Stel ik mij aan?

03-05-2016 20:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort samenvatten: ik heb een tweelingzus die in zowat alles het tegenovergestelde is van mij. Niet erg op zich, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar het gaat op zich prima.



Zus is nogal extravert (ik niet). Jaren geleden heeft zij mij voor mijn 30e verjaardag eens een stripper cadeau gedaan. Iedereen vond het hilarisch. Ik niet. Ik hou er absoluut niet van om zo in de belangstelling te staan en ben ook niet zo ongeremd dat ik mezelf op zo'n moment kan laten gaan. Ik was ook best wel boos, iedereen weet immers dat ik dat verschrikkelijk vind.



Zo zijn er nog weleens wat dingetjes geweest.



Enige tijd geleden zijn mijn vriend en ik getrouwd. Op een gegeven moment komen er twee strippers. 1 voor mij en 1 voor vriend. Vriend vindt dit ook absoluut niet leuk. Hij is wel extravert maar hij staat ook niet graag in de belangstelling.



Ik ben erg boos geworden. Mijn feest was verpest doordat ik boos werd op mijn zus en nog wat familieleden die vonden dat ik 'gewoon leuk mee moest doen'. Ik ben altijd het rustige zusje op de achtergrond geweest en in mijn jeugd hierdoor ook weleens 'vergeten', sommige familieleden denken nog weleens dat ik nog zo ben en dat ik doe wat zij willen, maar ik ben hier klaar mee.



Het gaat niet om een trauma ofzo, maar ik voel me zo in de zeik gezet op mijn eigen feest. Iedereen weet dat ik dit haat en dan wordt dit weer gedaan, notabene op mijn eigen bruiloft. Het voelt alsof hun eigen plezier boven mijn gevoel gaat. Het maakt me boos en verdrietig.



Sinds de bruiloft heb ik geen contact meer opgenomen. Stel ik mij nu aan of niet?



Toevoeging: zus is heel gul en gunt mij veel. Ik neem niet vaak wat aan, maar ik weet wel dat ze het niet verkeerd bedoelt. Is het het sociale van haar? Denkt ze niet over de consequenties na?

Ik kan het gaan vragen, maar wil dat nu even niet ...
Ik vind van niet, maar bij mij zouden ze er ook niet mee aan moeten komen. Sommige vrijgezellenfeesten die ik voorbij zien komen zijn meer een excuus om iemand in de zeik te nemen dan om iets te vieren.
Als helder was dat jij die stripper op je verjaardag niet tof vond dan vind ik het absoluut onaardig dat ze dat alsnog regelt op je bruiloft.



Nog los van het feit dat ik strippers op een bruiloft echt zo ongelooflijk ordinair vind.....
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook best wel boos, iedereen weet immers dat ik dat verschrikkelijk vind.





Tenzij je een rotzus hebt, die jouw bloed wel drinken kan en intens gelukkig wordt als jij ongelukkig bent, kan ik me niet voorstellen dat iemand een stripper ( duur ! ) huurt als ze zeker, 100 % , weet dat jij dat afschuwelijk vindt.

En dat ze dat dan later nog eens doet.



Dan ben jij toch niet echt duidelijk, of je zus is gewoon een onwijs kreng en dan kun je maar beter nooit meer contact opnemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Maar als je dan toch meningen vraagt: IK vind dat je je wel een beetje aanstelt ja. Ze plagen je gewoon een beetje en vinden dat grappig, daar zijn vrienden/familie voor ik begrijp dat het voor jou niet leuk vind omdat je er niet echt op zit te wachten, maar is dat voor bijna iedereen niet zo? Ik zou zeggen: Let it go.. als je zus gaat trouwen huur je een hele dikke harige stripper.
Alle reacties Link kopieren
Vast heel lief bedoeld van je zus, maar als bekend is dat jij/jullie iets ECHT niet op prijs stellen dan moeten anderen dat respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou strippers best grappig vinden, maar níet ongevraagd op mijn eigen bruiloft. Ik vind dat je terecht boos bent, maar om haar zomaar te ''negeren'' is ook weer wat. Heb je haar de vorige keer echt heel duidelijk gemaakt dat je niet gediend was van die stripper op je verjaardag?
Ik snap wel dat je dit niet kan waarderen en al helemaal niet als zus en familie weten dat dit echt niet bij je past.



Maar kan het zijn dat je misschien niet altijd duidelijk bent geweest in wat jij wel of niet waardeert, misschien om de lieve vrede te bewaren, en dat zij jou daardoor niet goed in kunnen schatten? Als je voorheen wel altijd leuk meedeed in plaats van op je strepen te gaan staan, dan kun je misschien ongewild het verkeerde beeld van jezelf hebben gecreëerd?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:17:

Ik was ook best wel boos, iedereen weet immers dat ik dat verschrikkelijk vind.





Tenzij je een rotzus hebt, die jouw bloed wel drinken kan en intens gelukkig wordt als jij ongelukkig bent, kan ik me niet voorstellen dat iemand een stripper ( duur ! ) huurt als ze zeker, 100 % , weet dat jij dat afschuwelijk vindt.

En dat ze dat dan later nog eens doet.



Dan ben jij toch niet echt duidelijk, of je zus is gewoon een onwijs kreng en dan kun je maar beter nooit meer contact opnemen.

Dat vraag ik me dus ook af.



Maar goed, er zijn ook mensen die iets doen wat jij absoluut niet wilt 'plagen' noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dalfx schreef op 03 mei 2016 @ 20:17:

Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Maar als je dan toch meningen vraagt: IK vind dat je je wel een beetje aanstelt ja. Ze plagen je gewoon een beetje en vinden dat grappig, daar zijn vrienden/familie voor ik begrijp dat het voor jou niet leuk vind omdat je er niet echt op zit te wachten, maar is dat voor bijna iedereen niet zo? Ik zou zeggen: Let it go.. als je zus gaat trouwen huur je een hele dikke harige stripper.Ik kan heus wel tegen een geintje, maar hier hou ik gewoon niet van. Ik voel mij dan ongemakkelijk, opgelaten en tja alles wat niet fijn voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat zij aan jullie wensen voorbij gaat. Zoals je al schreef bedoelt zij het niet kwaad. Waarom ga je niet een keer met haar praten en vertel je haar jouw gevoelens hierover? Denk niet dat zij er op uit is om jou pijn/verdriet te doen en dat zij zich niet realiseert wat het met jou doet.



Mocht zij het wel weten en willens en wetens toch dit soort dingen (blijven) doen, dan zou het voor mij snel klaar zijn. Dat betekent dat zij jou niet respecteert en dat klopt niet.



Dus mijn advies eerst in gesprek gaan en kijken waar jullie uitkomen. Mocht het niet naar tevredenheid zijn dan moet je voor jezelf duidelijk maken tot hoever je hier in mee wilt gaan.



Succes
Alle reacties Link kopieren
, maar ik weet wel dat ze het niet verkeerd bedoelt



Oké, jij bent heel duidelijk geweest ( zo duidelijk dat ze het de eerste keer al had moeten weten, maar na die eerste keer was het heeeeel erg duidelijk ) en je zus bedoelt het goed.

Is ze dan soms niet helemaal goedjes?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 mei 2016 @ 20:18:

Ik snap wel dat je dit niet kan waarderen en al helemaal niet als zus en familie weten dat dit echt niet bij je past.



Maar kan het zijn dat je misschien niet altijd duidelijk bent geweest in wat jij wel of niet waardeert, misschien om de lieve vrede te bewaren, en dat zij jou daardoor niet goed in kunnen schatten? Als je voorheen wel altijd leuk meedeed in plaats van op je strepen te gaan staan, dan kun je misschien ongewild het verkeerde beeld van jezelf hebben gecreëerd?

Nee, de vorige keer ben ik weggegaan en ben achteraf boos geworden.

In andere dingen heb ik misschien weleens de lieve vrede willen bewaren maar met die strippers niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voortaan op elk familiefeest een stripper laten opdraven. Als ze dat zó leuk vinden, kunnen ze het van mij krijgen zoals het hebben willen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind absoluut niet dat je je aanstelt. Wat vreselijk ongepast die strippers. In meerdere opzichten. Hoe verzin je het! Wiens lolletje is het nu eigenlijk?



Toch even de kanttekening dat ik me afvraag of je wel duidelijk genoeg bent in aangeven wat je wil/niet wil.



Ik herken mijn vriend in jou namelijk. Ook altijd een rustige verlegen jongen geweest, die volgzaamzaam was in zijn broer/zus contact. Eenmaal volwassen gaf dat frictie. Hij vond dat helemaal niet prettig, maar weten die broer en zus veel. Halve opmerkingen (vaak nog in een slap grapje verpakt ook nog) geven geen verduidelijking. Gevolg: iedereen boos op elkaar en geen contact. Terwijl niemand het rot bedoelt.



Maar strippers? Wat vreselijk goedkoop, ordinair, en haalt alle schoonheid weg van zo'n trouwerij. Bah.
Oh inmiddels mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Een stripper cadeau zonder te vragen? Ik vind het een beetje vreemd. Zeker op een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 mei 2016 @ 20:21:

Ik zou voortaan op elk familiefeest een stripper laten opdraven. Als ze dat zó leuk vinden, kunnen ze het van mij krijgen zoals het hebben willen.



Met kerst; met twee ballen en een enorme piek.





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ook nogal ordi, op een bruiloft.
quote:Dalfx schreef op 03 mei 2016 @ 20:17:

Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Maar als je dan toch meningen vraagt: IK vind dat je je wel een beetje aanstelt ja. Ze plagen je gewoon een beetje en vinden dat grappig, daar zijn vrienden/familie voor ik begrijp dat het voor jou niet leuk vind omdat je er niet echt op zit te wachten, maar is dat voor bijna iedereen niet zo? Ik zou zeggen: Let it go.. als je zus gaat trouwen huur je een hele dikke harige stripper.



Op je bruiloft, echt? Ik vind dit echt totaal niet grappig, wat is er leuk aan strippers te regelen als je weet dat het bruidspaar het niet waardeert. Hemel, wat is het lolletje van een ongemakkelijk gevoel? Gekwetste gevoelens? De grap van anderen die je op je bruiloft wordt opgedrongen?



Ik vind het alle grenzen over.



Grappen zijn alleen leuk als het 'slachtoffer' het ook leuk vindt hè, anders is het gewoon zieken, en iemands mooie belangrijke trouwdag vergallen. Bah bah. Ik kan er met mijn pet gewoon niet bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer zo weer, moet even weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zelden echt boos. Jouw OP zou voor mij een reden zijn. Moedwillig iets plannen, waarvan een ander dondersgoed weet dat jij daar geen prijs op stelt en het toch doorduwen. Schijthekel aan en dat zal ik ook echt laten blijken. Zal geen scene maken op het moment zelf, wel ernstig laten blijken dat ik daar niet van gediend ben.



Dit zou voor mij reden zijn om het contact voorlopig even op een heel lagere pit te zetten. En in jouw geval nog tot 2x toe ook.

Vind dit niks meer te maken hebben met 'doe gewoon gezellig' maar alles met grensoverschrijdend gedrag.
wij slapen nooit.
Ik zou een stripper op mijn bruiloft ook niet zo grappig vinden. Wist je zus dat je het destijds op je verjaardag echt niet leuk vond?
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 03 mei 2016 @ 20:31:

Ik word zelden echt boos. Jouw OP zou voor mij een reden zijn. Moedwillig iets plannen, waarvan een ander dondersgoed weet dat jij daar geen prijs op stelt en het toch doorduwen.





Maar TO zegt zelf dat haar zus het niet kwaad bedoelt.





Schijthekel aan en dat zal ik ook echt laten blijken. Zal geen scene maken op het moment zelf, wel ernstig laten blijken dat ik daar niet van gediend ben.



Dit zou voor mij reden zijn om het contact voorlopig even op een heel lagere pit te zetten. En in jouw geval nog tot 2x toe ook.

Vind dit niks meer te maken hebben met 'doe gewoon gezellig' maar alles met grensoverschrijdend gedrag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Strippers op een bruiloft?! Wanneer dan? Heb dit nog nooit meegemaakt. Wat moet je daar nou mee?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven