Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Oef. Geen tips...maar wel veel sterkte gewenst.

Ik zou me ook genaaid voelen. En ik denk dat de achterdocht zou blijven. Hij kan immers wel zeggen dat je ''overal'' in mag kijken, maar weet jij veel of hij inderdaad een ander mailadres heeft? Dat weet je gewoon niet, tenzij hij het je gaat vertellen.



Ik zou er klaar mee zijn denk ik, de achterdocht zou te groot zijn en het vertrouwen zou weg zijn bij mij...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het exit vriend zijn. Een man die van je houdt en je respecteert gedraagd zich zo niet.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, hij heeft jou tegenover haar weggezet als hysterisch en onbelangrijk. En als jij er niet achter was gekomen hadden ze gedate. Hoe weet je zeker dat dit sowieso niet is gebeurd/niet nog steeds gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen echte tips. Wat een rot-situatie!

Ik zou denk ik dat hele vertrouwen-gebeuren nog veel erger vinden dan 'technisch vreemdgaan' zoals jij dat noemt. Dat liegen tegen jou, het schijnheilige 'ik verwijder haar wel ALS JIJ DAT WILT' en dan ondertussen achter mijn rug door gaan, me ook nog als ex bestempelen... Hij mocht het allemaal oppakken in zijn koffertje en vertrekken van mij.

Maar dat ben ik.



Hem nu mogen controleren zou mij geen zak verder helpen in mijn gevoel. Hij is al bereid geweest om dingen achter je rug om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is technisch gezien niet vreemdgegaan, maar ik zou dit geloof ik erger vinden dan dat hij tijdens het stappen iemand is tegengekomen en daar een keer mee naar bed is gegaan. Hij is heel doelbewust bezig geweest om jou en jullie relatie te verloochenen en dingen voor jou te verbergen.



Eerlijk gezegd zou ik hem nog steeds niet zo heel erg vertrouwen. Nog een ander e-mailadres is zo aangemaakt en ik neem aan dat hij buiten de deur ook wel kan internetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wat Essential zegt,maar ik weet ook hoe moeilijk het is als je een gezin hebt.



Wat was zijn reactie op jouw 'ontploffing' ?
When life knocks you down, roll over and look at the stars
Sowieso vind ik ''emotioneel'' vreemd gaan een stuk erger dan gewoon platte seks voor de lust. (Ik keur beiden overigens niet goed)

Op het moment dat je vriend al ''toekomstplannen'' aan het maken is met iemand die hij, volgens eigen zeggen, nog nooit ontmoet heeft....dan zit er wel heel erg veel scheef tussen jullie lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ze kenden elkaar van vroeger, maar hebben elkaar voordat hij ging chatten met haar echt jaren niet gezien. Of ze elkaar inmiddels hebben gezien weet ik niet. Hij is sinds ik ben ontploft zo ongeveer iedere vrije minuut bij mij geweest. Maar wat hij uitspookt als hij werkt of zegt te sporten etc. weet ik niet. Was het alleen een keertje neuken geweest, dan had me dat minder gekwetst dan nu. Nu ben ik zo ongeveer afgeserveerd aan de ene kant terwijl hij aan de andere kant tegen mij zegt dat hij mij niet kwijt wil etc.



Ik weet het niet...
Exit. Voor mij. Ik vind dat je je al heel ruimdenkend hebt opgesteld maar kennelijk was die ene vinger niet genoeg voor jouw man. Als iemand ondanks een bijzonder open relatie ( voor mij dan he... ik zou al niet accepteren dat mijn man zou flirten met een ander) zo'n misbruik maakt van hetgeen hem al gegeven is, dan is ie geen knip voor zijn neus waard.



Als er openheid en eerlijkheid en wederzijdse "toestemming" zou zijn, dan vind ik dat prima, maar dit vind ik onoverkomelijk in een relatie.
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 09:51:

Ze kenden elkaar van vroeger, maar hebben elkaar voordat hij ging chatten met haar echt jaren niet gezien. Of ze elkaar inmiddels hebben gezien weet ik niet. Hij is sinds ik ben ontploft zo ongeveer iedere vrije minuut bij mij geweest. Maar wat hij uitspookt als hij werkt of zegt te sporten etc. weet ik niet. Was het alleen een keertje neuken geweest, dan had me dat minder gekwetst dan nu. Nu ben ik zo ongeveer afgeserveerd aan de ene kant terwijl hij aan de andere kant tegen mij zegt dat hij mij niet kwijt wil etc.



Ik weet het niet...Je weet het wel en nee, je bent niet gek, hysterisch of overtrokken.
Jeetje, dit is niet zo maar een keer chatten. Dit gaat wel een stuk verder. Hoe lang heeft hun contact geduurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit nooit kunnen accepteren,Je hebt dan toch geen rust meer in je hoofd ? Ik denk dat hij er nog niet klaar mee is,en dat hij straks gewoon weer doorgaat,.. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met zo'n partner,
quote:Tia.Dalma schreef op 05 oktober 2012 @ 09:44:

Nee, geen echte tips. Wat een rot-situatie!

Ik zou denk ik dat hele vertrouwen-gebeuren nog veel erger vinden dan 'technisch vreemdgaan' zoals jij dat noemt. Dat liegen tegen jou, het schijnheilige 'ik verwijder haar wel ALS JIJ DAT WILT' en dan ondertussen achter mijn rug door gaan, me ook nog als ex bestempelen... Hij mocht het allemaal oppakken in zijn koffertje en vertrekken van mij.

Maar dat ben ik.



Hem nu mogen controleren zou mij geen zak verder helpen in mijn gevoel. Hij is al bereid geweest om dingen achter je rug om te doen.



Eens. Mij, zijn partner, afdoen als een hysterische ex, onbetekenend. Hoe verschrikkelijk onrespectvol en gemeen.

Een eenmalig slippertje tijdens het uitgaan was dan inderdaad nog beter verteerbaar geweest. Dat jij het zo rustig opneemt.
Je moet jezelf denk ik afvragen of je nog wel verder kan met hem, ga je je niet constant op lopen vreten als hij gaat sporten/werken/winkelen?

Heeft niks met willen te maken, maar met kunnen.

Ik zou het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageert hij zelf, heeft hij echt spijt of gaat hij nog in de verdediging door te beweren dat hij 'niet echt is vreemdgegaan'?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij is zich wel de tering geschrokken. Hij zegt zich gevleid te hebben gevoeld door de aandacht en niet te hebben stil gestaan bij de gevolgen. Hij zegt dat hij mij niet wilde kwetsen en dat hij een stomme sukkel is geweest. Dit is de eerste keer dat hij zoiets flikt. Op zich weet ik dat hij niet kan liegen tegen mij. Dit keer had ik hem ook meteen door. En toen was uitzoeken of ik gelijk had vrij simpel. En toch knaagt het bij mij. Nu is hij geschrokken van de impact dat dit gehad heeft en nog heeft, maar laat hij zich daar de volgende keer dat zoiets speelt weerhouden?



Ik heb de vrouw in kwestie wel opgebeld. Ze was not amused door zijn acties. Was in het verleden ook belazerd door haar ex. Daarna heeft ze partner nog een keer gebeld (midden in de nacht) om te zeggen dat ik gebeld had. Hij heeft toen tegen haar gezegd niet meer te bellen, zijn nummer te wissen en dat hij wel degelijk een relatie had en dat hij die niet kwijt wilde. Maar ja, daar zat ik naast.
Alle reacties Link kopieren
ALs iemand mij Ex zou noemen

Kan hij het zo krijgen ook.

Exit met die onbetrouwbare hap
OMG hij heeft jou zijn ex genoemd? Dat had ik echt even over het hoofd gezien. TO, wat ontzettend naar moet jij je voelen om zo behandeld te worden.
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 @ 09:57:

Hij is zich wel de tering geschrokken. Hij zegt zich gevleid te hebben gevoeld door de aandacht en niet te hebben stil gestaan bij de gevolgen. Hij zegt dat hij mij niet wilde kwetsen en dat hij een stomme sukkel is geweest. Dit is de eerste keer dat hij zoiets flikt. Op zich weet ik dat hij niet kan liegen tegen mij. Dit keer had ik hem ook meteen door. En toen was uitzoeken of ik gelijk had vrij simpel. En toch knaagt het bij mij. Nu is hij geschrokken van de impact dat dit gehad heeft en nog heeft, maar laat hij zich daar de volgende keer dat zoiets speelt weerhouden?



Ik heb de vrouw in kwestie wel opgebeld. Ze was not amused door zijn acties. Was in het verleden ook belazerd door haar ex. Daarna heeft ze partner nog een keer gebeld (midden in de nacht) om te zeggen dat ik gebeld had. Hij heeft toen tegen haar gezegd niet meer te bellen, zijn nummer te wissen en dat hij wel degelijk een relatie had en dat hij die niet kwijt wilde. Maar ja, daar zat ik naast.



Hij is geschrokken.

Waarschijnlijk van het feit dat je erachter bent gekomen.

Het zou zo maar kunnen dat hij in het vervolg dus gewoon voorzichtiger gaat zijn. En zeggen dat hij ''niet over de gevolgen heeft nagedacht'' is natuurlijk het makkelijkst.

Op het moment dat je je vaste partner afschildert als een ''hysterische ex'' dan ben je gewoon een enorme LUL.

Ik denk dat hij zich gewoon betrapt voelt, en van 2 walletjes wil eten.



Geloof ook nooit dat hij dit nooit meer zou doen. Daar gaat het te ver voor. Zeker als je je bedenkt dat ze elkaar niet gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft een dag of drie geduurd. Hij verdedigd zichzelf niet door te zeggen dat hij niet is vreemdgegaan. Een vriend van hem suggereerde dat wel, maar melde er meteen bij dat als hij zo zou chatten met een ander, zijn vrouw hem zou kelen.



Ik snap het gewoon niet. Als hij een keer sex wil hebben met een ander, dan is dat geen probleem. Daar hebben we afspraken over. Alleen bij die afspraken zat er ook een dat chatten, daten, koffie gaan drinken, dingen delen etc. met een ander wel degelijk vreemdgaan is en dat dat niet oké is. Alleen neuken boeit me niet. Zelfs nu boeit me dat niet. Ik heb hem gevraagd of hij sex met een ander wilde, maar dat was het niet volgens hem. Hij mist de aandacht voor elkaar en was gevleid door de chat.



Extra zuur vind ik het dat ik in de afgelopen maanden van extreem dik (BMI van 50) naar een redelijk normaal figuur ben gegaan. Ik kleed me stukken beter dan voorheen, kan veel meer, heb veel meer conditie (ook op sexueel vlak), kortom ben er behoorlijk op vooruit gegaan en dan flikt hij zoiets.
Dus is het wel emotioneel vreemdgaan.

Hij wil een band opbouwen met die ander.



Dit komt niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, daar ben ik ook bang voor eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zo over mijn vriend te praten, naar hem te refereren als hysterisch en al helemaal niet als ex.

Mensen die kwaad over mijn vriend spreken vind ik geen leuke mensen, laat staan dat ik dat zelf zou doen!



En hij beweert dat hij 'jou niet wilde kwetsen'? Ammehoela zeg!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik wel gewoon dat hij is vreemdgegaan.



Vreemdgaan is niet iets wat bij de wet is vastgelegd, het is in mijn ogen het overschrijden van de grenzen van die relatie. In jullie relatie is afgesproken dat hij seks mag hebben met een ander, dus als hij dat had gedaan was hij - in mijn ogen - niet vreemdgegaan, het paste namelijk binnen de afspraken. Dat wat hij nu heeft gedaan overschrijdt wel jullie grenzen en is dus in mijn ogen vreemdgaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven