Tactisch afwimpelen van mensen.

24-09-2014 14:31 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hoe doen jullie het als je bijv. mensen ontmoet (of kent) en het prima vindt om even een praatje met ze te maken, maar dat de ander dan wil afspreken en jij die behoefte niet hebt? Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb. Wanneer ik bijv. met de hond ga wandelen dan kom ik vaak andere hondeneigenaren tegen. Ik vind het ok om dan soms even te babbelen, maar niet altijd en niet te lang. Nu is er iemand die, als hij me tegenkomt, altijd met me mee wil lopen. Ok voor een keer, maar niet iedere keer.

Zo ook een kennis van vroeger die me via FB benaderd heeft om een keer af te spreken. Ik heb daar geen zin in, ga het dus ook niet doen, maar ik wil ook niet bot overkomen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb muziek opstaan en wijs dan naar mijn headphones
Lorem Ipsum
Ik lees ff mee, want dit vraag ik me ook al heel lang af.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 24 september 2014 @ 14:33:

Ik heb muziek opstaan en wijs dan naar mijn headphones Snap prima dat je alleen wil lopen hoor maar wat jij doet is allesbehalve tactisch, eerder lomp.
Kun je die fb kennis niet gewoon "ontvrienden"?
Lastig, omlopen nog voordat je hem ziet.



Ik zou zeggen, als je het niet erg vindt loop ik even door, ik heb nog veel te doen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog aan het oefenen, maar ben er inmiddels achter dat bang zijn om bot over te komen mijn grote probleem is. Ik negeer dus de angst en zeg:"Leuk je gesproken te hebben, ik moet weer verder." Uitnodigingen via FB van vage kennissen ga ik niet meer op in. Ik reageer gewoon niet. Een vage bekende vroeg of ik wilde afspreken en ik zei:"Sorry liever niet, heb er geen ruimte voor." Tja, ze keek me vreemd aan en ik snapte ook dat het sociaal wenselijke antwoord moest zijn:"Ja, gezellig! Doen we!". Nee, niks gezellig, ben extreem uitgeput en dat allemaal door zoveel onnodige energieslurpers. Dan maar bot.
Alle reacties Link kopieren
als je met de hond loopt, is dat juist makkelijk.. dan zeg je gewoon mijn hond wordt er zo onrustig van en bovendien wil ik ..naam hond.. even rustig laten poepen hij/zij moet straks een behoorlijke tijd alleen thuis zitten. En daarna loop je de de 1e zijstraat in die je tegen kom.



Met mensen die ik niet op de koffie wil hebben,, zeg sorry ik heb het op het moment vreselijk druk.. zodat de weinige tijd die ik overhou graag met mijn eigen gezin besteed.
Bij abonnement verkopers zeg ik tegenwoordig. Wat leuk, goed dat je er staat, ik heb al een abonnement. (Maar dat was je vraag niet )
Iemand die wil afspreken en jou via FB benadert: negeren of het contact dood laten bloeden. Dit doen zoveel mensen.



Iemand die jou op straat aanspreekt en waar je niet vanaf komt: poeh, heel lastig. Eerlijk zeggen is zo hard, dat past niet bij me. Ik zou denk ik een andere route met de hond gaan wandelen
je hond ergens anders uitlaten dan maar?



is dat een optie?



verder vind ik eerlijkheid het fijnste.... dus gewoon zeggen dat je liever alleen even je hond uitlaat en dat je geen tijd hebt voor dit soort 'vriendschappen'...
Gewoon zeggen joh, ik vind je erg aardig, maar ik vind het heerlijk om even alleen de hond uit te laten. Op deze momenten kan ik mijn hoofd even lekker leeg maken. Dus ik wandel het liefst alleen met de hond.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat gebeurt mij ook nogal eens. Als iemand babbelend meeloopt dan wacht ik op het eerstvolgende kruispunt en ga dan langzamer lopen. De ander gaat dan alvast naar zijn eigen afslag. Dan zeg ik dat ik de andere kant opga, nog een prettige dag.



Ik heb het dus over ommetjes met de hond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Soms zeg ik ook gewoon dat ik liever alleen wil lopen; ligt eraan wie het is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zeg dat je je haar nog moet wassen.
quote:Morrowind schreef op 24 september 2014 @ 14:35:

Ik lees ff mee, want dit vraag ik me ook al heel lang af.+1
Wat is er mis met zeggen waar het op staat?
Ik zeg vaak gewoon als andere mensen willen afspreken, dat ik t de laatste tijd erg druk heb gehad en dat ik voorlopig even m'n rust nodig heb, en dat ik wel contact met ze opneem als ik zin en tijd heb om met ze af te spreken.

zit geen enkele leugen bij, en als ik niet bel is de boodschap duidelijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 24 september 2014 @ 15:19:

Wat is er mis met zeggen waar het op staat?
Ik ben 't nog steeds :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 24 september 2014 @ 15:19:

Wat is er mis met zeggen waar het op staat?Soms kan dat lastig zijn door de situatie. Heeft iemand net zijn hart uitgestort en je hebt even meegehuild (bij wijze van spreken) en dan klinkt het bot om te zeggen dat je liever alleen loopt. En soms is de uitlaatomgeving eerder een wandelterrein waar de hond niet eens mag poepen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 september 2014 @ 15:16:

Zeg dat je je haar nog moet wassen.Die houden we erin dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet aardig doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 24 september 2014 @ 15:19:

Wat is er mis met zeggen waar het op staat?Het was me aangenaam maar nu ga ik alleen verder. Goedendag, tot ziens!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En dan moet je daarna niet een doodlopende weg inslaan natuurlijk
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als iemand wil afspreken zeg ik; ja dat kunnen we best eens doen, maar voorlopig zit mijn sociale agenda eigenlijk al te vol. De mensen die dit voorstellen vind ik namelijk wel best aardig, dus mocht het in de toekomst eens anders zijn en ik wel zin hebben wil ik niet dat ik de deur vals heb dicht gegooid.



Als die vrouw met je meeloopt zou ik gewoon zeggen: ik vond het gezellig, maar als je het niet erg vind loop ik nu even alleen verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven