Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
Tsja.... ook zijn loon en ook zijn geld hè? Ik snap best dat je baalt maar hey.... hij bepaalt net zo goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:louti schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

Jij kiest er toch zelf voor om als zzp-er aan de slag te gaan en ook nog eens te werken voor ¤50,-, hoor je hem daar over klagen? Mag hij dan ook zelf over zijn geld beschikken? Klinkt alsof je alleen maar op zijn geld teert en ook nog eens beslist hoe/wat. Knijp in je handjes met zo'n man die niet zeurt over jouw weinige aanbreng in geld. Bah.Knap dat je dat zo mooi weet in te vullen. Dit is uiteraard niet mijn enige opdrachtgever. Ik verdien even veel als hij. Daarvoor meer dan hij.
Open allebei een aparte rekening waar je je zakgeld op zet. Als hij dat dan in één keer uit wenst te geven aan taart is dat zijn probleem, niet het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
50 euro.......wat Is 50 euro. Wat een drama zeg. laat die man lekker 50 uitgeven aan gebak. zeiken om het zeiken
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

Nee, ik maak geen grap. Bij mijn vorige werkgever werd er gewoon gezellig zelf cake of cupcakes gebakken, of anders wat van de Multivlaai ofzo. Plus nog wat figuren die hun snor drukken, maar goed, moet je ook zelf weten.



Daar hadden ze heel raar opgekeken als ik daar met twee minitaartje van 25 euro per stuk aan was komen zetten.Is het ook niet zo dat het bij het ene bedrijf wel/ not done is om met iets zelf gebakkens aan te komen? En al helemaal als je als vent aan komt met iets dat je vrouw heeft gebakken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:13:

[...]





Maar voor een man of zes, zeven, ja. Dus het is hoe dan ook nogal overpriced.



Ja dat had voor een tientje gekund. Snap het nu beter.

Hij had hier wel een probleem gehad als hij niks had thuis gebracht van zo'n dure bakker.

DAT was onderwerp van gesprek geweest!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

" Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, "



140 uur werken en 50 euro verdiend? Wauw.per dag he....
Alle reacties Link kopieren
of het duur is of niet, dat ligt vooral aan hoeveel collega's je hebt.



En verder...ja, mijn man doet dat ook gerust.

Hij is jarig, bedenkt dan dat het gebruikelijk is dat hij moet trakteren, loopt in zijn pauze de dichtstbijzijnde winkel in en koopt voldoende om uit te delen.

Ook als de dichtstbijzijnde net een banketbakkerij is ipv de lidl.





zelf bedenk ik dat soort dingen van te voren en bak dan inderdaad iets of let meer op de prijs iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:vruchtgebruik schreef op 06 oktober 2015 @ 19:17:

[...]





Ja dat had voor een tientje gekund. Snap het nu beter.

Hij had hier wel een probleem gehad als hij niks had thuis gebracht van zo'n dure bakker.

DAT was onderwerp van gesprek geweest!DAT OOK NOG EENS!
Alle reacties Link kopieren
Niet wat is mis met mijn man, maarrrr.....wat is er mis met jou!?!?!?!



140 uur werken voor 50 euro...ook al staat dat bedrijf goed op je cv. Het heeft geen enkele waarde als je Uurtarief iets boven de 1euro per uur is....hoezo jezelf uit de markt prijzen...ga daar eens aanwerken in plaats van taarten bakken.....;-)
Alle reacties Link kopieren
is dit een incident of is er meer aan de hand in jullie relatie mbt tot geld?

of lees ik dit verkeerd tussen de regels door?
Alle reacties Link kopieren
Vindt je man veel dingen " stom " ? Is hij vaak bang om voor lul te staan? Zal hij niet snel een trendsetter zijn maar eerder iets doen wat de meeste mensen doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het een vrij normaal bedrag, maar kan me goed voorstellen dat als je krap zit dit niet zo een slimme actie is geweest van je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:staples399 schreef op 06 oktober 2015 @ 19:18:

Niet wat is mis met mijn man, maarrrr.....wat is er mis met jou!?!?!?!



140 uur werken voor 50 euro...ook al staat dat bedrijf goed op je cv. Het heeft geen enkele waarde als je Uurtarief iets boven de 1euro per uur is....hoezo jezelf uit de markt prijzen...ga daar eens aanwerken in plaats van taarten bakken.....;-)



le-zen.



Ik heb nog tig andere opdrachtgevers. De een is meer 'waard' in betaling, de ander meer qua cv...
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:17:

[...]





per dag he....





Ooooo.

Nog niet veel, maar al iets minder schokkend. Alhoewel,.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:17:

[...]





per dag he....Ik verdien niet veel meer hoor op een dag. Maar gelukkig ga ik nier over de rooie om een eenmalige taartuitgave van 5 tientjes.
Alle reacties Link kopieren
1 keer liever kleins iets van een goede bakker dan 10 keer dat vieze multivlaai of iets verpakts van een supermarkt.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 19:19:

Vindt je man veel dingen " stom " ? Is hij vaak bang om voor lul te staan? Zal hij niet snel een trendsetter zijn maar eerder iets doen wat de meeste mensen doen?Nee, hij denkt gewoon niet echt na bij zulke dingen. Koopt ook gerust tien stukken kaas die dan liggen te beschimmelen omdat hij een week eerder al vijf stukken had gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten hoe de poll in te vullen. Waar gaan die bedragen over: per keer? Per jaar? Per maand?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:21:

[...]





Nee, hij denkt gewoon niet echt na bij zulke dingen. Koopt ook gerust tien stukken kaas die dan liggen te beschimmelen omdat hij een week eerder al vijf stukken had gekocht.



Dus..........

Jij geeft hem voortaan een lijstje mee naar de winkel én je zorgt de dag voordat hij moet trakteren dat er gebak in huis is. Opgelost.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 19:13:

[...]





Maar voor een man of zes, zeven, ja. Dus het is hoe dan ook nogal overpriced.



Dat is 7/8 euro per gebakje of 50 euro voor een taart van 24 cm doorsnee. En die bakker heeft nog steeds klanten?



Wij hebben ook vaak duur gebak, van zo'n hippe ambachtelijke bakker. Superlekker en duur, maar lang niet zo duur als dat. Eerlijk gezegd kan ik me bijna niet voorstellen dat zo weinig gebak zo duur is.
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 19:14:

Als het om 1 keer per jaar gaat, zou ik er niet zo'n drama van maken. Beter goed uitpakken dan als de cheapo van het bedrijf gezien worden tenslotte.De schone schijn ophouden dus
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 19:21:

[...]





Dus..........

Jij geeft hem voortaan een lijstje mee naar de winkel én je zorgt de dag voordat hij moet trakteren dat er gebak in huis is. Opgelost.Denk het wel ja....
quote:nerdopviva schreef op 06 oktober 2015 @ 19:22:

[...]





Dat is 7/8 euro per gebakje of 50 euro voor een taart van 24 cm doorsnee. En die bakker heeft nog steeds klanten?



Wij hebben ook vaak duur gebak, van zo'n hippe ambachtelijke bakker. Superlekker en duur, maar lang niet zo duur als dat.Nee inderdaad lijkt mij ook raar
Als het van het huishoudbudget is en jullie daarmee krap komen te zitten, vind ik het echt wel geen stijl.



Als hij met geld wil smijten, kan hij het dan wel van zijn eigen geld / vakantiegeld / ... doen?

Of jou minstens waarschuwen dat de rekening leeg is en dat er dus deze week geen geld is voor ander eten.





Hier op 't werk is de "traktatie" een doos goedkope koekjes of een pot merkloze ijscrème.

Ik ben voor mijn verjaardag maximaal 5 à 10 euro kwijt.



Taart van 50 euro ... daar zou iedereen van achterover slaan en totaal overbodig vinden.

Bovendien wordt er bij ons op 't werk simpelweg geen taart gegeten ... Een te grote calorie-bom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven