Stiekum roken nog erger dan vreemdgaan?

15-09-2014 13:36 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben 36 jaar en ik heb vier jaar een relatie met een leuke man van 40 jaar die drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. We hebben beide onze eigen huis, maar het idee is aanwezig om samen te gaan wonen te trouwen en samen een kind te nemen.



Nu is het zo, dat om onze dromen te verwezenlijken ik moet stoppen met roken. Dit speelt nu al anderhalf jaar.



Ik heb meerdere stoppogingen gedaan met als resultaat dat ik nog steeds rook! Er zijn vele ruzies over geweest omdat ik beloofd te stoppen en dat ik dan stiekem ga roken als ik in mijn eigen huis ben of als hij weg is. Hij heeft mij heel duidelijk gemaakt dat het hem veel verdriet doet dat ik stiekem rook.



Waarom ik stiekem rook en vertel ik dit niet tegen hem?



De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.

Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.



Mijn laatste stoppoging is weken geleden. We zijn negen dagen op vakantie gegaan met zijn kinderen. Deze negen dagen heb ik niet gerookt. Eenmaal in mijn eigen huis ben ik weer stiekem gaan roken. Als ik bij hem logeerde rookte ik vrijwel niet. En als ik rookte deed ik dit stiekem als hij weg was. Ik dacht dat dit de laatste nukken waren van het stoppen met roken, en dat ik deze fase nodig had om helemaal afscheid te kunnen nemen van het roken.



Nu vertrouwde hij mij niet (terecht) en heeft hij een camera geplaatst in de tuin, om mij te kunnen betrappen op het feit dat ik stiekem rook. Ook heeft hij dezelfde dag op sociaal media een oproep geplaatst om mij te feliciteren dat ik al weken gestopt ben met roken.

Toen hij mij op de camera betrapt heeft op het feit dat ik stiekum rook, heeft hij mij gewhatsapt dat hij mij niet vertrouwde en dat hij van mij verwachte dat ik bij hem thuis weg zou zijn voordat hij terug kwam. Ik had inmiddels de camera al ontdekt en wist precies waar ik stond. Ik ben daarop naar mijn eigen huis gegaan.



Inmiddels heeft hij alle vertrouwen verloren in mij. Ook heeft hij deze situatie besproken met een paar vrienden, en deze begrijpen hem volledig en steunen zijn gevoelens. Hij vind mij nu onbetrouwbaar en het is voor hem erger dan vreemdgaan. Het feit dat ik hierover gelogen heb betekent voor hem dat ik misschien wel vreemd zou gaan. Ik ben nu immers onbetrouwbaar!



Ik kan nu een heel relaas houden waarom ik vind dat ik stiekem moet roken. Het feit blijft dat ik dit deed en dat mijn relatie er nu zo voor staat, dat er wat hem betreft geen herhaling komt.



Wie heeft er tips hoe nu samen verder?



Ik heb het boek Stoppen met roken, inmiddels drie x uitgelezen. En de wil om te stoppen is er bij mij. Het is me alleen tot op heden niet gelukt.
anoniem_207383 wijzigde dit bericht op 15-09-2014 15:24
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Hahaha, een camera in de tuin. Stiekem (dus niet stiekUm) roken erger vinden dan vreemd gaan. Whut the hell?!

Groot gelijk dat je met hem wil trouwen en een kind wil, wat een pracht exemplaar heb je gevonden.



De eerste de beste die denkt in een relatie voor mij te kunnen bepalen wat ik wel en niet mag doen kan wieberen, met camera en al.
Alle reacties Link kopieren
Ze zal ook gerust wel hebben willen stoppen hatsetats, dan lukt dat niet en voel je je er vervelend over, moet je ook nog gaan bekennen dat het je niet gelukt is, ow hij zal me wel een slappe dweil vinden, en je volet je al knudde omdat het niet gelukt is, steek je van de frustie daarover maar weer een peuk op...hoppa iets met een cirkeltje...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 september 2014 @ 13:54:

Ze zal ook gerust wel hebben willen stoppen hatsetats, dan lukt dat niet en voel je je er vervelend over, moet je ook nog gaan bekennen dat het je niet gelukt is, ow hij zal me wel een slappe dweil vinden, en je volet je al knudde omdat het niet gelukt is, steek je van de frustie daarover maar weer een peuk op...hoppa iets met een cirkeltje...Als je echt wil dan stop je. Daar ga je niet over liegen. En al helemaal niet anderhalf jaar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Eerstens voor de goede orde: je neemt een hond en je krijgt als het lukt ( gaat soms niet zomaar, vooral niet met 36 ) een kind......

Maar toch niet in deze situatie?

Jij bent maf dat je eigenlijk voor hem stopt, en hij is knettergek......



Heb je die camera al gesloopt????
Alle reacties Link kopieren
Zo even een paar zinnen uit de OP over je vriend:

Er zijn vele ruzies over geweest



De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.



Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.



een camera geplaatst in de tuin, om mij te kunnen betrappen op het feit dat ik stiekum rook

heeft hij mij gewhatsapt dat hij mij niet vertrouwde en dat hij van mij verwachte dat ik bij hem thuis weg zou zijn voordat hij terug kwam.

Inmiddels heeft hij alle vertrouwen verloren in mij



Hij vind mij nu onbetrouwbaar



Wil je nou echt voor zo iemand je eigen huis opzeggen? Er een kind bij 'nemen'? Alsjeblieft niet zeg. Dit gaat van erg naar erger.

Oh ja, je schreef ook nog leuke man. Wat is er zo leuk hem? Dat negeren? Het niet vertrouwen?



Ik was er snel klaar mee.
Maar even on topic, je trekt een parallel met roken en vreemdgaan. Waarom doe je dat?

Is hij vreemdgegaan ofzo? Zou dit dan betekenen dat jij even slecht bent als hij?
Alle reacties Link kopieren
quote:

hatsetats, 20 seconden geleden

Ik snap echt niet dat jullie alleen die vent fout vinden. To beloofd A en gaat vervolgens erover liegen. Dat was bij mij exit geweest. Zonder camera.Stoppen met roken is nu eenmaal heel moeilijk voor sommige mensen. Mijn man is ook meerdere keren gestopt en ook meerdere keren weer begonnen met roken en dat vertelde hij me niet meteen dat ie teruggevallen was. De eerste paar keer waren we ook samen gestopt en zei hij het niet om mijn stoppoging niet te dwarsbomen, en vice versa... Waren we beiden stiekem aan het roken. Ondertussen was de hond er goed mee met dat stiekeme gerook, die werd naar hartelust uitgelaten. Inmiddels is ie permanent van het roken af, met een e-sigaret. Nu zijn we allebei blij, maar nooit heb ik het stiekem roken na een terugval gezien als reden voor een exit, dan heeft je partner wel heul weinig credits als dat een dealbreaker is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:hatsetats schreef op 15 september 2014 @ 13:54:

[...]



Als je echt wil dan stop je. Daar ga je niet over liegen. En al helemaal niet anderhalf jaar.



Idd en als je geen partner wilt die rookt begin je geen relatie met iemand die rookt..

Het kan zo simpel zijn..
Stoppen met latten met dit figuur. Zoek gewoon een vent die wel rookt en die er geen problemen mee heeft dat jij ook rookt . . . .

Ik heb alleen medelijden met kinderen die opgroeien tussen rokende ouders. Die hebben daar namelijk niet om gevraagd en kunnen niet kiezen voor een rookvrije omgeving.

Die vriend van je spoort overigens niet, roken gelijk stellen aan vreemdgaan omdat het allebei stiekem kan???

En wat dat stoppen betreft: je weet dat je stinkt, uit je mond en uit je poriën? Dat alles onder de nicotine-aanslag zit, dat je je longen naar de kl*ten helpt, dat je letterlijk je geld de lucht in blaast???
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk gezegd hoor als je maar wil....
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vriend een strontvervelende drammer en ik zou blij zijn dat het klaar was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Heftige, agressieve ruzies? Woede en niets meer tegen jou zeggen? Jou verlaten als je ziek wordt? Een camera ophangen om te controleren of je stiekem rookt?



Maak alsjeblieft een einde aan je relatie, ga niet samenwonen en neem zeker geen kind samen.



Zoek een leuke man.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Meid, waar is je zelfrespect?



Stiekem roken is stom. Je had beter kunnen bespreken dat het je niet lukt (al kan ik me enigszins voorstellen hoe zo'n gesprek met hem zou gaan), maar dat valt toch compleet in het niet bij 'piswoest' worden en allerlei feestjes en vakanties verpesten met zijn gedrag? En dan ook nog een camera ophangen???? Hallo psycho..



Hij lijkt me een heel naar persoon en ik denk niet dat dit opgelost is als jij stopt met roken. Het is eerder een voorbode van hoe jullie relatie zal zijn.
Je klinkt eigenlijk meer als zijn projectje dan wat anders. Zeker bij die woedeaanvallen van hem zou ik bijna zeggen 'Joh, steek er zelf anders ook even een op.'



Ik zou als ik hem was ook een probleem hebben met dat stiekeme en dat liegen. Als jij denkt dat jij stiekem moet doen, dan weet je zelf toch ook al dat dit geen gezellige relatie is? Waarom wil je daar in blijven met straks alle toeters en bellen van kinderen?
anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 15-09-2014 14:07
Reden: Veel te veel 'stiekem'
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stiekem roken is stom, maar eerlijk zijn is ook geen optie, want dan wordt hij agressief.



Ik rook zelf niet, maar eerlijk gezegd denk ik dat stoppen alleen maar moeilijker is als je er met zo'n harde hand toe gedwongen wordt. Het moet uiteindelijk wel je eigen keuze zijn. Als hij geen rokende partner wil dan is dat zijn goed recht, maar dan kan hij beter gewoon weggaan (en dan wel op een normale manier en niet met alle toeters en bellen van nu).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het ook vreselijk dat mijn man weer rookt, er vaak over gelogen heeft, beloftes maakt die hij niet nakomt. Wees er gewoon eerlijk over, je hebt een relatie samen, dan moet je elkaar toch kunnen vertrouwen?

Ik heb er een hekel aan omdat ik mijn vader er aan dood heb zien gaan. Hij was net in de vijftig.

Maar het ophangen van een camera gaat wel erg ver inderdaad, dat zou ik ook niet pikken!

Van beide kanten dus wat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettende droeftoeter zeg! Ik neem aan dat hij je rokend heeft leren kennen dus als dat zo'n dealbreker was had hij er nooit aan moeten beginnen. Daarnaast is het nog steeds een legale verslaving en ben je niet met criminele activiteiten bezig. Mijn lief heeft ook liever niet dat ik rook maar accepteert het wel. Van gezeur ga ik alleen maar meer roken.



Stoppen onder dwang werkt gewoon niet en iemand die zo ver gaat als jouw vriend sorry daar zou ik een beetje bang van worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 15 september 2014 @ 13:43:

1. Het is stiekem.

2. Een camera om elkaar in de gaten te houden. Zoek hulp.3. Je mag hoop ik een kind krijgen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
O, en dat hij het erger vindt dan vreemdgaan: fijn voor hem. Ik vind agressie en stiekem camera's ophangen erger dan vreemdgaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een creep.

Weg er mee, en snel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 15 september 2014 @ 13:59:



Ik heb alleen medelijden met kinderen die opgroeien tussen rokende ouders. Die hebben daar namelijk niet om gevraagd en kunnen niet kiezen voor een rookvrije omgeving.



Alsof die ouders dan allemaal bij de kinderen roken.

Vanaf het moment dat ik de eerste predictor test positief heb geplast heeft mijn man (die rookt, ik niet) geen sigaret meer binnen gerookt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zoek een vent die van je houdt zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat woord wat je gebruikt, piswoest...geweldig gewoon!..ik zie die man al voor me, rode ogen, opgezette aderen in de nek, haren rechtop!....wat leuk dit, wat een humor.

Hup!!...camaraatje erbij.

Hoe slecht kan het nog worden...hahaha, sorry maar ik kan er maar niet overuit, wat een innerlijke lol ik hier om heb...

.

Stop die man bij een CSi aflevering.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 15 september 2014 @ 13:52:

Blijkbaar geeft je man enorm veel om je. Nee hoor. Hij kan er gewoon niet tegen dat TO zijn bevelen niet opvolgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meskina schreef op 15 september 2014 @ 13:36:

Hallo allemaal,



Ik ben 36 jaar en ik heb vier jaar een relatie met een leuke man van 40 jaar die drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. We hebben beide onze eigen huis, maar het idee is aanwezig om samen te gaan wonen te trouwen en samen een kind te nemen.





[...]



De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.

Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.



[...]



Ik heb het boek Stoppen met roken, inmiddels drie x uitgelezen. En de wil om te stoppen is er bij mij. Het is me alleen tot op heden niet gelukt.





Ik vind hier een aantal tegenstrijdigheden, moet ik zeggen. Met een leuke man krijg je niet zulke ruzies.



Bovendien is er niet genoeg wil om te stoppen, want dan stopte je. Maar met zo'n man, kan ik me (als niet en nooit roker) voorstellen dat je af en toe zin hebt in een sigaret.



Stiekem iets doen, is voor mij wel wat anders dan vreemdgaan, maar je man ziet dit kennelijk als hetzelfde? Of jij? Je beschaamt wel vertrouwen, maar een sigaret is voor mij wel wat anders dan een andere vrouw/vent.



Succes hiermee
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven