Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga helemaal met Nouschi mee, ik denk dat mijn man niet eens weet wat een redelijke prijs voor gebak is dus die stapt gewoon de eerste zaak binnen die gebak verkoopt. Ik denk dat ik eerlijk gezegd niet zou vallen op een man die aan me zou vragen of ik een taart wil bakken voor zijn collega's omdat dat lekker goedkoop is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, woest mannelijk zo'n Alfa-man die grommend de pinpas door de gleuf haalt voor 50 euro aan taart.
Alle reacties Link kopieren
Eh nee, man lief smijt hier niet met geld voor gebak, die bakt liever zelf. Maar hij is bakker geweest, dus dat is niet zo gek
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom TO en haar man niet van te voren over dit soort zaken communiceren...

Dan voorkom je ergernissen a la OP.



Waarom alleen zoete traktaties? Waarom geen hartige traktaties?

Toastjes met diverse salades doen het ook goed, hoor.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, wie tratkteert er op het werk nou in vredesnaam op een toastje?!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:33:

Ik snap niet waarom TO en haar man niet van te voren over dit soort zaken communiceren...

Dan voorkom je ergernissen a la OP.



Waarom alleen zoete traktaties? Waarom geen hartige traktaties?

Toastjes met diverse salades doen het ook goed, hoor.Nee, dat kan niet, daar hoort weer een drankje bij en dan wordt het weer duurder en overigens is drinken onder werktijd een slecht idee.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 oktober 2015 @ 20:21:

[...]





Die vind ik er dus niet uitzien alsof ze 27,- kosten die appeltaarten. Doe mij dan maar vijf appeltaarten en twee puddingbroodjes van de Hema........
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 oktober 2015 @ 21:34:

Jaja, wie tratkteert er op het werk nou in vredesnaam op een toastje?!Weer es iets anders dan de gebruikelijke gebak of taart. Ik zou dat wel waarderen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 21:26:

Ow, dan is onze 'pot' dus ook armoedig.

Per kwartaal stort je daar wat in en dan eens per maand vlaai, dan hoeft niemand apart te tracteren.Huh, vergis ik me nou of vond jij zelf de multivlaai een paar pagina's geleden nog zooi of rommel?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:16:

[afbeelding]



Deze van ¤ 14,95 vind ik wel mooi van de Bijenkorf. Maar hoe snijd je dat in vredesnaam aan ???Dat is geen taart, dat is een tartelette Die is voor 1 of 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:36:

[...]





Doe mij dan maar vijf appeltaarten en twee puddingbroodjes van de Hema........Broodjes rookworst van de Hema, dat is cool!
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:37:

[...]





Weer es iets anders dan de gebruikelijke gebak of taart. Ik zou dat wel waarderen.Ik zou het raar vinden. Wanneer serveer je dat dan? Bij de middag of ochtend koffie? Lekker een toastje sate salade of kip-kerrie.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 oktober 2015 @ 21:37:

[...]





Huh, vergis ik me nou of vond jij zelf de multivlaai een paar pagina's geleden nog zooi of rommel?



Ja duh, wat zei ik dan? Wel lezen he?

Dat ik daar niet aan meedoe. Ik stort niet in die pot en ik eet geen vlaai.

Ik doe eens per jaar saucijzenbroodjes.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 21:38:

[...]





Ja duh, wat zei ik dan? Wel lezen he?

Dat ik daar niet aan meedoe. Ik stort niet in die pot en ik eet geen vlaai.

Ik doe eens per jaar saucijzenbroodjes.Dan snap ik niet dat het je wat interesseert of anderen dat potje-waar-je-niet-aan-meedoet wel of niet armoedig vinden
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 oktober 2015 @ 21:40:

[...]





Dan snap ik niet dat het je wat interesseert of anderen dat potje-waar-je-niet-aan-meedoet wel of niet armoedig vindenUiteraard interesseert me dat. Anders schreef ik hier niet!
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Vietnamese loempiaatjes van Bich Nhung doen het ook altijd goed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik eet alleen lekkere taart en gebakjes omdat ik het zonde vind om honderden calorieën naar binnen te werken met iets wat ik maar zo zo vind. Hemataart of Multivlaai vind ik niet lekker, evenals allerlei Lidl-koek waar sommigen mee aankomen. Straks weer traktaties met gevuld speculaas van de Aldi, dat smaakt dus als karton met suiker of zo.

Zelf trakteer ik meestal met een groepje, dat is ook gebruikelijk bij ons. En dan kleine gebakjes van een bakker, erg lekker, en meestal is het nog geen 20 euro pp. Sommigen halen gerust vlaaien als ze met zijn zessen trakteren, lekker goedkoop. Blijft altijd van over, terwijl mijn gebakjes schoon op gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder?



JA,JIJ BENT EEN ZEIKERD



JEETJE MENS, MAAK JE DRUK OM DINGEN DIE BELANGRIJKER ZIJN.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:37:

[...]

Dat is geen taart, dat is een tartelette Die is voor 1 of 2 personen.



Dank voor de toelichting.

Ik heb echt geen idee.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 oktober 2015 @ 21:38:

[...]





Ik zou het raar vinden. Wanneer serveer je dat dan? Bij de middag of ochtend koffie? Lekker een toastje sate salade of kip-kerrie.Vietnamese loempiaatjes om een uur of twee, als iedereen terug is van de pauze.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 oktober 2015 @ 21:38:

[...]





Ik zou het raar vinden. Wanneer serveer je dat dan? Bij de middag of ochtend koffie? Lekker een toastje sate salade of kip-kerrie.



Doe je op de late middag. Een borrel maar dan zonder alcohol. Pakken fris/sap (Aldi).

Nootjes erbij. Ik persoonlijk vind het wel iets aparts.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:11:

[...]





Ja, voor een bedrijf dat goed op mijn cv staat. En daarom dus ook alleen voor deze zeer tijdelijke gelegenheid.Wel raar dat jij wel zelf mag beslissen om uren weg te geven (14 uur voor 50 euro.., dat is minstens 12 uur a 25 euro= 300 euro gratis) want dat is goed voor jouw 'goede naam', terwijl hij geen 50 euro mag investeren voor zijn 'goede naam'.
Er komt ook regelmatig allerlei hartigs voorbij. Dan zitten we om 10 uur 's morgens aan de Surinaamse hapjes of een broodje paling. Heerlijk!

Ik zou echt niet zeuren als mijn partner een keer per jaar uitpakt met zijn traktatie. Niet zo handig om het van de boodschappenrekening te doen, dus dat kan hij volgend jaar beter anders aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 oktober 2015 @ 21:43:

Ik eet alleen lekkere taart en gebakjes omdat ik het zonde vind om honderden calorieën naar binnen te werken met iets wat ik maar zo zo vind. Hemataart of Multivlaai vind ik niet lekker, evenals allerlei Lidl-koek waar sommigen mee aankomen. Straks weer traktaties met gevuld speculaas van de Aldi, dat smaakt dus als karton met suiker of zo.

Zelf trakteer ik meestal met een groepje, dat is ook gebruikelijk bij ons. En dan kleine gebakjes van een bakker, erg lekker, en meestal is het nog geen 20 euro pp. Sommigen halen gerust vlaaien als ze met zijn zessen trakteren, lekker goedkoop. Blijft altijd van over, terwijl mijn gebakjes schoon op gaan.Amen
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:18:

Maar hoe zit het nou met de collega's? Zijn het nu veel expats of een man of zes.



Dat kan toch beide?

Als je bijvoorbeeld zes collega's hebt, waarvan er 5 expats zijn. Dan zijn het dus een man of zes en daarvan zijn er veel expat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven