Te snel sex verkleint de kans op lange relatie?

04-10-2015 08:53 118 berichten
Oke, vriend en ik hadden hier dus een 'discussie' over, dus ben benieuwd hoe anderen erover denken



Ik ben namelijk van mening, dat als je té snel met iemand naar bed gaat, de kans op een langdurige relatie verkleint wordt. En dan bedoel ik als je met iemand aan het daten bent, die je nog nooit eerder hebt gezien (dus niet iemand die je al eerder kent/mee bevriend bent geweest), en dan na de 2e of 3e date al sex hebt.



De reden waarom ik dit denk, is omdat ik altijd het gevoel heb dat zodra de sex erin komt, dat ervoor zorgt dat daar de focus op komt. Ook al ga je nog steeds uit eten, stappen, leuke dingen doen, wat dan ook, je weet dat aan het einde van die dag, het daarmee eindigt.



En dat je daardoor elkaar minder goed leert kennen. Dat zodra die sexuele spanning eraf is, je erachter komt dat je eigenlijk weinig gemeen hebt met elkaar, behalve dan dat je een leuke klik in bed had



Ik denk dus, dat je beter meer tijd kan besteden aan het elkaar echt leren kennen, zodat de basis voor je relatie goed is en je relatie daardoor stabieler is. En nou snap ik ook wel dat er een lichamelijke klik moet zijn, en dat dat ook heel belangrijk is, maar ik ga er toch vanuit dat als je met elkaar begint te daten, dat je je in eerste instantie wel tot elkaar aangetrokken voelt (anders ga je of niet zo snel met diegene naar bed, of je komt er snel genoeg achter en dan stop je met daten). En ik bedoel niet dat je vervolgens maaaaanden moet wachten, zou ik ook niet kunnen haha, maar toch wel een aantal weken.



En ik snap ook dat er geen garanties zijn voor de toekomst, maar ik vraag me af wat jullie ervaring hier in is. Ben ik dan nog zo 'ouderwets' of heeft m'n vriend gelijk dat het niks uitmaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels meer dan 20 jaar samen met de man waarmee ik op de eerste date het bed in dook. Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. Je weet pas na langere tijd of je echt bij elkaar past. Ook die paar dates maken dan weinig verschil.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Denk eigenlijk niet dat je daar in zijn algemeenheid uitspraken over kunt doen.
maakt niks uit
Ik denk dat het niks uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Je zult hier ongetwijfeld antwoorden gaan krijgen van vrouwen die op de eerste dat seks hadden en nu al 20 jaar samen zijn met diezelfde partner. Maar persoonlijk ben ik het meer met jou eens. Ja, je kunt die zeldzame grote liefde treffen waarmee het op meer fronten klikt dan seksueel, maar for the long run ben ik meer geinteresseerd in iemand waar ik 't goed mee kan vinden buiten bed. En iemand die bereid is wat langer te wachten voor de seks, wil in elk geval moeite doen je op die andere fronten ook te leren kennen. En dat zul je nooit weten als je gelijk het bed in duikt. Dan kun je altijd iemand treffen die denkt: 'deze heb ik nu gehad, next!'
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 04 oktober 2015 @ 08:57:

Ik ben inmiddels meer dan 20 jaar samen met de man waarmee ik op de eerste date het bed in dook. Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt. Je weet pas na langere tijd of je echt bij elkaar past. Ook die paar dates maken dan weinig verschil.Die zouden voor mij wel 't verschil uitmaken, aangezien je altijd mannen kunt treffen waar je niets meer van hoort na de eerste keer seks. En dan is er in elk geval wel moeite aan vooraf gegaan en ben je niet alleen maar 'n ordinaire verovering geweest op zijn lijstje.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid is sowieso de fase waarin je elkaar fantastisch vindt, en waarin je misschien niet helemaal helder ziet of je goed bij elkaar past. Wel of geen seks verandert dat niet, denk ik.

Bovendien sluit seks en seksuele spanning (die er ook is als je uitstelt) niet uit dat je een goed gesprek hebt, en elkaar leert kennen.



En degenen met wie je achteraf niet blijkt te matchen, zouden ook geen relatiemateriaal worden als je de seks uitstelt.



Dus je kunt wachten met seks misschien gebruiken om degenen die alléén seks willen, te filteren. Maar iemand die serieus is zal niet worden afgeschrikt door seks neem ik aan, dus de kans op een relatie wordt dan niet kleiner.
What a nuanced anxiety
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daar niets algemeens over kunt zeggen.
Alle reacties Link kopieren
2 dagen na uitspreken van onze verliefdheid zijn we het bed in gedoken.

Inmiddels al 6 jaar samen waarvan 2 jaar gelukkig getrouwd. Ik zie hetzelfde scenario bij koppels uit mijn omgeving. Je leert elkaar pas goed kennen na de roze-wolkenfase. Wel of niet wachten met seks hoeft volgens mij niets te betekenen voor het verder verloop van je relatie.
Alle reacties Link kopieren
O, en ik lees vooral de veronderstelling dat het altijd de mannen zijn die uit zijn op seks en de ander daarna dumpen. Dat vind ik een nogal ongeëmancipeerde gedachte. Waarom zouden vrouwen niet in zijn voor casual seks?
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 04 oktober 2015 @ 09:03:

[...]



Die zouden voor mij wel 't verschil uitmaken, aangezien je altijd mannen kunt treffen waar je niets meer van hoort na de eerste keer seks. En dan is er in elk geval wel moeite aan vooraf gegaan en ben je niet alleen maar 'n ordinaire verovering geweest op zijn lijstje.



Dat kan ook gewoon als je hem moeite laat doen, hoor. Sommige mannen zijn jagers en die maken er een sport van.



Daarbij, seks doe je toch ook voor jezelf? Het is toch geen gunst van jou aan die man of zo?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 04 oktober 2015 @ 09:03:

[...]



Die zouden voor mij wel 't verschil uitmaken, aangezien je altijd mannen kunt treffen waar je niets meer van hoort na de eerste keer seks. En dan is er in elk geval wel moeite aan vooraf gegaan en ben je niet alleen maar 'n ordinaire verovering geweest op zijn lijstje.Ja, dat maakt zeker wel verschil. Maar TO's bewering is dat je een potentiële langdurige relatie de kop in drukt door te snel seks te hebben. Waar jij het over hebt zijn types waar je nooit een relatie van betekenis zou kunnen hebben.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 04 oktober 2015 @ 09:13:

Maar TO's bewering is dat je een potentiële langdurige relatie de kop in drukt door te snel seks te hebben.Dat is dus niet waar.
Nee, als je snel met iemand de koffer in duikt, heb je alleen meer seks. Relatiemateriaal blijft daarna heus wel plakken, en mensen die het alleen om de seks te doen was, heb je dan ook gehad. Aan jou om te bepalen wat je fijn vindt, of je nou man of vrouw bent.
Rare uitgangspunt van de openingspost, je weet hoe de dag gaat eindigen. Daar ben ik totaal niet mee eens. Iedereen kan nog steeds nee zeggen, en gewoon naar eigen huis toe gaan.

Schat, bedankt voor het avondje uit, en ik spreek je morgen weer..
quote:prik schreef op 04 oktober 2015 @ 09:06:

O, en ik lees vooral de veronderstelling dat het altijd de mannen zijn die uit zijn op seks en de ander daarna dumpen. Dat vind ik een nogal ongeëmancipeerde gedachte. Waarom zouden vrouwen niet in zijn voor casual seks?Heb je helemaal gelijk in! Ik ben zelf ook wel eens op de 1e avond met iemand naar bed geweest, alleen om te scharrelen. Dat was ook iemand van wie ik van te voren wist, dat ik daar uberhaupt nooit een relatie mee zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook van niet. Je zit er hooguit ouderwetse gevallen mee afschrikken die vinden dat een vrouw geen relatiemateriaal is als ze naar zijn zin te snel het bed met hem induikt (en voor het gemak vergeet dat ze daar niet alleen was).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:-RoseRed- schreef op 04 oktober 2015 @ 09:19:

Rare uitgangspunt van de openingspost, je weet hoe de dag gaat eindigen. Daar ben ik totaal niet mee eens. Iedereen kan nog steeds nee zeggen, en gewoon naar eigen huis toe gaan.

Schat, bedankt voor het avondje uit, en ik spreek je morgen weer..Dit is ook mijn eigen ervaring hoor, betekent ook echt niet dat dat altijd zo is. Ik zie het alleen nu bij iemand in mijn omgeving, op de 3e date bij elkaar blijven slapen en sindsdien draait alles om de sex. En als ik ze samen zie, vraag ik me af of er nou echt ook nog meer tussen hun is dan alleen dat (afgaande op de verhalen die dus ook alleen daarover gaan).
Ik vind het nogal een beperkte gedachtengang, als je denkt dat de timing van sex een relatie kan maken of breken. Ik heb altijd ervaren dat daar veel meer voor nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niks uit. Als het na de sex niks tussen jullie blijkt te zijn blijkt dat na de sex op dag 1 of na de sex in week 4, wanneer je dan sex hebt maakt niet uit.



Als het potentieel relatie materiaal is tenminste, die mensen die alleen uit zijn op een ONS of veroveringen filter je er misschien wel uit alleen dat was toch niks geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 04 oktober 2015 @ 09:23:

[...]

Dit is ook mijn eigen ervaring hoor, betekent ook echt niet dat dat altijd zo is. Ik zie het alleen nu bij iemand in mijn omgeving, op de 3e date bij elkaar blijven slapen en sindsdien draait alles om de sex. En als ik ze samen zie, vraag ik me af of er nou echt ook nog meer tussen hun is dan alleen dat (afgaande op de verhalen die dus ook alleen daarover gaan).Maar in de OP presenteer je het wel als algemene 'waarheid'. Waarom zo stellig als jij zelf die ervaring juist niet hebt?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 04 oktober 2015 @ 09:23:

[...]





Dit is ook mijn eigen ervaring hoor, betekent ook echt niet dat dat altijd zo is. Ik zie het alleen nu bij iemand in mijn omgeving, op de 3e date bij elkaar blijven slapen en sindsdien draait alles om de sex. En als ik ze samen zie, vraag ik me af of er nou echt ook nog meer tussen hun is dan alleen dat (afgaande op de verhalen die dus ook alleen daarover gaan).De tijd zal het leren. Mensen die erg verliefd zijn kunnen ook niet van elkaar afblijven. Het is voor derden onmogelijk te zien of het liefde is of lust. Maar blijkbaar zijn ze er zelf tevreden mee.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Met m'n ex heb ik na bijna een maand en zo'n zes a zeven dates verder seks gehad.

Seksuele aantrekkingskracht, alles was er. Ik was flink verliefd op zijn persoonlijkheid. De seks was alleen drama. Totaal geen match.

Heb altijd gedacht dat het wel goed zou komen, tot seksuoloog aan toe.

Maar vijf jaar later en ruim een jaar geen seks meer te hebben gehad, waren de gevoelens weg.



Voor mij is seks belangrijk, ik heb een hoog libido en het maakt voor mij dat een relatie bindt en stand houdt.

Natuurlijk moet het op andere gebieden ook klikken, maar ik persoonlijk wacht niet te lang met seks.

Met m'n huidige vriend was het op date twee. Hem leren kennen of hij verder ook past dat gebeurt nu. We zijn pas vier maanden samen, dus de tijd zal het uitwijzen.

In elk geval klikt het fantastisch en kan ik door de seksuele lust, echt wel verder kijken of het voor de langere termijn ook past.

Ikzelf wil nu toch, door m'n ervaring met m'n ex, wel weten of er een klik is op seksueel vlak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven