Teleurgesteld

27-10-2014 14:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil even wat van mij af schrijven, ik ben zo teleurgesteld en boos op een aantal mensen om mij heen dat ik er een beetje in blijf hangen. Beetje relativeren is misschien wel op zijn plaats maar dat lukt me nu even niet.



Wat er gebeurd is:

Mijn zoon zit op sport en doet dit echt heel goed, erg fanatiek en de resultaten zijn prachtig. Nu heeft hij echter laatst een wedstrijd gedaan waarin men hem dus openlijk beschuldigt van vals spel en lelijk gedrag.

Ik heb het geheel toevallig van dichtbij op film staan en daarop is dus te zien dat er echt geen sprake van is.



Mijn zoon ( elf jaar) werd en word door volwassen mensen echt terecht gewezen, word herhaaldelijk onsportief genoemd, en dit gaat mij een stap te ver.

Ik heb een aantal van de mensen die dit doen de film laten bekijken en ze gaven tijdens het kijken aan dat hun beeld kennelijk vertroebeld is geweest. Dan denk je dat je er bent en dat men ophoud maar nee.

Een 'vriend" sprak de woorden: "Ja ik zie de beelden, hij doet inderdaad niets verkeerd maar ik blijf bij mijn standpunt dat wat hij daar deed absoluut niet door de beugel kan en onsportief is".....en sprak vervolgens de woorden: zeg knul als jij dit bij mijn kind zou doen dan zwaait er wat voor je!!!

Ik ben woedend!! Waar haalt een volwassene het vandaan om zo tegen een kind van elf tekeer te gaan?? Ik heb hem uiteraard ook meteen terecht gewezen. .





Vergelijk het met het volgende': A en B zitten beiden op voetbal, A is de "top"voetballer en B zit daar tegenaan.

Nu maakt A volgens het publiek een vreemde move en trapt keihard B onderuit. Zou bijzonder onsportief zijn maar op de beelden staat het volgende: A rende met bal langs B maar B stapt op zijn eigen veter en gaat keihard onderuit. A heeft hem geen moment aangeraakt. En toch blijven de meningen onveranderd.



Kennelijk is mijn kind dus in de ogen van een aantal mensen echt een vervelend en onsportief kind, en dat is precies wat me zo raakt want mijn kind is weliswaar erg fanatiek maar zou nooit iemand kwetsen. sterker nog hij is juist een kind wat een ander heel graag helpt beter te worden. Hij is hier dus ook erg verdrietig en opstandig van.



Goed, lang verhaal maar hoop dat de strekking duidelijk is, wie helpt me relativeren want betreffende kind zit dus niet op voetbal maar op een relatief kleine sport waarin je bijna wekelijks dezelfde mensen tegen komt, zo ook de mensen die het nodig vinden hem verbaal steeds aan te vallen.



thanks voor het lezen,



Groet Saar
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt zijn coach hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ergens is hij dan toch niet zo leuk......lijkt me.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Heeft je zoon het nog wel naar zijn zin zo? Misschien een idee om andere club te zoeken?

Doen ze vaker zo tegen hem of is dit de eerste keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:18:

Ergens is hij dan toch niet zo leuk......lijkt me.Dat weet je niet Elle, jaloezie is ook een bitch.
Alle reacties Link kopieren
Andere voetbalclub zoeken voor zoon?
quote:elle5460 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:18:

Ergens is hij dan toch niet zo leuk......lijkt me.en je hebt ook zo een stempel, of je het nou gedaan hebt of niet.
Alle reacties Link kopieren
coach was er op dat moment even niet maar ziet aan de beelden ook dat het geen onsportief gedrag was. Net als een aantal andere belangrijke mensen in de sport.

Dus de "belangrijke" mensen die over de te verdelen punten gaan geven zoon gelijk, maar de mensen die de sport gezellig maken ( omstanders, vaders en moeders van vriendjes etc) dus niet.



En hoe gek het ook klinkt, zoon had nog liever gehad dat het andersom was, dat de "vrienden" zagen en wéten dat hij zo niet is en dat hij wel zijn punten kwijt was. Hij is echt verdrietig en ik heb het idee dat hoe harder ik hem probeer te verdedigen, hoe meer men de hakken in het zand zet.
Je wil echt zeggen dat die mensen op basis van die ene gebeurtenis jouw kind onsportief vinden en het daar nog steeds over hebben?

Hebben die mensen niets beters te doen dan?
Alle reacties Link kopieren
En misschien het bij de coach aangeven.

Misschien kan deze met de desbetreffende ouders gaan praten.

Als jij je als moeder van ermee bemoeit, daar wordt het vaak niet beter van..

Zijn het ook zijn teamgenoten die hem hiervan beschuldigen?
Alle reacties Link kopieren
Er staat nergens dat het voetbal is, hè, voetbal is een voorbeeld om het uit te leggen. Misschien is er maar één vereniging voor die sport in de hele omgeving. Het is dan ook wel erg onredelijk dat die jongen ergens ver weg op een sportclub moet omdat een stel volwassenen hun ongelijk niet kan toegeven.



Ik zou alleen met de coach of iemand anders van die vereniging in gesprek gaan, onder vier ogen, nogmaals de beelden laten zien en dan eigenlijk wel verwachten dat de vereniging ouders terugfluit die hem onterecht blijven beschuldigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ouders langs de zijlijn
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje01 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:24:

coach was er op dat moment even niet maar ziet aan de beelden ook dat het geen onsportief gedrag was. Net als een aantal andere belangrijke mensen in de sport.

.Dan is het toch aan de vereniging om daar iets aan te doen? Als een groep ouders één bepaald kind op een andere manier het leven zuur zou maken dan zou de vereniging toch ook moeten ingrijpen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry zie dat het alleen de ouders waren.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik had zover alleen de eerste reactie gelezen,



Zoon stond altijd bekend als zijnde sportief maar wel bloed fanatiek. Hij gaat dan ook heel hard richting de top ( doet hier overigens ook veel meer voor dan de andere kinderen, hard werken op de training, oefeningen thuis, vroeg naar bed, niet te veel slecht eten) en is onlangs gescout en komt dus een stapje hoger dan de andere kinderen.



vergelijk het met dat hij bij Ajax jeugd mag spelen en de rest bij AZ jeugd of andere clubs.



Ik kan uit herkenbaarheid niet zeggen wat voor sport hij doet maar vergelijk het met bijvoorbeeld "schermen" of Je kan gerust voor een andere club uitkomen maar de kinderen waartegen je speelt kom je dus elke wedstrijd tegen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Susan zegt.



Opnemen met de vereniging.



Het is toch van de zotte dat volwassen mensen een kind van 11 staan te pesten.

Met zijn allen.



Hoe triest.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dat bloedfanatieke zal dus kennelijk op andere mensen niet zo leuk overkomen. En jouw houding zal daar niet bij helpen, want jij lijkt al even fanatiek.
Alle reacties Link kopieren
Als hij gescout is voor een of andere topclub zit hij binnenkort gelukkig toch niet meer bij die mensen. Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat die andere ouders een beetje jaloers zijn en graag willen geloven dat hij zo ver is gekomen door vals spel, in plaats van dat hij gewoon beter is dan hun geweldige kind.



Maar voor de tussentijd zou ik evengoed verwachten dat de vereniging dit de kop indrukt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het betreft hier geen team sport, maar er zijn dus wel degelijk club genoten en ouders van vriendjes zie dus zo over hem denken. Het gaat om mensen die redelijk dichtbij ons staan, waarmee we best veel optrekken en juist daar wringt het.

Ze zouden in mijn ogen beter moeten weten. Bovendien had ik van hun niet verwacht dat ze persoonlijk tegen zoon tekeer zouden gaan ( let wel hun kind staat er volledig buiten want die waren niet in deze situatie)
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:33:

Dat bloedfanatieke zal dus kennelijk op andere mensen niet zo leuk overkomen. En jouw houding zal daar niet bij helpen, want jij lijkt al even fanatiek.Ze zijn ook niet verplicht om vrienden met hem te worden, maar het is natuurlijk nog geen reden om iemand vals te beschuldigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ter aanvulling: ze zien de beelden, weten dat hij dus toen niets fout deed, maar ze vinden hem evengoed onsportief. Zou het kunnen dat wat jij aanziet voor bloedfanatiek door anderen als onsportief wordt gezien?



Sowieso, klinkt als een eng wereldje, te fanatieke ouders en een kind wat zich wel bijzonder veel moet inzetten voor een hobby met allerlei drama daar omheen.
quote:Susan schreef op 27 oktober 2014 @ 14:35:

[...]





Ze zijn ook niet verplicht om vrienden met hem te worden, maar het is natuurlijk nog geen reden om iemand vals te beschuldigen.Volgens mij beschuldigd niemand hem meer vals na het zien van de beelden. Maar vinden ze het evengoed een onsportief joch. Dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het jaloezie is, ik zou toch proberen erboven te staan.

Lastige situatie, echt niet leuk voor je zoon.

Laat de coach de ouders hierop aanspreken en als het ook de teamgenoten zijn,de teamgenoten.
Kan het zijn dat er al vaker wat onsportieve acties zijn geweest en dit nu ook als er een gezien word? Even eerlijk zijn dan ook he? Want we weten allemaal dat je eigen kinderen nooit zoiets zouden doen maar ze doen het vaak gewoon wel.



En anders zou ik dit met de coach bespreken, die ziet heus wel of je zoon onsportief bezig is of dat er gewoon veel te hysterische ouders langs dat veld staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:36:

Volgens mij beschuldigd niemand hem meer vals na het zien van de beelden. Maar vinden ze het evengoed een onsportief joch. Dat kan.Jawel, die vader zei weliswaar dat hij niks fout had gedaan, maar hij zei in dezelfde zin dat het niet door de beugel kon wat hij had gedaan en dat hij dat niet bij zijn kind moest proberen. Hij spreekt zichzelf gigantisch tegen, maar in het tweede deel van de zin beschuldigt hij de zoon van TO nog steeds.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven