Terecht bang?

25-03-2017 19:52 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man gooit net tijdens ruzie na een opmerking van mij een glas kapot op de grond, maaide het zo van de tafel af.. kwam er in het kort op neer dat ik het bloed onder zn nagels vandaan haalde neer dat het toch maar beter was dat hij dat glas kapot sloeg ipv mij zou slaan..

Ben huilend uit de kamer gegaan, later beide excuses aangeboden maar voel een onbestemd gevoel, wat als dat glas er ooit een keer niet staat?..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een kipnugget naar man's hoofd gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:snug schreef op 25 maart 2017 @ 20:10:

Ben je werkelijk bang voor agressie, of vooral dat je relatie op de tocht staat?De agressie meer, en daarmee ook het einde van de relatie, slaan is voor mij echt een no-go..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 25 maart 2017 @ 20:03:

Jij was dus ultra irritant en respectloos, en hij verloor zijn geduld.

Kan ik me iets bij voorstellen.Ik heb mijn excuses ook aangeboden voor mijn aandeel in de ruzie, ik kan idd ook best irritant zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 20:08:

Jij haalt je man het bloed onder zijn nagels vandaag, hij gooit uit pure frustratie daarover een glas kapot, en nou moeten wij zeggen dat hij een klootzak is ofzo? En jij het arme slachtofferschaap?Wat ik precies zoek weet ik niet, ja ik was ook irritant maar ben hier ook enorm van geschrokken, kan dat hier even kwijt en dat is fijn. Ook de Posts van mensen die dit meemaken en al 10/15/20 jaar samen zijn is ook wel steunend ergens
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 25 maart 2017 @ 20:15:

En misschien wat minder drinken?Het was een glas water..
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je niet geslagen.



En nu ga jij ineens het heilige boontje uithangen. Terwijl jouw eigen gedrag ook geen schoonheidsprijs verdient.



Tegen hem schreeuwen is net zo agressief als iets stuk gooien. Jij bent geen haar beter dan hem.



En schreeuwen dat hij zijn mond moet houden terwijl je eerder klaagde over de silent treating is ook nogal wispelturig gedrag van jouw kant.



Moet hij nu wel wat zeggen of niet. Of mag hij alleen wat zeggen als het jou uitkomt?



En van dat ik ben beter dan jou gedrag van jou zou ik dan weer ontzettend geïrriteerd worden als ik je man was. En dan is het cirkeltje weer rond.
Alle reacties Link kopieren
Je weet in ieder geval nu tot hoever je kan gaan om hem te irriteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 maart 2017 @ 20:46:

Hij heeft je niet geslagen.



En nu ga jij ineens het heilige boontje uithangen. Terwijl jouw eigen gedrag ook geen schoonheidsprijs verdient.



Tegen hem schreeuwen is net zo agressief als iets stuk gooien. Jij bent geen haar beter dan hem.



En schreeuwen dat hij zijn mond moet houden terwijl je eerder klaagde over de silent treating is ook nogal wispelturig gedrag van jouw kant.



Moet hij nu wel wat zeggen of niet. Of mag hij alleen wat zeggen als het jou uitkomt?



En van dat ik ben beter dan jou gedrag van jou zou ik dan weer ontzettend geïrriteerd worden als ik je man was. En dan is het cirkeltje weer rond.



Wow wat een aannames.. ik schreeuwde niet, ik heb alleen mijn stem verhefd.

Verbaal en non-verbaal geweld zijn idd beide even erg, maar je stem verheffen tegenover gooien met dingen vind ik wel een verschil. Niet dat ik beter ben dan hem hoor, ik had ook zeker mijn aandeel.

En er is een groot verschil tussen 2dagen doodgezwegen worden en even uit willen praten.. niet te vergelijken..
Alle reacties Link kopieren
Pff..als je echt heel boos en gefrustreerd bent, kan zoiets weleens gebeuren hoor...je hebt m blijkbaar echt heel erg geïrriteerd. Om hem nu meteen als een potentiële mishandelaar te beschouwen gaat wel erg ver. Daarbij, ik neem aan dat t een incident is en dat ie niet wekelijks je huisraad sloopt. Ik zou het niet te groot maken als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwars
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 21:00:

Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwarsWaarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 21:00:

Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwars



Je weet zelf verdomde goed hoe ver je kunt gaan, en als je willens en wetens bezig bent hem het bloed onder zijn nagels vandaan te halen, verdien je nog steeds geen klap, maar ben je wel een minkukel.



Volgens mij heb je een relatie om het samen goed te hebben en een eventueel verschil van mening op beschaafde manier op te lossen, niet om grenzen te verkennen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat wil je nou horen?

Jullie waren blijkbaar allebei onmogelijk irritant.



Ga wat aan jullie communicatie skills doen.

Hier gaan zitten speculeren of hij een mogelijk mishandelaar is die jou de volgende keer door de tent slaat heeft verdomd weinig zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 25 maart 2017 @ 20:32:

Ik heb wel eens een kipnugget naar man's hoofd gegooid.
Alle reacties Link kopieren
mijn pa sloeg ooit eens de volledig gedekte eettafel dwars doormidden. noooit heeft hij ons iets aangedaan. ?? denk dat je je niet te veel zorgen moet

maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 20:01:

Opstapeling van kleine dingen, mijn sarcastische (non) reactie maakte hem boos, toen ik iets zei en hij maar bleef onderbreken riep ik dat hij zn mond moest houden. Daar werd hij ineens enorm boos om en riep 'wat zei je? Wát zei je??' En maaide mijn glas van de tafel..En werkt het voor je?
Sorry, maar mag ik even zeggen dat ik vind dat je je enorm aanstelt met dat 'wat als'?

Je zegt zelf dat je weet hoe het komt dat ie dat glas van tafel mepte en dat ie ook verder niet van het agressieve soort is.

Waarom vraag je je dan af wat er evt., misschien, wellicht ooit zou kunnen gebeuren?

Je kan jezelf ook iets aanpraten hè!
Alle reacties Link kopieren
quote:tutu87 schreef op 25 maart 2017 @ 21:04:

mijn pa sloeg ooit eens de volledig gedekte eettafel dwars doormidden. noooit heeft hij ons iets aangedaan. ?? denk dat je je niet te veel zorgen moet

maken.Waarom vraag je dit aan ons? Ik heb het antwoord in elk geval niet, ik was er niet bij.
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 21:00:

Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwarsWat wil je nu van ons horen? Hij is zwaar geïrriteerd door jouw gedrag. En nee je verdiend zeker geen klap als je over z'n irritatie heen gaat. Je zou er zelf ook voor kunnen zorgen dat het niet meer zover komt dat hij zich zo aan jouw irriteert. Je maakt het erger dan het is blaas het niet zo op zeg.
Mijn ex had een kort lontje. We hadden geen onbeschadigde deuren en lichtknopjes meer in huis. Toch heeft hij mij maar een keer per ongeluk geduwd, hij maakte een heftige beweging en ik stapte net die richting in.

Een keertje zo'n uitbarsting zou ik nog wel dulden, maar het moet geen gewoonte worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 25 maart 2017 @ 21:05:

[...]



Waarom vraag je dit aan ons? Ik heb het antwoord in elk geval niet, ik was er niet bij.vraagtekens op gekke plekken zijn de smileys bij mij haha. is dus geen vraag
Alle reacties Link kopieren
O, jij bent zo'n zuigerd die door middel van sarcasme iemand anders tot wanhoop kan drijven en vervolgens gaat piepen dat hij verkeerd bezig is.

Misschien is het niet verkeerd naar je eigen aandeel te kijken. Alles denken te kunnen zeggen onder het mom van sarcasme kan ook iemand uitzuigen. Maar heeee, het ligt niet aan jou. Het ligt aan je vriend. Gooi het maar weer op problemen uit zijn jeugd, dan hoef je tenminste niet naar je eigen aandeel te kijken.
Wat als?! Er is niets gebeurd, dus waar maak je je nu druk om?

Het klinkt alsof je zin hebt in aandacht en daarom zielig gaat doen met dit verhaal.

Kijk naar je eigen gedrag, stop met irritant doen thuis, dan hoef je je ook nergens zorgen om te maken lijkt mij.
Ongeacht hoe irritant een ander is hoef je je nooit zo te laten gaan in een geweldsuitbarsting. Dan ga je maar een blokje om.
Als het je niet lekker zit toch je zorgen naar hem uitspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven