'Standaard type vrouw'

08-10-2012 15:54 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eens leuk om een topic over te openen. Ik ben hier namelijk wel nieuwsgierig naar. Ik heb soms een beetje het vooroordeel dat mannen altijd maar één type vrouw heel mooi vinden; echt blond/brunette, slank, symmetrisch gezichtje, slank, uitdagende kleding etc. etc. Bestaan er echt mannen die dat niet vinden? Want elke man kijkt daar toch naar? Hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
mijn man houdt bijv niet van lange vrouwen. langer dan 1.70.

als we bijv in de stad lopen. zegt ie bijv. zie die vrouw daar met die lange stelten!. ja ik moet er wel om lachen.



en uitdagende kleding is niet altijd waar..want er moet zeker nog wat te raden overblijven ..hihi
Alle reacties Link kopieren
Derde ontspoorde man meldt zich! Tuut bliep knor....



Ik denk wel dat mannen gemiddeld gezien een meer voorspelbare smaak hebben dan vrouwen. Als je als vrouw een mooi regelmatig gezicht hebt, lang haar, slank vrouwelijk figuur en vlot/verzorgd gekleed, daar worden de meeste mannen toch wel blij van qua uiterlijke aantrekkingskracht.



Bij vrouwen kan ik er als man geen peil op trekken wat ze leuk vinden. De een valt op een oerman (baard en net uit bed haar) of een stoerman (een anabooltje, tattoos), van de een moet een man verzorgd zijn en van de ander moet hij juist niet verzorgd eruit zien. De een houdt van een mooie bos krullen en de ander weer van een kale kop. De ene wil een gespierde man en de ander juist een niet gespierde of een knuffelbeer.



Ik denk dat zeker tachtig procent van alle mannen geen nee zou zeggen tegen Doutzen Kroes (goed voorbeeld van een typisch aantrekkelijke vrouw...kom er maar in mannen hier die haar helemaal niets vinden...) terwijl ik niet denk dat er een man is waar meer dan vijftig procent van de vrouwen dol op is, ook niet Brad Pitt of Johnny Depp of Arie Boomsma.
Iedereen heeft wel een bepaalde type en daarom past op elk potje een dekseltje.
quote:Beauke schreef op 08 oktober 2012 @ 16:07:

[...]





Een knappe man die geen cent te makken heeft wordt meestal ook niet echt aantrekkelijk gevonden....



kan best fijn om naar te kijken zijn hoor

Een relatie ermee is wéér een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
dat zijn nou net drie mannen waar ik niet op val,wdr.. vooral Arie Boomsma niet.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
neem al voorbeeld even de boer zoekt vrouw types....
quote:wdr schreef op 08 oktober 2012 @ 16:09:



Ik denk dat zeker tachtig procent van alle mannen geen nee zou zeggen tegen Doutzen Kroes (goed voorbeeld van een typisch aantrekkelijke vrouw...kom er maar in mannen hier die haar helemaal niets vinden...) terwijl ik niet denk dat er een man is waar meer dan vijftig procent van de vrouwen dol op is, ook niet Brad Pitt of Johnny Depp of Arie Boomsma.



Noem je wel wat op Tegen Doutzen zou ik zelfs geen nee zeggen (en ik ben een hetero vrouw dus)

Johnny Depp jaaaah!! maar van Arie krijg ik kotzneigingen en Brad op afgeknapt nu hij Brangelina heet.
quote:lichtbron schreef op 08 oktober 2012 @ 16:11:

dat zijn nou net drie mannen waar ik niet op val,wdr.. vooral Arie Boomsma niet.+1
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft een ander idee van wat mooi is, gelukkig ook maar. Ik denk niet een soort standaard type bestaat. Voor mannen niet en ook niet voor vrouwen. En dat is maar goed ook
Alle reacties Link kopieren
Na drie reacties hier stel ik even voorbarig proefondervindelijk vast dat drie als grote sekssymbolen bekend staande mannen hier in grote meerderheid niet gepruimd worden door de dames.



Als ik nou drie typische vrouwelijke sekssymbolen opnoem, zeg Doutzen, Adriana Lima en Gisele Bundchen, denk ik dat er niet veel mannen zullen zijn die tegen hen alle drie nee zouden zeggen. (Persoonlijk vind ik Gisele nogal doorsnee)



Wat mij betreft is de mannensmaak voorspelbaarder. Maar ik lees graag ook argumenten waarom dat niet zou kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Arie Boomsma...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Volgens mij komt Arie nooit meer aan de vrouw
Mannen vallen op vrouwen die gezond zijn: met een gave huid, symmetrisch gebouwd en een heup-taille ratio van 0,7.



Evolutionair zo bepaald. Dat geeft aan dat een vrouw vruchtbaar is en daar vallen mannen op!



Alle andere dingen die vaak gezien worden als aantrekkelijk zijn voornamelijk cultureel bepaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:biebeliee schreef op 08 oktober 2012 @ 16:27:

Volgens mij komt Arie nooit meer aan de vrouw Als Joran aan de vrouw komt, dan Arie zeker toch?!?
Alle reacties Link kopieren
quote:cellista schreef op 08 oktober 2012 @ 16:28:

Mannen vallen op vrouwen die gezond zijn: met een gave huid, symmetrisch gebouwd en een heup-taille ratio van 0,7.



Evolutionair zo bepaald. Dat geeft aan dat een vrouw vruchtbaar is en daar vallen mannen op!



Alle andere dingen die vaak gezien worden als aantrekkelijk zijn voornamelijk cultureel bepaald.Helemaal waar. Mensen reageren daar vrij primair op, zowel mannen als vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 08 oktober 2012 @ 16:32:

[...]





Helemaal waar. Mensen reageren daar vrij primair op, zowel mannen als vrouwen.Ik denk dat ook vrijwel alle mannen (en vrouwen) vallen op vrouwen met dikke lippen (teken van vruchtbaarheid), grote ogen, gaaf gebit, lang goed onderhouden haar en 'lichaamsdelen' (neus, armen en benen, borsten, billen) in proportie (of een maatje meer in het geval van borsten en billen). De meeste mannen vallen op vrouwen die veel jonger tot ongeveer even oud zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gezicht het belangrijkste is. En dat een bepaald gezicht met een bepaalde uitstraling maakt dat een wat voller figuur echt niet erg is voor een man.
Alle reacties Link kopieren
Noem het aub geen gezichtje...je hebt het over volwassen vrouwen. En niet elke man gaat voor standaard gelukkig. Op ieder potje past een dekseltje.

En wdr...je reactie is tenenkrommend onnozel vind ik. Wat een ongefundeerde aannames.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het idee dat veel mannen tegen hun vrouw zeggen dat ze niet op magere vrouwen vallen om hun (ietwat mollige) vrouw een pleziertje te doen.....
Er is zelfs onderzoek geweest waarbij mannen een aantal vrouwenfoto's te zien kregen en waarbij ze massaal op het hierboven beschreven jonge en vruchtbare type vrouw vielen, terwijl de vrouwen een heel scala aan mannen aantrekkelijk vond. Blijkbaar is de gemiddelde smaak van mannen voorspelbaarder dan die van vrouwen.



Toch is het niet zo dat mannen met minder genoegen nemen als ze IRL een ander type vrouw hebben dan de foto die ze uitkozen als aantrekkelijkste, want er is ook nog zoiets als chemie en uiteraard je marktwaarde (potje en passend dekseltje).
quote:fiddeldee schreef op 08 oktober 2012 @ 16:43:

Noem het aub geen gezichtje...je hebt het over volwassen vrouwen. En niet elke man gaat voor standaard gelukkig. Op ieder potje past een dekseltje.

En wdr...je reactie is tenenkrommend onnozel vind ik. Wat een ongefundeerde aannames.Ik denk dat hij gelijk heeft en onderzoek heeft dit ook allang aangetoond. Pure biologie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiddeldee schreef op 08 oktober 2012 @ 16:43:

Noem het aub geen gezichtje...je hebt het over volwassen vrouwen. En niet elke man gaat voor standaard gelukkig. Op ieder potje past een dekseltje.

En wdr...je reactie is tenenkrommend onnozel vind ik. Wat een ongefundeerde aannames.Heb je wel eens met mannen gepraat over hun voorkeuren? Ik wel, met tientallen. Geef eens een rationele, niet-aanvallende uitleg op welke wijze jij dat 'ongefundeerd' vindt. Uit je reactie lees ik vooral dat jij heel zenuwachtig wordt als iemand algemene uitspraken over uiterlijk en voorkeuren qua aantrekkelijkheid doet. Prima als je het niet met me eens bent, maar dat bozige van jou daar gaan mijn tenen dan weer van jeuken.
Alle reacties Link kopieren
Eens met WDR.
quote:biebeliee schreef op 08 oktober 2012 @ 16:06:

[...]





Ik vind dit eigenlijk net zo simpel gezegd als dat alle vrouwen op mannen boven de 1.80 vallen die bruin haar en bruine ogen hebben en gespierde armen.



Hoezo alles en iedereen over één kam scheren....



Ieder heeft een eigen smaak toch.



Hm idd, voor mannen kun je dan ook zo'n gemiddelde neerzetten. Dat de meeste vrouwen ook liever kijken naar een man die langer is dan zijzelf, licht tot matig gespierd (niet dik, maar ook niet ielig mager), wauw-ogen, iets ondeugends, mooie lippen, lekker kontje, puistenvrij gezicht, mooie lach/ tanden, niet te dunne bovenbenen, een piemel die niet stinkt en er ok uitziet en waar je wat van voelt tijdens de seks etc.

Denk dat er weinig te vinden zijn die helemaal niks in bovenstaande algemene beschrijving zien :P



En qua karakter vallen we dan op mannen die: grappig doch serieus zijn, intelligent, betrouwbaar, mannelijk maar hij moet ook over zijn gevoelens kunnen praten, goed in bed zijn, die goed in de markt ligt bij andere vrouwen maar je toch trouw blijft etc etc.

(kortom: allerlei tegenstrijdigheden, dus zo'n man is vrijwel onvindbaar, maargoed).



Vrouwen kijken wel eerder ook naar het karakter/ randvoorwaarden (heeft ie werk, is ie betrouwbaar, heeft ie geld, wil ie kinderen) en nemen dan het uiterlijk vaker voor lief.

Bij mannen is het meer andersom. Maar als die een bloedmooie vrouw treffen en ze blijkt een vreselijke stem te hebben, vreselijk te boeren en te ruften tijdens het gesprek of andere onhebbelijkheden (wat precies onhebbelijkheden zijn verschilt natuurlijk van persoon tot persoon) dan houdt het ook gauw op. Dan is de lust om daarmee naar bed te gaan ook al een heel stuk minder. En als ze heel mooi is, en niet irritant maar wel dom o.i.d., dan wordt het gewoon een vrouw 'die je een keer kan doen'.

Dus voor vrouwen is het wel altijd opletten dat ze niet in de laatste categorie gaan vallen (en dan zelf wel verliefd worden op de man in kwestie).



Maar tussen kijken naar mooie vrouwen en er iets mee hebben zit wel een verschil. Voor veel mannen is een (te) mooie vrouw juist bedreigend, want teveel aandacht van andere mannen, dus niet handig als je jaloers bent aangelegd.

En vaak durven mannen ook niet op de extreem mooie vrouwen af te stappen omdat ze denken dat dat way out of hun league is en/of ze al aandacht van veel te veel mannen krijgen en/ of vast sletten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mannen kijken graag naar (mooie) vrouwen, dat is een gegeven. En of het nou bewust of onbewust gebeurt dat maakt niet uit, het gebeurt. En als ik een leuke man zie kijk ik ook ! Ook heb ik i.m.o. de leukste man van de wereld, dat wil niet zeggen dat ik opeens blind ben.

Maar het wil ook niet zeggen dat ik als ik een leuke man zie daar meteen wat mee wil.



Mijn vriend kijkt ook naar andere vrouwen, maar niet op een manier dat het voor mij of de omgeving genant is.

Hij vindt vrouwen met blond lang haar leuk, maar te uitdagende kleding vindt hij weer ordinair. Een leuk decollete is leuk, maar weer niet zo diep dat ze er bijna uitrollen. Mooie benen, prima, maar niet een `rokje` waarbij je zowat haar string of whatever ziet.



Als we weleens tv kijken en er is een vrouw met lang of halflang blond haar, dan zeg ik wel eens voor de grap : (iig wel als het i.m.o een leuke vrouw is) dat is wel een mooie vrouw, gek genoeg deelt hij niet altijd mijn mening. Hij houdt absoluut niet van arrogante vrouwen of aandachtsvrouwen zoals hij dat noemt, zelfs niet als ze bloedmooi zijn, dan is hij meteen afgeknapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven