Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
@Audrey-Parker: Dat mag je best weten. Mijn ex vrouw was mijn 1ste liefde, en ik die van haar. We waren samen sinds mijn 18de (zij was 17), toen ik 23 was hebben we een huis gekocht, toen ik 25 was zijn we getrouwd, en op mijn 27ste ben ik vader van de eerste geworden. 5 maanden na de geboorte van de 2de is mijn vrouw vreemd gegaan met mijn beste vriend. We hebben het vanwege de kinderen nog 1 jaar geprobeerd, maar 5 januari 2014 heeft zij besloten na 12,5 jaar mij te verlaten voor die ander. En ben ik in een vechtscheiding beland. Een gigantisch dal meegemaakt vorig jaar, en sinds vorig jaar augustus daaruit geklommen. Mezelf in die tijd heel goed leren kennen. Toen iemand gevonden waar ik me echt helemaal voor heb gegeven. Achteraf is dit alles te snel gegaan. Veel te snel. En de afstand heeft tot deze breuk geleidt. Nu druk bezig weer verder te groeien en te leren van deze ervaringen....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je eerlijkheid!

Dat moet een grote knauw aan je zelfvertrouwen gegeven hebben!





Ik zou daar wel even goed bij jezelf pas op de plaats in maken.

En het zéker rustig aan doen. Niet gelijk te diep gaan.

Ik zeg niet dat je niet op dates moet gaan,

maar wel dat je jezelf even moet beschermen tegen teleurstellingen.

Hou het luchtig!
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een hele grote klap aan mijn zelfvertrouwen ja. Vorig jaar rond deze tijd was ik echt een wrak. Ben er toen net niet aan onderdoor gegaan kwa burnout. Heb een maand pauze genomen, en in die maand niks anders gedaan dan slapen, tv kijken, en wat eten. Die periode heeft ook het grootste stuk van mijn afvallen veroorzaakt. Ik was in 2 maanden tijd 17 kg lichter. In het jaar daarvoor door de stress en verdriet 10kg afgevallen, en de afgelopen maanden nog eens 7 kg afgevallen door gezonder te eten.Wat ik al aangaf, ik ben van maatje XXL naar maatje M-L gegaan, en in mijn broeken naar een maatje 34. . Dus met mijn 1.87 en 91kg ben ik nu best trots. En werk hard om dit zo te houden......
Alle reacties Link kopieren
De laatste alinea vind ik niks. Verder prima wat mij betreft!
Alle reacties Link kopieren
Respect!



En sorry dat ik het zeg het laatste wat je dan kan gebruiken is dating-drama.

Ik vrees een beetje zoals je het nu neerschrijft dat het gesprek redelijk snel op je verbroken relatie terecht gaat komen.

Kijk even in de spiegel en ben jij nu in staat om op een luchtige date te gaan?
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:beetjegek schreef op 22 april 2015 @ 20:23:

heel goed! alleen dat stukje over door het vuur gaan vind ik weer te cheesy. Verder top!Neee nee hahahaha wél van dat vuurrrr!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Raymond, je lijkt me een prima kerel. Laat dingen een beetje op zijn beloop en maak je geen zorgen: het komt wel goed. Je bent nog jong en volgens mij leuk zat. Geniet van je leven en het komt vanzelf.



Succes!
quote:SilverShadow schreef op 22 april 2015 @ 20:27:

Ik zou het eerste stuk weghalen, een man met humor is leuk maar dit ligt er teveel bovenop. Daarnaast zou ik ook de laatste twee zinnen weglaten en wijzigen.

Dan wordt het wat mij betreft zo met wat kleine wijzigingen (zakenwereld is 1 woord, afschakelen zal wel Limburgs zijn, ik zie liever ontspannen)



Leuk dat je op mijn profiel beland bent. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?



Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 vreemde hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney tekenfilms op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Deze tekenfilms laten mij namelijk ontsnappen aan de hectische zakenwereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Door deze tekenfilms kan ik even helemaal ontspannen en lekker meezingen met mijn dochtertje met de nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje alle avonturen van Spiderman kijken, en deze dan naspelen tijdens het stoeien!



Wat kan ik verder vertellen? Zoals je las werk ik in een vaak hectische zakenwereld. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De vrijheid van keihard moeten werken, en zelf te kunnen genieten van de goede resultaten. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Mocht bovenstaande je aanspreken, dan hoor ik graag van je!



Ja zo ^ vind ik het ook beter, eerste stukje is zo 'gemaakt'
quote:boebezoebe schreef op 22 april 2015 @ 20:29Goed commentaar van boebezoebe, alsof je jezelf al bij voorbaat onderuit haalt, dus inderdaad, wat ze heeft doorgehaald zou ik eruit laten
Alle reacties Link kopieren
Meningen verschillen, maar ik vind je tekst prima zoals die is. Als de meeste mannen nu eens moeite deden om zo 'n tekst te schrijven! Ik had je meteen een pb gestuurd
Nog wat dingen die al gezegd zijn waar ik het ook mee eens ben:



" Wat je leuk maakt moet uit je tekst blijken "



"Tig keer achter elkaar het woord tekenfilm.

Ik vond alleen het zinnetje eerder in dit topic veel leuker en spontaner!"



Ik vind het zeker geen slechte tekst, maar inderdaad wel een beetje gekunsteld door dat eerste stuk, en zinnen als "Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?"



Ik vind dat je je 'gewone' posts leuker (spontaner) schrijft. Als je je tekst in de toekomst nog eens aan wil passen, probeer dan eens te doen alsof je het aan ons/het viva-forum schrijft. Of neem iemand/een vriendin in gedachten en schrijf aan haar
quote:Raymond8230 schreef op 22 april 2015 @ 20:17:

Nou, hier komt die dan.... Graag op en aanmerkingen.... Ik heb deze geschreven met jullie opbouwende kritiek in het achterhoofd.....



OK, puur persoonlijke reactie dan van mij, geen garanties voor andere vrouwen.



De eerste vraag wat je overal leest is, wat zoek je? Tja.. iets met puzzelen en het laatste stukje?



En nu even zonder gekheid. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?



Weg, dit. Ik houd niet van vraag en antwoordspelletjes of van claims dat je zo uniek bent.



Start gewoon met wat je te zeggen hebt. Bv: ik houd van de standaarddingen die iedereen leuk vindt, zoals uit eten gaan, maar ik heb ook apartere hobby's. Bijvoorbeeld tekenfilms kijken.

Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 vreemde hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney tekenfilms op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Deze tekenfilms laten mij namelijk ontsnappen aan de hectische zaken wereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Door deze tekenfilms kan ik even helemaal afschakelen en lekker mee zingen met mijn dochtertje met alle nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje alle avonturen van Spiderman kijken, en deze dan naspelen tijdens het stoeien!



Wat kan ik verder vertellen? Zoals je las werk ik in een vaak hectische zakenwereld. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De vrijheid van keihard moeten werken, en zelf te kunnen genieten van de goede resultaten. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Voor deze speciale vrouw ga ik door het vuur en zal ik er altijd zijn.



Maar voor we op dat punt zijn, dienen we eerst de muur te laten zakken, en ons over te geven aan elkaar. En dit begint met een eerste bericht.



Weg. Ik vind het én klef, én negatief. Dat laatste vanwege die muur. En ik zit niet te wachten op een man die meteen al begint over door het vuur gaan. Holle en goedkope woorden. Iedereen kan dat soort praatjes houden en het zegt geen bal. Houd het wat luchtiger. Je wil eerst eens iemand ontmoeten en kijken of het klikt. Ik krijg het Spaans benauwd van iemand die meteen begint over eeuwige trouw en loyaliteit. Daar kun je over beginnen als het serieus wordt.

***** don't shoot me *****
Alle reacties Link kopieren
quote:Gear schreef op 22 april 2015 @ 22:02:

Nog wat dingen die al gezegd zijn waar ik het ook mee eens ben:



" Wat je leuk maakt moet uit je tekst blijken "



"Tig keer achter elkaar het woord tekenfilm.

Ik vond alleen het zinnetje eerder in dit topic veel leuker en spontaner!"



Ik vind het zeker geen slechte tekst, maar inderdaad wel een beetje gekunsteld door dat eerste stuk, en zinnen als "Maar wat maakt mij zo anders? Wat maakt mij uniek?"



Ik vind dat je je 'gewone' posts leuker (spontaner) schrijft. Als je je tekst in de toekomst nog eens aan wil passen, probeer dan eens te doen alsof je het aan ons/het viva-forum schrijft. Of neem iemand/een vriendin in gedachten en schrijf aan haar



Ik heb de tips meegenomen, en de tekst aangepast tot een spontaner geheel.



Leuk dat je op mijn profiel beland bent. Ik kan nu de standaard dingen vertellen die elk profiel bevat. Zoals dat ik houd van bbqen, uit eten etc. De kunst is om juist aan te geven wat mij zo anders maakt.



Nou, Ik heb bijvoorbeeld 1 aparte hobby. Ik kijk graag tekenfilms. Zo heb ik alle Disney films op blu-ray in de kast staan. En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden. Hiermee kan ik namelijk ontsnappen aan de hectische zakenwereld. Ik zit de hele dag met managers, directeuren, bestuurders etc. om tafel. Hierdoor kan ik even helemaal ontspannen en lekker meezingen met mijn dochtertje met de nummers van Frozen, of samen met mijn zoontje genieten van alle avonturen van Spiderman en The Avengers.



Zoals je las is mijn werk vaak hectisch. Dit komt doordat ik al jaren een eigen bedrijf heb. Een keuze waar ik nog steeds trots op ben. De vrijheid, voldoening en het zelf kunnen genieten van de goede resultaten. En toch de vrijheid er altijd te zijn voor mijn gezin. In mijn vrije tijd rij ik graag op mijn motor en squash ik zo nu en dan. Ik volg 1 keer per maand een culinaire kookclub, en ga graag even naar de bios, alleen of met vrienden.



Maar goed, hoe cliché ook, uiteindelijk ben ik ook op zoek naar iemand waarbij je dat speciale gevoel hebt. Het gevoel dat je weet dat er altijd iemand voor je is, dat je altijd even kan bellen als je wat kwijt wilt. Iemand waarbij je jezelf kunt zijn, en je niet hoeft na te denken over wat je zegt en hoe je doet als je bij elkaar bent. Eindeloos met elkaar kunnen kletsen, maar ook samen stil kunnen zijn. Dat gevoel kun je alleen ervaren bij die ene speciale vrouw. En deze vrouw hoop ik hier tegen te komen.



Ik hoop dat je hiervan nieuwsgierig genoeg bent geworden om me verder in het echt te willen leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een prima tekst! Nodigt ook uit tot het stellen van vragen, zoals naar de leeftijd van je kinderen en wat voor bedrijf je hebt. Je vertelt genoeg maar niet teveel. Leuk gedaan.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 22 april 2015 @ 22:04:

[...]

Bang bang!!
Onderaan moet nog een regeltje: Mede mogelijk gemaakt door het Viva-forum.

Maar leuk! Het komt niet over als een sollicitatiebrief.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het een typische Parship advertentie.

nou is dat ook met stip de allersaaiste datingsite waar mannen wanhopig hun zoveelste grote liefde en speciale vrouw zoeken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je bent er helemaal klaar voor nu! Mooie tekst
Alle reacties Link kopieren
kan je niet je beroep veranderen in sr stoeptegelteller ofzo?

dit is allemaal zo serieus, iets meer humor zou leuk zijn.
wij slapen nooit.
quote:Ikhierhuh schreef op 22 april 2015 @ 22:16:

[...]





Bang bang!!



Oh, was ik te streng?

Nou ja, was goed bedoeld hoor. Stond zeker weer in juffenmodus
En hou ons op de hoogte van de reacties en dates
Moet er in een profiel ook niet staan wat je ongeveer zoekt? Deze tekst is wat 'echter' dan de vorige, ik vind hem wel aardig.
"En nu niet stoppen met lezen, want het heeft een reden."

^Dit soort dingen spreken mij persoonlijk niet aan, het komt onzeker over, je gaat er al vanuit dat mensen hierop afknappen, dat is jammer



En nog steeds geldt 'wat je leuk maakt blijkt uit de tekst', dus niet "De kunst is om juist aan te geven wat mij zo anders maakt." maar zoiets als Ginevra voorstelde: 'Ik houd van de standaarddingen die iedereen leuk vindt, zoals uit eten gaan, maar ik heb ook apartere hobby's. Bijvoorbeeld tekenfilms kijken. '



Maar heej, dat ben ik ;)



Verder helemaal ok, wat mij betreft



Komt goed met jou hoor, succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies beschrijf ook beetje wat je zoekt.

Want nu is het vrij random. Ik kan als ik vrijgezel zou zijn niet inschatten of ik je type zou zijn.

Verder is deze inderdaad een stuk beter!

Ik hoop echt dat je een leuke vrouw ontmoet!
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:perzika schreef op 22 april 2015 @ 22:15:

Lijkt me een prima tekst! Nodigt ook uit tot het stellen van vragen, zoals naar de leeftijd van je kinderen en wat voor bedrijf je hebt. Je vertelt genoeg maar niet teveel. Leuk gedaan.En dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven