Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien in je profiel/ verhaal melden dat je weinig fotogeniek bent? En het belang van een foto en/of uiterlijk wat relativeren?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wouw jij zag in korte tijd 150 keer een vrouw van je dromen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens geprobeerd ergens anders mensen te ontmoeten? Op media is het niet altijd even makkelijk. Eerste indrukken worden toch echt op je foto's gebasseerd. Niet persé omdat iedereen alleen op uiterlijk let, maar wel omdat het zo een beetje de enige manier is om iemand te 'pijlen'. Het is heel anders als je recht voor iemand staat en jezelf voorstelt. Weinig mensen die dan zeggen: Je uiterlijk is niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel goed dat je je niet als iemand anders wilt voordoen of beter voordoen als dat je bent.



Ik kan wel heel cliché zeggen van de liefde komt vanzelf op je pad wanneer de tijd komt, maar vaak is dit wel zo. Gewoon jezelf zijn en positief (blijven) denken!
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Misschien schrijf je de verkeerde meiden aan. Ik ben ook erg van het innerlijk maar er moet wel een aantrekkingskracht zijn.
Er staan geen grote vissen, drank of andere mensen op je profielfoto's, en je bent ook niet aan het sporten?
Hoe kortzichtig ben je zelf? Ga je zelf ook altijd voor de mooie bekkies of kijk je nog verder? Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er geen leuke dames zijn die het onaantrekkelijk vinden om eens nader kennis te maken met iemand die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Kinderen lijken me dan nog het grootste struikelblok. In vergelijking met jou doe ik het een stuk minder qua 'achievements' en ben zeker geen adonis maar ik date-te toch echt wel een paar keer in de niet zo verre geschiedenis. Misschien eens met zo een relatie-date goeroe figuur praten? Succes verder!
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat minder 'lekkere' dames aanschrijven.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Je komt op mij een beetje over als een man die te gretig is en op het eerste gezicht vriendelijk en begripvol maar eigenlijk te lange tenen heeft.

Dat blijkt wel uit het feit dat je je afwijzingen toeschrijft aan de kortzichtigheid van die vrouwen die ten onrechte uiterlijk belangrijker vinden dan innerlijk.

Dat is erg onaantrekkelijk in de eerste schifting.



Vergeet niet dat in het datinggebeuren vrouwen enorme keus hebben en je als man maar moet afwachten of er iemand 'hapt'.



Probeer gewoon sportief te blijven en geef niet op.
Everyone has a plan until they get punched in the face
Zorg dat er op je foto's meer te zien is dan alleen je gezicht als je niet fotogeniek bent. Ik kan ook niet fatsoenlijk op een foto staan, maar ik heb hier en daar best foto's waaraan je kunt zien hoe ik ben. Voor mij werkte dat prima, maar het hangt wel af van wie je aanspreekt. Ga je voor de mooiste vrouwen of voor de vrouwen waarvan je denkt dat je er een gezellige middag op het terras mee kunt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nou; zeggen dat je niet fotogeniek bent, daar bedoel je misschien wel mee dat je niet leuk of foto's staat, maar ik zou dat toch lezen als: de meeste mensen vinden me lelijk. Dt dus maar niet.

Ik denk ook dat de setting van een foto erg meespeelt als je het hebt over wel of niet je type zijn. ik zou persoonlijk afknappen op een pasfoto in pak (veel te zakelijk, saai) maar ook op een foto met een glas in de hand (ik hou zelf van erg een drankje, maar dat komt me dan weer over als een kroegtijger). Met wat strand of bergen erbij op de foto, ben je zelf misschien wat minder prominent in beeld. Dan laat het wat te raden over. En let op je kleding; geen witte sokken in slippers bv. EN hou het allemaal een beetj eneutraal
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik zelf ook geen man met kinderen willen voor een serieuze relatie.

Ik heb er zelf 3, ik zou ook geen zin hebben in die van een ander.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Heb je wel eens professionele foto's laten maken?

De een plakt wel fijn bij een selfie en een ander wíl maar niet lukken, selfiegewijs.

Eens een keer bij een professional foto's maken kan een ander beeld scheppen omdat hij/zij je ook helpt bij het poseren.



Ik heb een castingbureau en help mensen bij het er op camera zo goed mogelijk uitzien. Uit ervaring weet ik dat een beetje hulp bij dit soort dingen een heel verschil kan maken.
Heb je misschien een punt Saaaar81, veel mannen reageren op de mooie vrouwen op zo'n site terwijl ze zelf een doorsnee uiterlijk hebben. Absoluut niets mis mee maar dat levert teleurstellingen op. Een man met twee kinderen en een ex is ook niet mijn ideaal plaatje.
Ik zie er op foto's ook uit als een gesmolten hobbit, terwijl ik in het echt best leuk ben. Waarom niet mensen in het eggie gaan ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk reageer je zoals de meeste mannen op vrouwen die wat jonger zijn. Maar waarom zou een leuke vroue van 25 reageren op een man met 2 kinderen en gelijk gezeik van een ex en kinderen van een ander vooor lief nemen? Ze heeft tenslotte volop keus uit mannen zonder kind waarmee ze zelf een gezin kan starten.



Daarbij heeft het totaal geen zin om te reageren op vrouwen die veel knapper zijn dan jij.



Kan je ook wat aan je uiterlijk veranderen? Wat afvallen of aankomen als je te dik of te dun bent. Eens na a r een goede kapper gaan. je tatoeages bedekken als je die hebt of oorbellen uitdoen.
Alle reacties Link kopieren
Zet dat internet uit en ga lekker de kroeg in.
Alle reacties Link kopieren
Wel apart dat iemand die zelf kinderen heeft wel verwacht dat een ander haar kinderen accepteert maar dan zelf geen zin heeft in die van een ander.



@Topic Opener: heb je al eens een goede vriendin naar je datingprofiel en foto's laten kijken? Dat is mijn tip want die zit wat sneller vanuit een vrouwelijk perspectief wat er eventueel niet lekker loopt.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Uiterlijk heeft vaak te maken met "de blik" dus hoe kijk je de wereld in. Dat is haast niet te veinzen.Het meeste succes hebben mensen met een open, optimistische, vrolijke "alle zorgen naar morgen"-blik en het minste scoort de arrogante, zorgelijke, gespannen blik.



Verder denk ik dat het iets maar niet veel uitmaakt hoeveel haar je hebt, wat voor kin, neus en voorhoofd. Kleur tanden maakt wel iets uit in die zin dat mensen niet van bruine rotte tanden houden.



Aangezien je jezelf heel moeilijk kan veranderen zou ik eerst zoeken in de details, dus uiterlijk tiptop in orde en verder gewoon veel verschillende leuke, niet-seksuele contacten aangaan met mensen uit veel verschillende leeftijdsgroepen. Dan komt het meestal vanzelf wel, de vriendin voor het leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
150 afwijzingen in een paar maanden? Nou ga ik ervanuit dat maar een klein gedeelte van degene die geen interesse heeft ook daadwerkelijk een afwijzing stuurt en dat de rest die moeite niet eens neemt als ze geen interesse hebben.

Dus hoeveel vrouwen heb jij aangeschreven in die paar maanden? 1000 ofzo?



En tja dat uiterlijk belangrijk is, dat is toch altijd zo geweest? Voor het internet date tijdperk stapte je in de kroeg toch ook af op degene die jou qua uiterlijk aansprak, niet op iemand die je compleet niet aanspreekt qua uiterlijk maar waarvan je vermoedde dat diegene misschien wel een mooi innerlijk zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand mijn kinderen niet accepteert zou die persoon meteen mogen wiebelen.

Maar ikzelf zou niks willen beginnen met een man met kinderen. Heeft niks te maken met accepteren van andermans bloedjes, ik zou gewoon de man zelf niet meer willen.

Overigen zou ik ook nooit gaan samenwonen bij een nieuwe relatie, latten zou voldoende zijn. En kinderen van een nieuwe partner zou ook geen optie zijn, ik heb 3 prachtige dochters, die hebben mijn gezin compleet gemaakt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:blauweschildpad schreef op 22 april 2015 @ 11:54:

Je komt op mij een beetje over als een man die te gretig is en op het eerste gezicht vriendelijk en begripvol maar eigenlijk te lange tenen heeft.

Dat blijkt wel uit het feit dat je je afwijzingen toeschrijft aan de kortzichtigheid van die vrouwen die ten onrechte uiterlijk belangrijker vinden dan innerlijk.

Dat is erg onaantrekkelijk in de eerste schifting.



Vergeet niet dat in het datinggebeuren vrouwen enorme keus hebben en je als man maar moet afwachten of er iemand 'hapt'.



Probeer gewoon sportief te blijven en geef niet op.Dit dus. En misschien van datingsite veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Er staan geen grote vissen, drank of andere mensen op je profielfoto's, en je bent ook niet aan het sporten?Eens. Wat staat er nog meer op je foto's? Zonnebrillen? De plaatselijke snackbar? Proost je met je biertje? Misschien moet je een normale vriendin een keer om advies vragen (of je foto's op viva zetten).
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee kunt houden.

Aangezien jij 150 profielen hebt aangeschreven, kunnen we concluderen dat jij op basis van een vrij algemene aantrekking bereid bent om contact te leggen. Met andere woorden, er zijn genoeg dames waarmee je wel een avondje uit wilt.



Ga misschien in eerste instantie voor de gescheiden vrouwen met kinderen. Een vrouw van 32 zonder kinderen zal niet in alle gevallen, maar misschien toch onbewust vaak liever een man kiezen die nog niet dat traject heeft doorgemaakt. Een alleenstaande vrouw met kinderen van 32 zit in die zin in hetzelfde schuitje als jij: ze zijn aan de tweede ronde toe.



Dan: jouw uiterlijk. Blijkbaar wordt dat vrij vaak genoemd. Probeer voor jezelf na te gaan waar het aan ligt. Of probeer een vrouwelijke collega of vriendin in vertrouwen te nemen, en zorg dat je tegen de waarheid kan! Ga dan na of er iets is aan jouw uiterlijk wat algemeen niet als knap gezien wordt (grote neus of zo).

Of is het meer dat je een vrij algemeen uiterlijk hebt, niet lelijk, maar weinig spannend, stoer, mannelijk?

Ook de kleding is van belang.

Denk je dat vrouwen je in real life wel vlot en leuk zouden vinden en dat het gewoon het fotogeniek zijn is?

In dat geval, investeer (tijd en geld) in een foto sessie en vooraf kleding advies en kapsel.

Dit is echt niet dat jij je anders gaat voordoen dan je bent, dit is simpelweg zorgen dat je geen vage selfie neemt vanuit een verkeerde hoek, maar er op de foto aansprekend uit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven