Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
God ik heb inmiddels echt zo'n zin in taart....

Laatst echt hemelse appeltaart bij een iets te duur tentje gegeten.



Maar voor L*L staan bij de kassa zou ik ook niet waarderen.
Alle reacties Link kopieren
opties om te overwegen:



er waren buitenlandse bezoekers op t werk op bezoek, die willen ook taart!



hij liet de directie/ receptioniste ook mee genieten



hij nam er verrschillende bv 1 fruit, 1 chocola



hij wou niet buiten de boot vallen met een heelhollandbakt optie van thuis



hij had gewoon zin om dit zo te doen, hij is maar 1 x per jaar jarig



En, als ik t mag toevoegen, dan leg je hem voor volgend jaar een budget op (gezellig!)
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 oktober 2015 @ 21:49:

Er komt ook regelmatig allerlei hartigs voorbij. Dan zitten we om 10 uur 's morgens aan de Surinaamse hapjes of een broodje paling. Heerlijk!

Ik zou echt niet zeuren als mijn partner een keer per jaar uitpakt met zijn traktatie. Niet zo handig om het van de boodschappenrekening te doen, dus dat kan hij volgend jaar beter anders aanpakken.



Dit!

Om 10 uur 's ochtends een hartig hapje....waarom niet?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 21:32:

Ja, woest mannelijk zo'n Alfa-man die grommend de pinpas door de gleuf haalt voor 50 euro aan taart.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 20:01:

[...]





Ben ook niet meer boos. Maar vandaag stond ik dus inderdaad wel met saldotekort, terwijl ik zowel kaas als pancetto heb moeten weggooien. Zo zonde!je kan kaas en beleg goed invriezen, dus als je 't ziet aankomen kan je die pakjes gewoon in de vriezer gooien!
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 06 oktober 2015 @ 21:50:

[...]





Dat kan toch beide?

Als je bijvoorbeeld zes collega's hebt, waarvan er 5 expats zijn. Dan zijn het dus een man of zes en daarvan zijn er veel expat.Ik vind zes man niet een aantal om dat "en veel expats" te schrijven. Denk dus echt dat er meer dan zes mensen waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 21:37:

[...]



Broodjes rookworst van de Hema, dat is cool!

Zeker.

Of broodjes kalfskroket.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 06 oktober 2015 @ 21:49:

[...]





Wel raar dat jij wel zelf mag beslissen om uren weg te geven (14 uur voor 50 euro.., dat is minstens 12 uur a 25 euro= 300 euro gratis) want dat is goed voor jouw 'goede naam', terwijl hij geen 50 euro mag investeren voor zijn 'goede naam'.Scherp
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 22:00:

[...]



Zeker.

Of broodjes kalfskroket.Kan elke minuut van de dag.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Is hij al terug van cursus?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever heeft een soort doorlopende korting bij de vlaaienbakker. Limburg, dus vlaai is verplicht. Iedereen die jarig is geweest in maand x legt bij voor tig vlaaien. Ik ben dan meestal zo'n 25,- kwijt. Bij man op het werk laten ze meestal belegde broodjes komen voor de lunch bij wijze van traktatie maar dan heb je het ook over hooguit 8 personen. Ze pakken daar ook meer uit met feestjes.



Sommige collega's vinden het leuk om zelf te bakken en dan eet ik meestal uit beleefdheid een plakje cake/stukje taart/koek. Ik ben niet zo'n liefhebber van zoet.



Toptraktatie: de collega met de enorme hoeveelheden aardbeien die iedere zomer wel een keer enorme bakken aardbeien meezeult (afgekeurd wegens te groot of verkeerde vorm, zijn buurman is een tuinder) en slagroom. Heerlijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk dat hij nu toch echt die 50 euro aan het versnuiven of verhoeren is.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 22:00:

[...]



Zeker.

Of broodjes kalfskroket.Of bitterballen. Echt Hollands!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 06 oktober 2015 @ 22:04:

Is hij al terug van cursus? Hij is zich aan het doorontwikkelen. Ik mag deze man wel, met zijn lekkere taarten
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
tjonge, 50 euro voor 7 gebakjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 06 oktober 2015 @ 21:49:

[...]





Wel raar dat jij wel zelf mag beslissen om uren weg te geven (14 uur voor 50 euro.., dat is minstens 12 uur a 25 euro= 300 euro gratis) want dat is goed voor jouw 'goede naam', terwijl hij geen 50 euro mag investeren voor zijn 'goede naam'.



Goed punt!

Snap als mede-ZZPer niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt de markt te verpesten door voor bodemprijzen te werken, klanten van TO verwachten nu een Bijenkorftaart te krijgen voor de prijs van een Alditaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:07:

Nee, ik denk dat hij nu toch echt die 50 euro aan het versnuiven of verhoeren is.Ga je hem vertellen dat je een topic hierover hebt geopend?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 06 oktober 2015 @ 22:16:

[...]





Ga je hem vertellen dat je een topic hierover hebt geopend?





Ja hoor, waarom niet?



Hij is nu een biertje drinken. Zegt-ie.
Alle reacties Link kopieren
...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 06 oktober 2015 @ 22:19:

Haha nu ben ik benieuwd wat hij van alle reacties vindt!

Aangenomen dat hij zich daarin wil verdiepen... Onder het genot van een gebakje bijvoorbeeld.



Je neemt de reacties sportief op,
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:17:

[...]





Ja hoor, waarom niet?



Hij is nu een biertje drinken. Zegt-ie.



Kost toch zeker 2,50
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:46:

[...]





Doe je op de late middag. Een borrel maar dan zonder alcohol. Pakken fris/sap (Aldi).

Nootjes erbij. Ik persoonlijk vind het wel iets aparts.Zeg dat wel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:20:

[...]





Kost toch zeker 2,50 Speciaalbier doet wel 5 euro hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven