui om alles te lezen, of is het erg grappig?



Mijn vriend geeft ook teveel geld uit aan bv boodschappen. Of koopt het verkeerde merk. Hij is daar gewoon niet zo handig in. Moet ook bij je karakter passen om zuinig te doen, sommige mensen kunnen dat gewoon niet. Die denken: kaas, ik moet kaas hebben, en nemen dan een kilo mee. Ik weet dat kaas snel bederft, of iig sneller dan wij een kilo op kunnen eten maar dat wil er maar niet in bij hem. Ik moet er vaak om lachen, zijn familie is nota bene Zeeuws!
Alle reacties Link kopieren
Iets met lengte en breedte.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 20:25:

[...]



Nou hier ook. En dan kan die taart er ook nog wel bij. Ik geef dan weer niks om auto's. Als ie maar rijdt.

Sokken heb ik van de Hema. Maar voor vakanties laat ik het geld rollen.



Sokken koop ik ook bij Hema, maar taart? bleh.



Zelfgemaakt is natuurlijk een prima, goedkoop, alternatief maar ga niet zeggen dat je eigen taart lekkerder is dan van een goede banketbakker, dan heb je gewoon geen verstand van taart



Ik kan me overigens wel voorstellen dat TO's man deze taart stiekem gekocht heeft, hij voorzag waarschijnlijk TO's hysterische reactie terwijl hij echt niet voor lul wilde staan tegenover zijn collega's.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
10 collega's die goede taart krijgen van de Novo Konditorei in Groningen. Meestal haal ik 12 stuks, dan hebben we thuis ook nog wat.

En "de rest" mag slagroomsoesjes of koekjes (Aldi / AH / Lidl) snoepen bij het koffiezetapparaat.



Ik ben ongeveer 30 euro kwijt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2015 @ 20:56:

Maar dat zijn natuurlijk wel de betere verhalen voor later Lemoos. Echt niemand die meer weet dat ma de hele avond voor je zesde verjaardag in de keuken heeft gestaan om met bladerdeeg en knakworst een muisje te maken. Heb jij dat gedaan? Ik doe het nooit meer sinds ik een kerstboom heb staan fröbelen uit stukjes kiwi, meloen en ander fruit. Was eigenlijk de schuld van BGB met haar plaatjes . Ik ga voor non-food dingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind vindt de appeltaart van de Hema trouwens de lekkerste die er bestaat.

Die mag niet ontbreken op zijn verjaardag.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:04:

10 collega's die goede taart krijgen van de Novo Konditorei in Groningen. Meestal haal ik 12 stuks, dan hebben we thuis ook nog wat.

En "de rest" mag slagroomsoesjes of koekjes (Aldi / AH / Lidl) snoepen bij het koffiezetapparaat.



Ik ben ongeveer 30 euro kwijt.

Zien ze dat dan van elkaar?

Zij aan de ene kant met de 'goede taart' en aan de andere kant de koekjes?
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 21:13:

[...]



Zien ze dat dan van elkaar?

Zij aan de ene kant met de 'goede taart' en aan de andere kant de koekjes?Het gepeupel moet koekjes eten in de pantry. Die mogen niet eens in de buurt komen van de goede taart, laat staan de taart zién.
Alle reacties Link kopieren




Deze van ¤ 14,95 vind ik wel mooi van de Bijenkorf. Maar hoe snijd je dat in vredesnaam aan ???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:16:

[afbeelding]



Deze van ¤ 14,95 vind ik wel mooi van de Bijenkorf. Maar hoe snijd je dat in vredesnaam aan ???





Dat vind ik dan weer een koopje! Zeker voor een Bijenkorf taart.



Of hij moet even groot zijn als op dit plaatje.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:05:

[...]





Heb jij dat gedaan? Ik doe het nooit meer sinds ik een kerstboom heb staan fröbelen uit stukjes kiwi, meloen en ander fruit. Was eigenlijk de schuld van BGB met haar plaatjes . .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:05:

[...]





Heb jij dat gedaan? Ik doe het nooit meer sinds ik een kerstboom heb staan fröbelen uit stukjes kiwi, meloen en ander fruit. Was eigenlijk de schuld van BGB met haar plaatjes . Ik ga voor non-food dingen.Nee natuurlijk niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 oktober 2015 @ 21:16:

[...]





Het gepeupel moet koekjes eten in de pantry. Die mogen niet eens in de buurt komen van de goede taart, laat staan de taart zién.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 19:24:

zeg ben jij ze partner of moeder? ??? vreselijk wat een betutteling. kijk maar uit. Hier hebben mannen een hekel aan. Een reden om op zoek te gaan naar een ander schatje. Zo zuur pruim wil niemand.Ben jij aan de drank of zo? Je lult echt zo ontzettend dom en je spelling gaat er ook niet op voor uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 21:13:

[...]



Zien ze dat dan van elkaar?

Zij aan de ene kant met de 'goede taart' en aan de andere kant de koekjes?



Ik ga niet voor 60 collega's taart kopen.

Dat doen de anderen ook niet. Ik trakteer gewoon voor mijn team.

Iets bij de koffie neerleggen is ook niet verplicht.



Ik vind het veel armoediger als mensen samen trakteren, met zijn achten of zo.

Het meest irritante is dat die je het hele jaar niet aankijken, maar tegen de tijd dat je jarig bent ze ineens komen schooien of je "mee wilt doen" met de traktatie. Dan heb ik het over mensen met een inkomen van ¤ 4.000 schoon in de maand.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:16:

[afbeelding]



Deze van ¤ 14,95 vind ik wel mooi van de Bijenkorf. Maar hoe snijd je dat in vredesnaam aan ???Dat is een fruithapje, geen taart.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat er nogal verschil zit in wáár je trakteert Denk dat (lekker generaliserend , weet ik) het gros van de garageploeg of de mensen aan de lopende band idd een hema taart prima vind. Voor op school vind ik hema taart ook heel goed te doen. Maar een afdeling met een bepaald slag mensen die wel wat gewend zijn , daar moet je geen hema taart voor nemen. Het verschil tussen een hema taart en kapsel van een goede banketbakker is het zelfde verschil als een jaguar rijden en een Suzuki. Ja het rijd alletwee maar er is wel degelijk een verschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:18:

[...]





Dat vind ik dan weer een koopje! Zeker voor een Bijenkorf taart.



Of hij moet even groot zijn als op dit plaatje.Geen idee, ik kom nooit bij de Bijenkorf. Maar ik vind hem wel heel mooi !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ow, dan is onze 'pot' dus ook armoedig.

Per kwartaal stort je daar wat in en dan eens per maand vlaai, dan hoeft niemand apart te tracteren.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven