Stomme ruzie om niets

24-08-2013 15:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik moet dit van mij afschrijven. Ik ben zo fout geweest.

Mijn moeder en stiefvader roken allebei. Ze zijn tien jaar samen, ze doen ontzettend veel voor mij. Ik heb door mijn handicap hulp nodig. Ik rook niet.



Vandaag waren we weg geweest met zijn drieën. Mijn stiefvader stond in mijn tuintje te en roken. Hij vraagt niet om een asbak. Hij gooit het gewoon op de grond. Ik heb een kut week achter de rug. Dus ik reageer heel geïrriteerd op mijn vader. Ik zei zoiets van “kan je gewoon niet om een asbak vragen”? Nadat ik die voor hem op tafel zet. Hij reageert van ja het waait toch weg. Ik zeg “Ja maar het is mijn huis” Hij riep van ik doe niets meer voor je krijg te tering en ik was ondankbaar. Dat roept hij bij iedere ruzie. Ik werd zo kwaad en ben tegen hem en mijn moeder gegaan. Mijn moeder zat in de bijstand en had niets. Mijn schoolkamp werd door de school zelf betaald terwijl zei rookt. En dat heb ik haar voor de voeten gegooid. Dat was zo fout van mij. Toen ik 18 was had ik mijn eigen pc op mijn slaapkamer staan en zelfs daar rookte ze. Het toetsenbord zat altijd onder de as. Als we in de auto zitten roken ze ook, als ik verkouden bent en ik zeg daar van word mijn stiefvader boos. Het ligt aan mij. Mijn ouders gingen weg naar de ruzie en kwamen terug, ze waren wat vergeten. Ik was nog boos. Uiteindelijk wou ik mijn excuses aan mijn vader bieden. Hij bleef zitten en zei van ja ik doe zo veel voor je, je bent ondankbaar, je waardeert mij niet bla bla bla. Toen zij ik tegen mijn moeder dat ze met een eikel was getrouwd. Dat was voor mijn moeder de druppel, ik was zo boos en gefrustreerd. En ik zat zoo fout. Ik durf ze niet te bellen, ik denk dat ik dat vanavond ga doen. Ik baal zo. Ik wil geen ruzie met ze maar soms.
Wie denk jij wel niet wie je bent?

Wil jij jouw ouders even vertellen hoe jij, madame, het wil. Dacht dat jouw ouders toch wel zoiets als een eigen leven en wil hebben denk je niet.

Ongelofelijk. Ik zou vanavond maar inderdaad bellen en excuses aanbieden.
Waarom zat je zo fout? Het kwam er misschien wat harder uit dan de bedoeling was, maar zulke rare dingen heb je niet gezegd.



Ik vind roken waar andere mensen bij zijn ook asociaal. En mensen die klagen dat ze krap zitten maar tegelijk heel veel roken, dat blijft krom natuurlijk.



Bovendien mag je best een keer kribbig zeggen dat iemand wel een asbak mag gebruiken, je hoeft toch geen peuken in je tuin?



Kortom, ja het was een heftige ruzie. Maar je hoeft ook niet helemaal door het stof te kruipen. Het is fijn dat je ouders je willen helpen met van alles. Maar als jij iets zegt over een asbak vindt ik "krijg de tering" wel een verschrikkelijke grove reactie.
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet te druk.... bel ze inderdaad gewoon op en zeg dat je iets hebt gezegd waar je achteraf spijt van hebt en geef ook aan waarom (dat je een rotweek achter de rug hebt etc.)...desondanks mag je best zeggen dat de sigaret even netjes in een asbak wordt gedaan. Wel zo netjes!
Alle reacties Link kopieren
Bel ze en bied je excuses aan voor wat je gezegd hebt. Ik begrijp je frustratie wel, maar dit is niet de juiste manier om dingen aan te geven.

Probeer er een keer over te praten als je niet boos bent. En zeg dan tegen je ouders dat je het fijn zou vinden als ze wat minder in je bijzijn zouden roken en of ze een asbak mee naar buiten willen nemen in jouw tuin.
Ruzie om niks? Dat roken zit je blijkbaar nogal dwars aangezien je halve OP daarover gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij je boekje enorm te buiten gegaan. Echt belachelijk. En wat zij zeiden en deden was ook niet goed, maar jij steekt er nog even flink bovenuit.



Echt niet dat een belletje genoeg is, je moet zeker een bos bloemen brengen.
wat ik denk? ik denk je te ver bent gegaan door te zeggen dat, ze is met een eikel getrouwd,, mag je wel denken (en ik zou het waarschijnlijk ook denken) maar niet zeggen.



Maar ik vind het ook niet normaal hoor, je peuken maar weggooien in de tuin, roken waar je kind bij is, zelfs in jouw slaapkamer, in de auto, als je verkouden bent en er last van hebt, ronduit smerig en een nogal asociaal eigenlijk, je kunt ze best vragen een asbak te gebruiken, en zijn reactie (krijg de tering, ik doe niets meer voor je) vind ik ook verre van normaal.
He wat akelig TO. Wat is roken toch smerig en zeker als je er in je naaste omgeving ongewenst mee geconfronteerd wordt.



Jammer dat het onderwerp nu zo beladen is geworden. Mogelijk voelde jij of voelden zij dat je er niets over mag zeggen omdat je veel hulp krijgt?

Als de situatie zo ongelijkwaardig moet je misschien zorgen dat je een deel van de hulp elders regelt?



En bedenk dat het een verslaving is. Je moeder heeft niet expres je schoolreisjes niet betaald. Feit dat ze nu veel zorgt betekend toch dat ze, op haar manier, haar best doet voor jou?
De titel van het topic dekt alleen de lading helemaal niet: het is niet een stomme ruzie om niets, het roken zit je blijkbaar heel hoog, en terecht.

Verslaving my ass, als ik in de bijstand zou zitten en geen schoolreisjes zou kunnen betalen zou ik het echt wel laten te roken,ik zou uberhaupt niet roken bij mijn kinderen in de buurt, ik vind het asociaal en snap dat TO er moeite mee heeft.



Het is inderdaad wel balen dat je zo afhankelijk van ze bent, probeer eens na te denken of je de dingen zo kunt regelen dat je niet meer zo afhandelijk bent?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?



Je kunt namelijk op heel veel manieren ergens iets van zeggen. Of vragen of een compromis voorstellen.



Mensen afsnauwen is slechts één manier om met een probleem om te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind helemaal niet dat TO te ver is gegaan, sorry.



Die vent klinkt ook als een eikel. Roken in de buurt van je kind, roken waardoor je het kamp van je kind niet kunt betalen EN niet accepteren dat je kind in haar eigen huis regels heeft, vind ik vergaand asociaal.



Zeker de manier waarop die ouders ermee omgaan getuigt niet echt van een liefdevolle band. Als ik verkouden ben wil ik ook niet in de rook zitten. Sowieso wil ik nooit in de rook zitten, maargoed, je mag van die ouders verwachten dat ze toch ook een beetje rekening houden met de (gezondere) gewoontes van hun dochter.



En dan nog iets: er is niets onbeschofter dan dat wanneer jij je excuses aanbiedt, stiefpa er nog eens over gaat doordrammen.



Dus ik zou eerder verwachten dat zij eens met een sorry aankwamen. En anders... dikke doei.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft de helft van de reageerders over het detail heen gelezen dat dit alles gebeurde in het huis van TO. En dan hebben die ouders gewoon TO's huisregels te accepteren, lijkt me.



Ik zie echt niet in welke wereld TO het verkeerd heeft gedaan. En oja, ik roep ook regelmatig tegen mijn moeder dat haar partnerkeuze miserabel is. Dat is namelijk ook zo. En daar had ik als kind nooit een keuze in, maar we leefden wel met die klojo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gebeld, ik ben gewoon te ver gegaan. Ik heb mijn excuses aangeboden. Morgen ben ik welkom om te eten en dan praten we verder. Ik heb gewoon een kut week achter de rug en dat reageer ik op andere af.
Alle reacties Link kopieren
quote:missbrice schreef op 24 augustus 2013 @ 15:59:

Ik heb ze gebeld, ik ben gewoon te ver gegaan. Ik heb mijn excuses aangeboden. Morgen ben ik welkom om te eten en dan praten we verder. Ik heb gewoon een kut week achter de rug en dat reageer ik op andere af.Goed dat je gebeld hebt en dat jullie het morgen gaan uitpraten. Soms wordt het inderdaad allemaal teveel en dan zeg je dingen waar je achteraf spijt van hebt. Het komt vast allemaal weer goed!
Als stiefpapa op mijn kamer had gerookt (en ik niet zou roken) dan zou ik zoiets zeggen als: "lieve stiefpapa, zou je alsjeblieft niet op mijn kamer willen roken, want ik vind dat zo vies stinken. Echt, ik meen het, je zou me echt een plezier doen als je je sigaret even op de gang zou willen laten". En dit zou ik zo vaak herhalen (met variaties) als nodig.
In een tuintje roken en as of peuken laten vallen, daar zou ik hem niet mee lastig vallen. Je moet ook weer niet gaan zeuren. Ik zou het onder de oppervlakte trappen of het later oppakken.



Je doet erg puberachtig; je zet je wel heel erg af. Mogelijk heb je door je handicap problemen om los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Krijg de tering? Wow.. Wat een omgangsvormen...
Alle reacties Link kopieren
Julliekunnen allemaal wel een cursusje fatsoen en omgangsvormen gebruiken geloof ik.



Als kettingroker snap ik dat gedrag van je moeder en stiefvader in het verleden niet. Roken op jouw slaapkamer is zo fout als maar kan. Maar wat het grote probleem is van je helpende stiefvader die een peukie buiten rookt zonder asbak snap ik ook niet echt. En allemaal zijn jullie niet echt van het verstandig praten geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Kerol, daar heb je zeker een punt in.

Ik weet dat ik fout zazt.
quote:vetplantje schreef op 24 augustus 2013 @ 15:54:

Ik vind helemaal niet dat TO te ver is gegaan, sorry.



Die vent klinkt ook als een eikel. Roken in de buurt van je kind, roken waardoor je het kamp van je kind niet kunt betalen EN niet accepteren dat je kind in haar eigen huis regels heeft, vind ik vergaand asociaal.



Zeker de manier waarop die ouders ermee omgaan getuigt niet echt van een liefdevolle band. Als ik verkouden ben wil ik ook niet in de rook zitten. Sowieso wil ik nooit in de rook zitten, maargoed, je mag van die ouders verwachten dat ze toch ook een beetje rekening houden met de (gezondere) gewoontes van hun dochter.



En dan nog iets: er is niets onbeschofter dan dat wanneer jij je excuses aanbiedt, stiefpa er nog eens over gaat doordrammen.



Dus ik zou eerder verwachten dat zij eens met een sorry aankwamen. En anders... dikke doei.



Als TO nu zelfstandig woont, is dat niet kunnen betalen van het kamp wel een hele oude koe.



Bij ruzie doet men er altijd goed aan geen oude koeien uit de sloot te halen. En in een ruzie iets naars zeggen over de liefde van een ander draagt ook niet bij aan een oplossing, en had ook niets met het onderwerp te maken.
Alle reacties Link kopieren
Maak het maar snel weer goed. Ik denk niet dat ze dit verdiend hebben.
Let the sun shine
Jij hebt je ouders nodig vanwege je handicap en die ouders roken.

Als je daar niet mee geconfronteerd wil worden, moet je andere mensen zoeken om je te helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 24 augustus 2013 @ 17:09:

[...]





Als TO nu zelfstandig woont, is dat niet kunnen betalen van het kamp wel een hele oude koe.



Bij ruzie doet men er altijd goed aan geen oude koeien uit de sloot te halen. En in een ruzie iets naars zeggen over de liefde van een ander draagt ook niet bij aan een oplossing, en had ook niets met het onderwerp te maken.Tja, ik denk dat je ouders als deze beter kwijt dan rijk kunt zijn. Voor mij zou 't niet hoeven. Roken in je slaapkamer... hoe wil je een kind zijn gezondheid al verknoeien voor ze goed en wel volwassen is... zulke ouders zouden uit de ouderlijke macht gezet moeten worden. En ik vind wel degelijk dat, als je zoiets doet, je niet genoeg van je kind houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 24 augustus 2013 @ 16:13:

In een tuintje roken en as of peuken laten vallen, daar zou ik hem niet mee lastig vallen. Je moet ook weer niet gaan zeuren. Ik zou het onder de oppervlakte trappen of het later oppakken.



Je doet erg puberachtig; je zet je wel heel erg af. Mogelijk heb je door je handicap problemen om los te laten.



Dus bij jou mogen we buiten gaan roken, onze peuken buiten op de grond trappen en jij geeft geen kick? Wanneer ga je er wel wat van zeggen?

Sorry maar ik hoef niet de rotzooi van een ander op te ruimen omdat die zo nodig moet roken! Kleine moeite om even een asbakje mee te nemen naar buiten toch? Dat noem ik geen zeuren of puberaal gedrag.



Het is er heftig aan toe gegaan, maar waar 2 kijven, hebben er 2 schuld. zowel stiefvader als TO zijn te ver gegaan in het roepen van dingen. Wel goed dat je vast de eerste stap hebt gezet door te bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven