stress over afspraken plannen/ die worden afgezegd

30-01-2013 15:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
In vervolg op mijn topic van een tijdje geleden over de man die ik niet kon peilen.. Hij is geweldig leuk... In middels zijn we een heleboel dates verder, het klikt heel goed tussen ons, het is superleuk samen en we voelen elkaar heel wonderlijk goed aan... Echt genieten...



We zien elkaar 2 3 keer per week blijven een keer pw bij elkaar slapen en hebben elkaars kinderen ontmoet en ik heb zijn ouders en familie ontmoet... Heel leuk allemaal het groeit vanzelf.



Het punt is nu kom ik iets in mezelf tegen bij hem dat ik ook al bij sommige vriendinnen tegenkwam en wat me erg dwars kan zitten. Hij is namelijk erg impulsief en leeft met de dag. Plant niet echt of verandert zijn planning ineens spontaan. Ik heb dat ook wel een beetje maar doordat ik kinderen heb en door gezondheidsproblemen in het verleden ben ik heel strak in mijn dagelijkse planning en routine geworden. Dat wordt nu wel wat soepeler, maar ik kan er heel slecht tegen als iemand een afspraak afzegt ook al is dit een halve.



Ik zeg zelf nooit of zelden iets af, dan moet er echt wel heel wat gebeuren maar hij dus wel, heeft dan wel meteen een alternatief en houdt rekening met mijn planning maar steeds als het gebeurt schiet ik nogal in de stress voel me ellendig en klap helemaal dicht. Denk dan meteen dat hij me niet ziet zitten (of dat mijn vriendin me niet wil zien) en heb meteen een doemscenario en hele nare gedachten. Ben ook bang dat iemand een loopje met me gaat nemen



Keer op keer blijkt dat de redenen waar zijn en gegrond en zien we elkaar een dag later weer wel. maar toch gebeurt het steeds weer dat ik in de stress schiet en ik weet niet wat ik hier aan moet doen...
Alle reacties Link kopieren
heb je hem al verteld, dat jij er moeite mee hebt?
Alle reacties Link kopieren
Tot 10 tellen en blijven herhalen dat het is zoals het is en dat het niets met jou te maken heeft!
Alle reacties Link kopieren
Bij de dag leven is niet erg, maar je maakt lijkt me niet een afspraak om je er niet aan te houden.

Klinkt alsof dat vaak gebeurt en dat vind ik niet zo fatsoenlijk.

Dat heeft niets te maken met jouw behoefte aan structuur, maar met normale omgangsvormen.
Perezosa (mag ik je ook 'luiaard' noemen?? ) TO geeft aan dat ze dit probleem ook heeft bij 'halve' afspraken, dus dan ligt het toch echt niet alleen bij de persoon die de afspraak afzegt.



TO, misschien kan het je helpen om onderscheid te maken in 'echte' afspraken, die in je agenda staan zeg maar, en 'halve' afspraken, en om te beginnen je over die laatste niet al te druk te maken. Daarnaast kun je je vriend/vriendin uitleggen dat je dit echt lastig vindt, onder andere vanwege je gezondheidsproblemen en je kinderen, en ze vragen om zich aan de daadwerkelijk 'echte' afspraken ook echt te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ha Kastanjez, mijn 'naam' dekt de lading niet hoor :-)



En ik ben het eens met jouw toevoeging.



Wil ik ook nog wat aan toevoegen :-) :

Als iemand afzegt en jij zegt standaard dat het niet uitmaakt, dan geef je een verkeerd signaal.

Op het moment dat het vervelend is, mag je dat ook best vriendelijk zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nooit wat van gezegd, er was altijd een goede reden, werk, ziekte, autopech, dat maakt het wat lullig om er moeilijk over te doen.

Bij een vriendin heb ik er wel eens iets van gezegd maar zij begrijpt dit niet zo, vindt het iets typisch nederlands (zij is buitenlands)
Alle reacties Link kopieren
Ok, maar in de voorbeelden die jij nu noemt mbt jouw vriend gaat het niet om het willen afzeggen van afspraken, maar om overmacht.

Dus dat zou je niet onzeker moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is wel overmacht alleen komt het bij hem vaker voor dat er onverwacht wat tussenkomt omdat hij niet zo'n planner is. Hij voorziet veel dingen niet die ik zelf allang aan zou hebben zien komen.



Op de momenten zelf voelt het voor mij dan als desinteresse van zijn kant... Komt dan zo hard aan en het is dan in de praktijk 2 x per week een teleurstelling en 2 a 3 keer gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Mmm mijn tijd is te kostbaar om die te delen met mensen die steeds op het laatste moment afzeggen.



Een of 2 dagen van te voren afzeggen bij iets niet belangrijks, ...ok als ea evt verzet wordt, ..ok. Op de dag zelf niet ok, tenzij je griep hebt ofzo.



Wat opvalt is dat mensen hun eigen tijd erg kostbaar vinden maar die van een ander niet, daar houd ik niet van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het lastige vind ik denk ik ook een beetje het 'go with te flow' idee. Hier heb ik op zich niet zoveel moeite mee, sta er wel vrij flexibel in. maar kan daarin heel moeilijk mijn eigen grenzen bepalen. Want het is ook niet zo dat je altijd maar beschikbaar moet zijn en flexibel moet zijn omdat dat een ander beter uitkomt.... Ben dan heel bang dat mensen over me heen lopen omdat ik zo 'makkelijk' ben.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre is het alleen zijn flow....in hoeverre is er plaats voor jouw flow?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met mij hoor. Alleen zeg ik (bijna) nooit een afspraak af, maak geen halve afspraken en plan mijn dingen zorgvuldig... dus ja ik vraag ook veel minder van de ander in dat opzicht
Alle reacties Link kopieren
vraag is eigenlijk hoe ga je ermee om als je zelf heel precies bent met afspraken en plannen en iemand anders is juist heel impulsief en gemakkelijk (niet respectloos)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er alleen iets aan doen als je er last van hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De keuze is aan jezelf.

Hij is zoals hij is. Mannen hebben er een %*#-hekel aan wanneer een vrouw hen probeert te veranderen. Rekening houden met is één, maar iemand proberen te veranderen is heel iets anders.



Hij is nu eenmaal zo en dat zal zeker zomaar niet veranderen.

De vraag aan jou is dus: kun je hier mee omgaan of niet.

Mijn advies: leg je erbij neer, wind je er niet zo over op, daar heb je alleen jezelf maar mee. Lukt dit je niet, dan kun je beter mee kappen.
Alle reacties Link kopieren
vanmiddag weer lunch afgezegd, overmacht, Ik klap dan echt helemaal dicht, reageer (van binnen) heel emotioneel wil hem gewoon heel graag zien en trek het me heel erg aan en het duurt wel een uurtje of twee voordat ik het in het juiste perspectief ga zien. Ik wil hem niet kwijt want het is gewoon een leuke en lieve man.



Ik zou graag tips willen om hier beter mee om te kunnen gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra3000 schreef op 31 januari 2013 @ 12:49:

Ik zou graag tips willen om hier beter mee om te kunnen gaan...De truuk, mijns inziens, is om een leuk leven te leiden. Kun je niet? Dat is okay, ik ging sowieso iets leuks doen en jij mocht mee.
Ik snap niet waarom je zo emotioneel reageert als het overmacht is. Overmacht betekent dat hij graag de afspraak had gehouden maar dat het door dingen buiten zijn macht niet gaat lukken. Waarom ben je zo onzeker? Is het misschien een idee om met een psych uit te zoeken waarom je zo onzeker bent en hoe je wat meer zelfvertrouwen kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Pff ik vind het wel vermoeiend als iemand 80% van de tijd overmacht heeft. Ik zou spontaan last krijgen van langdurige overmachtigheid gecombineerd met chronische luiheid en acute aanstelleritis.



Bij een relatie hoor je je goed te voelen en niet 70% van de tijd klote, dan klopt er iets niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 31 januari 2013 @ 16:25:

Pff ik vind het wel vermoeiend als iemand 80% van de tijd overmacht heeft. Ik zou spontaan last krijgen van langdurige overmachtigheid gecombineerd met chronische luiheid en acute aanstelleritis.



Bij een relatie hoor je je goed te voelen en niet 70% van de tijd klote, dan klopt er iets niet.Ben het helemaal met je eens alleen denk ik dat het klote gevoel aan mij ligt en niet aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt inderdaad aan jou, niet aan hem.



Nogmaals, hij zal niet veranderen, Hij is zoals hij is.

De vraag is, kun jij leren hiermee om te gaan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen leren hiermee om te gaan, vandaar ook mijn vraag hier.....
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat bijna iedereen maar roept dat hij nou eenmaal zo is en dat TO dat maar moet accepteren.

Ik zou er in ieder geval pissig om worden als mijn vriend wekelijks (!) wat afzegt.



TO;

Heb je hem al eens duidelijk gezegd dat je het vervelend vindt? Misschien is hij zich van geen kwaad bewust, maar ik vind dat hij maar eens moet nadenken voor hij met je afspreekt (omdat je zei dat de meeste dingen wel te voorspellen zijn).
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra3000 schreef op 30 januari 2013 @ 19:35:

Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met mij hoor. Alleen zeg ik (bijna) nooit een afspraak af, maak geen halve afspraken en plan mijn dingen zorgvuldig... dus ja ik vraag ook veel minder van de ander in dat opzichtIk denk dat het ligt aan verwachtingen managen. Jij gaat anders met afspraken om dan hij, en verwacht hetzelfde van anderen. Daar gaat het mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven