Stel ik mij aan?

03-05-2016 20:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort samenvatten: ik heb een tweelingzus die in zowat alles het tegenovergestelde is van mij. Niet erg op zich, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar het gaat op zich prima.



Zus is nogal extravert (ik niet). Jaren geleden heeft zij mij voor mijn 30e verjaardag eens een stripper cadeau gedaan. Iedereen vond het hilarisch. Ik niet. Ik hou er absoluut niet van om zo in de belangstelling te staan en ben ook niet zo ongeremd dat ik mezelf op zo'n moment kan laten gaan. Ik was ook best wel boos, iedereen weet immers dat ik dat verschrikkelijk vind.



Zo zijn er nog weleens wat dingetjes geweest.



Enige tijd geleden zijn mijn vriend en ik getrouwd. Op een gegeven moment komen er twee strippers. 1 voor mij en 1 voor vriend. Vriend vindt dit ook absoluut niet leuk. Hij is wel extravert maar hij staat ook niet graag in de belangstelling.



Ik ben erg boos geworden. Mijn feest was verpest doordat ik boos werd op mijn zus en nog wat familieleden die vonden dat ik 'gewoon leuk mee moest doen'. Ik ben altijd het rustige zusje op de achtergrond geweest en in mijn jeugd hierdoor ook weleens 'vergeten', sommige familieleden denken nog weleens dat ik nog zo ben en dat ik doe wat zij willen, maar ik ben hier klaar mee.



Het gaat niet om een trauma ofzo, maar ik voel me zo in de zeik gezet op mijn eigen feest. Iedereen weet dat ik dit haat en dan wordt dit weer gedaan, notabene op mijn eigen bruiloft. Het voelt alsof hun eigen plezier boven mijn gevoel gaat. Het maakt me boos en verdrietig.



Sinds de bruiloft heb ik geen contact meer opgenomen. Stel ik mij nu aan of niet?



Toevoeging: zus is heel gul en gunt mij veel. Ik neem niet vaak wat aan, maar ik weet wel dat ze het niet verkeerd bedoelt. Is het het sociale van haar? Denkt ze niet over de consequenties na?

Ik kan het gaan vragen, maar wil dat nu even niet ...
Alle reacties Link kopieren
In het algemeen Bianca. Ik ben er ook wel van overtuigd dat dit weer een actie is van niet goed nadenken en het zelf enorm grappig vinden en niet nadenken over de gevolgen.
Alle reacties Link kopieren
Ongetwijfeld BGB. Is dat ook niet vaak het excuus, net zoals 'maar ik bedoel het toch goed', terwijl degene die het gebeurt al vaker aan heeft gegeven daar geen prijs op te stellen?



Tot 2x toe goed bedoelen, terwijl TO al heeft aangegeven er geen prijs op stellen, en het dan na de 1e keer tóch nog eens doen, terwijl ook man van TO dit niet leukt vindt? Neuh, vind ik niet meer per se vallen onder 'niet kwaad bedoeld'. Zus van TO vindt het kennelijk nogal erg lollig en houdt nergens rekening mee. Zus luistert dus niet.



En, een aanname, denk dat TO haar zus graag vergoelijkt, dat is hoe het op mij iig overkomt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Met kerst; met twee ballen en een enorme piek.





[afbeelding]



En één voor oma als ze jarig is uiteraard.



You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 03 mei 2016 @ 20:38:

Ongetwijfeld BGB. Is dat ook niet vaak het excuus, net zoals 'maar ik bedoel het toch goed', terwijl degene die het gebeurt al vaker aan heeft gegeven daar geen prijs op te stellen?



Tot 2x toe goed bedoelen, terwijl TO al heeft aangegeven er geen prijs op stellen, en het dan na de 1e keer tóch nog eens doen, terwijl ook man van TO dit niet leukt vindt? Neuh, vind ik niet meer per se vallen onder 'niet kwaad bedoelt'. Zus van TO vindt het kennelijk nogal erg lollig en houdt nergens rekening mee. Zus luistert dus niet.



En, een aanname, denk dat TO haar zus graag vergoelijkt, dat is hoe het op mij iig overkomt.

Klopt wel een beetje.

Het voelt niet goed om boos te zijn, stom hè?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 mei 2016 @ 20:21:

Ik zou voortaan op elk familiefeest een stripper laten opdraven. Als ze dat zó leuk vinden, kunnen ze het van mij krijgen zoals het hebben willen.Misschien kun je hier een speciale stripperkaart voor krijgen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:32:

[...]

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Ik vind dat nogal een gok, een stripper op een bruiloft. Dat is voor de meeste mensen een belangrijk feest. Met een stripper eigen je je wel heel veel vrijheid toe.
Ik zou me echt genaaid voelen door mijn eigen zus. Wat een vreselijke actie.
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmeid schreef op 03 mei 2016 @ 20:35:

In het algemeen Bianca. Ik ben er ook wel van overtuigd dat dit weer een actie is van niet goed nadenken en het zelf enorm grappig vinden en niet nadenken over de gevolgen.Maar hoe kwaad ben je dan de eerste keer ( niet ) geworden als dat zo weinig indruk heeft gemaakt dat het niet eens is blijven kleven in haar herinnering?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mezelf quoten is nu ook weer niet nodig
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:47:

[...]





Maar hoe kwaad ben je dan de eerste keer ( niet ) geworden als dat zo weinig indruk heeft gemaakt dat het niet eens is blijven kleven in haar herinnering?Blijkbaar niet kwaad genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmeid schreef op 03 mei 2016 @ 20:40:

[...]



Klopt wel een beetje.

Het voelt niet goed om boos te zijn, stom hè?Neehoor, ik vind van niet. Dat komt mede omdat iemand zoiets bij mij ook niet moet uithalen. Hou daar echt niet van. Ik vind het al een ellende dat onze verjaardagen op het digibord op kantoor te zien zijn. Geheid die felicitaties, laat staan als mijn collega's ook nog eens mijn werkplek gaan versieren. Is 1x gebeurd, hartstikke lief natuurlijk alleen ik hou er niet van (idd het 'in de belangstelling staan aspect speelt hierin mee) dus nu gebeurt het ook niet meer.
wij slapen nooit.
Volgens mij is het feit dat je over zo'n no-brainer een topic opent genoeg om eens heel diep in de spiegel te kijken of je niet eens iets aan je zelfvertrouwen zou moeten gaan doen, jezelf 'goudenmeid' noemende forummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 03 mei 2016 @ 20:55:

Volgens mij is het feit dat je over zo'n no-brainer een topic opent genoeg om eens heel diep in de spiegel te kijken of je niet eens iets aan je zelfvertrouwen zou moeten gaan doen, jezelf 'goudenmeid' noemende forummer.Want ik heb geen zelfvertrouwen? Waar baseer je dat op?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet duidelijk ben geweest in je communicatie. Iets wat ook moeilijk is als je een cadeau krijgt. Dan zeg je meestal niet: "ik kon je cadeau niet waarderen Annie, volgende keer geen stripper meer" maar je brengt er een luchtige toon in zodat het niet zo hard aankomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nee ik vind niet dat je je aanstelt. Gewoon een kl*tenstreek.

Strippers vind ik zelf ook gênant. Op verjaardag van een vriendin had haar vriendinnengroep ook een stripper laten komen. Er was ook familie, van 98-jarige opa tot 2-jarig nichtje en alles daartussenin.

Zo niet leuk.

En op een bruiloft horen strippers al helemaal niet thuis. Maar dat is mijn mening, shoot me
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:goudenmeid schreef op 03 mei 2016 @ 20:58:

[...]





Want ik heb geen zelfvertrouwen? Waar baseer je dat op?



Wanneer je jezelf 'goudenmeid' noemt, dan heb ik daar meteen het beeld van een deurmat bij, zonder ook maar één letter van je gelezen te hebben. Vervolgens lees ik dat je niet één maar ook een tweede keer (door dezelfde persoon!) verrast bent met iets waar je écht niets mee te maken wilt hebben en als klapstuk open je ook nog eens een topic over wat je hierover nou zou moeten voelen.



Ik kan het mis hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 03 mei 2016 @ 20:59:

Ik denk dat je niet duidelijk ben geweest in je communicatie. Iets wat ook moeilijk is als je een cadeau krijgt. Dan zeg je meestal niet: "ik kon je cadeau niet waarderen Annie, volgende keer geen stripper meer" maar je brengt er een luchtige toon in zodat het niet zo hard aankomt.Nu ben ik 9 van de 10x iemand die geen publieke scene zou trappen alleen bij een stripper zou ik opgestaan en weggegaan zijn. Lijkt me statement genoeg.
wij slapen nooit.
Heel erg vervelend dat je tweelingzus over jouw grenzen heen gaat. En dat de rest van je familie daarin meegaat.



Leer duidelijker en op tijd je grenzen aan te geven;

Benoem het direct als iemand toch over jouw grens heen gaat;

Vertel hoe jij je erbij voelt;

Benoem de consequentie wanneer iemand, ondanks dat jij het meerdere keren duidelijk hebt gezegd, toch door gaat;

Hou je daaraan vast en wees er consequent in.



Bijvoorbeeld: "Tweelingzus, ik heb nu al 2x gezegd dat ik het vervelend vind hoe je tegen me praat. Graag een wat vriendelijkere toon. Als dat niet lukt, ga ik weg".

Gaat ze door? Dan ga je daadwerkelijk weg! Direct.

"Tot ziens."



Dit kan allemaal zonder boos worden/schreeuwen/schelden. En praat er achteraf rustig over, hou het daarbij bij jezelf en je eigen gevoelens. Ze mag best weten dat je ermee zit.
Tjongejonge, wat een zus heb jij zeg! En op je bruiloft nog wel. Wat een trut zeg. Ik vind dit ver er bij door en dan druk ik mij nog heel zacht uit. Dus nee, je stelt je niet aan.



Als ik het zo lees moet jij altijd tegen je zus opboksen, dat is niet makkelijk. Is er iets met haar aan de hand? Mankeert ze iets?
Ik walg trouwens ook van striptease acts. Mijn tweelingzus heeft voldoende respect voor mij om daar dus nóóit geld aan te verspillen, voor mijn vrijgezellenfeest of verjaardag of wanneer dan ook. Ze weet dat voor mij het feestje verpest zou zijn en ik er totaal niet met fijne gevoelens op terug zou kijken.
quote:iceteapeach schreef op 03 mei 2016 @ 21:05:

[...]





Nu ben ik 9 van de 10x iemand die geen publieke scene zou trappen alleen bij een stripper zou ik opgestaan en weggegaan zijn. Lijkt me statement genoeg.Dat gaat weer wat moeilijk op je eigen bruiloft. Denk niet dat de meesten dan weggaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 03 mei 2016 @ 21:05:

[...]





Nu ben ik 9 van de 10x iemand die geen publieke scene zou trappen alleen bij een stripper zou ik opgestaan en weggegaan zijn. Lijkt me statement genoeg.

Dat niet maar als ze me kende zou ze al weten dat ik daar niets mee heb. Over cadeautjes ga ik overigens niet vervelend doen maar je kan het aan me zien als ik iets niet leuk vind. Ik ga niet leuk meegillen of zo'n houding aannemen van kijk-mij-eens, wat vrouwen al gauw doen.



Als ik wist dat ze de tweede keer een verrassing voor me had dan zou ik wel zeggen: toch geen stripper hé.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 03 mei 2016 @ 21:16:

[...]





Dat gaat weer wat moeilijk op je eigen bruiloft. Denk niet dat de meesten dan weggaan. Nog lulliger.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maargoed TO, na de eerste 1x: je geeft in je OP aan dat je toen boos werd. Wat heb je toen tegen haar gezegd en wat was haar antwoord? Behalve dan dat ze het goed had bedoeld?

Ze kent je blijkbaar niet goed genoeg om zich te realiseren dat het voor jou helemaal niet zo leuk is om zulke 'grappen' uit te halen.
wij slapen nooit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Met kerst; met twee ballen en een enorme piek.





[img]http://st.depositphotos.com/1040130/170 ... olated.jpg[/img] Waar ius die enorme piek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven