Speelt vriend met gevoelens/kinderwens

20-05-2015 09:20 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb hier heel veel aan gehad.

We hebben afgelopen vrijdag veel gepraat samen en het onderwerp daarna laten rusten en genoten van ons weekend en elkaar. Gisteren kwam hij opeens naar me toe dat hij het ook wil (ook al blijft het eng). Dus we gaan er voor.
anoniem_233075 wijzigde dit bericht op 26-05-2015 14:55
Reden: mag gesloten worden
% gewijzigd
Wat een raar gedrag, ik zou er ook niet vrolijk van worden.
Alle reacties Link kopieren
Jij neemt toch ook het risico.



Ik denk dat hij vooral last had van 'geil zonder condoom'.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mannen...
Alle reacties Link kopieren
Als je 34 bent en een goede relatie hebt en een koophuis en een baan en je bent dan nog niet klaar voor een kind, dan ben jr nooit klaar voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 34. Hij ziet je als de moeder van zijn kinderen.

Uitleggen dat dat dan om nu gaat en dat het niet eeuwig uitgesteld kan worden.



Hij kan na gaan denken en 1 juli geeft hij uitsluitsel. Ja of nee.

Als het nee is, kun jij bedenken of je bij hem wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 20 mei 2015 @ 09:28:

Als je 34 bent en een goede relatie hebt en een koophuis en een baan en je bent dan nog niet klaar voor een kind, dan ben jr nooit klaar voor een kind.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik denk dat hij het, net als veel mensen, gewoon een te grote beslissing vind.



Mijn man is tot op heden blij dat ik ongepland zwanger werd, ook zo'n moment van condoom niet om doen en denken dat het wel kan. Dat maakte namelijk dat dat kind er gewoon kwam en hij er blij mee was, en hij heeft zelf wel eens gezegd dat als hij had moeten beslissen 'nu is het goede moment' dat hij dan nog wel een jaar of 10 aan het twijfelen was geweest. Nu 'overkwam' het hem en was het prima.



En ik kan dat wel volgen, ik zie dat om me heen ook wel. Tegenwoordig wordt dat zó gepland en zijn de eisen die aan ouders gesteld worden zó hoog dat je wel 10 x nadenkt voordat je eraan begint. Want wat als er iets mis gaat, dan krijg je meteen terug 'maar je hebt er zelf voor gekozen'.

Vroeger was het een soort vanzelfsprekendheid en de kreet 'die wordt vanzelf ook wel groot' was toen redelijk gangbaar, en nu heb je als ouders véél meer eisen om aan te voldoen. Er zijn er zat die alle mislukking van mensen wijten aan de opvoeding, je moet het geld voor de studie al op de bank hebben voor je met de pil stopt, vaste banen, koophuis én gereisd hebben. En in kinderen wordt veel meer energie gestopt dan vroeger, want het zijn projectjes op zich.



Dat is anders dan 30 jaar terug. Dus ik snap die angst wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 20 mei 2015 @ 09:35:





Dat is anders dan 30 jaar terug. Dus ik snap die angst wel.

Ik snap de angst wel, maar daar kom je niet verder mee.

Je kan iemand niet haar vruchtbare jaren aan het lijntje houden omdat je bang bent om keuzes te maken.



Helaas/gelukkig kunnen we dit soort dingen tegenwoordig plannen. Maar dat betekent wel dat je keuzes moet maken.

En dat moet hij doen. Voor of tegen.
Tja, mannen van 34 worden tegenwoordig haast nog jongens genoemd. Infantilisering van de samenleving en je krijgt dit: volwassen mensen die geen verantwoordelijkheid durven nemen en geen keuzes durven maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 20 mei 2015 @ 09:40:

Tja, mannen van 34 worden tegenwoordig haast nog jongens genoemd. Infantilisering van de samenleving en je krijgt dit: volwassen mensen die geen verantwoordelijkheid durven nemen en geen keuzes durven maken.

Een onderwerp dat een heel eigen topic verdient.

Kunnen we meteen de kinderkleding die mannen dragen er bij halen.
Klinkt alsof hij of op dat moment gewoon geil was of/en dat hij het moeilijk vindt om er bewust voor te kiezen. Feit dat hij een zwangerschap niet het einde vd wereld vindt maar geen bewuste keuze wil maken zegt waarschijnlijk dat hij het eng vindt.



Ik zou hem wel heel duidelijk maken dat het qua leeftijd voor jou nu wel moet gebeuren. Ik snap dat je hem niet onder druk wil zetten, maar het kan geen kwaad om hem op dat punt even goed wakker te schudden. 34 en mogelijke vruchtbaarheidsproblemen zou voor mij wel een beetje nu of nooit zijn...
Alle reacties Link kopieren
Kon je niet gewoon zeggen, 'dat is stom van je en nou heb ik geen zin meer' in plaats van een potje te gaan janken en het over spelen met je gevoelens hebben?



De gast heeft plankenkoorts, nogal wiedes, want het is niet niks. En nu gaat ie dus raar doen.

Tuurlijk is het leuker als hij er helemaal voor gaat maar dat gesprekje hebben jullie al gehad en hij is nog niet zo heel klaar ervoor. Wel heeft hij gezegd dat mocht het 'raak' zijn hij er niet vandoor gaat.

hij is dus bereid het 'risico' te nemen met jou. klinkt dat romantisch, nee.... maar je kunt maar beter je romantische ideetje over babies laten varen voor je knocked up bent en je eigen veters niet meer kan strikken en je haar al uit je hoofd valt voor je het eruit kan trekken. En dan heb ik het nog niet eens over na-de-bevalling die niet zo bevallig is als het woord doet vermoeden.
Lorem Ipsum
quote:noreservations schreef op 20 mei 2015 @ 09:43:

[...]



Een onderwerp dat een heel eigen topic verdient.

Kunnen we meteen de kinderkleding die mannen dragen er bij halen.

Oh, die ken ik nog niet. Kinderkleding?



Maar serieus, 34 vind ik aan de oude kant om nog te twijfelen.
Een half jaar is een half jaar. Als hij er zo wisselend in is mag hij eerst een beslissing nemen voordat hij er weer op mag zou ik bedenken.

Je gaat veel te veel mee in zijn gezeur. Condoom toch om dan heeft hij veilige sex met zijn hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 20 mei 2015 @ 09:48:

Een half jaar is een half jaar. Als hij er zo wisselend in is mag hij eerst een beslissing nemen voordat hij er weer op mag zou ik bedenken.

Je gaat veel te veel mee in zijn gezeur. Condoom toch om dan heeft hij veilige sex met zijn hand.Pikstraf schijnt op het viva-forum een no go te zijn, maar ik vind dit eigenlijk wel een oplossing.
Eerlijkheidshalve, je was er zelf bij.

Maak het niet groter dan het is maar hou het bij de feiten. Ik maak hier niet uit op dat hij met jouw gevoelens speelt.

Zou er nog een goed gesprek aan wijden als de emoties wat zijn bedaard.

Ik zal een uitzondering zijn, maar na twee jaar samen al aan kinderen beginnen zou ik ook te snel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Condoomvrij neuken voelt gewoon lekkerder, maar als jij geen anticonceptie meer gebruikt snap ik dat hij zijn in the heat of the moment actie niet wil herhalen en waarschijnlijk peentjes zweet in de hoop dat dit niet raak was. Jullie zijn nog maar 2 jaar samen, hij wil waarschijnlijk gewoon nog lekker van jullie relatie genieten ipv zich op 'n gezinsleven te moeten richten met alle verplichtingen en verantwoordelijkheden. Voor mannen echt jammer dat er nog geen mannenpil bestaat zodat zij zichzelf kunnen beschermen tegen ongewenste zwangerschappen bij broedse vrouwen die in anticonceptiestaking gaan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad ook dat het voor hem een te grote keuze is en dat hij misschien bang is, maar wanneer kan hij wel een keuze maken?

Ik wil en kan niet nog jaren aan de zijlijn blijven wachten en dat weet hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn nog maar twee jaar samen hè?

Geniet even nog een paar jaartjes van elkaar a.u.b.
Alle reacties Link kopieren
Even ter informatie: wij hebben samen besloten dat ik zou stoppen met de pil. Dus niets geen anticonceptiestaking zoals hier boven genoemd wordt. We zouden in mei gaan proberen zwanger te worden en nu zegt hij er opeens toch nog een klaar voor te zijn. En nog geen week later doet hij expres geen condoom om
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 20 mei 2015 @ 09:28:

Als je 34 bent en een goede relatie hebt en een koophuis en een baan en je bent dan nog niet klaar voor een kind, dan ben jr nooit klaar voor een kind.Wat een ontzettende onzin!!
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 20 mei 2015 @ 10:39:



Ik wil en kan niet nog jaren aan de zijlijn blijven wachten en dat weet hij ook.Hardlopers zijn doodlopers. Je bent nog maar 2 (!) jaar samen! Hoe groot is de kans dat je over 5 jaar nog steeds samen bent? En dan kan er beter geen kind tussen zitten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
2 jaar samen is toch ook gewoon best kort? Natuurlijk worden jullie door de omstandigheden gedwongen om vrij snel te beslissen, maar ik snap best dat je na 2 jaar nog twijfelt.

Mijn lief en ik zijn 3 jaar samen, ook ongeveer jullie leeftijd en wij twijfelen allebei nog. Kan me alleen voorstellen dat dit best druk op je relatie zet als de een wel twijfelt en de ander niet, maar het twijfelen op zich vind ik niet echt raar.
Zeg maar Spijker.
quote:Thordis007 schreef op 20 mei 2015 @ 09:35:

Ik denk dat hij het, net als veel mensen, gewoon een te grote beslissing vind.



Mijn man is tot op heden blij dat ik ongepland zwanger werd, ook zo'n moment van condoom niet om doen en denken dat het wel kan. Dat maakte namelijk dat dat kind er gewoon kwam en hij er blij mee was, en hij heeft zelf wel eens gezegd dat als hij had moeten beslissen 'nu is het goede moment' dat hij dan nog wel een jaar of 10 aan het twijfelen was geweest. Nu 'overkwam' het hem en was het prima.



En ik kan dat wel volgen, ik zie dat om me heen ook wel. Tegenwoordig wordt dat zó gepland en zijn de eisen die aan ouders gesteld worden zó hoog dat je wel 10 x nadenkt voordat je eraan begint. Want wat als er iets mis gaat, dan krijg je meteen terug 'maar je hebt er zelf voor gekozen'.

Vroeger was het een soort vanzelfsprekendheid en de kreet 'die wordt vanzelf ook wel groot' was toen redelijk gangbaar, en nu heb je als ouders véél meer eisen om aan te voldoen. Er zijn er zat die alle mislukking van mensen wijten aan de opvoeding, je moet het geld voor de studie al op de bank hebben voor je met de pil stopt, vaste banen, koophuis én gereisd hebben. En in kinderen wordt veel meer energie gestopt dan vroeger, want het zijn projectjes op zich.



Dat is anders dan 30 jaar terug. Dus ik snap die angst wel.





Eigenlijk is het best heel erg. Dat niemand meer vanuit gevoel en liefde voor het krijgen van een kind kiest. Het lijkt wel of het "natuurlijke" ervan af is.



Dat zijn ook de eerste dingen die ik kreeg te horen in plaats van "gefeliciteerd"; hoe doe je dat met werk, wil je niet verhuizen, we dachten dat vriend voor die managementfunctie ging. Ja, hallo, het leven gaat ook door met een kind hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven