Stiekum roken nog erger dan vreemdgaan?

15-09-2014 13:36 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben 36 jaar en ik heb vier jaar een relatie met een leuke man van 40 jaar die drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. We hebben beide onze eigen huis, maar het idee is aanwezig om samen te gaan wonen te trouwen en samen een kind te nemen.



Nu is het zo, dat om onze dromen te verwezenlijken ik moet stoppen met roken. Dit speelt nu al anderhalf jaar.



Ik heb meerdere stoppogingen gedaan met als resultaat dat ik nog steeds rook! Er zijn vele ruzies over geweest omdat ik beloofd te stoppen en dat ik dan stiekem ga roken als ik in mijn eigen huis ben of als hij weg is. Hij heeft mij heel duidelijk gemaakt dat het hem veel verdriet doet dat ik stiekem rook.



Waarom ik stiekem rook en vertel ik dit niet tegen hem?



De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.

Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.



Mijn laatste stoppoging is weken geleden. We zijn negen dagen op vakantie gegaan met zijn kinderen. Deze negen dagen heb ik niet gerookt. Eenmaal in mijn eigen huis ben ik weer stiekem gaan roken. Als ik bij hem logeerde rookte ik vrijwel niet. En als ik rookte deed ik dit stiekem als hij weg was. Ik dacht dat dit de laatste nukken waren van het stoppen met roken, en dat ik deze fase nodig had om helemaal afscheid te kunnen nemen van het roken.



Nu vertrouwde hij mij niet (terecht) en heeft hij een camera geplaatst in de tuin, om mij te kunnen betrappen op het feit dat ik stiekem rook. Ook heeft hij dezelfde dag op sociaal media een oproep geplaatst om mij te feliciteren dat ik al weken gestopt ben met roken.

Toen hij mij op de camera betrapt heeft op het feit dat ik stiekum rook, heeft hij mij gewhatsapt dat hij mij niet vertrouwde en dat hij van mij verwachte dat ik bij hem thuis weg zou zijn voordat hij terug kwam. Ik had inmiddels de camera al ontdekt en wist precies waar ik stond. Ik ben daarop naar mijn eigen huis gegaan.



Inmiddels heeft hij alle vertrouwen verloren in mij. Ook heeft hij deze situatie besproken met een paar vrienden, en deze begrijpen hem volledig en steunen zijn gevoelens. Hij vind mij nu onbetrouwbaar en het is voor hem erger dan vreemdgaan. Het feit dat ik hierover gelogen heb betekent voor hem dat ik misschien wel vreemd zou gaan. Ik ben nu immers onbetrouwbaar!



Ik kan nu een heel relaas houden waarom ik vind dat ik stiekem moet roken. Het feit blijft dat ik dit deed en dat mijn relatie er nu zo voor staat, dat er wat hem betreft geen herhaling komt.



Wie heeft er tips hoe nu samen verder?



Ik heb het boek Stoppen met roken, inmiddels drie x uitgelezen. En de wil om te stoppen is er bij mij. Het is me alleen tot op heden niet gelukt.
anoniem_207383 wijzigde dit bericht op 15-09-2014 15:24
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem toch aan dat je zelf ook wel begrijpt dat je vriend zich gedraagt als een eikel? Begrijp niet dat je bij zo'n vent blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 15 september 2014 @ 14:04:

[...]





3. Je mag hoop ik een kind krijgenMaar dan liefst met een andere man
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even een rare vraag van mij, niet om het een of ander..maar dit is geen moslim man , of wel?.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Heel eerlijk,ik moest eerst keihard lachen, wtf,een camera? Die man is volledig echt gek. Dat je het je nog zolang hebt laten aanleunen is al idioot. Als hij al zo agressief wordt van een sigaret durf ik er al helemaal niet aan te denken als het echt ergens over gaat. Hij heeft totaal geen respect voor je en wil je vormen naar zijn ideaalbeeld en desnoods stampt ie het er in.



Je bent pas 36 maar blijkbaar denk je dat hij je laatste kans op gelukkig zijn is en je denkt ook dat als je stopt met roken da hij je dan wel geweldig vindt maar dat is de grootse vergissing die je kunt maken. Als je stopt met roken is de kans dat je wat kilo's aankomt er groot en hierna hangt de camera bij de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Is dit geen noorse man? Als dit wel echt is, wat is er dan zo leuk aan deze man? Ik zie het niet.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Wat is erger: niet kunnen stoppen met roken of een relatie hebben met een opgefokte controlfreak?



Ik zou zowel de peuken als die vent dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent een echte meskina als je met zo'n meskien je leven wilt delen. End of story.
quote:elle5460 schreef op 15 september 2014 @ 14:08:

Even een rare vraag van mij, niet om het een of ander..maar dit is geen moslim man , of wel?.



Ah, dat zou natuurlijk alles verklaren.



Pas maar op dat je straks niet ontvoerd wordt naar het kalifaat.
Zooo zeg wat een enge vent.To je laat je als klein kind behandelen. Als je met die man gaat samenwonen wordt jouw leven een hel denk ik.Gevalletje controlfreak.En dan ook nog zeggen...als je ziek wordt dump ik je. Mijn haren staan recht overeind.Ik zou hem nooit vertrouwen, hij stalkt je nu al met die camera. Brrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet al te hard op rekenen dat hij vreemdgaan minder erg vindt dan stiekem roken.



Verder eens met wat de meesten hier schrijven. Wat een creep. Is hij zelf een ex-roker?



En nog wat: hangt die camera in zijn tuin of in die van jou?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Een verborgen camera?



Die ramde ik snoeihard in zijn hol en een trap na mijn huis uit.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Doet me denken aan de film : Sleeping with the enemy
Dit moet je niet willen denk ik...

en stiekum roken? das niet mogelijk.. je stinkt een uur in de wind na een sigaret.



Denk niet dat dit de man van je leven is. Je kunt pas stoppen met roken als je er zelf helemaal achter staat en dat doe je dus niet.

Welke dromen zijn niet te verwezenlijken nu je nog steeds rookt?



Stiekum roken is natuurlijk niet handig en ook qua vertrouwensband niet zo handig, maar een camera? Dat is wat mij betreft een grote stap te ver. Dit is niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 15 september 2014 @ 14:17:

Doet me denken aan de film : Sleeping with the enemyMet het verschil dat ze er nu redelijk makkelijk vanaf komt. Ik zou echt God op mijn blote knieën bedanken dat hij niet meer wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is een enorme engerd, brrr.



Jouw fout is dat je gewoon geen beloftes moet doen als je niet zeker weet dat je ze waar kan maken (echt never nooit dat ik iemand anders dan mezelf zou beloven om te stoppen met roken), maar dat is gewoon dom, niet eng. Maar die leuke man van jou, die is gewoon eng. Die heeft misschien de kanker niet in zijn longen, maar wel de tering in zijn kop. Daar heb ik op zich geen oplossing voor, maar ik zou evengoed als allereerste proberen of het misschien helpt die camera overdwars rectaal bij hem in te brengen. Baat het niet, dan schaadt het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 september 2014 @ 13:57:

[...]





Stoppen met roken is nu eenmaal heel moeilijk voor sommige mensen. Mijn man is ook meerdere keren gestopt en ook meerdere keren weer begonnen met roken en dat vertelde hij me niet meteen dat ie teruggevallen was. De eerste paar keer waren we ook samen gestopt en zei hij het niet om mijn stoppoging niet te dwarsbomen, en vice versa... Waren we beiden stiekem aan het roken. Ondertussen was de hond er goed mee met dat stiekeme gerook, die werd naar hartelust uitgelaten. Inmiddels is ie permanent van het roken af, met een e-sigaret. Nu zijn we allebei blij, maar nooit heb ik het stiekem roken na een terugval gezien als reden voor een exit, dan heeft je partner wel heul weinig credits als dat een dealbreaker is.

Anderhalf jaar lang liegen en stiekem doen zou voor mij wel einde verhaal zijn, helemaal als er A gezegd wordt en vervolgens B gedaan.

Waarover maakt me dan niet uit, het gaat om het principe.

Ik vind de manier waarop de man van de TO REAGEERT ook fout hoor begrijp me goed. Ik vind de TO echter net zo fout en ik begrijp dat haar partner haar gedrag meer dan kwalijk neemt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Beste kerol, zo,n spraak ken ik niet van je...wat een woorden gebruik jij zeg!..
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Hij probeerde jou af te dwingen te stoppen met roken. Dit zelfs met hoogoplopende ruzies waar je op den duur geen zin meer in had.



Nooit je laten dwingen beloftes te doen waarbij je (nog) niet zover bent om dit ook echt te kunnen.



Je hebt wel de intentie maar je mist (nog) de juiste drijfveren. Het is belachelijk dat mensen denken dat je met dwang iemand dingen kan laten beloven en dat de ander het daarom nu móet doen.



Als je samen iets wilt kijk je samen hoe je daar kan komen en of de ander de mogelijkheden en de juiste motivaties kan vinden. Stoppen met roken is heel erg lastig vanwege de verslavende stoffen en er bijkomende psychische invloeden.



Anderen er bij betrekken door het zo op facebook te plaatsen en stiekem een camera op te hangen vind ik persoonlijk laf. Dat je belooft het niet meer te doen en toch doet, moet je in het vervolg niet meer doen, hij probeert het met veel druk af te dwingen en heeft een grote inzet (namelijk jullie relatie) maar ook dan kun je bijvoorbeeld zeggen: Schat ik snap je argumentatie dat het ongezond maar ik vind het lastig dat je daarin zo ver gaat, zullen we spreken over elkaars visie hierin en ik kan niet 100% beloven dat het me echt gaat lukken maar ik wil kijken of ik zover kom er ook echt iets aan doen om het te laten slagen maar ik vind het moeilijk vanwege deze of die reden.



Zijn gedrag veroorzaakt mijns inziens alleen maar obstinatie en het is zeker geen ondersteuning aan jou.



Laffe manier van communiceren en je voortaan niet meer beloftes laten afdwingen op deze manier maar alleen kijken naar iemand die daadwerkelijk respectvol in overleg gaat. Dat hij er een andere mening op nahoudt dan jij en er de relatie voor wil verbreken, dat kan, maar verslavingen zijn niet zomaar weg en dat zou hij moeten beseffen. Hij doet nu net alsof een verslaving een eitje is om vanaf te komen voor iedereen en dat jij expres hem voorliegt en bedriegt omdat je niets om hem zou geven terwijl het eerder het omgekeerde lijkt.



Stiekem iemand filmen vanwege roken? Echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 september 2014 @ 14:16:

Een verborgen camera?



Die ramde ik snoeihard in zijn hol en een trap na mijn huis uit.Ik denk dat ik jouw reacties maar onder de negeerknop ga zetten, als we toch volledig op één lijn zitten qua oplossingsgericht denken. Zo leren we niks meer van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroegah ook zo van de principes, nu kijk ik of ik wel gelukkig wordt van volharden in mijn principes. Ik zou een stuk ongelukkiger zijn zonder mijn man, of ie nou wel of niet zou liegen over roken. Een controlerende en agressieve partner vind ik trouwens wel een dealbreaker en een principe wat waard is om in te volharden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hij behandelt je als een klein kind en jij laat je zo behandelen.



Ik zou voor de camera een Patsy Stone doen en eens goed gaan nadenken wat er zo leuk is aan deze man en waarom je dit jezelf al vier jaar laat welgevallen.



Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 15 september 2014 @ 14:27:

Beste kerol, zo,n spraak ken ik niet van je...wat een woorden gebruik jij zeg!..Dat vocabulaire komt van de pakjes shag die altijd voor mijn neus liggen. Van overheidswege aangereikt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 september 2014 @ 14:29:

Ik was vroegah ook zo van de principes, nu kijk ik of ik wel gelukkig wordt van volharden in mijn principes. Ik zou een stuk ongelukkiger zijn zonder mijn man, of ie nou wel of niet zou liegen over roken. Een controlerende en agressieve partner vind ik trouwens wel een dealbreaker en een principe wat waard is om in te volharden.

Dat is fijn voor jou. Bij ons geldt dat liegen een dealbreaker is. Dus liegen we niet tegen elkaar. Al 23 jaar niet. Nergens over.

En niet liegen en vasthouden aan dat principe is niet hetzelfde als elkaar controleren. Kwestie van vertrouwen. omdat we niet liegen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 15 september 2014 @ 14:32:

[...]





Dat vocabulaire komt van de pakjes shag die altijd voor mijn neus liggen. Van overheidswege aangereikt zeg maar.Oh...zo ja.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik lieg ook nooit, dat levert soms wel fikse ruzies op, dat wel. En is ook vaak einde relatie. Als iemand mij onder druk zou zetten iets te beloven waarbij ik best wil kijken of ik hem tegemoet kan komen maar wellicht niet zomaar kan beloven, is dat het moment vaak om het uiteindelijk uit te maken vanwege de ruzies en disrespect.



Dus ik lieg niet, en dan weet je ook meteen wat je aan je relatie hebt... vaak niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven