Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Eens. Als Dalman zo onnadenkend is om niet over de gevolgen na te denken terwijl ie met mij inmiddels een gezin heeft gesticht (en dat kwam niet zomaar op een donderdagnamiddag ineens voorbij waaien hoor!) dan beschouw ik hem als niet verantwoordelijk genoeg om nog langer samen met mij te leven. Grrrr!!!



En betrapt worden en dan spijt hebben... dan is spijt écht wat de koe schijt.



Ik wil je niet de put in praten TO, maar heb serieus hier zwaar met je te doen.

Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn relatie en gezin (!) hier niet zomaar voor opgeven, maar ik begrijp je gedeukte vertrouwen heel erg goed! Wellicht een paar keer relatietherapie zodat alles echt goed besproken wordt?
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat milder dan veel mensen die hier reageren denk ik. Iedereen kan een misstap maken en hoe stom ook van hem, ik kan me wel voorstellen dat je gevleid bent door zulk contact en er dan steeds meer in meegaat. Niet omdat je perse je vrouw wilt bedriegen, maar omdat je een sukkel bent en de schijn even wilt ophouden richting die ander.



Jullie hebben kinderen en zijn waarschijnlijk al een tijd samen. Ik zou het zonde vinden om dat meteen te beeindigen hierom. Het zou voor mij wel heel belangrijk zijn hoe je man ermee omgaat. Heeft hij echt oprecht spijt als haren op zijn hoofd en vindt hij zichzelf de meest stomme eikel die er bestaat, dan zou ik bereid zijn te investeren in onze relatie. Als hij vindt dat jij je aanstelt, zou het voor mij eerder einde verhaal zijn.



Ik zou je man vragen wat hij denkt dat hij kan doen om het goed te maken en het vertrouwen terug te krijgen. Daarnaast zou ik ook proberen de komende tijd samen wat leuke dingen te doen. Laat hem oppas regelen en ga weer eens naar de film of de kroeg. Niet om het hierover te hebben, maar om dat verliefde gevoel naar elkaar weer terug te krijgen. Volgens mij doet dat namelijk veel meer goed, dan 10 gesprekken bij elkaar.



En neem vooral geen overhaaste beslissingen. Je kunt met jezelf afspreken over een half jaar te kijken of je hem weer meer bent gaan vertrouwen. Als dat niet zo is, kun je over een half jaar ook weer verder kijken wat je wilt. Sterks.
Marijemarije, je partner je ex noemen is geen misstap. Dat is een doodsteek. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch nog een kans geven, jullie zijn getrouwd en hebben kinderen. Dit is zijn eerste misstap. Jij was hem nu voor en dat is zijn geluk. Hopelijk is hij wakker geschut en wil hij in jullie relatie investeren. En hij heeft maar te accepteren dat jij de komende tijd moeite zal hebben hek te vertrouwen. Dat heeft hij zelf verknald. Het is een pijnlijk verhaal maar het kan nog goed komen. Wie weet lachen jullie er over een paar maanden samen om? Of ben ik nu te optimistisch? Ik zou in ieder geval zeggen blijf op je hoede maar geef het een kans!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de relatie tussen jullie twee?
Sorry hoor, maar je PARTNER een EX noemen is gewoon gruwelijk laag.

Daarnaast: hij kan inderdaad zijn best doen om de relatie te willen redden. Weken, maanden misschien. Tot het hem weer gaat vervelen en er iemand anders opduikt die lekker vleiend tegen hem doet. Begint het weer van voor af aan. Als dat al reden genoeg is om het vuurtje bij hem aan te wakkeren, dan hou ik mijn hart vast...



Daarnaast: zou jij je kerel ECHT weer kunnen vertrouwen?? Zou je je nooit afvragen waarom hij dan een keer later is? Of waarom hij ineens vaker wil gaan sporten?



Ik snap sowieso niet dat men vind dat er vooral niet uit elkaar gegaan kan worden voor de kinderen. Kinderen hebben heel goed door als er iets niet goed meer is tussen papa en mama. Dan kunnen ze beter gescheiden ouders hebben, die beiden gelukkig zijn, dan een vader die nooit thuis is en een moeder die dood ongelukkig is.



Maar wie ben ik
Mmmmm...dus hij was 3 dagen even het spoor helemaal bijster? In de 7-e hemel door de aandacht van een ander. Erg rare dingen gezegd en gedaan.

Blijft klote. Maar dat het maar 3 dagen waren, zou voor mij de boel wel iets relativeren. Hij zat even in een seksuele snelkookpan.
Alle reacties Link kopieren
En zij is er zo van van de kaart maar gaat hem vervolgens wel -midden in de nacht- bellen? Apart..



En jouw gewichtsverlies heeft er natuurlijk niets mee te maken. Buiten dat ik het buitengewoon knap van je vind.
Alle reacties Link kopieren
@MarijeMarije,

als het hier nou juist inderdaad zou gaan om een keer buiten de deur neuken, zou ik het met je eens zijn. Dat hoeft niet persé alle fundamenten onder je relatie weg te slaan gelijk.

Maar de partner van MissFiona kiest, ondanks notabene afspraken over de buiten de deur neuken, nou juist voor datgene waarvan ze hebben gezegd het niet te doen: meer dan alleen neuken, band opbouwen, dingen delen. Hij schendt bewust hun afspraak.



En daarboven op liegt hij er over, gaat dingen achter haar rug doen en (wat waarbij ook zegt) geeft haar de doodsteek door haar tegenover die andere vrouw een hysterische ex te noemen waar hij de banden nog niet helemaal mee heeft doorgesneden. Dát, dat slaat echt alle vertrouwen en respect dood. Daar worden zoveel fundamenten mee weggeslagen, dat er geen huis meer overblijft in mijn hart...
Alle reacties Link kopieren
Juist door de jaren die we al hebben en ons gezin twijfel ik. Ik heb eerder gevoelens voor een ander gehad, maar daar niets mee gedaan. Contact dat er was afgekapt en zowel mijn gevoelens als het afkappen besproken met mijn partner. Ik heb niet achter zijn rug om zitten chatten en plannen. Dit is de eerste keer dat hij zoiets doet. Alleen gaat hij er dus in mee. En dat hij nu geschrokken is, dat weet ik zeker. Of dat is doordat hij nu de gevolgen ziet of omdat hij betrapt is, dat weet ik niet. Maar ik vraag me wel af wat er gebeurd als hij onze relatie weer ingedut vind en er dan nog een keer zo´n huppeltje langskomt. Ik wil het niet meteen afkappen, maar hoe ik dat vertrouwen weer kan vinden weet ik nu echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 05 oktober 2012 :

Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.

Dit was voor mij al genoeg reden voor EXit.





Daarna heeft ze partner nog een keer gebeld (midden in de nacht) om te zeggen dat ik gebeld had. Hij heeft toen tegen haar gezegd niet meer te bellen, zijn nummer te wissen en dat hij wel degelijk een relatie had en dat hij die niet kwijt wilde. Maar ja, daar zat ik naast.Waarom belt ze midden in de nacht?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:waarbij schreef op 05 oktober 2012 @ 10:08:

Marijemarije, je partner je ex noemen is geen misstap. Dat is een doodsteek. Vind ik.



Inderdaad. Je partner een hysterische ex noemen is geen misstap, maar heel doelbewust ver over de afgesproken grenzen heen gaan. Grenzen die voor menige man/vrouw al een stuk verder zijn dan gemiddeld. Hij had gewoon een wip mogen maken met die vrouw, maar heeft doelbewust zijn partner verloochend. Al die komedie over de hysterische ex was totaal overbodig als het hem om de seks te doen was.

En als er iets anders ontbrak, had hij met TO kunnen praten. Afspraken maken over seks met een ander viel ook te bespreken, waarom zijn klaarblijkelijke probleem dan niet?
Alle reacties Link kopieren
We hebben beide ons eigen huis (in de praktijk staat er standaard een leeg) en dat is een zegen en een vloek op dit moment. Ik kan gewoon rust opzoeken als ik dat wil en ik hoef hem niet te zien als ik daar geen zin in heb. Aan de andere kant weet ik niet wat hij uitspookt als hij in zijn huis is en ik in het mijne...
quote:miladila schreef op 05 oktober 2012 @ 10:13:

Mmmmm...dus hij was 3 dagen even het spoor helemaal bijster? In de 7-e hemel door de aandacht van een ander. Erg rare dingen gezegd en gedaan.

Blijft klote. Maar dat het maar 3 dagen waren, zou voor mij de boel wel iets relativeren. Hij zat even in een seksuele snelkookpan.Het hield op omdat TO er achter kwam. Daardoor werd die seksuele snelkookpan van de kook gehaald. Niet omdat hij ineens bij zichzelf dacht dat hij toch wel heel smerig bezig was.
Alle reacties Link kopieren
Eens, lughnasadh.



En MissFiona, jouw posting van 10:15, die raakt me in mijn hart. Precies zo zou ik me ook voelen. Natuurlijk schop ik hem er in zo'n geval niet stantepede uit nu, we hebben kinderen. Maar jouw gevoel over dat kunnen vertrouwen, nou precies dát dus.

Alle reacties Link kopieren
Ze belde midden in de nacht omdat ze niet doorhad hoe laat het was. Tenminste dat zegt ze. Ik denk dat ze erop gokte dat partner nachtdienst had en ze dus met hem kon bellen zonder dat ik erbij zou zijn. Op dat moment wist ze dat er wel degelijk sprake van een relatie was en dat ik dus vrij veel aanwezig ben bij partner.
Alle reacties Link kopieren
De grens over gaan met chatten is volgens mij veel minder dodelijk dan je partner afschilderen als een hysterische ex. Vooral omdat TO best heel soepel is, en niet eens heel moeilijk deed. Daarbij weet je ook dat hij gewoon een ander profiel aan wilde maken om verder te gaan. Ik snap wel dat je vertrouwen een enorme deuk heeft opgelopen.



Je hoeft nu niks te beslissen, kijk eerst maar hoe het verder gaat.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:miladila schreef op 05 oktober 2012 @ 10:13:

Mmmmm...dus hij was 3 dagen even het spoor helemaal bijster? In de 7-e hemel door de aandacht van een ander. Erg rare dingen gezegd en gedaan.

Blijft klote. Maar dat het maar 3 dagen waren, zou voor mij de boel wel iets relativeren. Hij zat even in een seksuele snelkookpan.En als ik nu eens niet mijn gevoel dat er iets niet in de haak was gevolgd had en had gecontroleerd? Wat had hij dan gedaan met haar of wat zou hij dan nog doen? Dan was het echt niet bij drie dagen gebleven denk ik zo. Ik wil denken dat er een moment was dat hij wel tot inkeer was gekomen, maar zeker weten doe ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
ik zit hier plaatsvervangend boos te worden. Je vrouw afschilderen als een hysterische ex! Bah.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:lughnasadh schreef op 05 oktober 2012 @ 10:19:

[...]





Het hield op omdat TO er achter kwam. Daardoor werd die seksuele snelkookpan van de kook gehaald. Niet omdat hij ineens bij zichzelf dacht dat hij toch wel heel smerig bezig was.Dat is waar ja. Misschien was hij zelf wel tot inkeer gekomen na enkele hysterische dagen. Maar dat zullen we nooit weten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met jullie eens dat het ontzettend fout is wat hij heeft gedaan. Dat er wel 100 momenten waren dat hij had kunnen bedenken hoe stom het was, wat hij aan het doen was. Toch denk ik niet, dat als hij dit 1 keer doet, hij het een volgende keer weer doet.



*poef, vanwege erg herkenbaar*



We zijn nu bijna 20 jaar verder en ik ben blij dat ik het toen niet meteen heb afgekapt. Het vertrouwen herstelde zich en ik vertrouw mijn man echt blind. Ik weet ook zeker dat hij nooit meer zoiets zal doen, juist omdat hij weet hoe het was en wat hij had kunnen verliezen. Er zijn gelukkig ook genoeg mannen die zo'n fout maar 1 keer maken en het daarna nooit meer doen.



Mijn advies blijft om geen overhaaste beslissingen te nemen. Geef het tijd, kijk of je vertrouwen goed komt. En probeer vooral om ook leuke dingen samen te blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het verkloot, dat is wel duidelijk. Hij heeft jullie afspraken geschonden, is stiekem geweest en heeft jou en jullie relatie verloochend. Dan is nu eigenlijk de grote vraag; wat wil jij nu? Wil je nog met hem verder, kan je hier mee leven en kan je het hem vergeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven