Stomme opmerking vriend

03-08-2015 16:45 268 berichten
bedankt voor alle reakties xxx
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:15
Reden: Herkenbaar.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: topexemplaar!
Djeezus! Deze is heel moeilijk blijkbaar. 'Andere mogen mij berichten sturen?!'
Alle reacties Link kopieren
"Wel fijn dat hij je steunt."



Ik zou daar niet op bouwen. Bevordert de ongelijkheid.

Als geld na 7 maanden al zo'n issue is......dat gevoel in jezelf gaat alleen nog maar verder oplopen als je op hem leunt financieel.

Probeer geen maand over te houden dus zodat het niet nodig is om op hem terug te vallen. Sta op je eigen benen, met 40 uur werken moet dat (net?) lukken als je je uitgavepatroon aanpast.

Want als je geld van hem blijft accepteren, zorgt hij als het ware voor jou. Als een soort ouder, denkt ie dan misschien na een tijdje, en voelt het misschien over een tijdje voor jou. Hij geeft je nu al goedbedoelde adviezen hoe je zou kunnen sparen.

Alsof ie je papa is.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Gratis wonen en maand overhebben... Jeetje dat klinkt idd alsof je nog wel wat opvoeding mbt omgaan met financiën kunt gebruiken. Alleen je vriend is daarvoor misschien niet de aangewezen persoon. Misschien moet hij en je vader eens de geldkraan dichtdraaien, en nog beter, dat je nog huur moet gaan betalen ook. Want het is natuurlijk vam de zotte zoals het nu gaat he, zie je dat zelf ook in?

Vind het wel heel goed dat je een baan hebt gevonden en nu werkt, trouwens. Als je nu ook nog verstandiger met geld leert omgaan dan zal dat (en je baan) zeker helpen om je zelfvertrouwen op te krikken
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:24:

Gevoelige snaar, omdat ik er wel hard voor werk.

Dat is toch gek, zeker ook omdat je een post hiervoor zegt dat je geld helemaal net belangrijk vindt

Dat je net zo lief samen op een houtje wil bijten

Dat kan een opmerking over geld je toch nooit tot in het diepst van je ziel kwetsen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
[quote]misia schreef op 03 augustus 2015 @ 17:45:

"Wel fijn dat hij je steunt."



Ik zou daar niet op bouwen. Bevordert de ongelijkheid.

Als geld na 7 maanden al zo'n issue is......dat gevoel in jezelf gaat alleen nog maar verder oplopen als je op hem leunt financieel.

Probeer geen maand over te houden dus zodat het niet nodig is om op hem terug te vallen. Sta op je eigen benen, met 40 uur werken moet dat (net?) lukken als je je uitgavepatroon aanpast. /quote]



Grotendeels eens, maar 'met 40 uur werken moet rondkomen net lukken'???? Als je min of meer gratis woont, dus nauwelijks lasten hebt en modaal verdient? Hoe doet het gros van de Nederlanders het dan die geen huis hebben gekregen?



TO, voel je je niet gewoon betrapt als je vriend zoiets zegt omdat je zelf ook wel weet dat je genegen bent meer geld uit te geven dan je hebt? En heeft hij daar niet gewoon iets over te zeggen als ie aan het einde van de maand regelmatig het gat in je hand voor je dicht? Zo ben je toch NUL zelfstandig? Je kan dan 'wel hard werken voor je geld' (bedoel je daar overigens mee dat je vriend dat niet doet?), maar je laat je ondertussen ook van alle kanten onderhouden. Dat is niet direct heel erg op eigen benen staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 03 augustus 2015 @ 17:40:

OK, we're getting somewhere. Je hebt dus gewoon een gat in je hand (als je bijna gratis woont, 40 uur werkt en je houdt maand over aan het eind van je geld, dan mag ik dat wel concluderen dunkt mij) en je vindt het vervelend als hij daar iets over zegt. Dan kun je wel met hem gaan praten vanavond, maar dan denk ik dat je het toch echt bij jezelf moet zoeken. Wel fijn dat hij je steunt.

Dit dus

Als ik 40 uur per week werk en woon in een huis wat door mijn ouders is gekocht dan gaat bij mij de loper uit bij mijn eerder genoemde D&G winkel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 17:45:

"Wel fijn dat hij je steunt."



Ik zou daar niet op bouwen. Bevordert de ongelijkheid.

Als geld na 7 maanden al zo'n issue is......dat gevoel in jezelf gaat alleen nog maar verder oplopen als je op hem leunt financieel.

Probeer geen maand over te houden dus zodat het niet nodig is om op hem terug te vallen. Sta op je eigen benen, met 40 uur werken moet dat (net?) lukken als je je uitgavepatroon aanpast.

Want als je geld van hem blijft accepteren, zorgt hij als het ware voor jou. Als een soort ouder, denkt ie dan misschien na een tijdje, en voelt het misschien over een tijdje voor jou. Hij geeft je nu al goedbedoelde adviezen hoe je zou kunnen sparen.

Alsof ie je papa is.Dat doet TO zelf hoor, die maakt er een issue van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat ik vreemd vindt is dat hij je mening vraagt over die auto, jij zegt dat je m mooi vindt en hij dan antwoord dat jij m niet kunt betalen.

Dat laatst slaat ergens nergens op, hij vroeg je namelijk of je hem mooi vindt.

Het is net alsof hij redenen zoekt om er weer over te beginnen dat jij weinig/minder geld hebt.



Dat zou mij ook erg irriteren.



Hij plaatst zich ermee ook boven je.

Gepaster/normale antwoord van hem zou zijn geweest: goh, ja, ik vindt m ook fantastisch! Of, nee, ik vind die-of-die gaver.

Of: wat vindt je er dan mooi aan? Ik die kleur!

Dat ligt gewoon voor de hand en is een fijn gesprek gericht op uitwisseling en 'samen' in plaats van 'baas boven baas'.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 16:54:

Ik kom uit een welgesteld gezin, huis gekregen van mijn vader, waar mijn vriend sinds 7 maanden bij woont.

Ik betaal daarvoor vrijwel niets...



Hij vind geld zeer belangrijk en heeft daar hard voor gewerkt.. zou dat het zijn?



Alsof mensen met een laag inkomen niet heel hard kunnen werken.

Ik hou niet van zulke opmerkingen.. geen enkele uitleg zouden de opmerkingen ineens wel als leuk aanmerken.

Klinkt mij als een naar typje.
quote:Summerdance schreef op 03 augustus 2015 @ 17:53:

[...]



Dat doet TO zelf hoor, die maakt er een issue vanNee dat doet die vent.
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:03:

Dit jaar geen vakantie 'samen'' omdat ik aan het sparen ben voor een auto. ( Dat was zijn idee omdat ik moet leren sparen )n.Je komt over als een kind. Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 03 augustus 2015 @ 17:53:

[...]



Dat doet TO zelf hoor, die maakt er een issue van

HIJ geeft haar die goedbedoelde adviezen toch?

Dat zou mij ook irriteren. Daar zou ook ik 'een issue' van maken, ook van die opmerkingen over wat ik wel of niet kan betalen, hoe ik zou moeten sparen enz..



Ja pap. Dat zou ik denken. En t zou me irriteren want wie denkt ie wel niet wie die is?

Moet ie me iets leren?

Waarom ik niet aan hem?



TO, gedraag je als gelijke aan je vriend. Niet als iemand die advies nodig heeft.



Grow up, kortom .

Zolang je zijn geld accepteert zullen de opmerkingen en adviezen blijven komen.

Dus leef van je eigen geld en die opmerkingen zullen ook niet meer komen, wedden?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij bang is dat jij op hem gaat teren

Een winkel ingaan die boven je budget is....waarom zou je dat doen?

In de hoop dat hij betaalt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:54:

[...]





Nee dat doet die vent.

Waar dan?

Omdat hij zegt dat ze die kleding niet kan betalen?

Dat klopt toch?

Ze werkt, woont spotgoedkoop en heeft toch problemen met sparen



En nogmaals als mijn vriend dit tegen me zou zeggen en hij heeft gelijk

Dan zeg ik...klopt, maar een meisje mag dromen toch?



Hup, weg issue
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:36:

Ik kan verder helemaal mezelf zijn bij hem en lachen samen om mijn impulsieve handelingen als mijn salaris binnen is. Hij springt me bij als ik teveel maand over heb.Again je klinkt als een kind
Alle reacties Link kopieren
Ja je reageert heel dubbel TO

aan de ene kant vindt je het heel normaal dat ie je financieel steunt

Aan de andere kant mag ie geen opmerkingen maken over je uitgaven.

Het is kiezen of delen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Hij woont dus gratis in jouw huis?

Ik zou eens beginnen om die arrogante blaaskaak huur te laten betalen.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:36:

Ik kan verder helemaal mezelf zijn bij hem en lachen samen om mijn impulsieve handelingen als mijn salaris binnen is. Hij springt me bij als ik teveel maand over heb.

Dus, hij mag je wel uit de brand helpen als je geen geld hebt, maar hij mag niet zeggen dat je ergens geen geld voor hebt

Logisch....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken allebei niet leuk, hij dist jouw financiële situatie en jij zijn modelautootjes WTF?!? Mocht je voor een man gaan met zo een domme hobby da prijs je hem toch de hemel in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 03 augustus 2015 @ 18:00:

Hij woont dus gratis in jouw huis?

Ik zou eens beginnen om die arrogante blaaskaak huur te laten betalen.!





oh ik dacht zij woont bij hem in.

Hm, ik zou in zo'n prille relatie nog maar even financieel alles gescheiden houden, TO.

Dus hij betaalt huur.

Jij houdt je eigen broek op. Ook aan het eind van de maand.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:Summerdance schreef op 03 augustus 2015 @ 17:58:

[...]



Waar dan?

Omdat hij zegt dat ze die kleding niet kan betalen?

Dat klopt toch?

Ze werkt, woont spotgoedkoop en heeft toch problemen met sparen



En nogmaals als mijn vriend dit tegen me zou zeggen en hij heeft gelijk

Dan zeg ik...klopt, maar een meisje mag dromen toch?



Hup, weg issue



Ik vind mensen die zo tegen een ander praten niet waard om daar mijn tijd aan te besteden.

Al zou TO een gat in de hand hebben zie ik niet waarom het leuk is om auto's aan te wijzen en dan vals te gaan roepen dat ze die niet kan betalen. Dat is gewoon onaardig gedrag.



Zeker als hij gratis bij haar inwoont.

Vent weg..issue ook weg.
Op je ziel getrapt? Wow, dat klinkt behoorlijk overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 03 augustus 2015 @ 18:04:

[...]





Ik vind mensen die zo tegen een ander praten niet waard om daar mijn tijd aan te besteden.

Al zou TO een gat in de hand hebben zie ik niet waarom het leuk is om auto's aan te wijzen en dan vals te gaan roepen dat ze die niet kan betalen. Dat is gewoon onaardig gedrag.

Dan verschillen we van mening



Als ik aan het einde van mijn geld altijd een stukje maand over hou dan mag mijn lief me best wijzen op dat feit als ik een te dure winkel inloop

Maar goed, ik hecht dan oprecht ook niet zo veel waarde aan geld en ik zou echt nooit om zoiets tot in het diepst van mijn ziel gekwetst zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
"ik zou echt nooit om zoiets tot in het diepst van mijn ziel gekwetst zijn"



To wel, dus.

Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:03:

Dit jaar geen vakantie 'samen'' omdat ik aan het sparen ben voor een auto. ( Dat was zijn idee omdat ik moet leren sparen )

Verder eind zomer met mijn vader en zijn partner uitgenodigd om met hen op vakantie te gaan, mijn vriend gaat mee en mag van mijn vader absoluut niets betalen.Geen slecht idee, huis krijgen van je vader is natuurlijk niet doorsnee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven