Stiekum roken nog erger dan vreemdgaan?

15-09-2014 13:36 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben 36 jaar en ik heb vier jaar een relatie met een leuke man van 40 jaar die drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. We hebben beide onze eigen huis, maar het idee is aanwezig om samen te gaan wonen te trouwen en samen een kind te nemen.



Nu is het zo, dat om onze dromen te verwezenlijken ik moet stoppen met roken. Dit speelt nu al anderhalf jaar.



Ik heb meerdere stoppogingen gedaan met als resultaat dat ik nog steeds rook! Er zijn vele ruzies over geweest omdat ik beloofd te stoppen en dat ik dan stiekem ga roken als ik in mijn eigen huis ben of als hij weg is. Hij heeft mij heel duidelijk gemaakt dat het hem veel verdriet doet dat ik stiekem rook.



Waarom ik stiekem rook en vertel ik dit niet tegen hem?



De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.

Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.



Mijn laatste stoppoging is weken geleden. We zijn negen dagen op vakantie gegaan met zijn kinderen. Deze negen dagen heb ik niet gerookt. Eenmaal in mijn eigen huis ben ik weer stiekem gaan roken. Als ik bij hem logeerde rookte ik vrijwel niet. En als ik rookte deed ik dit stiekem als hij weg was. Ik dacht dat dit de laatste nukken waren van het stoppen met roken, en dat ik deze fase nodig had om helemaal afscheid te kunnen nemen van het roken.



Nu vertrouwde hij mij niet (terecht) en heeft hij een camera geplaatst in de tuin, om mij te kunnen betrappen op het feit dat ik stiekem rook. Ook heeft hij dezelfde dag op sociaal media een oproep geplaatst om mij te feliciteren dat ik al weken gestopt ben met roken.

Toen hij mij op de camera betrapt heeft op het feit dat ik stiekum rook, heeft hij mij gewhatsapt dat hij mij niet vertrouwde en dat hij van mij verwachte dat ik bij hem thuis weg zou zijn voordat hij terug kwam. Ik had inmiddels de camera al ontdekt en wist precies waar ik stond. Ik ben daarop naar mijn eigen huis gegaan.



Inmiddels heeft hij alle vertrouwen verloren in mij. Ook heeft hij deze situatie besproken met een paar vrienden, en deze begrijpen hem volledig en steunen zijn gevoelens. Hij vind mij nu onbetrouwbaar en het is voor hem erger dan vreemdgaan. Het feit dat ik hierover gelogen heb betekent voor hem dat ik misschien wel vreemd zou gaan. Ik ben nu immers onbetrouwbaar!



Ik kan nu een heel relaas houden waarom ik vind dat ik stiekem moet roken. Het feit blijft dat ik dit deed en dat mijn relatie er nu zo voor staat, dat er wat hem betreft geen herhaling komt.



Wie heeft er tips hoe nu samen verder?



Ik heb het boek Stoppen met roken, inmiddels drie x uitgelezen. En de wil om te stoppen is er bij mij. Het is me alleen tot op heden niet gelukt.
anoniem_207383 wijzigde dit bericht op 15-09-2014 15:24
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even snel gescand, maar mennnnn wat een drama...
Alle reacties Link kopieren
Een camera in de tuin? Whut???



Dit bewijst maar eens te meer dat iemand pas af kan komen van een verslaving als de persoon dat zelf ook wil, en het niet doet voor een ander.
Stressed is just desserts spelled backwards
Pff wat een mafkees zeg..

Ik zou me nog maar eens bedenken voor ik met zoiemand ging trouwen en een kind op de wereld te zetten.

Liegen is niet fraai maar zijn gedrag is ook idioot.

Wie denkt hij dat hij is, je vader?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met dit prachtexemplaar gaan trouwen en een kind nemen.



En een camera, seriously?
Die 'leuke man' van je is een nogal onaangename controlfreak. Ik zou zelf niet zoveel zin hebben in een relatie met iemand die mij vastlegt op een verborgen camera, ongeacht hoe groot mijn zonden verder zijn.



Roken is ongezond, maar het staat (vooralsnog) niet in het Wetboek van Strafrecht en als je het discreet doet heeft de rest van de wereld er weinig last van. Weet je eigenlijk waarom hij er zo'n punt van maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dr nog maar eens heel goed over nadenken, aan een kindje beginnen met deze man.

Niet om het één of ander, roken is erg ongezond, maar om er nou zo'n punt van te maken vind ik een beetje beangstigend. Vooral dat camera toezicht en het feit dat hij niet van plan is je te steunen mocht je ooit ziek worden bop een manier die in verband kan worden gebracht met roken. Ik bedoel, je kan ook longkanker krijgen als je wel nu direct zou stoppen, maar dat gaat hij natuurlijk nooit geloven.

Tenslotte weet ik wel zeker dat je niet kunt stoppen voor een ander, dat gaat je alleen maar lukken als je zelf wil stoppen. Je kunt een junk niet van de drugs houden, dat idee.
Stiekem is met een -e.
Alle reacties Link kopieren
1. Het is stiekem.

2. Een camera om elkaar in de gaten te houden. Zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Een camera in de tuin????



Stoppen met roken doe je voor jezelf niet omdat iemand anders dat wil.



Stoppen met een relatie doe je ook zelf en zeker als je partner een camera plaatst om je te bespioneren. Dat zou ik dus doen, stoppen met die relatie, je bent toch geen kleuter.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Die man weet wel van wanten zeg!!

Tjeejtmina, niet te filmen dit......dit is een doorzetter hoor, een echte met wilskracht, ik ga er gewoon van lachen.

Nou zal ik je even vertellen dat oktober[2014] de stop maand word van velen, dus google maar eens.

.

Dan rook ik er nog even een.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
En die camera kreeg hij van mij dwars door zijn ramen weer terug.
quote:elle5460 schreef op 15 september 2014 @ 13:44:

Tjeejtmina, niet te filmen dit......Kennelijk wel, helaas
Alle reacties Link kopieren
Zijn methode is behoorlijk fout. Net als dat liegen van jou. Aan elkaar gewaagd dus, have fun met elkaar!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Enige wat je kunt doen is hem nog 1 keer heel duidelijk maken dat je rookt, je er rekening mee houdt in zijn huis en anders niks.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste zou ik me door niemand laten dwingen ergens mee te stoppen. Hij zou mogen zeggen een bepaalde gewoonte niet prettig te vinden, maar de beslissing zou verder aan mij zijn. Ik sta niet onder curatele.



Snap daarom niet dat je daarin bent meegegaan. Alleen al het idee dat je stiekum zou moeten doen, dat voelt toch niet goed? Of hij accepteert je zoals je bent, met al je deugden en ondeugden, of hij accepteert je niet, Meer smaken zijn er niet.



En dat hij een camera heeft geplaatst om je in je eigen huis te bespioneren, vind ik beneden alle peil. Heb ik geen woorden voor.



Voor mij zou het exit relatie zijn, ook al is hij verder nog zo leuk, lief en aardig (dus niet, want iemand die er dergelijke streken op na houdt, is er alleen maar op uit je te controleren en daar krijg je nog veel meer trammelant mee op den duur).



Vergeet je niet bij het afscheidsgesprek met hem een pakje sigaretten mee te nemen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Sorry het te moeten zeggen, maar die man van jou spoort echt niet. Een camera ophangen, serieus?
Alle reacties Link kopieren
Amai. Ik denk dat die 'leuke' man veel grotere problemen heeft, dat stiekem roken van jou is peanuts. Als dit een leuke man is, dan eet ik mijn schoen op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Vertel je man even dat hij mij werkelijk heel erg hard aan het lachen heeft gemaakt, ik zit hier gewoon nog lol te hebben...

Met genot je topic gelezen,..dat meen ik he?

Doe hem een grtje van me.

.

Ik hou wel van een pittig karakter.

Dit is me ereen!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat jullie alleen die vent fout vinden. To beloofd A en gaat vervolgens erover liegen. Dat was bij mij exit geweest. Zonder camera.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Eh, ik zou lekker mijn eigen huis houden. Met asbak, zonder camera.



Rookte je al voordat je hem leerde kennen? Nu vind ik jou ook niet helemaal lekker in deze. Waarom in hemelsnaam dat stiekeme gedoe? Zeg dan gewoon dat het niet lukt. Ik rook ook en heb nul zin om te stoppen. Dat wisten al mijn objecten van affectie en behalve één enorme zuigerd, deden ze daar niet moeilijk over. Ze wisten ruim van te voren dat ik rook.
Blijkbaar geeft je man enorm veel om je. Hij doet immers lachwekkend wanhopige dingen om jou maar te laten stoppen. Niet dat het werkt, want stoppen moet je zelf willen. Blijkbaar wil jij nog niet stoppen, want dan was het je wel gelukt. Dat is op zich niet erg (ieder z'n keuze), maar lieg er dan ook niet meer over.
Alle reacties Link kopieren
Serieus, een camera om te stoppen met roken?

Man, man, man...wat ben ik blij met m'n rokende man. Tjeeezz, als hij een CAMERA op ging hangen om mij te controleren op wat dan ook zou ik er klaar mee zijn.

Dat drama over roken altijd!

Zo, ik steek er nog een op ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij voorstellen dat als jij hem beloofd hebt te stoppen dat hij baalt dat jij je daar niet aan kunt houden maar dit gaat wel heel ver.



- er staat dat jullie pas kunnen samen wonen als jij stopt met roken. Waarom is er iemand astmatisch of chanteert hij je hier mee?



- woede aanvallen over het roken is al ongezond



- de camera is einde verhaal. Gewoon eng gedrag.



Mijn advies. Man de deur uit en heerlijk met je kinderen alleen blijven wonen en in de zomer lekker op het terras een sigaretje roken. En na ieder trekje even in de camera zwaaien.



Ik snap dat het niet zo makkelijk gaat maar je kunt ook andersom denken. Als jij echt wilde stoppen lukte het wel. Als hij zo belangrijk was voor jou wilde je het wel echt en was het gelukt. Hij is het blijkbaar niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Een camera ophangen? Echt? Dat klinkt niet gezond. Kom uit het strafhoekje en laat jezelf niet zo vernederen. Je bent een volwassen vrouw en je rookt. Daar is hij voor gevallen.

Hij wil iets veranderen en jij kan dit nog niet veranderen. Hij mag best aan jou vragen of jij kan stoppen met roken, maar hij kan het niet eisen. Misschien voelt het nu niet zo, maar ik denk dat het voor jou beter is dat hij heeft besloten jou niet meer te willen terroriseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven