'Telkens weer'

24-08-2016 18:05 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry mensen, even tijd voor een pathetisch topic.



Kennen jullie dat liedje van Willeke Alberti: 'telkens weer'?

Michiel Huisman heeft er ooit eens een heerlijke rockversie op gemaakt.



Telkens weer haal ik me in mijn hoofd

Dat ik die hemel krijg, die me wordt beloofd

Telkens weer, wordt alle blauw weer grauw

Sta ik teleurgesteld buiten in de kou

Maar telkens weer, denk ik, er komt er een,

Waar ik alleen voor leef, mijn hart aan geef,

Bij wie ik vind, dat wat ik nu ontbeer,

Liefde voor altijd, telkens weer



Nogal dramatisch maar het verwoord mijn hunkering naar iets dat er nooit komt of is. Ik ben al 100 jaar een happy single en godzijdank kan ik goed alleen zijn en ik ben ook het meest stabiel als ik niet date met mannen. Ik ben oprecht al weer jaren gelukkig.



Maar nu had ik het toch te pakken. Geen man van tinder (ongeinteresseerdheid troef en vooral mannen die uit zijn op sex) maar via een wederzijdse vriendin. Een man die achter me aan ging, die me mooi noemde, met wie ik echt goede gesprekken had en ook fysiek was er grote aantrekking. En het kleine meisje in mij werd opeens wakker en dacht: jaaaaaa! En ging dromen.



Nu net een date op het strand. De vierde pas. En ik verheugde me zo. Zag me al hand in hand rennen in de branding. Maar hij was opeens zo donker en zwart, zo was hij eerder ook al aan de telefoon. Ik wist dat hij in een vechtscheiding zat maar hoopte dat zijn verdriet vooral om de kinderen ging en dat hij na 8 maanden wel weer in was voor een leuke vrouw en de komende tijd zou toch alleen bestaan uit elkaar leren kennen en leuke dingen doen en de sterren van de hemel vrijen.

Maar hij was zo donker en zwart. En toen hij voor de tweede maal zei dat als het niet goed zou komen met zijn omgang met de kinderen hij zijn ex iets aan zou doen en hij dat bovendien bleek te menen, heb ik hem weggestuurd. En zat ik weer alleen op het strand.



Over hem kom ik wel heen en morgen pak ik mijn fijne single leven weer op. Maar ik zie de liefde zelf nu ook zo zwart. Meelezend op het tinder en happn-dating topic kan ik alleen maar denken: wat een drama, dat boy meets girl-verhaal. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het gaat.



Wie wil er mee treuren op dit topic. Over telkens weer. Over verwachtingen die niet uitkomen en hunkeringen die niet vervuld worden?
Alle reacties Link kopieren




Ik begrijp je. En dan krijg je altijd van die stomme adviezen en opmerkingen als "Juist als je er niet meer mee bezig bent komt het" "Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf" en meer van dat soort onzin. Ontzettend kut, soms zit het er gewoon niet in. Tegenwoordig al helemaal niet meer.
quote:Liberty97 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:11:





Ik begrijp je. En dan krijg je altijd van die stomme adviezen en opmerkingen als "Juist als je er niet meer mee bezig bent komt het" "Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf" en meer van dat soort onzin. Ik kan het niet meer horen. Ben al jaren single, ondanks veel daten. Best gelukkig, maar zou wel een relatie willen. En na telkens weer 'je bent leuk, lief, mooi en fantastisch maar ik voel het niet' denk ik zo langzamerhand dat het er wellicht voor mij ook niet in zit. En dat zou ik heel jammer vinden.
Ooit



Ooit was er een dag dat je verliefd werd, je zag dat hij jou ook iets vaker aankeek, je lachte hem toe, je ging samen uit, hij kuste je en je had verkering. En tot de eerste ruzie omstreeks pakweg een jaar samen was het gewoon leuk, lief, spannend en makkelijk.



Where are those days?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:11:





Ik begrijp je. En dan krijg je altijd van die stomme adviezen en opmerkingen als "Juist als je er niet meer mee bezig bent komt het" "Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf" en meer van dat soort onzin. Ontzettend kut, soms zit het er gewoon niet in. Tegenwoordig al helemaal niet meer.



helemaal mee eens.



is het geen idee om gewoon een seksvriend (of 2 of 3... ) te nemen, TO, en luchtig te houden? alle andere invullingen vn een relatie kun je ook wel bij andere mensen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal deze er maar even bij;



Zeg dit niet tegen een single..

Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:11:





Ik begrijp je. En dan krijg je altijd van die stomme adviezen en opmerkingen als "Juist als je er niet meer mee bezig bent komt het" "Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf" en meer van dat soort onzin. Ontzettend kut, soms zit het er gewoon niet in. Tegenwoordig al helemaal niet meer.



Herkenbaar.

Maar ik ben inmiddels 42 en ik heb periodes gehad dat ik het helemaal niet wilde en periodes dat ik het heeeeel graag wilde en alle gradaties er tussen in, en het heeft nooit iets uitgemaakt.



Uiteraard begrijp ik dat ik de gemene deler ben in de rij mannen die het niet waren en werden en ik heb het er zelfs in therapie over gehad. Ik hecht me niet makkelijk en ben vermijdend als het op de liefde aan komt.



Maar die keren dat ik toch echt snoeihard mijn best deed om me open te stellen, had ik ook gewoonweg botte pech. Is mijn conclusie.
Alle reacties Link kopieren
Ik treur en schrijf graag mee!



Ik heb zelf een vriendin die maar blijft herhalen dat ze mij óók zo'n fijne en liefdevolle relatie gunt. Net zoals zij heeft. Juist mij, omdat ik zo'n fijn persoon ben.



Ze bedoelt t goed hoor, dat weet ik zeker maar soms zou ik willen dat ze er minder de nadruk op zou leggen. Snappen jullie wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
Oh en hiltje; ik denk dat je beter alleen op t strand kan zijn dan met dit potentiële gevaar
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:21:

[...]





helemaal mee eens.



is het geen idee om gewoon een seksvriend (of 2 of 3... ) te nemen, TO, en luchtig te houden? alle andere invullingen vn een relatie kun je ook wel bij andere mensen halen.



Heb ik een tijdje gedaan. Waren mooie tijden

Mijn behoeftes om me in ieder geval als vrouw begeerd te voelen zijn ruimschoots vervuld. Daar ligt/lag het dus niet aan.



Zelfs nog even uitgebreid revange gehaald op mijn jeugd en studententijd waarin ik nooit voor de mooie en populaire jongens durfde te gaan (ik wilde niet de derde in de wachtrij zijn) door twee hele knappe strakke toyboys te daten. Was best kicken om die op mijn veertigste te hebben waar ik ze altijd wilde.



Maar ook dat gaat vervelen en is niet meer wat ik zoek nu. En als ik het straks weer wel even mocht willen zoeken, weet ik precies waar Abraham de mostert haalt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter alleen gaan treuren, anders trek je iedereen hier mee in je donkere wolk
Alle reacties Link kopieren
quote:bresant schreef op 24 augustus 2016 @ 18:26:

Ik treur en schrijf graag mee!



Ik heb zelf een vriendin die maar blijft herhalen dat ze mij óók zo'n fijne en liefdevolle relatie gunt. Net zoals zij heeft. Juist mij, omdat ik zo'n fijn persoon ben.



Ze bedoelt t goed hoor, dat weet ik zeker maar soms zou ik willen dat ze er minder de nadruk op zou leggen. Snappen jullie wat ik bedoel?



hangt er vanaf hoe vaak ze het herhaalt elk uur da tjullie elkaar zien? 1 x in de maand? 1 x in het half jaar?



eigenlijk interesseert de mening vn andere mensen me nauwelijks, en als iemand me iets liefs wenst - leuke relatie - denk ik alleen maar, nou fijn. en ene oor in, andere uit.
Jeetje Hiltje het leek zo mooi



Mijn gehele vrienden- en kennissenkring date op dit moment en velen hebben ook weer een prille nieuwe relatie, maar ik zie ook her en der al weer de eerste scheurtjes ontstaan.



Zo jammer dat het niet gewoon lekker zorgeloos kan gaan. Zou dat door de snelheid van het huidige daten via het internet en apps als Happn en Tinder komen?



Zelf date ik ook weer met een man, maar ik sta er helaas niet meer zo open en onbevangen in als vroeger. Jammer .
Alle reacties Link kopieren
quote:bresant schreef op 24 augustus 2016 @ 18:26:

Ik treur en schrijf graag mee!



Ik heb zelf een vriendin die maar blijft herhalen dat ze mij óók zo'n fijne en liefdevolle relatie gunt. Net zoals zij heeft. Juist mij, omdat ik zo'n fijn persoon ben.



Ze bedoelt t goed hoor, dat weet ik zeker maar soms zou ik willen dat ze er minder de nadruk op zou leggen. Snappen jullie wat ik bedoel?



Ook herkenbaar. En ik ben er meerdere malen zelfs boos over geworden. Het grootste deel van de tijd, dat je leven kabbelt en werk en was gedaan moeten worden bent ik een zeer tevreden single. Ik voel me echt zeer zelden eenzaam en ben in mijn nopjes met mijn eigen gezelschap. Ik heb een leven waar mijn vriendinnen met man en kinderen zelfs wel eens jaloers op zijn. Ik slaap uit en kan doen en laten wat ik wil, mijn leven is overzichtelijk en makkelijk en als ik wil zelfs spannend (sex is te krijgen als ik wil).



Dus ik verkondig groots dat ik gewoon blij ben en het zo wel goed vind.



En dus schaam ik me des te harder dat ik er nu toch intrapte, dat die sluimerende droom toch weer tot leven kwam en de grond werd ingetrapt.
Alle reacties Link kopieren
[quote][mess
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:24:

[...]





Herkenbaar.

Maar ik ben inmiddels 42 en ik heb periodes gehad dat ik het helemaal niet wilde en periodes dat ik het heeeeel graag wilde en alle gradaties er tussen in, en het heeft nooit iets uitgemaakt.



Uiteraard begrijp ik dat ik de gemene deler ben in de rij mannen die het niet waren en werden en ik heb het er zelfs in therapie over gehad. Ik hecht me niet makkelijk en ben vermijdend als het op de liefde aan komt.



Maar die keren dat ik toch echt snoeihard mijn best deed om me open te stellen, had ik ook gewoonweg botte pech. Is mijn conclusie.Zij die claimen dat ze een oorzaak zien willen graag een overzichtelijke en vooral maakbare wereld zien, maar vaak speelt het toeval ook een enorme rol. Dan heb je gewoon geluk of juist pech.
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:35:

[...]





Ook herkenbaar. En ik ben er meerdere malen zelfs boos over geworden. Het grootste deel van de tijd, dat je leven kabbelt en werk en was gedaan moeten worden bent ik een zeer tevreden single. Ik voel me echt zeer zelden eenzaam en ben in mijn nopjes met mijn eigen gezelschap. Ik heb een leven waar mijn vriendinnen met man en kinderen zelfs wel eens jaloers op zijn. Ik slaap uit en kan doen en laten wat ik wil, mijn leven is overzichtelijk en makkelijk en als ik wil zelfs spannend (sex is te krijgen als ik wil).



Dus ik verkondig groots dat ik gewoon blij ben en het zo wel goed vind.



En dus schaam ik me des te harder dat ik er nu toch intrapte, dat die sluimerende droom toch weer tot leven kwam en de grond werd ingetrapt.Een mens is een sociaal dier en de zoektocht naar een partner, ook als je als single happy bent, is dus doodnormaal. Niets om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:35:

[...]





Ook herkenbaar. En ik ben er meerdere malen zelfs boos over geworden. Het grootste deel van de tijd, dat je leven kabbelt en werk en was gedaan moeten worden bent ik een zeer tevreden single. Ik voel me echt zeer zelden eenzaam en ben in mijn nopjes met mijn eigen gezelschap. Ik heb een leven waar mijn vriendinnen met man en kinderen zelfs wel eens jaloers op zijn. Ik slaap uit en kan doen en laten wat ik wil, mijn leven is overzichtelijk en makkelijk en als ik wil zelfs spannend (sex is te krijgen als ik wil).



Dus ik verkondig groots dat ik gewoon blij ben en het zo wel goed vind.



En dus schaam ik me des te harder dat ik er nu toch intrapte, dat die sluimerende droom toch weer tot leven kwam en de grond werd ingetrapt.waar droom je dan van? romantiek? en is dat niet op n andere manier in te vullen?
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:35:

[...]









maar wat ging er vervelen? werd het oppervlakkig? dat is natuurlijk wel n nadeel, seksen zonder gevoel is wel iets anders als dat je smoorverliefd bent.



ik ben vn plan over n paar maanden - ben nu beetje druk - een minnaar te gaan zoeken, of meerdere, en eens de hele kama sutra te gaan doorploegen. gewoon, als aanvulling op mn reguliere sportactiviteiten fijn voor in de winter, trainen in het park zit er dan niet in.



Ineens was de aardigheid eraf en had ik er geen zin meer in. Libido doofde uit en dat was heerlijk rustig.



Maar geen centje spijt van alles dat ik uitgevroten heb, dus ik wens je een hete winter toe met de volwassenen gymnastiek.
Alle reacties Link kopieren
Hij was echt heeeeeel serieus, over zijn ex iets aan doen ? Geen grootspraak, momentopname, oid ? Jij had gewoon iemand te pakken met Maffia connecties, Hiltje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:45:

[...]





waar droom je dan van? romantiek? en is dat niet op n andere manier in te vullen?



Ik droom ervan nu ook eens de uitverkorene te zijn, geliefd te zijn, bijzonder en begeerd en gewild en gezien en gekend en mooi en lekker en speciaal. Om echt van te houden, wil ik zijn. Liefde waard zijn.



Ligt allemaal in mijn jeugd en mijn onveilige hechting. Is geen drama, 40% van de mensen is onveilig gehecht (vandaar wellicht ook al dat ongeluk in relaties) en ik weet dat dit mijn thema is en dat daar mijn pijn vandaan komt.

Pijn doet alleen zo'n zeer en je kunt er niet van weglopen, heb ik gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 18:48:

Hij was echt heeeeeel serieus, over zijn ex iets aan doen ? Geen grootspraak, momentopname, oid ? Jij had gewoon iemand te pakken met Maffia connecties, Hiltje ?Hij zei het bij meerdere gelegenheden. De eerste keer schrok ik niet. Hij zal het vast niet doen, ik ga niet de politie bellen. Ik begrijp zijn onmacht en zijn woede. Maar hij nam de uitspraak niet terug, hij bleef de uitspraak bevestigen. Uiteindelijk was dat wel de bottom line. Ik kan daar niets mee.
Tot anderhalf jaar geleden was ik ook de eeuwige vrijgezel. Ondanks dat ik erg gelukkig was, miste ik af en toe wel om lekker verliefd te zijn, beetje het knusse van een relatie. Maar goed, een fijne man had ik tot dan nog niet ontmoet, dus accepteerde ik mijn leven zoals het was en was ik oprecht gelukkig.



Wat mij toen erg stoorde, waren mensen die voor mij invulde dat ik zonder een relatie niet gelukkig kon zijn. Dat het feit dat ik wél gelukkig was, schijn was. Ik deed alsof zeg maar. Zo vermoeiend.



Nu ik wel een relatie heb wordt mij tot vervelends toe gevraagd wanneer ik ga trouwen en wanneer ik kinderen krijg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:51:

[...]





Hij zie het bij meerdere gelegenheden. De eerste keer schrok ik niet. Hij zal het vast niet doen, ik ga niet de politie bellen. Ik begrijp zijn onmacht en zijn woede. Maar hij nam de uitspraak niet terug, hij bleef de uitspraak bevestigen. Uiteindelijk was dat wel de bottom line. Ik kan daar niets mee.

Nee, snap ik dat je daar niks mee kunt.

Heb je verder wel altijd hetzelfde type ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:49:

[...]





Ik droom ervan nu ook eens de uitverkorene te zijn, geliefd te zijn, bijzonder en begeerd en gewild en gezien en gekend en mooi en lekker en speciaal. Om echt van te houden, wil ik zijn. Liefde waard zijn.



Dat zeg je mooi zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven