Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hij kan een ander mailadres, andere facebook hebben aangemaakt. Zich opnieuw hebben aangemeld op die datingsite, een nieuw telefoonnummer erbij hebben. Het kan allemaal. Dan heeft hij bijgeleerd van deze keer. Dit keer was hij niet bepaald handig in het verbergen van waar hij mee bezig was.



Alles kan... dat maakt het lastig. Het kan ook dat dit echt de enige keer is geweest en dat hij echt geschrokken is. Of niet. Alleen de tijd zal het leren. We praten nu veel, proberen een weg te vinden om de relatie te redden/te laten doorstarten. En het kan zijn dat ik alsnog bedrogen uitkom. Dat is een risico dat ik nu neem. Misschien krijg ik spijt, misschien niet. Ik zou willen dat ik even in de toekomst kon kijken.
Fiona, ik weet niet of het helpt, maar ik vind het niet gek dat je het een kans geeft hoor. Ik snap dat je wilt geloven dat het één misstap was. Alleen de tijd kan je daar gelijk in geven dus ik hoop dat je het vertrouwen genoeg terug vindt, om het die tijd ook te geven.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez, ik weet dat partner geen player is of een notoire vreemdganger. Dat maakt het wel anders voor mij. Dit is het eerste incident. Ik weet niet hoe ver het was gegaan als ik hem niet gestopt had. Misschien wel veel verder, misschien was hij zelf tot inkeer gekomen. Hoe dan ook, als ik mijn relatie nog een kans wil geven, dan moet ik op een punt komen dat ik de emoties een plek kan geven. Als ik er vanuit ga dat het niet voorbij is en dat hij nog steeds contact heeft, dan kan ik beter meteen de stekker eruit trekken. Het blijft lastig. Bovendien ga ik eerdaags op vakantie zonder hem. Dan kan ik hem niet eens controleren al zou ik het willen. Moet ik ervan uitgaan dat hij haar dan wel opzoekt? Dat ze wel gezellig gaan doen omdat ik toch niet in het land ben? Als ik daarvan uitga, hoeveel vertrouwen heb ik dan in het wel kunnen laten slagen van de relatie.



Moeilijk gedoe...
Alle reacties Link kopieren
Miss Fiona, ik vind dat je juist handelt om het nog een kans te geven, zeker als hij niet echt een vreemdganger is, sowieso is het atlijd jouw keus. Tja misschien kun je beter nu even niet met vakantie gaan?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
miss fiona, klote, idd, en helemaal zeker ben je nooit, in liefde geen garanties, maar moedig om door te gaan.



Je zegt dat jullie veel praten. Goed maar je man heeft ook aangegeven de aandacht en connectie in jullie relatie te missen, werk ook aan dat punt. Teveel praten werkt voor mannen niet denk ik ,. samen iets leuks wel ....

veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Vakantie annuleren is geen optie. Ik heb een annuleringsverzekering, maar dit wordt niet bepaald gedekt.



Samen leuke dingen doen proberen we wel. Even aandacht voor andere dingen dan gezin en werk. Het helpt wel. Ik zou alleen willen dat die achtbaan nu eens ophield. Word er moe van.
Alle reacties Link kopieren
@missfiona Hoop dat het inderdaad rustiger wordt. Weet niet of het perspectief van de andere kant helpt. Ik heb mezelf mee laten slepen in zo'n digitale flirt. Veel te ver gegaan en vriend veel pijn gedaan. Vriend ging daarna ook door achtbaan aan emoties. Ik vond het soms lastig om mee te gaan, ook al was het mijn eigen fout. Nog steeds ziijn er momenten dat hij het er moeilijk mee heeft. Maar ik kan eerlijk zeggen dat ik het nooit meer zo ver zou laten komen. Hopelijk verdient jouw vriend ook jouw vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sanne, dank je voor je reactie. Weet je waarom je je hebt laten meeslepen? Was het de aandacht, de kick?
Alle reacties Link kopieren
Sanne, was het alleen de digitale aandacht of is er meer gebeurd? hoe staan jullie er nu in? En hoe lang heeft het geduurd voordat jullie opnieuw zijn begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het allemaal in goed overleg met vriend. Was voor mij de positieve aandacht, spanning. En achteraf gezien ook een echte gesprekspartner. Dagelijks urenlang contact, het werd een soort tweede leven.

Totdat de ander wou afspreken. Ik had tot die tijd nooit bewust iets voor mijn vriend verborgen, loog niet, maar vertelde hem veel niet. (dus eigenlijk wel liegen, maar zo praatte ik het voor mezelf goed). Dat afspreken voelde voor mij pas voor het eerst als mijn vriend bedriegen. En dat wilde ik niet. En zo kwam ik met beide benen terug op de grond. Realiseerde me langzaam wat ik had gedaan. Veel gesprekken met vriend gehad.

We zijn dus nooit echt gestopt, al was het wel een paar maanden koude oorlog. Toen heb ik wel tegen vriend gezegd dat hij moest kiezen. Of met mij verder en samen vechten, of uit elkaar. Hij koos dat eerste. Was pas 4 maanden geleden, maar het gaat sindsdien goed. Veel praten, eerlijk zijn en ruimte geven, maar ook de juiste aandacht.

Het is dus puur digitaal gebleven, maar wel seksueel en foto's.
Sanne, en dan was het al lastig om ermee te stoppen..toch? Kun je nagaan als je dan ook nog eens elkaar elke keer ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
@Jules Ik denk dat ik me niet zo zou hebben laten meeslepen als ik diegene ook in het echt veel zag. Nu werd het een soort tweede leven, waarin geen dingen uit mijn echte leven 'stoorden'.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heeft dit gebeurd voor het stopte? Kwam je vriend er zelf achter? En na hoe veel maanden heb je hem de keuze laten maken, dat die koude oorlog voorbij was en actie ondernamen?
Alle reacties Link kopieren
We hebben eerst een maand 'goedgekeurd' contact gehad. Bedoel daarmee dat vriend van alles op de hoogte was. Toen een maandje dat andere soort contact. En de koude oorlog duurde ruim 3 maanden. In die maanden had ik nog wel vriendschappelijk contact met die ander, want dat mocht van vriend. Toen ik vriend vroeg te kiezen heb ik het contact ook afgekapt. Al krijg ik nu nog om de week ofzo een berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke. Wel mooi dat hij er voor wilt gaan :-) gaat het nu weer goed? Of iig beter?
Alle reacties Link kopieren
Heb je in al die tijd ng wel gewoon vriend gezien enzo? Niet dat jullie even geen contact hadden of elkaar niet zagen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ik er zo naar vraag, misschien kan Fiona er dingen uithalen maar ik heb een beetje een vergelijkbare situatie met jou Sanne. Alleen ex en ik zijn dan wel uit elkaar, 3 maanden nu hebben nu nog een woning samen en zien elkaar nog wel soms. Het is dan echt aantrekken en afstoten, ex was er in het begin helemaal klaar mee maar weet het nu niet... Ik wil graag een nieuwe start opbouwen maar durf dus niet de knoop door te hakken en de keuze te laten aan hem (omdat hij t niet weet) en weet niet goed hoe te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Sanne, het grote verschil is dat er hier wel een intentie was om elkaar te gaan zien en als ik niet had ingegrepen dat waarschijnlijk ook gebeurd was.





Hier gister een zwaar gesprek. Ik heb de behoefte om te praten over wat er gebeurd is en dan vooral het waarom en wat het met me doet. Die achtbaan aan emoties is nog niet voorbij en die emoties komen er uit. Bovendien denk ik dat er meer achter zit/zat dan alleen aandacht. Anders ga je niet zo ver als hij is gegaan. Omdat hij weinig ervaring met vrouwen heeft, snap ik dat er interesse is om eens iets anders mee te maken op sexueel gebied. Ik moedigde hem aan om te flirten. Casual, omdat het een egoboost kan zijn en omdat dat best grappig is. Nu brengt hij het alsof ik min of meer gepusht heb om zo ver te gaan.



Partner noemde het praten over wat er gebeurd is schijfschieten, als in alles wat ik zeg is raak en alles wat hij zegt per definitie verkeerd. Hij zag het nut niet in van er weer over praten. Wéér valt best mee. We zijn anderhalve week verder en het is niet alsof het alleen maar de hele dag daar over gaat. Ik ben boos geworden om zijn reactie. Ik heb hem gezegd naar zijn eigen huis te gaan.



Misschien is die doorstart toch niet mogelijk. Hij heeft echt iets kapot gemaakt bij mij. Hoewel onze strubbelingen links en rechts was hij wel degene van wie ik er overtuigd was dat hij niet tegen me zou liegen of me zou belazeren. Dat is nu stuk en ik vraag me af of dat ooit nog echt goed komt.
Och Fiona, wat kut zo'n gesprek. Ik herken het trouwens van andere 'vreemdgaantopics', dat de vreemdganger al snel zoiets heeft van 'moet het daar nou weer over gaan'.



Ja, dat moet. Ook gezien de ervaring van Sanne, die aangeeft dat haar vriend het er nog wel eens over wil hebben. Ik denk dat jullie doorstart alleen kans van slagen heeft als je vriend wil begrijpen dat jij het nodig hebt om te pas en te onpas je onzekerheden, twijfels en vragen hierover nog aan hem te vragen. Dat je alleen op die manier je vertrouwen weer op kunt bouwen.



Hebben jullie samen al een (tijdelijke) beslissing genomen? Iets van 'we gaan door, en 'evalueren' over zo veel maanden?



Nog maar een
Alle reacties Link kopieren
Fiona, vervelend dat het zo is gelopen. Voor mij klinkt het alsof hij het zelf nog niet af heeft gesloten. Ik bedoel dus niet dat hij nog contact met haar heeft, maar nog niet over haar heen is.

Bij het contact dat ik had leek het ook alsof de intentie er was om af te spreken. Meerdere malen tijd + plaats bedacht, maar nooit echt de bedoeling gehad om te gaan. Het was meer de fantasie.

Mijn vriend heeft trouwens nooit willen stoppen met de relatie. Hij vroeg heel simpel, wil je mij of hem? Alleen uit zijn gedrag merkte ik dat ik hem erg had gekwetst. Pas na een maand ofzo kon hij er over praten. En nu komt het nog wel te spraken, maar dan zonder verwijten. Hij had mij op een voetstuk staan en daar ben ik vanaf gevallen, maar uiteindelijk is de relatie nu gelijkwaardiger.
Alle reacties Link kopieren
Sanne, hier had partner daadwerkelijk af willen spreken met haar en dan kijken of het IRL ook klikt.



Ik weet niet wat me het meeste pijn doet. Dat hij bereid was voor een fling alles wat we hadden weg te gooien. Dat hij me heeft neergezet als een of andere stalkende mafketel. Of dat hij rotsvaste vertrouwen dat ik in hem had, met de grond gelijk heeft gemaakt. Een keertje buiten de deur neuken is tot daar aan toe, maar liegen en bedriegen, dat vind ik het ergste. Gister kon ik hem lastig bereiken en waar ik voorheen dacht dat hij zijn mobiel vergeten was, denk ik nu dat hij vast ergens anders i dan op zijn werk. Bahbah.
Dat is het ergste, dat je overal spoken gaat zien maar dat helemaal niet wil, omdat je zo normaal niet bent.

Twijfelen aan zijn liefde voor jou, omdat je weet hoe ver hij wilde gaan. Als je doorgaat, moet dat allemaal weer herstellen. Dit bereik je als hij er alles aan doet om jouw vertrouwen terug te winnen. Helemaal met de billen bloot, elke stap uitleggen indien nodig. Jou in zijn telefoon laten kijken, je de gelegenheid geven om iets na te kijken, dat soort dingen. En dat heeft veel tijd nodig, maar het kan terugkomen.

Ik was na een jaar weer op het oude level, met volledig vertrouwen, maar had een ex die er alles aan deed.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, wat rot dat het zo voelt. Vooral dat hij deed alsof je een ex was, kan ik me niet voorstellen. Elke situatie is anders en ik kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Ik vind persoonlijk dat eerst een tijd oprecht spijt betuigen aan de orde is. Niet op elk moment van de dag, maar wel hij heeft een tijd alleen aan zichzelf gedacht en moet nu een tijdje alleen aan jou denken. Daarna komt de balans wel weer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat vertrouwen willen herstellen en laten zien dat hij er voor me is en van me houdt en met mij verder wil, zit er niet bepaald in. Ja, de eerste week. Toen mocht ik voelen wat ik voelde en zeggen en vragen wat ik wilde. Nu moet ik blijkbaar weer ´gewoon´ gaan doen en het er niet meer over hebben. Hij zegt dat hij wel weet dat hij stom is geweest en dat opnieuw erover praten niets veranderd. Iets zegt me dat deze relatie niet doorgestart kan worden...
Alle reacties Link kopieren
Fiona Knap klote. Ik was vrij stellig in "daar is het gat van de deur" maar ik heb (gelukkig) nog geen ene moer meegemaakt op dat gebied. Had echt gehoopt dat het beter zou gaan. Je laatste zin van nu net raakt me.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven