Stiefouder

13-04-2017 01:00 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
anoniem_326379 wijzigde dit bericht op 07-07-2017 14:31
98.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 16 april 2017 @ 23:31:

[...]





Joh, ze zijn oud genoeg om grenzen aan te kunnen en ook te kunnen snappen dat jij die grenzen ook hebt.

Geen ruzie over maken, gewoon een open gesprek met je man erbij (die jou uiteraard volledig zal steunen).Dat is het juist, ik maak echt nooit ruzie, denk dat het tijd is om een gesprek met mijn man, bedankt voor de reactie.
Alle reacties Link kopieren
Enen keer zeggen: papa is niet thuis, dus kom maar als papa wel thuis is.

Papa vindt het wel makkelijk zo, denk ik.
quote:Vier schreef op 14 april 2017 @ 07:34:

Helemaal mee eens. Als kind aangeeft ik hou meer van mijn echte moeder dan van mijn stiefmoeder is dat geen enkel punt in de maatschappij. Logisch ook en volkomen begrijpelijk. (Voor vader/ stiefvader idem uiteraard)



Echter als je als moeder aangeeft meer of op een andere manier van je eigen kind te houden dan van je stiefkind dan is dat volslagen idioot. Ben je een slechte stiefmoeder etc...



Ik hou echt wel van mijn stiefkind maar net op een andere manier dan van mijn eigen kinderen. Is toch niet zo vreemd. Waar is anders die moeder/kind band het vlees en bloed verhaal...Dit vind ik heel logisch. Van mij mag een stiefouder dat ook eerlijk zeggen, lijkt me zelfs gezond. Dat is iets heel anders dan 'helemaal niks met de kinderen hebben' vind ik.
quote:Lapooh schreef op 16 april 2017 @ 23:41:

[...]



Dat is het juist, ik maak echt nooit ruzie, denk dat het tijd is om een gesprek met mijn man, bedankt voor de reactie.



Helemaal bijgelezen is dit ook mijn conclusie. Ik denk dat je (langzaam, mogelijk ongemerkt) in een bepaalde rolverdeling gegroeid bent, die helemaal niet bij je past, die je niet wilt. Daar hoef je je volgens mij niet voor te schamen en al helemaal niet schuldig over te voelen. Ik krijg het idee dat je je vriend wil beschermen, misschien zie je dat de zorg voor zijn kinderen hem veel energie kost. Nog steeds is dat zijn probleem! Het is wel goed om daar samen over te praten! Je kunt afspraken maken over verdeling van zorg, hem meer laten doen, duidelijker aangeven wanneer jij er genoeg van hebt, etc.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 18 april 2017 @ 12:24:

[...]



Klopt helemaal hoor, maar ik zit echt niet meer te wachten op mijn stiefkids, het lijkt me net alsof ze steeds bij mij zijn al is dat niet zo... Heb gewoon niet voldoende tijd met mij en man alleen, ben steeds aan het denken 'binnen zoveel dagen is mijn huis weer een puinhoop' en dat wil ik,echt niet meer op mijn leeftijd...

Dit vind ik heel logisch. Van mij mag een stiefouder dat ook eerlijk zeggen, lijkt me zelfs gezond. Dat is iets heel anders dan 'helemaal niks met de kinderen hebben' vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Maar eerlijk gezegd, viva-readers, hebben jullie dan zo een goede relatie met jullie stiefkinderen ?? helemaal gen problemen met hun natuurlijke moeder ??? Ik vind de moeder van mijn stiefkids lui, vies (letterlijk), echt niet mijn ding..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een neutrale houding, maar ik zie mijzelf niet als stiefmoeder. Ik ben de vrouw van hun vader. Ik vind ze aardig en zij mij ook.

De moeder van de kinderen van mijn man vind ik een sympathieke vrouw, voor zover ik haar ken.

Ik heb verder geen contact met haar. Contact over hun kinderen doet mijn man. Ik zie haar alleen op verjaardagen van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapooh schreef op 18 april 2017 @ 23:32:

Maar eerlijk gezegd, viva-readers, hebben jullie dan zo een goede relatie met jullie stiefkinderen ?? helemaal gen problemen met hun natuurlijke moeder ??? Ik vind de moeder van mijn stiefkids lui, vies (letterlijk), echt niet mijn ding..



Ik heb 1 stiefkind en af en toe wel problemen met zijn moeder. Omdat ze kan zeiken over hele onbenullige dingen en mijn man het gevoel wil geven dat zij als enige weet wat het beste is voor hun kind. Dingen moeten altijd gaan zoals zij het wil en mijn man is zo'n mietje die ruzie wil vermijden en dus vaak ja en amen zegt. Daar kan ik dan weer heel slecht tegen ;)



Ik heb een goede band met mijn stiefkind, maar vind het met periodes ook zwaar. Ik hou van hem op een hele andere manier dan m'n eigen kinderen en dat vind ik ook niet gek. Hij is onderdeel van mijn gezin en hoort daar net zo bij als mijn eigen kinderen, maar het zorgen voor een kind van een ander, met een ander karakter dan jij hebt, vind ik met periodes gewoon pittig. Soms wil ik het ook helemaal niet, dan ben ik dat pubergedrag zat, maar hij heeft niet voor mij gekozen of gekozen voor gescheiden ouders dus geef ik hem een warm thuis hier. Dat zie ik ook als mijn plicht, maar ja ik vind het zeker niet altijd leuk!



Ik hou zielsveel van mijn man en vanaf dag 1 bij wijze van is hij de ware voor mij, maar als ik het over mocht doen weet ik niet of ik weer voor een man met een kind had gekozen.
quote:Lapooh schreef op 18 april 2017 @ 23:32:

Maar eerlijk gezegd, viva-readers, hebben jullie dan zo een goede relatie met jullie stiefkinderen ?? helemaal gen problemen met hun natuurlijke moeder ??? Ik vind de moeder van mijn stiefkids lui, vies (letterlijk), echt niet mijn ding..



Mjah, je moest eens weten wat ik van de vriendin van mijn ex vind. En van haar kinderen.

Who cares.

Je hebt het er (in het geval van scheidingen en nieuwe liefdes plus kinderen) gewoon maar mee te doen.



Voor kinderen is het heel wat lastiger allemaal dan voor de volwassenen in het verhaal doorgaans.

Zij kunnen niet kiezen, jij als volwassene wel.

Als je het allemaal zo vreselijk vindt met die kinderen en de ex, ga dan elders wonen en latten met je kerel tot zijn kinderen oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen. Ben je er vanaf.



Volgens mij zit je met je laatste posting gewoon te zuigen.
Wat ik altijd zo raar vind is deze situatie: dat je je stiefkinderen vaker ziet dan je eigen kind.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus niet perfect voor diw jongetjes anders zou je oprecht om ze geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapooh schreef op 18 april 2017 @ 23:32:

Maar eerlijk gezegd, viva-readers, hebben jullie dan zo een goede relatie met jullie stiefkinderen ?? helemaal gen problemen met hun natuurlijke moeder ??? Ik vind de moeder van mijn stiefkids lui, vies (letterlijk), echt niet mijn ding..

Mijn relatie met stiefkind (5) is heel goed. Al kan ik haar ook weleens achter het behang plakken en erger ik me weleens aan hoe zij wordt opgevoed door haar vader. Lastig om daar niets van te zeggen soms.

Haar moeder probeer ik neutraal te zien. Ik vind dat ze aardig is tegen mij, en ik tegen haar. Ze feliciteerde me oprecht met mijn zwangerschap. Ik vind het wel vies dat zij haar dochter soms ongewassen en met dezelfde kleren als gisteren (ook sokken en onderbroek!) laat lopen. Ook zijn broodtrommeltje en drinkbeker nooit uitgespoeld als stiefkind hier gebracht wordt.



Vriend zou willen dat als ik na mijn zwangerschap minder ga werken, ik ook voor stiefkind zorg zodat ze nu niet die ene dag naar oma hoeft. Ik wil dit eigenlijk niet. Ik vind dat ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn kind. Vriend en ex voor hun kind. Of is dit niet netjes naar vriend?

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, aankleefsjaan. En kennelijk voel jij er weinig voor om op haar te passen. Jouw goed recht toch? Waarom gaat vriend niet een dag minder werken?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:aankleefsjaan schreef op 19 april 2017 @ 14:50:

[...]



Mijn relatie met stiefkind (5) is heel goed. Al kan ik haar ook weleens achter het behang plakken en erger ik me weleens aan hoe zij wordt opgevoed door haar vader. Lastig om daar niets van te zeggen soms.

Haar moeder probeer ik neutraal te zien. Ik vind dat ze aardig is tegen mij, en ik tegen haar. Ze feliciteerde me oprecht met mijn zwangerschap. Ik vind het wel vies dat zij haar dochter soms ongewassen en met dezelfde kleren als gisteren (ook sokken en onderbroek!) laat lopen. Ook zijn broodtrommeltje en drinkbeker nooit uitgespoeld als stiefkind hier gebracht wordt.



Vriend zou willen dat als ik na mijn zwangerschap minder ga werken, ik ook voor stiefkind zorg zodat ze nu niet die ene dag naar oma hoeft. Ik wil dit eigenlijk niet. Ik vind dat ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn kind. Vriend en ex voor hun kind. Of is dit niet netjes naar vriend?

Hoe doen jullie dat?



Ik ben het wel met jou eens. Zijn kind is zijn verantwoordelijk en ik vind niet dat jij dan op die vrije dag voor zijn kind moet zorgen. Mijn man heeft daar ook een handje van, dan regelt hij dat zijn zoon een dag eerder bij ons kan komen, maar is dan zelf niet thuis. Onder het mom van 'newspaper is toch thuis'. Daar pas ik voor, alleen al om het feit dat ik het irritant vind dat het vanzelfsprekend zou moeten zijn dat ik op zijn kind pas.



Mijn dochter heeft trouwens ook weleens 2 dagen achter elkaar dezelfde kleren aan hoor, wel schoondochter ondergoed ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 19 april 2017 @ 14:53:

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, aankleefsjaan. En kennelijk voel jij er weinig voor om op haar te passen. Jouw goed recht toch? Waarom gaat vriend niet een dag minder werken?

Hij werkt al 1 dag minder, dus wat dat betreft een goeie, maar de dag daarna is ze ook bij ons en dan moet hij wel werken. Nu past oma dan op. Het gaat dan dus om sochtends naar school brengen, tussen de middag eten, na school weer ophalen en met het eten is pap weer thuis.

Op zich een kleine moeite.. maar ik vind het niks.
Alle reacties Link kopieren
Is jouw goed recht toch? En heeft oma er problemen mee om op te passen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:aankleefsjaan schreef op 19 april 2017 @ 15:19:

[...]



Hij werkt al 1 dag minder, dus wat dat betreft een goeie, maar de dag daarna is ze ook bij ons en dan moet hij wel werken. Nu past oma dan op. Het gaat dan dus om sochtends naar school brengen, tussen de middag eten, na school weer ophalen en met het eten is pap weer thuis.

Op zich een kleine moeite.. maar ik vind het niks.



Ik zou dat ook niet doen.

Met oma is dat toch een prima oplossing toch.
Toen ik een relatie had met iemand met kinderen, heb ik zelf voorgesteld de bezoekregeling te veranderen zodat kinderen vaker/langer konden komen (kinderen waren er alleen om het weekend). Ik vond dat vanzelfsprekend, zag hoe graag mijn toenmalige partner zijn kinderen meer wou zien maar niet minder kon werken, omdat hij volle bak partner en kinderalimentatie moest betalen.



Nu, jaren later, zou ik daar misschien kritischer op zijn maar dan niet om het kind, maar om de houding van vaderlief.



Als ik zelf kinderen zou hebben met betreffende vader, zou ik zeker blij zijn als stiefkind een dag extra bij ons kon zijn, aangezien ons kind dan ook een halfbroertje/-zusje van stiefkind zou zijn. Juist fijn als ze tijd samen door kunnen brengen. Sneu als hij/zij naar oma zou moeten terwijl zijn zusje/broertje bij papa is.
quote:Belle73 schreef op 19 april 2017 @ 14:53:

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, aankleefsjaan. En kennelijk voel jij er weinig voor om op haar te passen. Jouw goed recht toch? Waarom gaat vriend niet een dag minder werken?Ja ben het met je eens, als hij zelf die dag met zijn kinderen door brengt oke, maar dit is apart. Liever oma dan, maar beter is dat vader zich meer betrokken voelt. Kinderen zijn maar even jong.
Ik kon er prima mee dealen als alles maar oprecht was. Dus niet extra gaan slijmen of het bij het kind leggen.

Vriendelijk maar afstandelijk vond ik 100 keer beter dan mensen die een vader of moederrol aannemen zonder de warmte erbij. Die kwamen voor mijn gevoel alleen iets bij me halen plus ingewikkeld als kind qua machtsverhouding en niet brutaal worden enzo.

Niks om je schuldig over te voelen, misschien kun je sommige weekenden ook elders doorbrengen of meer een eigen plan maken.

Ik kwam als kind niet echt voor mijn stiefouders en hoopte vaak dat ze er niet bij waren, hoe leuk ik ze ook vond verder.
quote:aankleefsjaan schreef op 19 april 2017 @ 15:19:

[...]



Hij werkt al 1 dag minder, dus wat dat betreft een goeie, maar de dag daarna is ze ook bij ons en dan moet hij wel werken. Nu past oma dan op. Het gaat dan dus om sochtends naar school brengen, tussen de middag eten, na school weer ophalen en met het eten is pap weer thuis.

Op zich een kleine moeite.. maar ik vind het niks.Logisch toch.
Ik zou niet over je eigen grenzen gaan. Hij kan haar in ochtend niet zelf nog naar school brengen? Waarom is kind dan bij haar en niet bij moeder of kan die ook niet dan brengen?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 19 april 2017 @ 19:34:

Ik zou niet over je eigen grenzen gaan. Hij kan haar in ochtend niet zelf nog naar school brengen? Waarom is kind dan bij haar en niet bij moeder of kan die ook niet dan brengen?Nee naar school brengen gaat nét niet, mee aankleden en ontbijten wel. Anders komt hij niet aan zijn contracturen (hij werkt al 4x9, dus een dag minder vanwege zijn kind) dus wegbrengen doet oma. Tussen de middag eet ze daar een boterham, na school ook weer naar oma. Hij stopt dan op tijd met werken en dan eten we met zn allen bij oma. Daarna brengt hij ze naar moeder. Moeders werkt ook 4 volle dagen per week.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 11:45:

[...]





Mjah, je moest eens weten wat ik van de vriendin van mijn ex vind. En van haar kinderen.

Who cares.

Je hebt het er (in het geval van scheidingen en nieuwe liefdes plus kinderen) gewoon maar mee te doen.



Voor kinderen is het heel wat lastiger allemaal dan voor de volwassenen in het verhaal doorgaans.

Zij kunnen niet kiezen, jij als volwassene wel.

Als je het allemaal zo vreselijk vindt met die kinderen en de ex, ga dan elders wonen en latten met je kerel tot zijn kinderen oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen. Ben je er vanaf.



Volgens mij zit je met je laatste posting gewoon te zuigen.Besef dat je dochter voelt wat jij van haar stiefmoeder en stiefbrusjes vind he?
Ironie is moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven