stiefmoeder

23-08-2013 12:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van diverse topics waar heel veel discussie ontstond over de rol van stiefmoeder. Zou ik heel graag willen weten hoe biologische moeders de rol van stiefmoeder zien.



Ik ben beide. Een biologische moeder en een stiefmoeder.

Mijn ex had een partner die als een tweede (en moeder voor onze dochter was en ik vond dat heerlijk en mijn dochter vond dat nog fijner.

Ik kan mij als moeder toch niets lievers voorstellen dan dat mijn kind zich bij haar vader en zijn vriendin net zo fijn voelt als bij haar Rien moeder?

En dat kan alleen wanneer de vriendin van mijn ex dezelfde dingen met en voor haar doet als ik dat doe.

Mijn ex deed nooit heel veel in het huishouden en of met onze dochter, het zou toch naïef zijn te verwachten dat hij na de scheiding ineens wel heel veel met haar deed (terwijl hij weer in een relatie zit). Zij is vijf jaar in het dagelijks leven van mijn dochter geweest (5e tot 11e) en nu twee jaar nadat ze uit elkaar gegaan zijn, spreken ze elkaar nog wekelijks en is ze bij alle belangrijke gebeurtenissen.

Ik had mij dit niet mooier kunnen wensen. Een stiefmoeder die voor mij dochter voelde als een tweede moeder. Ben ik nu een ontaarde biologische moeder?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk niet ontaard hoe kom je erbij?

De algemene tendens hier op het forum is dat je je als stiefmoeder vooral nergens mee moet bemoeien want de vader is de opvoeder en het kind HEEFT al een moeder. Zelfs als de stiefmoeder van een 'moederrol' spreekt wordt ze hier al gelyncht.



Ik snap je volkomen en vind dat je er prima instaat. Als ze maar goed voor je dochter is dat is het belangrijkste toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Juist, ik kan toch niks meer wensen dan een vrouw die goed voor haar is en haar het gevoel geeft alsof ze bij haar eigen moeder is!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me wél mooier wensen: een vader die de scheiding als een kans aangrijpt om zich te verdiepen in zijn dochter en het contact met haar aangaat. In plaats van een stiefmoeder die nu alweer uit haar leven is vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Het deel van of ik nu zo een ontaarde moeder ben. Komt voort uit het gevoel dat ik blijkbaar niet zou moeten willen dat mijn kind bij nog een vrouw moedergevoelens heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Ik snap de ophef ook niet.

Hoe meer mensen er van een kind houden hoe beter toch?



Vaak gaat het fout als moeders/vaders willen dat de stiefouder precies zo met het kind omgaat als zij dat doen.

Gezeur over kleine dingen als bedtijd e.d. En jaloezie als de stiefmoeder bepaalde verzorgende taken ook op zich neemt wanneer het bij haar thuis is.



Natuurlijk beslissen de ouders uiteindelijk wat er in hoofdlijnen gebeurd, maar je kan niet verwachten dat een stiefouder op eieren gaat lopen in zijn/haar eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Ze is uit haar dagelijkse leven weg. Net als haar vader. Ja dat is rot maar ze is heel gelukkig dat deze vrouw deel heeft uitgemaakt van haar leven. Liever zo dan haar nooit gekend te hebben.

En haar vader heeft zijn eigen manier van omgaan met haat voor en na de scheiding is die manier hetzelfde gebleven omdat hij hetzelfde is gebleven. Daar is toch niets mis mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:noa783 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:34:

Het deel van of ik nu zo een ontaarde moeder ben. Komt voort uit het gevoel dat ik blijkbaar niet zou moeten willen dat mijn kind bij nog een vrouw moedergevoelens heeft.Van wie zou je dat blijkbaar niet moeten willen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook een hele geinige stiefmoeder. Grappig detail is dat ze 15 jaar jonger is danmijn ex en ik en maar tien jaar ouder dan mijn dochter. Ze doet dus allerlei hippe dingen met dochter, waar ex en ik niet meer voor te porren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aan de meningen hier op het forum af te meten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook heel fijn! Hulde aan de stiefmoeders :-)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. Maar bij ons was het zo dat we 1 x per half jaar (dat liep gewoon zo) met zijn vieren doorspraken wat de regels waren ed en waar iedereen zich in kon vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa783 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:39:

Aan de meningen hier op het forum af te metenOhwwww die
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stiefmoeder geweest en mijn kind had een 'bonusmoeder'.

Ik heb nog goed contact met de moeder van oudste kind van mijn ex. Dat goede contact heb ik altijd met haar gehad. We lieten elkaar in waarde en ik mocht haar. Ex had een hekel aan haar (had daar zijn eigen redenen voor), ik ben daar gelukkig nooit in meegegaan. Soms had hij gelijk, soms had zijn ex gelijk.



De 'bonusmoeder' van mijn kind vind ik een afschuwelijk mens. Nadat ze mijn kind maar liefst 2x gezien had, ontving ik een mail waarin ze zichzelf 'bonusmoeder' van mijn kind noemde en onder meer dreigde mij kapot te maken. Zo'n type dus. Sinds haar kijkt ex niet meer naar kind om. (naar zijn andere kind ook bijna niet meer). Type vrouw dat wel de man, maar niet zijn kinderen wil. En waarschijnlijk heel jaloers en onzeker. Maar daar hebben kind en ik geen boodschap aan.



De vorige vriendin van ex vond ik oke. Die was leuk met mijn kind, ex was toen nog betrokken vader en zij was van mening dat ex zijn eigen troep op moest ruimen dus bemoeide zich niet met afspraken tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft trouwens ook een keer een hele stomme stiefmoeder gehad. Die ging het kind vragen of ze niet aan papa wilde vragen of er een broertje of zusje kon komen.





Mijn dochter van toen 10 zei; 'vraag het ff lekker zelf en als je mijn mening wilt weten? Ik zit er niet op te wachten.'
Alle reacties Link kopieren
In dit geval begrijp ik wel dat je die vrouw niet ziet zitten.

Maar ik lees ook in jouw verhaal dat wanneer er een lieve stiefmoeder zou zijn jij daar geen problemen mee zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Noa: fijn dat jouw dochter nog contact heeft met de ex van jouw ex. Ik heb het heel lang moeilijk gevonden dat ik dat contact kwijt ben geraakt met de oudste van mijn ex. (hij heeft 2 kinderen bij 2 vrouwen). Via de moeder hoor ik gelukkig wel hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa783 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:51:

In dit geval begrijp ik wel dat je die vrouw niet ziet zitten.

Maar ik lees ook in jouw verhaal dat wanneer er een lieve stiefmoeder zou zijn jij daar geen problemen mee zou hebben.Met de huidige vriendin van mijn ex ben ik heel erg blij. Ook met die andere stiefmoeder heb ik me trouwens nooit bemoeid hoor. Mijn dochter is assertief zat.
Alle reacties Link kopieren
Ja heeeel ontaard



Ik ben zelf moeder en stiefmoeder en mijn kind heeft een stiefmoeder.

En ik ben juist ook blij dat mijn kind een lieve betrokken stiefmoeder heeft.

Er is nu een gezinsleven daar, stabiliteit en hoe fijn is het dat er een vrouw aanwezig is die de moederrol vervult voor mijn kind als hij daar is.

Anyway,

Prima mens, lief voor mijn kind,staat ook langs de zijlijn bij sportwedstrijden, doet leuke dingen met hem en hij is dol op haar. Ik hoor nooit iets negatiefs van mijn kind over zijn stiefmoeder. Hij noemde haar zelfs een keer "mijn stiefmoedertje" en ja, heel eerlijk ging er even een klein steekje door mijn buik maar dat was mijn eerste menselijke reactie. Rationeel dacht ik daarna, wat schattig en heerlijk dat hij zo met genegenheid over zijn stiefmoeder praat.



Nee hoor, ik knijp in mijn handen met haar!



Dus..... dan ben ik ook een ontaarde moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen dat mijn kinderen een leuke vrouw bij papa thuis zouden hebben. Ze hebben hier een gezin, met een zusje erbij en mijn vriend. Die we trouwens niet stiefvader noemen. Hij is gewoon mijn vriend. De kinderen hebben 1 vader maar zou zo leuk zijn als m'n ex een leuke meid zou tegen komen.

Ik ben wss ook raar omdat ik wil dat m'n ex ook een fijne relatie heeft
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan ben ik ook raar

Ik gun mijn ex ook een leuke relatie en mijn kinderen een leuke vrouw in huis. Hier hebben ze een zusje en mijn vriend en dat is toch anders.
quote:cheerlesscard schreef op 23 augustus 2013 @ 12:36:

Natuurlijk beslissen de ouders uiteindelijk wat er in hoofdlijnen gebeurd, maar je kan niet verwachten dat een stiefouder op eieren gaat lopen in zijn/haar eigen huis.Juist.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn stiefkinderen me aan iemand voorstellen zeggen ze altijd; 'en dat is nou onze boze stiefmoeder!'



Uit wraak noem ik ze dan Assepoester en Sneeuwwitje.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry twee keer een bericht verstuurd. App deed raar!



Mijn dochter zegt ook vaak met een grote lach: je bent m'n vader niet!!! tegen mijn vriend
Alle reacties Link kopieren
En als stiefmoeder doe je het blijkbaar toch nooit goed.

Of je bent betrokken bemoeit je te veel of je doet te weinig, mag wel iets zeggen, juist niet of je had er allang wat van moeten zeggen, je moet altijd maar je plek weten ,maar die is vooral niet een "mama"



Ik ben hier gewoon de moeder in huis, eigen kinderen , stiefkinderen who cares ik zorg voor allemaal en ja over mijn eigen kinderen heb ik meer te beslissen, dat klopt. Maar de dagelijkse beslommeringen en behoeftes vervul ik mee voor allemaal.



En dat de stiefmoeder van mijn kind dat ook doet, heerlijk toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven