Soms best alleen

25-12-2014 00:51 128 berichten
Toch maar onder relaties, omdat alles daar uiteindelijk onder valt.





Kerstavond. Ik kom net terug van de verplichte familiekost en bereid me voor op de volgende morgen (lang leve gescheiden ouders enzo ;) ).



Over het algemeen, en zo voel ik me meestal ook, ben ik de stoere carrièrechick met haar vrije leven, leuke baan, ontzettend lieve vriendinnen, veel hobby's etcetera. Nu in bed even niet.



Vandaag hebben drie van de vijf genodigden voor O&N afgezegd.



Alleen zijn vind ik over het algemeen niet erg. Slechts op twee momenten in het jaar is het wmb lastig. Met de vakantie (met wie ga je als al je vriendinnen hun vakantiedagen terecht het liefst aan hun vriend besteden) en met Oud en Nieuw (sowieso een kutfeest, maar als je alleen zit al helemaal).



Ik zie om me heen vriendinnen concessies op mangebied: "ok, hij past helemaal niet bij me, maar alles beter dan alleen." Of ze worden verzuurd: "iedereen heeft het gemakkelijk behalve ik. "



Geen van beiden wil ik worden dus ik blijf over het algemeen kritisch en ik blijf over het algemeen positief. Behalve dus even vanavond. Want ondertussen ben ik 32, heb ik nog nooit een echt potentiële relatie gehad en heb dus tot nu toe alle decemberfeestdagen zonder partner doorgebracht. Ik ben de gekke tante die 'ook mee eet, want anders is ze zo alleen' geworden.



De afgelopen jaren heb ik mijn leven proberen te plannen: met datingsites voor een eventuele liefde en daarnaast een homovriend voor een eventueel kind. Geen van beiden is gelukt dus nu heb ik als voornemen het leven meer te nemen zoals het komt zonder controle.



Geen idee wat ik met dit topic wil. Ik voel me gewoon even rot. Vijf jaar geleden ontdekte ik het Viva Forum door een topic van een groepje vrouwen dat alleen zat met kerst. Ik ben inmiddels de enige die nog steeds alleen zit en het voelt gewoon alsof ieder jaar hetzelfde is en ik stil sta. Dus misschien wil ik even mijn ei kwijt....
Alle reacties Link kopieren
Ach wat klinkt dat triest. Jouw tijd komt echt nog wel. Heb je nu weinig aan dus je mag best verdrietig zijn. Huil het er maar lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
je bent nog piepjong, er komen nog vele kersten met heel veel verschillende, leuke en minder leuke invullingen
Logisch en heel herkenbaar. Ik heb een breed scala aan vriendinnen en sociaal netwerk om me heen. Maar met de feestdagen is het ook altijd maar afwachten waar ik beland.

Dit resulteerde in Oud en Nieuw in mijn eentje twee jaar geleden en dat vond ik vreselijk.



Ben vijf jaar niet op vakantie geweest, enerzijds door financiën, anderzijds omdat iedereen met partner weg wil (heel begrijpelijk). In 2005 en 2006 mee geweest met een groepsreis en dat was geweldig leuk. En dan zit je vervolgens thuis met je foto's en herinneringen die je met niemand kunt delen.



Dat gevoel hè? En dan heb ik het nog niet eens over de treurnis van datingsites. Je bent geen "gekke tante", jij bent jij en net zoals ik blij als het weer gewoon januari is en je weer verder kunt met je leventje zonder deze december-reality-check.
Ben zelf een einzelgänger (en man, 33 jaar oud), dus ben juist graag alleen. En ik kies er dan ook zelf voor om O&N niet met vrienden te vieren. Maar doe wel iets leuks er voor in de plaats, wellicht een idee voor jezelf in de volgende jaren...



Ik ga een weekje naar Gran Canaria. Naar The Surf Office om een eigen idee (app) uit te werken.



http://www.thesurfoffice.com



Er zijn ook andere mensen uit verschillende landen en met elkaar organiseert men ook activiteiten zoals hiken en surfen, dus een goede manier om nieuwe connecties of wellicht zelfs vriendschappen op te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het wel hoor...! Ik ben dan wel 25, maar ken het gevoel. Mijn vriendinnen hebben allemaal al een gezin en ik lijk de ware niet te vinden. En meestal heb ik daar geen problemen mee & is het prima zoals het gaat, maar soms is het ineens even een dag K*t ...

En de feestdagen zijn inderdaad vaak van die dagen.



Dus ik kom je even een geven!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je nooit alleen.
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik heb me geregistreerd voor t forum alleen om hierop te antwoorden eigenlijk.

Je bent niet alleen, genoeg mensen voelen zich zo. En triest is dat zeker niet! Kerst en oud&nieuw zijn gewoon rotdagen... Ik los dat ook vaak op door naar t buitenland te gaan, want tsja.., al m'n vriendinnen hebben n partner en kind en die gaan om met stellen of mensen met kinderen. Ik word al jaren niet meer uitgenodigd door de meesten. Vandaag besefte ik voor t eerst dat dat is omdat ik nog single ben.

Gewoon de feestdagen door komen en daarna is t altijd wel weer ok. Zorgen dat je dingen doet waar jij blij van wordt. Ik blijf hopen dat je m dan toch echt een x tegen komt ;)
Misschien hier nog es een oproep plaatsen voor alleenstaande vrouwen in je buurt?

Wie weet komt er wel een leuke vriendschap uit.



Mijn tante - al 25 à 30 jaar alleen - gaat met Oudjaar overigens meestal naar de cinema.

Sommige jaren alleen, andere jaren met vriendinnen die net als zij alleen thuis zitten.

Net zoals ze na die 30 jaar een hoop vriendinnen rond zich heeft verzameld die ook graag reizen.

Elk jaar is er dus wel iemand met wie ze vertrekt.

Dat hoeven overigens niet persé alleenstaanden te zijn. Ze doet nogal avontuurlijke reizen en niet elke man is daarin geïnteresseerd. Ze heeft in september bijvoorbeeld met 2 vriendinnen (waarvan 1 getrouwd) een maand rondgetrokken in Madagascar.

Het voordeel is wel dat bij de meesten van haar vriendinnen de kinderen ondertussen het huis uit zijn.



Of misschien is het een idee om volgend jaar tegen je zus / broer te zeggen dat zij met Oudjaar op stap mogen gaan en dat jij viert met je neefjes en nichtjes? Kinderen blij dat die "gekke tante" op hen past en jij hebt gezelschap.



Ik ben overigens 1 jaar echt alleen geweest (ouders die mij er niet bij wilden, alle vriendinnen met een partner) met Oudjaar en ik ben ... gaan babysitten bij mijn vast gezin . Leverde mij tenminste centen op. En om 12 uur 's nachts staken ze zowat voor de deur vuurwerk af.

Kinderen overigens nog wakker en die vonden het ook fantastisch. En de ouders waren dolgelukkig dat ik dat jaar eindelijk kon (werkten zelf in de horeca, dus hadden mij elk jaar al gevraagd).
Alle reacties Link kopieren
Is nmlk niks voor jou?

Ben er ooit eens lid van geweest en heeft me toch wel leuke contacten opgeleverd. Daarnaast ben ik gaan hockeyen. Met een teamsport leer je toch wel snel leuke nieuwe mensen kennen.



Www.nmlk.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel wel beetje, maar dan denk ik ook aan de kersten dat mijn relatie uitging of ik bij suffe schoonouders moest zitten. Nu heb ik lekker vrijheid en ik weet zeker dat sommige vriendinnen met gezin daar jaloers op zijn. Ik doe wat ik wil, ga lekker stappen etc. En verder geen gezeik..is ook wat waard ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent nog maar 32! Die "gekke tante" zie ik echt als een oudere dame. Niet als een leuke 32 jarige vrouw.

Neemt niet weg dat je je wel zo kan voelen. En dat is niet leuk.

Waarom hebben deze drie mensen afgezegd? Omdat er iets leukers voorbij kwam of een goede reden? Zou voor mij ook nog het verschil maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen van die afzeggingen! Ik snap wel dat het rot kan voelen zo rond de feestdagen. Toch hoor je mensen ook regelmatig mopperen dat ze naar schoonouders moeten, dat ze teveel verplichtingen hebben etc. Het ziet er allemaal gezellig uit misschien, maar dat is het ook heus niet altijd. En je hebt vijf mensen uitgenodigd, dus er blijft toch nog iemand over? Daar kun je het dan toch gewoon erg gezellig mee maken?



Rond deze leeftijd kan het allemaal ook ineens omslaan, je bent nog hartstikke jong! Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die zelden een serieuze relatie hadden. Maar als ze dan ineens een relatie heben is het ook goed raak Binnen een paar jaar hebben ze een man en twee kinderen, dat ging echt heel snel allemaal. Je hebt nog tijd zat hoor!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dit verhaal, ik had het zelf kunnen schrijven!



Ook 32 en inderdaad ook alle feestdagen zonder plus 1 doorgebracht. En tja 32 jaar is niet oud nee, maar als je al sinds je 16de ieder jaar denkt dat jij volgend jaar ook een leuk vriendje hebt, rond je 25ste trouwt en op je 30ste het eerste kindje in je armen hebt. Veel vrienden en vriendinnen om je heen hebt die je dit wel ziet waarmaken dan is 16 jaar wel de helft van je leven en jij rond de feestdagen iedereen en jezelf hoort zeggen, volgend jaar wordt echt jouw/mijn jaar. Het zou ook wel ins leuk zijn als je kunt zeggen: het wordt ons jaar!



En ja ieder jaar is weer heel leuk, maar ook best eenzaam. Nee ik ben niet zielig en zit bijna nooit alleen maar het zou gewoon eens fijn zijn dat de toekomst waarvan je altijd droomde er misschien gewoon eens komt.

En natuurlijk is het maakbaar en ben ik plannetjes aan het maken om misschien toch alleen aan een kindje of (pleeg)kindje te beginnen.



Het vakantiegebeuren heb ik opgelost door ieder jaar lekker in mijn up een verre reis te maken en daar ontmoet ik genoeg mensen. Maar het met iemand kunnen delen lijkt me ook eens zo fijn. Maar goed heb jaren bepaalde bestemmingen voor me uitgeschoven met de gedachte dat doe ik als die prins op zijn schildpad eindelijk mijn verhuisbericht heeft ontvangen. De afgelopen jaren toch van mijn die wil ik samen doen reizen af gaan snoepen uit de zeer praktische overweging dat mijn dekseltje dat natuurlijk allemaal al gezien heeft



Dus bij deze breng ik vast een toost uit voor mij, Evenaar en alle anderen die zich hier in herkennen, 2015 word ons jaar!



Proost
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt ook heel herkenbaar voor mij. Krijg net de laatste afzegging voor oud&nieuw, lijkt erop dat ik alleen ben! Voel me daar best verdrietig bij.
quote:Alleen zijn vind ik over het algemeen niet erg. Slechts op twee momenten in het jaar is het wmb lastig. Met de vakantie (met wie ga je als al je vriendinnen hun vakantiedagen terecht het liefst aan hun vriend besteden) en met Oud en Nieuw (sowieso een kutfeest, maar als je alleen zit al helemaal).

Alleen reizen is juist 'n zaligheid! Je hebt de tijd aan je eigen, je kunt zelf beslissen waar je naartoe gaat, wat je gaat doen en hoeft je hotelkamers niet te delen. Je komt ook veel sneller in contact met reizigers die je onderweg tegenkomt als je alleen reist, dus aan aanspraak geen gebrek.



Oud en nieuw doe ik zelf niets aan. Word wel altijd uitgenodigd door m'n ouders en/of vriendinnen, maar blijf veel liever lekker alleen thuis en zorg dat ik slaap voordat het 12 uur is. Ben geen avondmens en als ik me laat verleiden toch over m'n slaap heen te laten gaan ben ik de volgende dag hartstikke brak. En voor wat? Een hele avond lang opzitten, suffe terugblikprogramma's kijken en weer teveel te vreten. Na de kerst ben ik eigenlijk wel klaar met die feestdagen.
Ik hoop dat je vandaag weer vrolijker wakker bent geworden, het is niet leuk om je alleen te voelen



Ik ben het eens met de reacties en wil nog even zeggen dat ik denk dat jij helemaal niet wordt gezien als die "gekke tante", hoor. Mijn zus heeft ook nooit echt een relatie gehad, maar er is niemand in de familie die zo over haar denkt. Schoonmoeder is ook al jaren alleen. En ja, we houden daar wel rekening mee door met elkaar wat meer op ze te letten vooral met bijzondere dingen, zoals met de feestdagen. Maar we vinden ze niet "gek" en nodigen ze in de eerste instantie uit/gaan langs omdat we van ze houden en graag tijd met ze doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kris33 schreef op 25 december 2014 @ 08:23:

Het klinkt ook heel herkenbaar voor mij. Krijg net de laatste afzegging voor oud&nieuw, lijkt erop dat ik alleen ben! Voel me daar best verdrietig bij.Dat is natuurlijk ook gewoon lullig, met wat voor reden zeggen mensen dan af? En hadden ze dan ook al toegezegd om te komen? Ik kan zelf nogal slecht tegen het wijzigen van plannen en zeker als je vervolgens alleen zit die avond. Beseffen ze dat dan ook of denken ze dat je toch wel plannen hebt? Misschien hebben ze het idee dat het verder niet zoveel invloed heeft op jouw avond.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:Boardbabe82 schreef op 25 december 2014 @ 08:22:

Het vakantiegebeuren heb ik opgelost door ieder jaar lekker in mijn up een verre reis te maken en daar ontmoet ik genoeg mensen. Maar het met iemand kunnen delen lijkt me ook eens zo fijn. Maar goed heb jaren bepaalde bestemmingen voor me uitgeschoven met de gedachte dat doe ik als die prins op zijn schildpad eindelijk mijn verhuisbericht heeft ontvangen. De afgelopen jaren toch van mijn die wil ik samen doen reizen af gaan snoepen uit de zeer praktische overweging dat mijn dekseltje dat natuurlijk allemaal al gezien heeft



Dus bij deze breng ik vast een toost uit voor mij, Evenaar en alle anderen die zich hier in herkennen, 2015 word ons jaar!



Proost



Haha, leuk geschreven!



Sowieso een lieve reactie ik proost mee op jullie !
Hier ook met O&N alleen, al jaren. Ik zit met kaarsjes, dekentje en een fles bubbels naar alle conferences te kijken. Het is zoals het is en ik maak er maar het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen. Gisteravond alleen, dat was vrij ellendig want op Fb komen alle leuke stelletjes-foto's voorbij. Vandaag eerste kerstdag, ook alleen. De stelletjes in mijn vriendengroep hebben met elkaar afgesproken, en "ik mocht wel aanschuiven als ik echt niemand anders had". Ik heb bedankt. Morgen idem. O&N daar durf ik nog niet eens aan te denken.



Ik ga straks even naar het tankstation om wat % in te slaan want een avond als gisteren, dat trek ik vandaag niet nuchter.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je je weer beter voelt. Als je in een relatie zit, is trouwens niet alles zo gezellig als het lijkt. Je kunt het wel helemaal niet eens zijn over wat je gaat doen in een vakantie, je zit vaak samen je te vervelen op de bank (en dan moet je ook nog naar programma's kijken die je niet leuk vindt). Het is wijs van jou om niet met de eerste de beste genoegen te nemen.

Ik wens je veel nieuwe contacten toe die niet afzeggen voor 2015.
Bekijk 't idd positief en bedenk dat jij in elk geval niet met schoonfamilieverplichtingen te maken hebt. Je kunt lekker onderuit op de bank met films, wijn en hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk dat je jezelf een probleem aanpraat.

Ik lees dingen als: 'die gekke tante' waarom denk je zo over jezelf? Je bent gewoon tante en toevallig vrijgezel? So what?



Waarom hecht je zoveel waarde aan wat de maatschappij verwacht: vriend, kinderen, samen de feestdagen doorbrengen? Ik merk dat meerdere mensen zich rot gaan voelen als ze niet voldoen aan het algemene plaatje. Zelf heb ik af en toe ook wel die neiging. Maar dan denk ik wel: waarom zou ik mezelf rot gaan voelen, omdat ik niet het standdaardplaatje heb? Ik zit met veel feestdagen ook alleen. Waarom zou ik me daar druk om maken en rot door gaan voelen? Omdat verwacht wordt dat je dan allemaal leuke dingen doet? Ik heb zelf niet eensecht veel met die dagen. Dus waarom zou ik dingen problematiseren?



Ik denk dat je jezelf dingen aanpraat. Je kijkt te veel naar anderen en het zgn. ideaalplaatje. Meid maak je niet druk. Ga lekker tv kijken met een glas wijn en ben blij dat je alle tijd voor jezelf hebt.



en dat vakantieprobleem: ga alleen. En nee dat is niet raar of eng. Je ontmoet veel mensen. En bovendien: als je met iemand anders gaat heb je ook wel eens van die loze momenten.



Ik snap je gevoelens wel. En dat afzeggen vind ik wel een beetje asociaal. Maar stop jezelf zielig te vinden en te veel te kijken naar wat anderen hebben en doen. Geniet van wat je wel hebt. En een relatie is ook niet zaligmakend. Natuurlijk is het fijn om een partner te hebben en verliefd te zijn. Maar na een tijdje wordt dat 'gewoon' wordt de verliefdheid minder en is het leven ook weer gewoon het leven met zijn alledaagse beslommeringen.



Meid, maak je niet gek. En geniet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven