Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten

22-08-2012 23:54 2455 berichten
Ik ben sinds ruim 3 maanden weer vrijgezel, nadat ik ben bedrogen door mijn ex. In de stellige overtuiging dat ik minimaal een jaar alleen zal blijven, want ik ben enorm gekwetst door hem.

Twee weken geleden onverwachts uitgevraagd door iemand met wie ik al langer een klik had en een eerste en tweede date gehad. Vooral de geestelijke klik was heel sterk, en ik voelde zelfs een lichte kriebel bij de afscheidszoen. Afgelopen maandag belde hij me nog, en gaf aan me heel graag deze week te zien. Vindt me aantrekkelijk, etc. Wegens drukke agenda wordt afspreken lastig, maar normaliter sturen we elkaar af en toe een berichtje.



Máár het is na dit gesprek volledig stil. Ik stuurde twee berichtjes en krijg geen antwoord. Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 00:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Lily, dat kapsel vind ik super! Dat staat ook prima bij de soort jurk die jij hebt uitgekozen. Heel lieflijk, en toch apart.

Voordeel is dat het de hele dag goed blijft zitten, omdat het zo strak vast zit allemaal.

Klinkt als een leuke dagindeling; doen jullie geen feest?



Wat betreft de overleden vriendin van je lief; dat lijkt me een lastige en een gevoelige. Ik vind eigenlijk dat dit jullie dag is, en wat hij met haar had is verleden. Dat je zoiets doet met een overleden ouder vind ik nog logisch, maar niet als je op het punt staat om te trouwen met je lief, dan nog eens een ex lief erbij betrekken.

Ik zou het zelfs wat pijnlijk vinden, eerlijk gezegd. Zij wordt volgens mij al behoorlijk herdacht zo nu en dan, en dat lijkt mij meer dan genoeg.



Je idee voor de trouwkaart vind ik ook erg leuk! Daar waar jullie liefde begonnen is, erg origineel. Leuker dan zo'n standaard kaart die je uit zo'n boek moet halen.

En qua trouwauto? Gaan jullie ook nog trouwringen uitzoeken?



Ik denk echt dat Stimpy na jou komt hoor, qua trouwen. Ik vermoed ook dat ik ooit nog wel zal trouwen (nog veel langer en ik vind mezelf echt te oud, dus dan laat maar), maar wanneer?

Voorlopig gaan we lekker door met alles eruit halen wat erin zit, en wat ik wel weet is dat lief iemand is die vindt dat de man, de vrouw moet vragen. Ik wacht af

Gebeurt dat niet..ook prima!
En ja...we naderen de twee jaar. Unbelievable! Er staat nog zoveel moois op stapel, voor jullie en voor ons. Dat was de beste zet die we ooit gedaan hebben, dat daten met onze mannen
Hee ladies!



Lilly, het kapsel vind ik ook leuk, inderdaad heel de dag proof zo en past prima bij je jurk. Doe je er nog iets van bloemen in je haar bij of een mini tiara?

Goeie dagindeling trouwens, lekker ruim de tijd van te voren en geen gat op te vangen na de ceremonie. Klinkt goed!

Haha, ja meisjes van acht willen graag bruidsmeisje zijn alleen al vanwege de jurk. Ga je er eentje speciaal laten maken of bestel je een bestaande jurk? Denk dat je die best ongeveer twee maanden van te voren kan kopen hoor, mocht ze nog iets groeien zal het hooguit een paar cm zijn. Als ik naar mijn dochter van acht kijk wisselt ze ongeveer per elke winter van maat en tegen de zomer scheelt dat niet zoveel.



Ik vind dat ook een lastige voor wat betreft zijn vorige vriendin. Ik ben het met Julus eens dat het jullie dag is en dat zij daar niet specifiek een rol in hoeft te spelen. Dat jullie eventueel samen op de dag zelf nog een bloemstukje brengen naar het graf vind ik al erg lief bedacht en eerlijk gezegd zou ik het daar dan ook bij laten. Ik heb ook een beetje het idee dat haar erbij betrekken tijdens de ceremonie uit een soort van schuldgevoel zou zijn terwijl dat helemaal niet nodig is. Nee, laat het verder jullie dag zijn zo.



Ik verwacht 'de vraag' voorlopig niet hoor We willen toch eerst samen wonen voordat we gaan trouwen en ook dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. We zijn al wel aan het kijken voor huizen hier in de omgeving maar het is hier redelijk geliefd dus weinig te koop in onze prijsklasse. We houden het in de gaten en ondertussen is het al erg leuk om lekker samen te fantaseren en te bekijken op Funda. Als het onze tijd is komt er vast wel iets voorbij wat voor ons bedoeld is.

Deze week heeft ie zich ziek moeten melden van zijn werk ivm hardnekkige verkoudheid en hij is dus al anderhalve week hier. Gaat hartstikke goed Erg fijn zo. En heerlijk van het mooie weer genieten natuurlijk, lekker in de tuin aan de slag geweest. Net echt allemaal



Zo naar de acupunctuur, begin alweer last te krijgen van mn hooikoorts, tijd om weer even gereset te worden.
Zal het er om gaan hangen Julus? Jij eerst of ik eerst trouwen
Morning,



Balen van je hooikoorts, dus jij bent niet echt blij met dit heerlijke lenteweer? Of is het onder controle te houden?



Wat jij zegt over dat bloemstukje bij het graf leggen, daar sluit ik me bij aan. Meer lijkt mij niet nodig, dit is al een mooi gebaar.

De doden levend houden is natuurlijk hartstikke mooi, maar niet als het een aanstaande vrouw betreft. Hij kan haar verder in gedachten blijven eren zeg maar.



De voorpret van het gaan samenwonen is inderdaad ook al heel leuk en spannend. Voordeel van langer wachten is dat je nu prima kunt ervaren hoe e.e.a. verloopt, ook met de kinderen. Kan snel gaan, ondertussen lekker genieten van samenzijn.

Dat ie ziek is, is minder. Maar samen thuis zijn met een zieke wat dan lekker loopt is al helemaal goed!



Haha, wordt nog spannend inderdaad...wie van de twee?

Ik zou mijn geld niet inzetten op ik eerst, maar je weet nooit. Heb natuurlijk geen invloed op wat vriend doet. Ga geen nee zeggen als hij de vraag dropt. Maar het lijkt mij (geen ervaring mee) dat je daar van te voren samen ook al wat hints of gesprekjes over gevoerd hebt, zodat duidelijk is hoe de ander erin staat. Komt het onderwerp bij jullie wel ter sprake?

Denk ook dat je eerst gaat samenwonen en als dat goed loopt, je verder gaat denken. Wat mij betreft is het al heel wat dat ik er niet (meer) negatief tegenover sta, wat eerst wel zo was.

Jaja, ik ga vooruit!
Stimpy, ben even kwijt hoelang jij nu een setje bent? Toch ook alweer ruim een jaar ofzo?
Wij hebben afgelopen week ons officiele 8 maanden verkering gevierd In mei kennen we elkaar een jaar. Maar het lijkt al zoveel langer. Dat voelt ook zo. Het loopt ook gewoon prima, stabiel en fijn. Zo natuurlijk alsof het zo hoort. Daarom ook nog steeds geen haast, in theorie zijn we niet zo lang samen en ik mag al in mijn handjes knijpen hoe het allemaal gaat. Zo vanzelfsprekend. Ik kan mij echt niks anders wensen.

Samenwonen voelt als zo'n logische stap en ik hoop zeker dat dat niet heel lang meer hoeft te wachten. Ik vind het heerlijk de wetenschap dat hij na het werk lekker thuis komt bij mij. En andersom, na mijn werk niet in een leeg huis terug komen. Soms een avondje alleen vind ik ook heerlijk hoor maar het moet niet te lang duren. Het is zoveel leuker als hij er is.

Gelukkig heeft hij precies hetzelfde.



Nou Julus, wie weet doet je vriend je nog verassen Zou wel erg leuk zijn. Ja, hier hebben we het er weleens over. Mijn dochter had laatst al tegen mijn ex gezegd dat ik met lief zou gaan trouwen. Die stuurde me gelijk een appje of het waar was
Alle reacties Link kopieren
Acht maanden is ook alweer een hele tijd hoor Stimpy... wat vliegt de tijd zeg! Als je alweer kijkt naar een jaar geleden, hoe anders sommige zaken nu alweer zijn Is leuk he, beetje fantaseren alvast hoe dingen kunnen zijn, is half zo leuk..



Ik denk wel dat ik iets van bloemetjes in mn haar nog ga doen, het hoeft ook niet te klassiek te worden wat mij betreft.



Ja, ik vind dat soort dingen ook zo moeilijk soms nog v.w.b. ex vriendin (het is ook niet echt zozeer een ex, daar ga je al haha, ex klinkt ook weer minder aardig maar goed..). Ik weet dat zij heel graag wilde trouwen en dat lief er destijds minder waarde aanhechtte, in zijn begin 30 jaren ook beetje opstandig was tegen burgerlijke/traditionele zaken. En achteraf daar spijt van heeft gehad toen zij overleden was. Intussen is hij al van dat schuldgevoel af haha en blijft dat bij mij een beetje hangen.. Ik ben te gevoelig voor dat soort dingen en wil niet aan voorbij gaan ofzo. Misschien moet ik soms eens leren om ook eens wat minder met anderen bezig te zijn en wat meer (zeker op zo'n dag) met mezelf/ONS bezig te zijn. Ik wil het soms té goed ook doen denk ik.... Met het passen van de trouwjurken voelde ik dat ook wel een beetje, omdat mijn schoonzus en schoonmoeder mee gingen.



Accupunctuur werkt goed he Stimpy, ik heb het gebruikt een jaar terug omdat ik spastische darmen had en op een gegeven moment ELKE DAG buikpijn had. Ik werd er gek van, niets hielp! En die man heeft me echt weer er bovenop geholpen, echt bijzonder en ik stond er echt een beetje kritisch tegenover...
Alle reacties Link kopieren
Ps. ik voel soms zelfs een beetje schuldgevoel naar haar als mijn vriend zegt dat hij mij de mooiste en liefste vind die hij ooit heeft gehad
Alle reacties Link kopieren
We hebben pas geleden zijn huis verder opgeruimd, omdat het bijna gereed moet zijn voor verhuur.



We kwamen een berg met kaarten tegen die ze ooit had gehad, knuffels uit ziekenhuis, schoenen nog van haar, foto's van hun samen, allerlei spullen van haar werk. Zelfs nog een liga in haar werktas van zooooveel jaar terug nog. Foto's toen ze ziek was en hele ernstige uitslag had. Echt van alles en nog wat... En dan vind ik het zo'n raar idee dat mijn vriend dat allemaal meegemaakt heeft ... Wat moet dat erg zijn, je partner zo te verliezen!
Weet je Lilly, ik kan mij herinneren dat je vertelde dat de relatie met zijn vorige vriendin ook niet helemaal was zoals het moest zijn. Hij is bij haar gebleven omdat ze ziek werd en hij haar verzorgd heeft. Als ze nog geleefd had waren ze misschien op den duur uit elkaar gegaan. Hij wilde toen niet met haar trouwen omdat hij dat niet voelde. Deels opstandigheid misschien maar hij wil het met jou toch doen. Omdat het met jou wel helemaal goed voelt. En hij zegt niet voor niks dat jij de mooiste en liefste bent.

Dat ben je dus ook voor hem. Bij jou heeft hij zijn opstandigheid laten varen en durft in het diepe te gaan.

Julus en ik weten allebei hoe het voelt om niet te willen trouwen met onze ex partners. Ergens voelden we dat het niet klopte. En ik gooide het ook op burgerlijkheid en traditiedoorbreken maar to be honest...ik wilde het niet, niet met ex.

Omdat ik dat nu zo anders voel kan ik dat beter plaatsen.

Ik begrijp je vriend zijn schuldgevoel, het is vast een erg lieve man die veel om zijn vorige vriendin gegeven heeft en nu spijt heeft dat hij niet aan haar droomwens heeft voldaan.

Daar kan hij niks aan doen en jij al helemaal niet.

Jullie liefde samen is een level hoger dan hij waarschijnlijk met zijn vorige vriendin beleefd heeft en dat mag er zijn. Dat gaan jullie vieren op je trouwdag.

Zij zal altijd ergens aanwezig zijn op bepaalde momenten en je bent al heel lief om dat te accepteren. Maar dat hoeft niet op je trouwdag nog een keer.



Mijn vriend zegt ook tegen mij dat ik de leukste en de liefste ben en dat het nu echt helemaal klopt voor zijn gevoel terwijl hij ook heel lang samen is geweest met zijn ex vrouw. Hij had nooit verwacht uit elkaar te gaan en is echt kapot geweest toen zij bij hem wegging. Toch kan hij er nu op terug kijken als een leuke tijd waar hij geen spijt van heeft maar hij zou het niet meer terug willen. Ergens pasten ze toch niet zo goed bij elkaar, zij is een stuk jonger en wil nog veel uitgaan en dingen doen en voor hem hoefde dat niet meer zo. En nog wat andere dingen die toch niet helemaal lekker liepen maar wat hij altijd weggestopt heeft. Ze zijn nog steeds bevriend en ik heb daar geen moeite mee.

Ik voel dat hij meent wat hij zegt en er is ook geen sprake meer van liefde tussen die twee. Ik zie haar dus niet als bedreiging ofzo hoewel ik weet dat zij natuurlijk ooit erg belangrijk voor hem was. Nu ben ik dat en daardoor ziet hij ook dat onze relatie eigenlijk zo veel meer passend is en intenser dan met haar toendertijd. Hij noemt mij de liefde van zijn leven



Acupunctuur vind ik zo geweldig! Ik heb al jaren last van hooikoorts en sinds een aantal jaar doe ik dat. 3 keer pj een behandeling en ik ben er zo goed als vanaf terwijl ik het altijd erg extreem had en echt paardenmiddelen moest slikken om het een beetje te onderdrukken. Waardeloos. Ik vind het echt een aanrader, fijn dat jij ook goed geholpen bent met je buikklachten.
Hier is dat net iets anders; vriend is gek op mij, en ik op hem en we zien een toekomst samen. Máár hij zal nooit zeggen dat ik beter bij hem pas dan hij met zijn ex-vrouw. Of dat ik pas echt zijn ware liefde ben. Dit is omdat hij met haar uit volle overtuiging is getrouwd en in haar dus degene zag met wie hij oud wilde worden. Dat zij niet meer wilde, was een klap voor hem. Hij is verder gegaan, en nu met mij gelukkig. Maar ergens zou ik het raar vinden als hij hun liefde van toen kleiner zou maken, want dan had hij niet met haar moeten trouwen. Hier staan we hetzelfde in trouwens. Onze liefde is ook enorm groot, fijn, en goed. Maar niet beter of meer dan met zijn vorige liefde.

Wel is het natuurlijk zo dat hij nu inziet dat wij ergens beter matchen, achteraf bezien. Dit zegt hij ook vanuit de ellende en pijn van toen, natuurlijk. Want hij hield enorm veel van haar, en zij van hem, toen ze trouwden.



Voor mij zit dat anders; ik wilde inderdaad niet met ex trouwen, wist dat het eindig was. Het was best een fijne tijd, maar nu voelt het anders. Dus voor mij is lief wel mijn ware, en de beste match tot nu toe. Degene met wie ik die stap prima durf te wagen. Ik ben voor lief de tweede met wie hij dit zou aangaan. Het zit in zijn aard om er volledig voor te gaan als hij die keuze eenmaal heeft gemaakt; eerdere korte relaties brak hij af omdat het niet goed voelde. Dat betrouwbare en voorspelbare vind ik heerlijk!



Ben het eens met Stimpy, Lily. Denk dat het echt zo zit.

Jouw lief kon niet vol overtuiging ja zeggen tegen zijn ex, omdat het ergens niet goed zat. De ziekte kwam ertussen, hij was verantwoordelijk voor zijn gevoel. Dat is iets anders dan met volle overtuiging een verbintenis aangaan voor de rest van je leven.



Acht maanden, het schiet al op! Wij kennen elkaar nu precies een jaar langer, maar kregen dus pas later een relatie. Ik laat mij graag verrassen
Dat van dat niet meer terugwillen zegt lief ook inderdaad. Het was leuk, maar het hoort bij zijn verleden. Als hij moest kiezen zou hij niet weer voor zijn ex kiezen. Zijn leven nu met mij past veel beter, in alle opzichten. En hij heeft haar leren kennen op een manier waar hij niet zo blij van werd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stimpy en Julus,



Thanks voor jullie reactie..



Ik denk dat jullie deels gelijk hebben... Ik weet dat hij ontzettend gek op haar was, tot op het laatst en andersom. Maar ik denk wel dat hun relatie na 18 jaar in een soort sleur is geraakt. Ze leefden meer als maatjes, broer en zus. Ik weet wel dat lief en zij voor altijd bij elkaar waren gebleven als zij niet ziek was geworden. Of het helemaal het leven was uiteindelijk wat hij voor ogen had... Dat heeft niet zozeer met hun relatie te maken, maar dat hij zelf ook met zichzelf in de knoop zat. Uiteindelijk is de passie in de relatie een beetje gedoofd... Ik denk dat hij door het verliezen van haar ook zelf weer "wakker": is geworden en is gaan realiseren dat het leven is; leuke dingen doen en genieten! En dat hij meer realiseerde dat hij misschien meer moeite had moeten doen voor haar door te trouwen en kids krijgen.... hij was in die tijd meer op zichzelf gericht. Anyway, het is ook lastig uitleggen, omdat ik ook niet al zijn privé dingen hier wil neerzetten.



Maar doordat wij elkaar zijn tegengekomen, beleeft hij na haar dood de liefde ook intenser denk ik. Hij waardeert het meer, koestert het meer (en hij was al een goede partner).



Ik denk wel dat wij wat meer aan elkaar gewaagd zijn, dus in dat opzicht is onze relatie wat spannender, in heel veel opzichten!



Ik geloof dus wel dat hij evenveel van haar hield als van mij, zover je dat in waardes kan en moet vergelijken, maar jullie begrijpen hopelijk wat ik bedoel.. Maar hij is mij tegengekomen in een ander deel van zijn leven, waarin hij volwassener én getekend is, bovendien ben ik ook meer een passioneel type...



Ik heb ook heel veel van mijn ex gehouden en nog steeds doet een klein deel in mijn hart dat nog, houden van misschien is een groot woord, maar er is nog steeds een geven om...maar ik merk gewoon dat mijn huidige vriend beter bij me past, hij daagt me uit, we kunnen elkaar aanspreken op dingen, door hem wordt het nooit saai :-) Dat vind ik zo leuk aan ons. En het gevoel wat jij zegt Julus, ik weet dat hij (vrijwel) onvoorwaardelijk altijd van mij zal houden en zal blijven. Hij is niet veranderlijk, hij is heel stabiel, iemand waar je van op aan kan en dat vind ik zo fijn aan hem. Wat zijn we lekker bezig he :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even je stukje een keer teruggelezen Stimpy, echt super lief van je, hele lieve woorden, dank je wel!!
Ja, dat begrijp ik ook. In al die jaren samen heb je een verbintenis die je niet opgeeft als de gevoelens voor elkaar nog goed zijn. Mijn lief had ook verwacht met zijn ex oud te worden en hij hield oprecht van haar. Hij is ook een man die trouw blijft aan zijn gevoel en beloftes. Precies wat jullie ook zeggen over jullie partners. Stabiel en betrouwbaar. Zijn eerste ex vriendin kwam hij al snel achter dat dat het niet was voor hem en dat heeft erg kort geduurd. Daarna nooit iets serieus voorbij gekomen totdat hij zijn ex ontmoette en daar volledig voor ging.

Dat vind ik ook heel fijn aan hem, zijn commitment en dat in alles laten blijken. Dat geeft mij ook heel veel rust en vertrouwen.

Ik vind het voor lief heel fijn dat hij voor mij ook een goede relatie heeft gehad. Niet zo'n rugzak draagt die ik heb meegenomen.

Zeker het laatste jaar zijn ze uit elkaar gegroeit, hij en zijn ex. Hij zag het wel maar dacht dat het wel weer goed zou komen. Daarin verschil ik wel met haar, ik praat veel sneller over mijn gevoelens en signaleer meteen als er iets is. Ik wil met mijn partner samen leven en niet langs elkaar heen.

Ik vond het toch heel bijzonder dat hij zei dat ik veel beter bij hem pas dan zijn ex, dat het meer compleet voelt. Ik denk niet dat zijn liefde voor haar daarmee minder was. Ze hadden een goede band en nog steeds. Maar het is goed zoals het gelopen is.
En dat laatste, zo gaat het natuurlijk ook gewoon in het leven. Het is nou eenmaal zo gelopen dat hij en zijn ex uit elkaar gingen om goede redenen, en dat hij jou is tegengekomen met wie hij ook weer een verbintenis is aangegaan (als in een vaste relatie).

Valt me en viel me al eerder op, dat alle drie onze mannen zo betrouwbaar en stabiel zijn. En daarin dus ook weloverwogen en longterm keuzes maken waar ze voor lange tijd achter staan. Daar kun je op bouwen, daar durf je je hand voor in het vuur te steken.



Lily, snap helemaal wat je zegt. Het is feitelijk gewoon nieuwe ronde, nieuwe kansen. En dat doet dan niks af aan eerdere ervaringen met geliefden. Iedereen gaat door, hoe iets ook is geeindigd. Alleen niet iedereen vindt daarna nog degene met wie je echt je verdere leven wil delen. Wij hebben dat gevonden en dat is om te koesteren. Jouw aanstaande koestert je en zal je blijven koesteren, ondanks moeilijke tijden die er misschien nog gaan komen. Als je bij hem bent weet en voel je; het is goed, en het komt goed, hoe dan ook. Rotstvast vertrouwen hebben in de ander en kunnen leunen wanneer nodig. Dat is m.i. ook dé beste reden om met iemand te trouwen. Niet omdat je verliefd bent of wat dan ook.
Aaah, dit is waarom ik zoveel van hem hou; lief komt thuis en eerste wat ie zegt is hoe dol hij op mij is! Elke dag weer zijn we allebei zo blij om elkaar weer te zien. Puur geluk, en kost niks
Lily, bijna 20 jaar relatie is een heel groot deel van zijn leven geweest. Ze waren natuurlijk in alle opzichten helemaal met elkaar verweven, daar komt ook een deel gewoonte bij kijken. Het is ook niet echt vergelijkbaar nog met jullie relatie, die feitelijk nog maar kort duurt in vergelijking. Je zegt het ook al; je aanstaande is nu 20 jaar ouder dan in het begin van zijn vorige relatie. Soms ben je niet toe aan bepaalde stappen in je leven, nu is hij dat wel. Alles valt op zijn plek, zo moet je dat zien denk ik. Jij bent de juiste, op het juiste moment.
Wat is trouwens jullie langste relatie ooit geweest? Ik vrees dat ik het ga verliezen...wij zeggen voor de grap tegen elkaar dat wij het minimaal 9 jaar willen gaan redden samen, langer dan dat kennen wij allebei niet. Maar ik teken voor langer!
Aaaaahh Julus, dat is lief van je vriend Er gaat bij ons ook geen dag voorbij dat we zeggen dat we van elkaar houden en elke keer doet me dat veel als hij het zegt. Omdat het niet uit gewoonte is maar omdat we er weer even bij stil staan. Sowieso zijn we vreselijk klef hoor Heerlijk!



Ik was 12 jaar samen met mijn ex, daarvoor 4,5 jaar samen met mijn jeugdliefde. En nog wat kortstondige flings intussentijd. Maar ik ben dus ook iemand voor een longterm relatie, wij hebben nog even te gaan voordat we dat ingehaald hebben maar ik vind het een prima streven!
Ladies, we waren een ietsjepietsje weggezakt, dus ik haal hem even omhoog. Gewoon via Google, dat werkt prima!



Alweer 1,5 maand geleden dat we hier voor het laatst schreven en ik ben zeer benieuwd naar jullie perikelen.

Vooral van Lily, aangezien het zeer spannende tijden zijn



Stimpy, nog steeds deeply and madly in love neem ik aan?



12 jaar samen met je ex...daar ga je nu wel overheen toch

Geen centje pijn, als ik het zo allemaal lees van de afgelopen tijden. Hier geen hele spannende ontwikkelingen, althans geen die ik hier persé wil melden. Wel heeft vriend mij onlangs nog eens duidelijk laten weten dat hij mij zo waardevol vindt dat hij mij nog lang niet kwijt wil. Andersom is dat ook zo natuurlijk.

Over een tijdje gaan onze moeders elkaar ontmoeten, voor het eerst. Vonden we wel tijd worden (dan twee jaar samen)..

Alles op zijn tijd, zoals voor alles geldt in onze relatie. En zo heb je telkens een extra stapje erbij wat het allemaal zo bestendig maakt.

We vormen een leuk en fijn gezin en vriend stort zich er helemaal in. En dat voor iemand die geen kinderen wil(de)..hij had nooit gedacht dat hij dit zo geweldig leuk zou vinden. Ik ben een gezegend mens!
Up!
Dames!!



Ik heb ons ook net googled Ik lees nu pas je berichtje en wilde van de week al even komen updaten. Maar goed, nu even tijd.



Lilly, nog vorderingen? Wat gaat de tijd snel he? Nog een maand of twee toch?



Julus, nog steeds gewoon heerlijk rustig en genietend bij jullie en geen vuiltje aan de lucht. Zoals het zijn moet. Is er een speciale gelegenheid voor dat jullie moeders elkaar gaan ontmoeten? Nog niet eerder gezien of verjaardagen ofzo? Toch ook spannend weer.

Haha, ja, ook herkenbaar, vriendlief hier heeft zich als bewust kinderloze gestort in een leven met mij en mijn twee draakjes en zou nu al niet anders meer willen. Hij is gek op ze en andersom ook. En ja, daar knijp ik ook mijn handen mee fijn. Ik ben niet gelovig maar voel me regelmatig 'blessed' dat het zo goed gaat allemaal.



Hier wel wat ontwikkelingen die natuurlijk niet helemaal uit kunnen blijven. We hebben besloten tot en met de zomervakantie de tijd te nemen om zijn huis op te knappen en het daarna te koop te zetten. Vorige week een info gesprek met de bank gehad en dat was positief. Het plan is om zijn huis te koop te zetten en mocht het redelijk snel verkocht raken en we hebben nog niets anders gevonden komt hij hier wonen. We willen echt te tijd nemen om iets te vinden wat alles heeft wat we zoeken en niet te gauw kopen. Zo heel veel staat er niet te koop in dit dorp dus we zullen ook een beetje mazzel moeten hebben denk ik. Maar vooralsnog geen haast met terugkopen.

Bij hem in de buurt komt ook weinig vrij en het is een geliefde wijk dus we hopen dat niet heel lang staat. Maar goed, dat is afwachten.

De eerste plannen zijn dus gemaakt. We hebben ook al een huis hier in de buurt bekeken en dat was zeker onze smaak en heel leuk om alvast te orienteren. Het staat nog te koop maar we gaan natuurlijk niet nu al wat kopen. Hopelijk tegen die tijd nog.



En yesssss, wat voelt dat goed nu dat er ook daadwerkelijk plannen zijn. Ik vind het nog steeds zo rot als hij na een paar dagen hier weer terug moet naar zijn huis en dadelijk hoeft dat gewoon niet meer. Heerlijk dat hij er straks altijd is als ik thuiskom of dat ie lekker weer naast me kruipt na een avonddienst.



De afgelopen twee weken hadden we veel dagen samen vrij en ivm de vakantie van de kinderen hebben we ook wat leuke dingen gedaan met ze. Erg genoten van en met elkaar. Het gaat allemaal zo natuurlijk en vanzelf, nog steeds wonderlijk.

En ook nog steeds geen onvertogen woord gevallen naar elkaar toe. Laatst hadden we een soort van discussie over iets, hij is nogal eigenwijs soms maar ik ook! En beide proberen we gelijk te halen maar altijd met een lach erbij zeg maar, heerlijk hem een beetje stangen. Mijn dochter zei dat we nu toch echt ruzie hadden (die hoort het cynische niet) maar welnee, we hebben gewoon nooit woorden met elkaar. Altijd grapjes en wat dollen buiten de serieuze gesprekken om. Heerlijk een man die normaal communiceert en heerlijk om normaal te converseren. Dat was met mijn ex zo anders en nog steeds hoor, bloed onder mn nagels soms...en ook dan ben ik nog altijd zooooo blij dat ik daar weg ben.



Aankomend weekend gaan we met zijn hele familie naar een bungalowpark en naar de Efteling. Enorm veel zin in!



Oh en trouwen? Ja nog steeds, ik vraag hem regelmatig of hij met mij wil trouwen en hij andersom ook. Volmondig ja! (maar nog niks officieels hoor )
Daar was je!



Nee, geen speciale aanleiding m.b.t. de ontmoeting van de wederzijdse moeders. Het was er nog niet van gekomen en het is nogal een eind rijden naar elkaar toe. Nu we richting de twee jaar gaan vonden we het wel tijd worden dat ze elkaar eens spreken en zien. Allebei zijn het relaxte en nuchtere moeders, dus dat gaat klikken.



Wow, wat een ontwikkelingen bij jullie!! Vind jij het ook zo bijzonder dat je na al die tijd nog nooit ruzie hebt gemaakt? Wij kennen dat ook niet, omdat we net als jullie prima elkaars mening respecteren en daarbij zitten we gewoon op 1 lijn. Een ruzie zal vast niet altijd uitblijven, maar dat houdt het ook spicy, en zal dan nodig zijn.

Ik hoop dat het huis snel wordt verkocht, want dan kun je echt bouwen aan iets van jullie samen. Maar gaan samenwonen is op zich al een hele mooie stap!



Wacht jij totdat hij jou gaat vragen, of maakt het jou niet uit? Hier is het onderwerp trouwen (als in, wij met elkaar) nog nooit besproken, wel gaat het er soms over in het algemeen. En nog steeds dropt vriend een in mijn ogen een hint daarover, maar concrete gesprekken zijn er niet geweest. Ik voel dat hij mij zal gaan vragen, mocht het aan de orde zijn. Zo is hij, hij vindt dat dat zo hoort. Geen haast, we zijn nog heel lang samen dus het kan altijd nog.



Geniet van jullie weekendje weg, het weer zit mee! Ben blij om te lezen dat jullie stappen zetten en dat het gewoon goed zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven