Strenge

15-05-2016 20:55 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb geen idee of er meerdere topics zijn met dit onderwerp, maar ik zit ergens heel erg mee in mijn maag. Ik ben deze topic eigenlijk ook begonnen om van me af te kunnen schrijven en hopelijk ook wat tips te kunnen krijgen.



Voor ik begin zal ik eerst een beetje een beeld van mijn situatie schetsen. Ik heb hele strenge Hindoestaanse ouders. Ik mag heel erg veel dingen niet en er word over veel dingen niet gesproken. Zoals het hebben van een vriendje. Hier worden geen gesprekken over gevoerd en helemaal geen discussie. Het is heel simpel bij mijn thuis: Wil je een vriendje? Dan trouw je PUNT!!





Oke, dus..... mijn situatie(probleem)

ik ben 20 jaar en heb een super, super lief vriendje, ik ben heel erg verliefd op hem en hou ontzettend veel van hem. Maar een vriendje hebben vinden mijn ouders dus echt niet oke. Hier valt ook niet over te praten of een discussie over te voeren. Nee is NEE vinden hun. Ik ben zelf een Hindoestaans meisje en mijn vriend is van Antilliaanse afkomst. Nou nu kun je denk ik wel raden dat dit wel heel taboe zou zijn. afspreken door deze situatie is dan ook heel lastig en is ook niet vaak voor gekomen. Ik wil hem het liefst 1x in de twee weken zien, natuurlijk nog vaker maar het zijd zo. Mijn vriend begrijpt het volkomen dat ik het nog niet verteld heb, dat is een hele opluchting want niet veel jongens zouden zo reageren. Aankomende dinsdag ga ik stiekem naar hem toe omdat we al bijna een halfjaar samen zijn, alleen voel ik mij heel schuldig als ik moet liegen hierover tegen mijn ouders maar heb gewoon bijna geen keus. want het eerlijk vertellen is ECHT geen optie, dit heb ik al geprobeerd. en het feit dat ik 20 ben, dat maakt ook niet veel uit omdat ik nog thuis woon en op mezelf gaan gaat ook niet lukken. en trouwen? Nee dat doe ik liever over een paar jaar



Heeft iemand hier nog ervaring in? of herkend iets van zichzelf?

Als iemand tips heeft hoor ik het graag!



P.S. Sorry voor het lange bericht maar korter kon ik het niet uitleggen.



Liefs,

DSG
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat op jezelf wonen niet lukken? Laat niet zo met je sollen je bent al 20 hoor.
Wat gebeurt er als je eerlijk vertelt dat je een vriend hebt? En waarom kan je niet op jezelf wonen?



Als dat allemaal niet mogelijk is (eerlijk zijn en/of op jezelf wonen), dan blijft alleen nog maar liegen over.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vooral herkenbaarheid zult vinden bij andere Hindoestaanse meiden die zich hebben losgebroken of die weleens een vriendje hebben gehad.



Hoe denk je dan over het huwelijk? Wil je ooit verder met je vriend of sta je ook open voor een Hindoestaanse jongeman?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eerst op jezelf gaan wonen, dan kan jij zelf bepalen hoe je leeft en hoe vaak je je ouders en familie wil zien. Dus schrijf je alvast in bij woningcorporaties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De Hindoestaanse cultuur is best ingewikkeld en lastig te begrijpen. Ik begrijp het in ieder geval niet. Ik begrijp wel dat jij niet gelijk een groot deel van je familie vaarwel zegt voor je vriend.



Heb je zelf nagedacht hoe je wat onafhankelijker kunt worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 mei 2016 @ 21:09:

De Hindoestaanse cultuur is best ingewikkeld en lastig te begrijpen. Ik begrijp het in ieder geval niet. Ik begrijp wel dat jij niet gelijk een groot deel van je familie vaarwel zegt voor je vriend.



Heb je zelf nagedacht hoe je wat onafhankelijker kunt worden?Ik ken het cultuurtje maar we leven in Nederland. Als volwassene kan niemand je wat opleggen daar kiest to zelf voor
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet op jezelf inderdaad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Klopt maar soms kan iets met beleid en langzaam veranderen je meer opleveren. Het mooist zou zijn wanneer to haar familie en een zelfgekozen partner in haar leven kan hebben of in ieder geval uiteindelijk.



De vraag is, is dit wel de man om voor te breken? Of is het beter om het voorlopig diplomatiek en met een paar leugentjes nog even uit te zingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chunkymonkey schreef op 15 mei 2016 @ 21:12:

[...]





Ik ken het cultuurtje maar we leven in Nederland. Als volwassene kan niemand je wat opleggen daar kiest to zelf voor

Nou heel gewoon: vriendschappen en liefdes vergaan, maar je familie blijft altijd bestaan.



Wat absoluut niet wil zeggen dat jij niet de meeste zeggenschap over jezelf hebt. Daarvoor woon je in Nederland. Je mag leven zoals je wil, en tenslotte draait je familie altijd wel bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meis wat lijkt me dat een moeilijle situatie. Terwijl je juist zou moeten genieten van je leven en je verliefdheid.



Jammer dat je ouders zo bang zijn.



Heel veel sterkte.
Let it be
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 15 mei 2016 @ 21:19:

[...]



Nou heel gewoon: vriendschappen en liefdes vergaan, maar je familie blijft altijd bestaan.



Wat absoluut niet wil zeggen dat jij niet de meeste zeggenschap over jezelf hebt. Daarvoor woon je in Nederland. Je mag leven zoals je wil, en tenslotte draait je familie altijd wel bij.Een donkere gaan ze in ieder geval nooit accepteren. Liefst trouw je met een hindoestaan met veel geld als je je familie ten goede wilt houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chunkymonkey schreef op 15 mei 2016 @ 21:22:

[...]





Een donkere gaan ze in ieder geval nooit accepteren. Liefst trouw je met een hindoestaan met veel geld als je je familie ten goede wilt houden.Om vrij te worden moet je toch gewoon doen alsof je al vrij bent. Alleen gaan wonen en dan de vrienden kiezen die je wil. Smeken gaat niet werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 mei 2016 @ 21:15:

Klopt maar soms kan iets met beleid en langzaam veranderen je meer opleveren. Het mooist zou zijn wanneer to haar familie en een zelfgekozen partner in haar leven kan hebben of in ieder geval uiteindelijk.



De vraag is, is dit wel de man om voor te breken? Of is het beter om het voorlopig diplomatiek en met een paar leugentjes nog even uit te zingen.To valt schijnbaar op donkere jongens en dat is out of the question bij de meesten hindoestanen. Ik zou zeggen of jullie accepteren het of ik ga het huis uit en dan hebben jullie helemaal niks meer over me te zeggen. To moet wat opstandiger worden
Alle reacties Link kopieren
Jee zeg. Wat erg! Ik zou eens met een of ander centrum gaan praten. In BE hebben we bv het caw (centrum algemeen welzijn) waar je met alles terecht kunt en zij helpen zelf of verwijzen door. Zal in NL vast ook bestaan. Misschien kunnen zij ook eens met je ouders praten. Ik denk dat er ondertssn niets anders op zit dan liegen, hoe erg dat ook is! Sterkte & moed ondertussen!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 15 mei 2016 @ 21:28:

Jee zeg. Wat erg! Ik zou eens met een of ander centrum gaan praten. In BE hebben we bv het caw (centrum algemeen welzijn) waar je met alles terecht kunt en zij helpen zelf of verwijzen door. Zal in NL vast ook bestaan. Misschien kunnen zij ook eens met je ouders praten. Ik denk dat er ondertssn niets anders op zit dan liegen, hoe erg dat ook is! Sterkte & moed ondertussen!Bij hindoestanen is bemoeienis van buitenaf niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een verschrikkelijk moeilijk probleem. Ik mocht ook weinig van mijn ouders maar nog wel íets meer dan jij. Dit dubbelleven zal je ooit opbreken.

Zolang je daar woont heb je weinig opties. Vooral dat andere mensen je probleem niet begrijpen is het moeilijkst. Heb je broers of zussen? Woont je vriend wel in een gunstige situatie?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties tot nu toe,



Ik kan niet op mijzelf wonen op het moment omdat ik het financieel niet kan betalen.



Het liefst breek ik niet met mijn familie noch met mijn vriend. Ik zou zeker openstaan om een hindoestaanse jongen te nemen. Maar ik ben eenmaal verliefd geworden op mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:DSG1995 schreef op 15 mei 2016 @ 21:30:

Bedankt voor alle reacties tot nu toe,



Ik kan niet op mijzelf wonen op het moment omdat ik het financieel niet kan betalen.



Het liefst breek ik niet met mijn familie noch met mijn vriend. Ik zou zeker openstaan om een hindoestaanse jongen te nemen. Maar ik ben eenmaal verliefd geworden op mijn vriend.Dat kan je wel heb je stufie? Als je op kamers gaat krijg je een uitwonende beurs en kan je het wel betalen en daarnaast een bijbaantje.
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 15 mei 2016 @ 21:30:

Dit is een verschrikkelijk moeilijk probleem. Ik mocht ook weinig van mijn ouders maar nog wel íets meer dan jij. Dit dubbelleven zal je ooit opbreken.

Zolang je daar woont heb je weinig opties. Vooral dat andere mensen je probleem niet begrijpen is het moeilijkst. Heb je broers of zussen? Woont je vriend wel in een gunstige situatie?





Ja ik heb een broertje van 17 jaar, maar hij mag wel van alles ''omdat hij een jongen is''.

Mijn vriend zijn ouders zijn echt schatten, ze accepteren onze relatie gelukkig wel, alleen zijn nog niet helemaal op de hoogte van mijn situatie met mijn ouders, dit gaan mijn vriend en ik binnenkort aan ze vertellen.
Ik zou gewoon niks meer zeggen en mijn eigen gang gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chunkymonkey schreef op 15 mei 2016 @ 21:33:

[...]





Dat kan je wel heb je stufie? Als je op kamers gaat krijg je een uitwonende beurs en kan je het wel betalen en daarnaast een bijbaantje.Ik heb mijn vier jaar recht op stufie al gehad, het liefst zou geen lening willen aangaan. Maar ik zal dit wel in mijn achterhoofd houden voor mocht het mij echt TE erg worden. Dankje
Alle reacties Link kopieren
quote:DSG1995 schreef op 15 mei 2016 @ 21:35:

[...]





Ja ik heb een broertje van 17 jaar, maar hij mag wel van alles ''omdat hij een jongen is''.

Mijn vriend zijn ouders zijn echt schatten, ze accepteren onze relatie gelukkig wel, alleen zijn nog niet helemaal op de hoogte van mijn situatie met mijn ouders, dit gaan mijn vriend en ik binnenkort aan ze vertellen.Hoe denk je zelf dat ze het zullen opvatten? Ik weet dat hindoestaanse vaders nog wel eens losse handjes kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
"Niets zeggen en mijn eigen gang gaan" is moeilijk te doen als je ouders willen weten waar je bent, waar je naartoe gaat en met wie.

Waarschijnlijk mag je pas uit huis als je gaat trouwen of niet?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Chunkymonkey schreef op 15 mei 2016 @ 21:38:

[...]





Hoe denk je zelf dat ze het zullen opvatten? Ik weet dat hindoestaanse vaders nog wel eens losse handjes kunnen hebben.[/quote



Ik bedoelde mijn situatie aan de ouders van mijn vriend. Dus dat mijn ouders het niet (mogen) weten en alles er om heen. Maar mijn ouders hebben wel eens losse handjes idd, maar ik word vaker verrot uitgescholden, en dan veel erge dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven