Stomme opmerking vriend

03-08-2015 16:45 268 berichten
bedankt voor alle reakties xxx
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:15
Reden: Herkenbaar.
% gewijzigd
Hoe is het gesteld met je inkomen?



Kan het zijn dat je vent materialistisch ingesteld is?
Heb je er wel eens normaal met hem over gepraat? Dat die opmerkingen niet fijn zijn, begin daar eens mee ipv uit je plaat te gaan.
Heeft hij zelf veel geld? Ik bedoel, kan hij (gemakkelijk) inkopen doen in die ene winkel waar jij naar binnen wilde?
-
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:16
Reden: -
% gewijzigd
Je bent nog al vaak op de teentjes getrapt de laatste tijd, zeker weten dat hij zo goed bij je past?
Die opmerking over het winkelen in een winkel waar je toch geen geld voor hebt (als dat klopt) vind ik trouwens niet vreemd van je vriend. Je kunt een man echt niet aan zijn verstand peuteren wat je nou zou moeten doen in een winkel die boven je budget is.
Heb hem al eerder gezegd dat ik zulke opmerkingen heel vervelend vind en me daardoor minderwaardig voel
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:49:

Ik heb sinds vorige maand een vast contract van 40 uur. Heb een normaal inkomen, hij verdiend zeer veel..Oei, dan vind ik het behoorlijk denigrerend gedrag...
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:49:

Heb hem al eerder gezegd dat ik zulke opmerkingen heel vervelend vind en me daardoor minderwaardig voelSneu dat hij daar geen rekening mee houdt. Toch nog eens een goed gesprek er over voeren? Op een moment dat je niet boos bent omdat hij net zo'n opmerking heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad rotopmerkingen en niet toevallig dat ze allebei over geld gaan. Blijkbaar steekt er iets bij hem als het om jou en geld gaat, of vindt hij het nodig om te laten weten dat hij meer heeft. Ik denk dat je het er met hem op een rustig moment over moet hebben. Heb je zelf geen idee waarom geld blijkbaar een ding is? En probeer niet meer uit je plaat te gaan.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Bromelia,



Ik heb recent een topic geopend over het weer.

Daarvoor jaren geleden dat ik op viva actief was
Op je ziel getrapt? Vind je dat niet een beetje overdreven? Wat zegt hij ervan als je hem (rustig) verteld dat je dat geen leuke opmerkingen vindt?
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:49:

Ik heb sinds vorige maand een vast contract van 40 uur. Heb een normaal inkomen, hij verdiend zeer veel..



Ah......

Dat zou een hoop kunnen verklaren.



Vind je dat hij ook op andere vlakken denigrerend doet over of tegen jou?

Of alleen op financieel gebied?



Ik zou het ook niet leuk vinden, zo'n opmerking.

Want al kún je iets niet betalen, kijken mag en mooi vinden ook.

Dromen is niet verboden tenslotte.
......
O, we kijken heel vaak in winkels die niet te betalen zijn, en zeggen steeds, als we het winnend staatslot hebben kopen we het wel, maar zelfs het staatslot kopen we nooit.



Kijken mag he..
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 03 augustus 2015 @ 16:52:

Alleen jij kan jezelf minderwaardig laten voelen. Hij kan jou niet zo laten voelen. Dus omhels je innerbitch en kom voor jezelf op en laat je niet zo kisten. De volgende keer dat hij zo'n opmerking maakt dan maak je een opmerking in de trant van "zo , ga je lekker "terug.Bij een (goede) relatie hoort zoiets niet nodig te zijn.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
-
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:16
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang kennen jullie elkaar? Weet hij wat jij verdiend?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:49:

Heb hem al eerder gezegd dat ik zulke opmerkingen heel vervelend vind en me daardoor minderwaardig voel

Dat laatste lijkt nou niet nodig. Je eigenwaarde hangt hopelijk niet af van je inkomen.



Maar ik jan me jouw irritatie wel voorstellen. Waarom heeft iemand het nodig om dat te zeggen?

Ik zou het hem vragen. Ook op die manier.



En als hij maar blijft drammen over geld, ben ik er snel klaar mee eigenlijk.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:54:

Ik kom uit een welgesteld gezin, huis gekregen van mijn vader, waar mijn vriend sinds 7 maanden bij woont.

Ik betaal daarvoor vrijwel niets...



Hij vind geld zeer belangrijk en heeft daar hard voor gewerkt.. zou dat het zijn?Klinkt wel logisch eigenlijk. Maar ik zou er toch met hem over praten.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Hij betaald toch wel vaste lasten mee? Boodschappen etc?
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:54:

Ik kom uit een welgesteld gezin, huis gekregen van mijn vader, waar mijn vriend sinds 7 maanden bij woont.

Ik betaal daarvoor vrijwel niets...



Hij vind geld zeer belangrijk en heeft daar hard voor gewerkt.. zou dat het zijn?Zou kunnen, maar waarom vraag je hem dat niet?
Is hij trots op zijn zeer hoog inkomen? Praat hij lullig over vrienden die minder dan hij verdienen?



Er zijn inderdaad mannen die niet begrijpen dat je het gewoon leuk vindt om in winkels naar (te) dure spullen te kijken, gewoon voor de lol, voor het idee, om inspiratie op te doen.
Alleen over financiele zaken worden deze opmerkingen gemaakt.



Ik weet niet zo goed wat ik moet doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven