Sociale contacten

27-02-2015 20:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben weleens benieuwd hoeveel vriendinnen/sociale contacten jullie hebben.

Hier voor mijn gevoel weinig. Ik heb 2 echte vriendinnen , maar verder niet. Weleens wat dames waar ik een praatje mee maak op het plein of soms een bakje koffie doe.

Het lijkt weleens alsof iedereen bakken vol vriendinnen heeft en elk weekend de hort op is. Dat herken i helemaal net en vind het soms weleens jammer.
Grote groepen vrienden komen meest voor bij jonge mensen, als je wat ouder wordt dan zoekt iedereen zijn eigen weg en dan blijven er steeds minder over, maar die zijn dan meestal wel echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen tijd voor bakken vrienden

Heb een handjevol echte vrienden en dan nog een hoop losse flodders

Mensen waar ik mee sport, mensen die ik ken via mijn werk, mensen die ik ken van vroeger
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb een heel uitgebreid sociaal netwerk maar ik denk dat voor sommige mensen 2 goede vrienden een veel rijker gevoel kan geven dan een hele horde vrienden en kennissen. Het hangt er ook van af wanneer je mensen vrienden noemt of als kennissen omschrijft. Ik ken mensen op Facebook die 180 vrienden of meer hebben maar dat is echt een farce.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk of tien vriendinnen, maar de helft van hen zie ik maar eens in de paar maanden. De andere helft zo'n een keer per maand. Naarmate iedereen het drukker krijgt (werk, kinderen) is het steeds lastiger af te spreken. Mijn sportvriendinnen zie ik vaker, twee keer per week, maar dat zijn geen echte vrienden van me.



TO, kwaliteit gaat echt boven kwantiteit hoor. Ik merk dat ik het zelf steeds lastiger vvnd om echt contact te houden met iedereen. Ik kies er dan ook voor om me te richten op de beste, mooiste, meest waardevolle contacten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het idd zo werkt Cateautje.

Ik kom ook niet op veel plekken waar ik nieuwe mensen opdoe.

Op het schoolplein blijft het beperkt tot een praatje.

Het voelt weleens vervelend , omdat ik op den duur niet meer vroeg om af te spreken omdat het vaak bij mij vandaan kwam. Het bleef erg stil...geen tijd of weet ik wat of gewoon nooit zelf meer gevraagd werd.
Ik heb geen vrienden/vriendinnen.

Wel praat ik veel met mensen op de sportschool, het schoolplein, in de winkel etc.

Al die kortdurende contacten vind ik leuk en heb ik ook nodig.



Vriendschappen als in mensen regelmatig moeten contacteren, afspreken etc. ga ik bewust uit de weg. Ik heb veel tijd voor mezelf nodig en wil me niet verplicht voelen tot contact.

Ik mis het ook totaal niet; heb genoeg aan mijn echtgenoot, kinderen, ouders en broer.



Ik ben overigens totaal niet verlegen en knoop vrij gemakkelijk een gesprek aan met mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar één echt goede vriendin. Ik ken haar al bijna 20 jaar en al die tijd zijn we goed bevriend geweest. Verder heb ik een paar losse flodders, wat ik soms best lastig vind. Ik zou best graag een groepje om me heen willen hebben, waar ik mee op stap kan gaan en samen weekendjes mee weg kan. Al die losse flodders kennen elkaar niet, dus dat wordt lastig. Als ik dan zie hoe mijn vriend gezellig met een groep van 10 vrienden op vakantie gaat, besef ik me dat ik dat wel eens mis.



Aan de andere kant herken ik me wel in Noa. Ik wil me ook niet verplicht voelen en heb ook veel tijd voor mezelf nodig. Ik vind ook niet veel mensen écht zo leuk dat ik er mee op vakantie wil of dat ik ze regelmatig over de vloer wil hebben.

Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=xLfnIwdUfWY



Maar een handvol vrienden, meer hoeft dat niet te zijn..

Voor het stikken van het lachen voor het stillen van de pijn..
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja dat gevoel heb ik ook altijd dat mijn vrienden en anderen nog bakken met vrienden hebben.

Ik heb 3 goede vriendinnen, maar het "afspreken" is afgelopen jaar wel wat minder geworden omdat zij ook druk zijn etc.

Verder heb ik geen behoefte aan hele vriendengroepen moet ik eerlijk zeggen, ik houd niet zo van grote groepen. Hooguit om een keer mee naar een festival oid te gaan, dan is het wel gezellig.

Ik snap je wel to, ik verlang ook wel weer echt naar nieuwe contacten waar ik weer vaak mee kan optrekken etc. Helaas is daar nog niet de gelegenheid voor gekomen.

Maar weetje to, dat zij veel vrienden hebben betekent niet dat jij dat ook moet hebben he. Als die 2 vriendinnen echt meiden zijn waar jij altijd op kan rekenen en die je regelmatig ziet en spreekt kan dat al genoeg zijn. Voor mij waren 3 goede vriendinnen ook altijd genoeg, tot het elkaar zien enz minder werd. Kijk niet naar anderen, kijk naar wat jij zelf fijn vind. Als jij je hier prettig bij voelt, dan is het prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig mensen meer waar ik in het privé mee omga. De meeste vriendschappen verwaterden op het moment dat vriendinnen een partner kregen. Nu heb ik nog maar 2 privé contacten. Een vriendin, met haar spreek ik het vaakst af. Ik denk dat het komt doordat zij ook (nog) single is en met haar kan ik ook interesses delen.

Een mannelijke vriend (ook single) die ik om de paar maanden zie. Dat vinden we genoeg, daar is de gespreksstof sneller mee op.

Dan heb ik nog een jeugdvriendin die ik 20 ken, maar die zie ik nog maar om de paar jaar.



Op mijn werk heb ik wel een paar leuke collega's waar ik lol mee kan hebben, maar daar scheel ik zo veel in leeftijd mee. Met leeftijdsgenoten match ik vaak slecht.

Nu ga ik dit jaar met die single vriendin een weekendje weg. Nooit eerder gedaan, want ik daarvoor had ik niemand behalve mijn ouders om zoiets te doen. En ik vind mezelf te oud voor worden.



Ik ben wel een einzelgänger, die toch behoefte heeft aan wat gezelschap. Maar een paar uurtjes vind ik eigenlijk genoeg. Dan wil ik weer alleen zijn. Logeren doe ik niet graag en heb ook liever geen logés hier. Als kind vond ik dat beregezellig. Maar als volwassene een logé ontvangen vind ik een gedoe. Dan moet je zoveel extra doen en dat ben ik niet gewend.
Wat Noa zegt. Ik heb niet echt vrienden meer, ben waardeloos in het onderhouden van contacten. Vind ik teveel gedoe. Ik heb bijv. wel altijd collega's (gehad) waar het goed mee klikt, maar zodra we elkaar niet meer dagelijks zien verwatert het contact heel snel.



Maar heel eerlijk, ik vind maar weinig mensen leuk genoeg om er langer dan een paar uur mee door te brengen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maar een klein groepje

1 vriendin waar ik regelmatig mee naar de sauna ga, 1 vriendin waar ik elk jaar en week mee op vakantie ga, paar collega's waar ik af en toe mee naar de film ga, vriend waar ik af en toe mee ga bowlen



Een echte hele goede vriendin of vriend heb ik niet, maar ik vind het prima zo



Heb dat lang wel gewild, niet gemist maar meer omdat anderen het er steeds over hadden. Maar iemand die om de haverklap bij me zou binnenvallen zou ook helemaal niet bij me passen
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=17937441,noline] Nooit eerder gedaan, want ik daarvoor had ik niemand behalve mijn ouders om zoiets te doen. En ik vind mezelf te oud voor worden.



Ik ben wel een einzelgänger, die toch behoefte heeft aan wat gezelschap. Maar een paar uurtjes vind ik eigenlijk genoeg. Dan wil ik weer alleen zijn. Logeren doe ik niet graag en heb ook liever geen logés hier. Als kind vond ik dat beregezellig. Maar als volwassene een logé ontvangen vind ik een gedoe. Dan moet je zoveel extra doen en dat ben ik niet gewend.



Dit klinkt als mezelf

Vind het heerlijk als er iemand komt eten, dan ga ik lekker koken, kletsen. Maar zo rond 22 uur vind ik het echt tijd dat ze weer gaan



Ik zou wel gewoon een weekend weggaan met mijn ouders als ik daar zin in zou hebben, leeftijd speelt voor mij daarbij geen enkele rol, en al zeker niet wat een ander daarvan vind
Net als iemand hierboven al schreef heb ik ook lang "een vriendengroep" willen hebben. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik dit alleen wilde omdat het zo "hoort". Maatschappelijk gezien ben je snel wat raar en zelfs onsuccesvol als je geen uitgebreid sociaal leven hebt.



Terwijl ik net als anderen die ik hierboven lees al snel denk "nu wil ik wel weer naar huis/alleen zijn".



Ik heb een tijdlang geprobeerd om ook contacten te onderhouden, regelmatig te bellen, af te spreken etc. maar werd er doodmoe van. Als dan de telefoon ging schrok ik alleen maar en dacht "oh nee hè"!



Mijn batterij laadt nu eenmaal het beste op als ik tijd en ruimte voor mezelf heb.

Ik heb, omdat ik wél gemakkelijk contact leg met mensen, vaak dat mensen meer willen dan kortdurend contact. En dat is waar ik de boot afhoud waardoor mensen vanzelf weer in de "kennissen"-zone gaan zitten.



Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik zo in elkaar zit en probeer niet meer een leven te leiden dat mij niet past.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde als Noa en Typefoudt.

Geen echte vrienden, ook geen behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 28 februari 2015 @ 08:27:

[...]





Dit klinkt als mezelf

Vind het heerlijk als er iemand komt eten, dan ga ik lekker koken, kletsen. Maar zo rond 22 uur vind ik het echt tijd dat ze weer gaan



Ik zou wel gewoon een weekend weggaan met mijn ouders als ik daar zin in zou hebben, leeftijd speelt voor mij daarbij geen enkele rol, en al zeker niet wat een ander daarvan vindIk heb dat tot 2 jaar terug nog wel eens gedaan. Was best gezellig, maar toch mis ik dan iets als ik vriendinnen onder elkaar zie. Ik ga nog wel zomaar eens een dagje weg met ze.
Alle reacties Link kopieren
Dat bij een vriendengroep willen horen dat gevoel heb ik ook vaak gehad. Op de middelbare school was dat ook wel zo. Maar daarna nooit meer.

Vaak heb ik gedacht dat het aan mij lag. Maar nu denk ik dat dat niet zo is.

Ik maak makkelijk contact met mensen echt waar een praatje kan ik zo maken. Ook een afspraak met iemand wel. Maar wat ik lastig vind is daarna ?

Net als met daten lijkt het wel en dat heb ik ook nooit echt gedaan.

Ik weet vaak niet hoe het verder gaat met iemand , wanneer een ander je echt als vriendin beschouwt zeg maar.

Ik app met een bepaald iemand regelmatig bijvoorbeeld , dronk er vaak wat mee als de kids op school zitten. Maar dat is ineens over. Verstandelijk gezien weet ik wel dat het komt doordat diegene meer is gaan werken wat prive problemen heeft. Maar emotioneel gezien denk ik dan , zie je wel ik ben niet leuk genoeg.

Gelukkig heb ik sowieso 2 vriendinnnen waarvan ik weet dat ik ze dag en nacht mag en kan bellen als er wat is.

En eigenlijk heb ik ook genoeg te doen met werk en gezin en dingen daaromheen. Soms overvalt dat gevoel me.
Alle reacties Link kopieren
Is het belangrijk dat je elk weekend de hort op gaat?



Ik heb 1 select groepje waar we goed mee overweg kunnen, manlief en ik.

2 bff - waar ik hecht contact mee heb.



Verder nog een lijst van kennissen. Die zie ik 1 x in de ......tijd.

De frequentie vind ik minder belangrijk dan de kwaliteit van vriendschappen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Maar dan vraag ik me toch wel af hoe de mensen hier die geen behoefte aan vrienden hebben dat met verjaardagen doen?

Ik ben al blij dat ik voor mijn aankomende verjaardag mijn 3 vriendinnen bij elkaar heb kunnen schrapen voor een etentje, maar om me heen zie ik altijd verjaardagen met zó veel mensen. Dat is echt het enige ding waar ik ieder jaar weer tegenaan loop, mijn verjaardag.

Dan zou ik inderdaad ook wel behoefte hebben aan veel mensen van mijn leeftijd waar ik mee overweg kan. Een 'feest' met 3 vriendinnen is ook wat weinig, en vooral met de mijne die onderling niet zoveel met elkaar hebben .

Dat is ook wel weer jammer, dat zij elkaar allemaal niet zo liggen. Anders hadden we nu een leuk vast groepje.
Alle reacties Link kopieren
Nee jaja dat zoek ik ook zeker niet. Maar af en toe zou leuk zijn ja. Vooral in het weekend ben ik vaak alleen omdat partner onregelmatig werkt en dan zou het leuk zijn als ik iemand had waarmee ik wat kon doen.

Helaas heb ik die mensen niet dus ga ik zelf wat doen.



Mijn verjaardag is idd ook zo'n moment waarop ik denk goh...vriendinnen vragen euhm?
Ik gruwel van verjaardagen (en andere sociale verplichtingen), dus mijn verjaardag vier ik nooit. Ik hou niet van groepen, ben beter in 1 op 1 contact, en dan bij voorkeur hooguit een paar uurtjes.



Mijn lief daarentegen is wel een sociaal dier en ook graag het feestvarken. Na zijn verjaardag moet ik echt ff een paar dagen zonder sociaal gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 28 februari 2015 @ 20:01:

Nee jaja dat zoek ik ook zeker niet. Maar af en toe zou leuk zijn ja. Vooral in het weekend ben ik vaak alleen omdat partner onregelmatig werkt en dan zou het leuk zijn als ik iemand had waarmee ik wat kon doen.

Helaas heb ik die mensen niet dus ga ik zelf wat doen.



Mijn verjaardag is idd ook zo'n moment waarop ik denk goh...vriendinnen vragen euhm?



Waarom niet? Kijk dan of je reacties krijg. Als je een feestje organiseer dan vriendinnen uitnodigen met wie jij het meest contact hebt. Iedereen is vaak in voor een feestje, vaak leuk. Bouw er desnoods een thema in. Bijvoorbeeld de jaren zeventig met dresscode en muziekkeuze. Erg leuk, weet ik uit ervaring.



BTW: Verwacht nooit teveel in sociale contacten. Zo voorkom je teleurstellingen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 28 februari 2015 @ 20:00:

Maar dan vraag ik me toch wel af hoe de mensen hier die geen behoefte aan vrienden hebben dat met verjaardagen doen?

Ik ben al blij dat ik voor mijn aankomende verjaardag mijn 3 vriendinnen bij elkaar heb kunnen schrapen voor een etentje, maar om me heen zie ik altijd verjaardagen met zó veel mensen. Dat is echt het enige ding waar ik ieder jaar weer tegenaan loop, mijn verjaardag.

Dan zou ik inderdaad ook wel behoefte hebben aan veel mensen van mijn leeftijd waar ik mee overweg kan. Een 'feest' met 3 vriendinnen is ook wat weinig, en vooral met de mijne die onderling niet zoveel met elkaar hebben .

Dat is ook wel weer jammer, dat zij elkaar allemaal niet zo liggen. Anders hadden we nu een leuk vast groepje.



Verjaardagen met zó veel mensen, daar gruwel ik nou echt van.

Ergens 1-op-1 een wijntje drinken met een vriendin voor m'n verjaardag vind ik veel leuker.



Ik ben dus ook iemand die geen behoefte heeft aan intensieve vriendschappen. Doodvermoeiend.

En net als Typfoudt ken ik maar weinig mensen die ik langer dan een paar uur kan uitstaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen vrienden. nooit echt gehad eigenlijk. verjaardagen vier ik ook niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven