Stel ik me aan?

17-01-2017 16:38 109 berichten
Bedankt voor alle reacties! Het doet me goed.
Het waren niet enkele goede gesprekken. Het was twee maanden lang stiekem en seksueel getint. Dat heeft ze me zelf ook verteld. Mijn verdriet is dus niet omdat ik jaloers ben dat ze goed kan met een collega. Maar omdat het te ver ging en voor mij als bedrog voelt. Maar misschien zie ik het wel te somber...
quote:Fee-de-Goede schreef op 17 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Geen idee, misschien omdat TO een jaloerse drol is. Dat hoeft en waarschijnlijk heeft hij terecht een unheimlich gevoel maar vind moeilijk oordelen zo. Misschien komt TO zo nog even reageren om uit te leggen wat de 'enkele goede gesprekken' inhielden.



Ja, zou fijn zijn

Persoonlijk denk ik dat de OP dan anders geschreven zou zijn. Maargoed, we wachten het af!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind niet dat je je aanstelt hoor TO. Zoiets schaadt je vertrouwen gewoon.
quote:Muurhanger schreef op 17 januari 2017 @ 17:05:

Nee fluttershy dat klopt, maar schijnbaar hebben TO en zijn vrouw (onbenoemde) afspraken over dit soort dingen samen. Als TO dit oke zou vinden, zou er niks aan de hand zijn. Echter is dat dus niet zo. Je kunt ook emotioneel vreemdgaan. En stel al zóu ze "gewoon" verliefd zijn op die vent, dan nóg heeft zij bewust contact met hem gehouden en dat ook bewust stiekem gedaan. Dan spreek je niet meer van onschuldig flirten of je vrouwelijkheid uittesten, wat dat dan ook mag zijn.



TO veel sterkte

Zijn die afspraken van twee kanten gemaakt?

Zijn ze benoemd, of is TO er altijd vanuit gegaan dat zijn vrouw hetzelfde dacht als hij?

Hoe reageert TO op vriendschappen van zijn vrouw met andere mannen?

Is de vrouw verliefd geworden en heeft ze vervolgens de banden met die collega aangehaald?

Was ze bevriend met die man en is ze daarna voor hem gevallen?

Wat waren haar plannen met die collega verder, ging ze het houden bij bellen en appen (en wat werd er dan besproken?)

Is TO een man waar je eerlijk tegen kunt zijn over dit soort zaken, hoe reageert hij erop?
Ik vind vooral het stiekeme gedeelte vreemd.

Een vriend van ons, zijn vrouw, die doet altijd heel dramatisch.

Zij is in haar beleving ook 'op het randje' stiekem met een collega vreemd geweest.

Met veel bombarie de berichten laten lezen

Veel verder dan een lieverd of welterusten ging het echt niet.

Ik vind dat hele gedrag ondanks dat toch vals.

Al app je over de beenharen van je moeder, als het zo geheimzinnig en olala wordt gebracht en ook nog met gejank over te weinig aandacht is het niet liefdevol naar je partner toe.
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 17:11:

Het waren niet enkele goede gesprekken. Het was twee maanden lang stiekem en seksueel getint. Dat heeft ze me zelf ook verteld. Mijn verdriet is dus niet omdat ik jaloers ben dat ze goed kan met een collega. Maar omdat het te ver ging en voor mij als bedrog voelt. Maar misschien zie ik het wel te somber...Het gaat er juist om hoe jij het ziet, ervaart en voelt. Dat kan een ander niet voor jou doen. Als zij een grens is overgegaan in jouw optiek, dan is dat zo. Het is aan haar om jou te laten zien dat ze in ieder geval begrijpt wat ze heeft aangericht, dan pas, als jij het idee hebt dat je ècht begrepen wordt, is ee misschien nog een kans dat jij " normaal" verder kunt. (Met of zonder haar)
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft gesprekken gevoerd...





In voor-en tegenspoed ...
quote:Het-groepje schreef op 17 januari 2017 @ 17:15:

Ik vind vooral het stiekeme gedeelte vreemd.

Een vriend van ons, zijn vrouw, die doet altijd heel dramatisch.

Zij is in haar beleving ook 'op het randje' stiekem met een collega vreemd geweest.

Met veel bombarie de berichten laten lezen

Veel verder dan een lieverd of welterusten ging het echt niet.

Ik vind dat hele gedrag ondanks dat toch vals.

Al app je over de beenharen van je moeder, als het zo geheimzinnig en olala wordt gebracht en ook nog met gejank over te weinig aandacht is het niet liefdevol naar je partner toe.



Helemaal mee eens.

Zo verschuift de aandacht van het probleem naar TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overdreven...



Praat met elkaar en zorg dat het nietnog een keer gebeurd...het komt toch door iets
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 17:11:

Het waren niet enkele goede gesprekken. Het was twee maanden lang stiekem en seksueel getint. Dat heeft ze me zelf ook verteld. Mijn verdriet is dus niet omdat ik jaloers ben dat ze goed kan met een collega. Maar omdat het te ver ging en voor mij als bedrog voelt. Maar misschien zie ik het wel te somber...

Ik denk dat je zeker in je recht staat om er paal en perk aan te stellen.

Ik zie het zelf niet als reden om te scheiden, wel om eens heel goed te praten met elkaar waar dit vandaan komt. Een gelukkige pasgetrouwde vrouw valt niet voor haar collega door wat geflirt/sekschat in mijn ogen, die is nog gericht op haar man. Ze is in elk geval niet gelukkig en daar zullen jullie beiden, voor de kinderen en voor jezelf, een weg in moeten vinden.
quote:fluttershy schreef op 17 januari 2017 @ 17:14:

[...]



Zijn die afspraken van twee kanten gemaakt? Ja

Zijn ze benoemd, of is TO er altijd vanuit gegaan dat zijn vrouw hetzelfde dacht als hij? Vaker over gehad.

Hoe reageert TO op vriendschappen van zijn vrouw met andere mannen? Geen probleem mee.

Is de vrouw verliefd geworden en heeft ze vervolgens de banden met die collega aangehaald? Ja, en nooit over hem gehad, dus ik zag het niet aan komen.

Was ze bevriend met die man en is ze daarna voor hem gevallen? Nee.

Wat waren haar plannen met die collega verder, ging ze het houden bij bellen en appen (en wat werd er dan besproken?) Van alles, over werk uiteraard, maar ook over mij en over zijn vrouw. Volgens haar was er geen plan om verder te gaan. Maar ik geloof dat niet.

Is TO een man waar je eerlijk tegen kunt zijn over dit soort zaken, hoe reageert hij erop?Ja. Liever eerlijk dan stiekem. Was ik kwaad en verdrietig geworden? Ja absoluut. Maar eerlijkheid had ik gewaardeerd. Nu ligt het probleem volledig bij mij. Althans, voor mijn gevoel.
quote:Sweety2015 schreef op 17 januari 2017 @ 17:16:

Ze heeft gesprekken gevoerd...





In voor-en tegenspoed ...



Hij zegt toch niet dat hij gaat scheiden?

Mag die man alsjeblieft van de kaart zijn.

Wat een dooddoener.
Alle reacties Link kopieren
Het naarste van jouw verhaal vind ik dat ze boos wordt op jou. Jou de schuld wil geven van wat zij fout doet.

Heeft zij altijd al moeite gehad om naar haar eigen aandeel te kijken/ en geeft ze vaker anderen de schuld van haar fouten?

Daar zou ik me nog meer zorgen om maken dan het (emotionele) vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel voor haar pleiten dat ze niet in bed is gedoken met hem of heeft gekust. Bovendien is ze niet meer verliefd.

Fouten maken we allemaal. Natuurlijk het is haar fout maar kijk ook naar je eigen aandeel. Neemt niet weg dat ik het heel rot voor je vind en dat ik ook laaiend zou zijn.

Goed praten. Ze moet inzien en laten merken hoe erg je bent gekwetst.

Nogmaals ik zou het zelf veel moeilijker vinden als er fysiek dingen waren gebeurd en kan me voorstellen dat ik dit mijn partner wel zou vergeven
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 17:18:

[...]

Ja. Liever eerlijk dan stiekem. Was ik kwaad en verdrietig geworden? Ja absoluut. Maar eerlijkheid had ik gewaardeerd. Nu ligt het probleem volledig bij mij. Althans, voor mijn gevoel.

Zie je het voor je? " schatje ik ben zo even naar boven, seksueel getinte appjes versturen naar Harry mijn collega."



Ja, eerlijkheid zou gewoon moeten kunnen!
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 17:11:

Het waren niet enkele goede gesprekken. Het was twee maanden lang stiekem en seksueel getint. Dat heeft ze me zelf ook verteld. Mijn verdriet is dus niet omdat ik jaloers ben dat ze goed kan met een collega. Maar omdat het te ver ging en voor mij als bedrog voelt. Maar misschien zie ik het wel te somber...



Ik zie dat in de OP staan, vandaar mijn vraag.



Dan zou ik ook pislink zijn en nee dan stel je je niet aan.
Ik zeg inderdaad niet dat ik wil scheiden. Sterker nog; ben al twee maanden aan het vechten voor ons. Dat doen we samen. En natuurlijk hebben we al heel veel gepraat. Het lukt me echter nog niet om echt verder te gaan. Het blijft in de weg staan. En ik weet gewoon even niet hoe het verder moet.
quote:DrukkeMan schreef op 17 januari 2017 @ 17:22:

Ik zeg inderdaad niet dat ik wil scheiden. Sterker nog; ben al twee maanden aan het vechten voor ons. Dat doen we samen. En natuurlijk hebben we al heel veel gepraat. Het lukt me echter nog niet om echt verder te gaan. Het blijft in de weg staan. En ik weet gewoon even niet hoe het verder moet.Ik stel het dan maar als vraag; weet jouw vrouw wat ze heeft aangericht? Want gelijk met excuses komen dat het eigenlijk aan jou ligt, wil eigenlijk zeggen van niet.
Is relatietherapie iets wat jullie al hebben besproken?
Alle reacties Link kopieren
Zie het als een nieuwe kans om de relatie te verbeteren.

Ga iets actiefs doen met zijn tweeën.

Probeer je in te leven in de ander (beiden).

Geef toe dat je zo gekwetst ben omdat je bang bent om haar te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt omdat jij er niet boor haar bent geweest? Standaard kul. Jou een rotgevoel of schuldgevoel proberen aan te praten.



Ik geloof niet zomaar dat er niet méér is gebeurd tussen hen. Misschien wel hoor maar lijkt me niet zo logisch toch?

Jij was veel weg toch, en zij had voldoende gelegenheid. Ik bedoel, hoezo zou je vlak na je trouwen met je man waar je een emotionele band mee hebt, opeens energie steken in een 'emotionele' band met iemand ánders waar je verliefd op bent. Net alsof het van het ene op andere moment is gebeurd. Dat is toch raar? Dingen bepraten over eenzaamheid daar had ze vast ook wel een paar vriendinnen voor. Dan ga je dat niet bij zon vent zoeken.



Ik zou die collega van haar opzoeken, onverwachts natuurlijk. Desnoods bij zijn huis aanbellen. En het allemaal eens rustig gaan vragen. Een goed en netjes gesprek. Zonder dat je vrouw dat weet natuurlijk. En dan kun je hopelijk daarna beslissen wat de kwestie met jullie huwelijk doet, en of je ermee kunt leven met wat er gebeurd is.
Mijn vrouw weet inmiddels wel wat ze heeft aangericht.

Het ergste is misschien nog wel dat ik nooit jaloers of achterdochtig was en nu overal "gevaar" zie.

Het vertrouwen is volledig weg en ik ben daardoor niet meer de man die ik altijd was. Dat maakt me verdrietig.

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe. Ik ga werken en kijk vannacht nog even of er nog vragen zijn.
quote:KennyBee schreef op 17 januari 2017 @ 17:27:

Ze zegt omdat jij er niet boor haar bent geweest? Standaard kul. Jou een rotgevoel of schuldgevoel proberen aan te praten.



Ik geloof niet zomaar dat er niet méér is gebeurd tussen hen. Misschien wel hoor maar lijkt me niet zo logisch toch?

Jij was veel weg toch, en zij had voldoende gelegenheid. Ik bedoel, hoezo zou je vlak na je trouwen met je man waar je een emotionele band mee hebt, opeens energie steken in een 'emotionele' band met iemand ánders waar je verliefd op bent. Net alsof het van het ene op andere moment is gebeurd. Dat is toch raar? Dingen bepraten over eenzaamheid daar had ze vast ook wel een paar vriendinnen voor. Dan ga je dat niet bij zon vent zoeken.



Ik zou die collega van haar opzoeken, onverwachts natuurlijk. Desnoods bij zijn huis aanbellen. En het allemaal eens rustig gaan vragen. Een goed en netjes gesprek. Zonder dat je vrouw dat weet natuurlijk. En dan kun je hopelijk daarna beslissen wat de kwestie met jullie huwelijk doet, en of je ermee kunt leven met wat er gebeurd is.Deze reactie wil je in de eerste instantie geven. Maar ik beschadig daarmee een gezin. Het maakt ook niet dat ik me dan beter voel, dus nee. Dat ga ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Soms moet je ook dingen achter je laten om verder te komen...

Als je de wrok vast blijft houden wordt het nooit wat..



Praat praat praat en ga wat leuks doen
Alle reacties Link kopieren
Geef het tijd. Vertrouwen moet terugkomen.

Probeer mild te zijn naar haar en naar jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven