Stomme opmerking vriend

03-08-2015 16:45 268 berichten
bedankt voor alle reakties xxx
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:15
Reden: Herkenbaar.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach... als hij tijdens het winkelen zo'n opmerking tegen me had gemaakt in bijzijn van vrienden, had ik tegen hem gezegd... "Jij hebt misschien het geld om die kleding te betalen, maar ik heb de stijl om die kleding te dragen". En had hem lekker alleen gelaten met zijn creditcard. Poeh!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je kan voortaan ook zeggen, Ik heb een vast dak boven mijn hoofd, jij nog niet
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:54:

Hij vind geld zeer belangrijk en heeft daar hard voor gewerkt.. zou dat het zijn?



Dat zou het heeeeel goed kunnen zijn. Trots op zijn eigen harde werken, zijn eigen enorme succes.

Mag gerust, maar dan hoeft hij niet denigrerend naar anderen te doen...
/
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:17
Reden: -
% gewijzigd
Hoe zie je de toekomst met hem samen? Als hij bijv. dit jaar met jou een luxe reis wil maken die jij met jouw inkomen niet kunt betalen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik wel achterlijk, maar ik vind het niet zulke vervelende opmerkingen eigenlijk.



Misschien komt het omdat ik niet zoveel geef om kleding en dat ik dus nooit in een dure winkel (te dure winkel???) terecht kom, maar dat zou mij aan mijn derrière oxideren dat ik zo'n opmerking kreeg.

En die opmerking met die auto? Dan zou ik zeggen dat "Al had ik het geld wel, dan wou ik hem nog niet kopen".

En verder boeit het me eigenlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
Erg onaantrekkelijk, zulk geneuzel over geld.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een beetje in meegaan: "nou, denk dat je gelijk hebt, schat. Betaal jij m voor me?"

(die auto)

En dan je omdraaien en iets anders gaan doen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Het lijkt mij dat als je ouders en nu je vriend heel veel voor je betalen, dat je jezelf in een underdogpositie plaatst. Het versterkt steeds meer dat jij iets niet kan betalen, maar hij wel voor jou. Lijkt mij geen fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij wel een beetje erkenning omdat hij zo hard gewerkt heeft voor alles. Misschien steekt het hem inderdaad dat het lijkt alsof het jou een beetje is komen aanwaaien. Maar je weet het pas als je er met hem over praat. Zogenaamd gevatte opmerkingen maken tegen je eigen vriend is niet bepaald constructief.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
-
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:18
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:54:

Ik kom uit een welgesteld gezin, huis gekregen van mijn vader, waar mijn vriend sinds 7 maanden bij woont.

Ik betaal daarvoor vrijwel niets...



Hij vind geld zeer belangrijk en heeft daar hard voor gewerkt.. zou dat het zijn?Als jij meer vermogen hebt dan je vriend,ga dan wel(bij een eventueel huwelijk) trouwen op huwelijkse voorwaarden.
ZaraZara,



EXACT!



en dat geeft me een onwijs kut gevoel.

Afhankelijk en te min.
Jullie zijn zeven maanden samen en hij woont al zeven maanden bij jou in het huis dat je van je vader hebt gekregen. Best vlot.
Mag ik hard op denken? Zo te lezen passen jullie niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap geloof ik het hele punt niet zo.

Als ik sta te kwijlen voor de D&G winkelruit en mijn lief zegt, joh dat kan je toch helemaal niet betalen?



Dan zeg ik,klopt en daarom heb ik een rijke vent uitgezocht.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
.
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:18
Reden: .
% gewijzigd
Goed dat je gaat sparen voor die auto. Zelf willen, zelf betalen.
Zeer vlot ZaraZara.. maar als het goed voelt dan voelt het goed. Alleen dit soort dingen..grrrr
..
.....
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees vind ik dat je zelf ook wel een beetje veel zit te benadrukken hoeveel geld je hebt c.q. krijgt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:06:

Als ik mijn erfenis krijg ben ik 10 keer meer vermogend dan hem.

Maar heb daar dan zelf niets voor gedaan......



Daar kun jij ook niks aan doen,dat jij uit een vermogende familie komt.

Maar denk dus aan die huwelijkse voorwaarden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:06:

Als ik mijn erfenis krijg ben ik 10 keer meer vermogend dan hem.

Maar heb daar dan zelf niets voor gedaan......Maar je hebt je erfenis nog niet. En je hebt de mogelijkheid om dingen te weigeren als je je daardoor niet meer zelfstandig voelt. Ik vind jou ook een beetje op geld gefixeerd eerlijk gezegd. Je bent je bankrekening niet en hij is dat ook niet. Praat het uit en laat het geen ding worden.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:03:

Dit jaar geen vakantie 'samen'' omdat ik aan het sparen ben voor een auto. ( Dat was zijn idee omdat ik moet leren sparen )

Verder eind zomer met mijn vader en zijn partner uitgenodigd om met hen op vakantie te gaan, mijn vriend gaat mee en mag van mijn vader absoluut niets betalen.



Kan het zijn dat ze jouw vriend in het thuisfront hebben geleerd om heeeeel zuinig te zijn met geld en om er hard voor te werken? Misschien wil hij daar juist niets van weten. Dat hij in een soort dilemma zit.

Ik zou als ik jou was vragen waarom je vriend dit soort opmerkingen maakt, waarom hij het toch steeds over geld en betalen heeft. En dan zou jij op jouw beurt weer kunnen zeggen dat er wel belangrijkere dingen in een relatie zijn dan geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven