Terecht bang?

25-03-2017 19:52 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man gooit net tijdens ruzie na een opmerking van mij een glas kapot op de grond, maaide het zo van de tafel af.. kwam er in het kort op neer dat ik het bloed onder zn nagels vandaan haalde neer dat het toch maar beter was dat hij dat glas kapot sloeg ipv mij zou slaan..

Ben huilend uit de kamer gegaan, later beide excuses aangeboden maar voel een onbestemd gevoel, wat als dat glas er ooit een keer niet staat?..
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik maak gewoon géén ruzie. Zou je ook eens moeten proberen.
En nou is het afgelopen!
quote:MinkeDeWit schreef op 25 maart 2017 @ 21:15:

Ongeacht hoe irritant een ander is hoef je je nooit zo te laten gaan in een geweldsuitbarsting. Dan ga je maar een blokje om.



Één keer een glas water van tafel slaan, uit frustratie, is toch niet meteen een geweldsuitbarsting?



Wat als hij idd was weggelopen? Hadden we nu waarschijnlijk een topic gezien met 'en nu? sloten vervangen?'
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 25 maart 2017 @ 21:17:

Hmm, ik maak gewoon géén ruzie. Zou je ook eens moeten proberen.

Hoera, je bent jezelf weer .



To, hoe gelukkig ben je in je relatie?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer een compleet Delfts blauw servies aan diggelen gesmeten, na de ruzie was iedereen opgelucht dat we daar vanaf waren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een overdreven gedoe om één keer een glas van tafel slaan.

Grow up en doe niet net of je mishandeld bent.
quote:Grobbekuiken schreef op 25 maart 2017 @ 21:18:

[...]





Één keer een glas water van tafel slaan, uit frustratie, is toch niet meteen een geweldsuitbarsting?Nee klopt. Hier zou ik dus wel overheen kunnen stappen, als het bij een keer blijft, maar ik ben allergisch voor mensen die tijdens een ruzie los gaan, verbaal of fysiek.
quote:MinkeDeWit schreef op 25 maart 2017 @ 21:15:

Ongeacht hoe irritant een ander is hoef je je nooit zo te laten gaan in een geweldsuitbarsting. Dan ga je maar een blokje om.Nou sorry hoor, maar als iemand continu het bloed onder je nagels vandaan haalt is dat net zo erg. En een glas omslaan omdat iemand de helw tijd loopt te zuigen is geen ernstige geweldsuitbarsting hoor.
quote:MinkeDeWit schreef op 25 maart 2017 @ 21:21:

[...]



Nee klopt. Hier zou ik dus wel overheen kunnen stappen, als het bij een keer blijft, maar ik ben allergisch voor mensen die tijdens een ruzie los gaan, verbaal of fysiek.Maar, zegt TO zelf, zo is haar man helemaal niet, dus waarom ze zich zoiets überhaupt afvraagt is me echt een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 21:00:

Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwarsJeetje..hij heeft een glas van tafel gemaaid en jij fantaseert er naar aanleiding daarvan flink op los zeg. Is de slachtofferrol een rol waarin je je comfortabel voelt en zoek je redenen om daarin te gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ok, stof tot nadenken, zowel over zijn actie als ook zeker over mijn eigen aandeel.

Gelukkig maken we niet vaak ruzie (en zuig ik dus niet sarcastisch de hele dag zoals sommigen lijken te denken..) en hopelijk blijft het bij deze ene actie. Nu een paar uur later zijn mijn emoties ook wat bekoeld en heb ik wellicht wat te paniekerig hier een topic geopend.

Bedankt voor alle posts en input!
Wil je applaus voor je gezuig?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 25 maart 2017 @ 21:20:

[...]



Hoera, je bent jezelf weer .

Ja!!! Voelt goed



To, hoe gelukkig ben je in je relatie?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie je collega's ook zo behandelen? Zonee, waarom elkaar zo dan wel?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sarcastisch doen is wel constructief?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Frizz schreef op 25 maart 2017 @ 19:58:

Ik begrijp je topictitel niet. Je was bang. Punt. Als je er geen vertrouwen in hebt dat dit eenmalig was ga dan naar de huisarts.Waarom huisarts?
quote:AnneBoleyn schreef op 25 maart 2017 @ 21:00:

Het is er inderdaad ook helemaal het type niet naar, vandaar dat ik er ook erg van schrok en het wel enorme indruk maakte.

Iemand zei 'nu weet je tot hoever je kan gaan met irriteren' maar wat nou als ik daar toch een keer voorbij ga? Of zijn grens eerder bereikt is? Heb ik de klap dan verdiend? Is het mijn eigen schuld?

Niet dat ik daar nu bang voor ben ineens maar t zit me wel dwars



Dan heb je het blijkbaar erg bont gemaakt.

Je komt hier ook irritant over. Waarom zo een vraag stellen en het bij hem neerleggen? Je schrijft zelf dat hij niet zo is. Dan valt er toch vooral veel voor je na te denken over je eigen gedrag. Het lijkt wel alsof je bewust of onbewust het ergens wel een kick vindt om te kijken hoe ver je kan gaan.



Wie ben je om tegen je man te zeggen dat hij zijn mond moet houden?!



Knap hoor jij drijft je niet agressieve man tot wanhoop. Ik hoop voor hem dat hij zijn geluk en waardering elders mag vinden.
Ik vind het zelf trouwens niet normaal als er dingen stuk gegooid worden. Mijn moeder had daar een handje van.
Zie het probleem eigenlijk niet.Het is maar een glas..

Ja wat als?Nou hij heeft je toch niet aangeraakt,dus geen probleem.

Dat je schrikt snap ik best maar ik zou echt niet gelijk bang zijn dat hij de volgende keer uit zou halen.Maak het bespreekbaar met hem
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi in ruzies ook met glazen, iPhones (komt heeeel veel glas uit als je die tegen een muur gooit), televisies en alles wat in de buurt is? Maar ik sla niet.
quote:elske77 schreef op 26 maart 2017 @ 08:21:

Ik gooi in ruzies ook met glazen, iPhones (komt heeeel veel glas uit als je die tegen een muur gooit), televisies en alles wat in de buurt is? Maar ik sla niet.Wat een armoede.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi overigens niet raak. Ik gooi iets stuk. En dat lucht op.
quote:tampontouwtje schreef op 26 maart 2017 @ 07:40:

Ik vind het zelf trouwens niet normaal als er dingen stuk gegooid worden. Mijn moeder had daar een handje van.+1
quote:elske77 schreef op 26 maart 2017 @ 08:21:

Ik gooi in ruzies ook met glazen, iPhones (komt heeeel veel glas uit als je die tegen een muur gooit), televisies en alles wat in de buurt is? Maar ik sla niet.



Ik hoop dat je; of een grapje maakt óf heel hard naar therapie rent nu.

Niet normaal. Dan zit er in de bovenkamer echt iets niet goed als je je zo gedraagt en met spullen smijten de norm is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 26 maart 2017 @ 08:32:

[...]





Ik hoop dat je; of een grapje maakt óf heel hard naar therapie rent nu.

Niet normaal. Dan zit er in de bovenkamer echt iets niet goed als je je zo gedraagt en met spullen smijten de norm is.Haha, moet ik één van de twee kiezen?
quote:elske77 schreef op 26 maart 2017 @ 08:23:

Ik gooi overigens niet raak. Ik gooi iets stuk. En dat lucht op.Dat lijkt me echt niet mentaal gezond hoor. Weet niet of je een partner of kinderen hebt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven