Te triest om dit te doen?

28-05-2016 19:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar dagen geleden een topic te hebben geopend heb ik nog een vraag. Even kort het vorige topic, man heeft me bedrogen, ben erachter gekomen, hij is nu poeslief, heeft spijt etc. Maar ik vertrouw hem niet, ondanks mijn keuze om samen te kijken of onze relatie nog te redden is.

Nu heb ik het volgende plan, prepaid simkaart kopen met nieuw telnummer. Vanuit dat nummer mezelf voordoen als zijn scharrel ( nieuw nummer van haar werk ofzo). En dan maar kijken of en wat hij terug gaat appen. Maar ook nu twijfel ik om het echt uit te voeren, want het is natuurlijk nogal triest...



Als hij toehapt weet ik wel meteen waar ik aan toe ben, en heb dan al bedacht dat ik afspreek in een hotel, waar hij dan kopieën van de appjes vindt met de koffers met z'n kleren. Hapt hij niet en laat hij aan mij weten dat ze hem heeft geappt( dat hebben we nl afgesproken) dan kan ik hem misschien weer gaan vertrouwen.



Nog een optie, misschien zijn ze wel helemaal niet gestopt met appen en heeft hij gewoon contact met haar, dan val ik natuurlijk enorm door de mand met m'n nep nieuwe telefoonnummer.....



Wat vinden jullie?
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Je vertrouwen zal nog heel lang weg zijn en waarschijnlijk nooit meer 100% terugkomen. Het is als een Mingvaas waar een gerepareerde barst in zit. Op het eerste oog mooi, maar niet meer zo mooi als eerst.



De trucjes die je nu verzint gaan je niet helpen, maar zijn wel heel menselijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou hij eigenlijk haar nog appen? De bedrieger werd bedrogen.
Ik begrijp die neiging wel TO.



Maar ik denk dat dat betekent dat het vertrouwen zodanig kapot is, dat je er beter een punt achter kan zetten. Je pijnigt jezelf hier ook echt mee en dat gun ik je niet.



Veel sterkte toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Mijn gedachte was, dat als hij mij eerlijk laat weten dat hij een Appje van haar heeft gehad zoals we hebben afgesproken en als hij verder niet reageert op dat Appje dan geeft mij dat meer vertrouwen in onze toekomst samen. Gaat hij erop in dan weet ik ook genoeg. Voor nu heb ik dus de keus gemaakt om samen verder te gaan, maar ik merk dat de twijfel enorm is. Ik snap dat vertrouwen weer moet groeien, en wil dat proces zo graag versnellen.
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Ik sluit me bij de rest aan. Niet doen. Je hebt er weinig mee te winnen, maar veel mee te verliezen.



Stel dat hij 'hapt' dan weet je dat het foute boel is. Maar als hij niet hapt, wat weet je dan? Misschien zit het inderdaad goed, maar misschien hebben sowieso nog contact hebben lachen ze vrolijk om je berichtjes. En misschien dat hij nu geen contact meer heeft maar over 2 weken wel, of over een maand. Of komt hij volgend jaar iemand anders tegen. En zo zal je altijd blijven twijfelen en bewijs blijven zoeken.



Spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat het herstellen van vertrouwen veel (heel veel) tijd kost. En dan heb ik het niet over dagen of weken maar over vele maanden. Ik ben inmiddels bijna een jaar verder en naast dat het soms nog pijn doet is ook het vertrouwen (nog) niet helemaal terug. Dat weet mijn partner ook en samen daar over praten helpt daarbij.



Daarnaast heb ik me op een gegeven moment gerealiseerd dat de enige die dat vertrouwen weer terug kan brengen ik zelf ben. Zolang ik twijfel kan mijn partner zijn best doen en proberen open te zijn, maar zal dat niets opleveren. Hij kan zeggen dat ik zijn telefoon of mail mag bekijken, maar zolang ik nog wantrouwend ben kan ik met de zelfde vaart bedenken dat hij een 2e mailadres heeft of de apps aan het einde van het gesprek altijd wist. Kortom, hij kan zijn best doen maar ik moet ook wat doen. Op de een of andere manier moet dat vertrouwen ook weer een kans krijgen.



Het is nu een paar dagen geleden, als ik het goed begrijp. Geef het tijd. Accepteer dat het vertrouwen er op dit moment niet is en probeer dat niet 'eventjes' te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Het is 6 weken geleden dat ik er ben achter gekomen.
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 19:55:

Waarom zou hij eigenlijk haar nog appen? De bedrieger werd bedrogen.Dat is waar, maar weet eigenlijk niet zo goed wat hij daar zelf van vindt.
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad te triest. En bovendien: als hij je doorheeft (en die kans is er zeker) ben je hem bijna zeker kwijt.
Ik zou het doen. Je wilt zekerheid hebben en als dit je manier is om daarachter te komen dan zou ik het gewoon doen.



Triest is het wel maar een ander neuken is al helemaal triest natuurlijk dus doe gewoon waar jij je goed bij voelt.



Maar vergeet niet, als hij wilt vreemdgaan dan doet hij dat sowieso wel. Of hij nu een telefoonnummer van iemand heeft of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 20:04:

[...]

Dat is waar, maar weet eigenlijk niet zo goed wat hij daar zelf van vindt.Ik zou dat gewoon vragen. openheid van zaken toch.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je al helemaal bedacht hebt wat je gaat doen als hij liegt (hotel met koffers etc.) geeft mij het gevoel dat er een deel van jou stiekem hoopt op dit scenario. Omdat je dan op die manier "wraak" kunt nemen en hem te slim af kunt zijn. Dat vind ik heel logische gevoelens, maar ze staan wel het herstel van je relatie in de weg.



Blijkbaar ben je enorm kwaad op hem en zoek je, bewust of onbewust, een manier om hem pijn te doen. Dat gevoel is heel legitiem, maar het bij jezelf houden maakt dat het gaat gisten. Terwijl het delen van je gevoel jullie dichter bij elkaar kan brengen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij op deze manier duidelijkheid krijgt dan moet je het doen. Snap heel goed dat je een bevestiging wil.

Door het hem te vragen zal je nooit helemaal je bevestiging hebben omdat je het vertrouwen kwijt bent.



Ps . Vergeet je niet de telefoon met het prepaid nummer op stil zonder tril te zetten;)



Sterkte
Ik snap het wel. Op dit moment vertrouw je 'm niet, en je hebt waarschijnlijk een gevoel van "nee heb he, en ja kan je krijgen". Mocht hij je laten weten dat hij een berichtje van haar (van jou dus) heeft ontvangen heb jij een concreet aangrijppunt om hem weer te gaan vertrouwen. En mocht hij niets zeggen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Het geeft je duidelijkheid.



Maar. Ten eerste is de kans groot dat he door de mand valt. Wil je dat risico nemen? Ten tweede is er de kans dat het je alsnog niet genoeg duidelijkheid geeft. Want zelfs als hij nu open naar je zou zijn, heb je geen garantie dat hij dat in de toekomst ook zal zijn. Je moet hem weer leren vertrouwen, en dat doe je niet door hem te controleren. Daarnaast creëer je met zo'n actie een beetje een "hij tegen ik" idee, en ik denk juist dat het belangrijk is dat jullie nu dichter tot elkaar komen.



Al met al een begrijpelijke actie, maar ik zou het niet doen.
Of je vertrouwt hem, of niet. Als je dat niet kunt, is het je goed recht, maar om de ellende nou op te zoeken...

Als hij vreemd wil gaan, kan dat toch wel. Met of zonder telefoon.
Het is pas 6 weken geleden, dus erg logisch dat het vertrouwen nog niet hersteld is. Maar denk je dat het beter wordt als jij nu ook zijn vertrouwen gaat beschamen en daarmee je eigen normen voorbij gaat?



Bovendien denk ik dat jij elke uitkomst in je hoofd zal verdraaien naar iets dat verwijtbaar is. Stel hij vertelt het je, dan kun je nu wel denken dat dit jou helpt, maar 3 dagen later heb je er in je hoofd vast iets van gemaakt als "hij had vast door dat ik het was en zei het daarom" of "hij durft het nog niet, dat zal het zijn". Het wantrouwen zit in jou, en zal jouw gedachten dus blijven sturen zolang je dat nog niet verwerkt hebt.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Zij weet dat jij het weet, haar man weet dat jij het weet, ze hebben jullie sterkte en succes gewenst. Het was - hoogst waarschijnlijk - geen liefdesaffaire, zeker niet van haar kant. Voor haar zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn om een nieuw neukkie te vinden. Eentje die niet - terecht - gewantrouwd wordt en aan de ketting ligt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@Bergkristal



Ik hoop zeker niet dat het scenario van het hotel en koffers werkelijkheid zal worden. Maar je hebt gelijk, ergens is er iets in mij dat niet zozeer wraak wil, daar geloof ik niet zo in, maar als het zo is dat ik ondanks zijn mooie woorden ( en daden, hij doet absoluut zijn best) toch niet van hem op aan kan wil ik dat graag weten. En ja, dan ben ik wederom zwaar teleurgesteld en wellicht voer ik dat hele hotelscenario niet uit, maar het gaat wel door mijn hoofd.
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2016 @ 20:55:

Zij weet dat jij het weet, haar man weet dat jij het weet, ze hebben jullie sterkte en succes gewenst. Het was - hoogst waarschijnlijk - geen liefdesaffaire, zeker niet van haar kant. Voor haar zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn om een nieuw neukkie te vinden. Eentje die niet - terecht - gewantrouwd wordt en aan de ketting ligt.Dat is waar, jij hebt altijd wijze woorden... Niet doen dus?
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 21:03:

@Bergkristal



Ik hoop zeker niet dat het scenario van het hotel en koffers werkelijkheid zal worden. Maar je hebt gelijk, ergens is er iets in mij dat niet zozeer wraak wil, daar geloof ik niet zo in, maar als het zo is dat ik ondanks zijn mooie woorden ( en daden, hij doet absoluut zijn best) toch niet van hem op aan kan wil ik dat graag weten. En ja, dan ben ik wederom zwaar teleurgesteld en wellicht voer ik dat hele hotelscenario niet uit, maar het gaat wel door mijn hoofd.





Dan zou je eens moeten vragen wat hem nou zo aantrok in een " agressieve " dan wel doortastende mevrouw, die van haar seksuele escapades geen geheim maakt en die duidelijk haar vagijn niet met piesen alleen gaat verslijten.



Hoe kut allemaal ook, je kunt dit ook zien als een soort wake up call ; vinden we elkaar nog leuk? hebben we het nog leuk samen? Willen we nog wel hetzelfde ? Wat kan anders ? kakken we in? Is er ruimte om grenzen te verleggen? Zijn we nog wel met elkaar verbonden? Wat zijn jouw fantasieën en die van mij en waar kunnen we dan wat mee ? Besteden we aandacht genoeg aan elkaar? kennen we elkaar nog wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 21:08:

[...]





Dat is waar, jij hebt altijd wijze woorden... Niet doen dus?Nee, ik zou het niet doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je gewoon moeten vertellen wat je van plan was met je telefoon en zeggen hoe kut je dat eigenlijk vindt en hoe moeilijk het nu is. En dan van daar uit verder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2016 @ 21:10:

[...]





Dan zou je eens moeten vragen wat hem nou zo aantrok in een " agressieve " dan wel doortastende mevrouw, die van haar seksuele escapades geen geheim maakt en die duidelijk haar vagijn niet met piesen alleen gaat verslijten.



Hoe kut allemaal ook, je kunt dit ook zien als een soort wake up call ; vinden we elkaar nog leuk? hebben we het nog leuk samen? Willen we nog wel hetzelfde ? Wat kan anders ? kakken we in? Is er ruimte om grenzen te verleggen? Zijn we nog wel met elkaar verbonden? Wat zijn jouw fantasieën en die van mij en waar kunnen we dan wat mee ? Besteden we aandacht genoeg aan elkaar? kennen we elkaar nog wel?Dat laatste doen we nu ook, hebben gesprekken die we nog nooit met elkaar gevoerd hebben, zijn alles wat jij hierboven aangeeft serieus en open met elkaar aan het doorspreken.
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2016 @ 21:14:

Eigenlijk zou je gewoon moeten vertellen wat je van plan was met je telefoon en zeggen hoe kut je dat eigenlijk vindt en hoe moeilijk het nu is. En dan van daar uit verder.Da's nog eens goede raad.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen? Sorry, draagt niks bij aan dit topic, maar ik ben nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2016 @ 21:14:

Eigenlijk zou je gewoon moeten vertellen wat je van plan was met je telefoon en zeggen hoe kut je dat eigenlijk vindt en hoe moeilijk het nu is. En dan van daar uit verder.Dat ging ook al door mijn hoofd, om dat te doen. Raak gewoon in de war door al die kut gevoelens en gedachtes in mijn hoofd en denk dan dat ik iets moet "doen". Ik weet met m'n verstand ook wel dat dit plan alleen "nuttig" is als hij erop in gaat, dan is het definitief klaar. En gaat hij er niet op in zal ik inderdaad in mijn hoofd wel gaan bedenken dat hij me misschien wel doorhad. Ik ga jouw raad opvolgen, dank je!
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven