(Tijdelijk) bewust single.

18-09-2013 22:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die bewust (voor nu) single blijven?

En wat is voor jullie de reden om single te blijven?



Ik ben zelf altijd veel bezig geweest met een relatie te krijgen.

Veel te veel.

Als ik dan al eens iemand tegenkwam had ik het heel snel verpest, voordat het sowieso iets kon worden.

Nu weet ik ook waarom het zo gaat en heb ik ook therapie. Niet daarvoor, voornamelijk voor dingen die met mijn vader gebeurt zijn. Maar daar komt ook wel mijn probleem vandaan met relaties.



Ik vond nu ook weer eens iemand leuk, maar ik merk alweer dat ik er echt nog niet aan toe ben.

Daarnaast weet ik niet eens of hij me ziet zitten, ik denk alleen voor seks. En daar voel ik me nu al rot over en zit telkens mijn telefoon in de gaten te houden of hij toevallig een bericht stuurt.



Maar voor nu besluit ik voorlopig dus bewust vrijgezel te blijven, totdat ik mijn gevoelens wat beter onder controle heb.

Niet omdat ik geen relatie wil. Wel om mijn eigen gevoel te sparen.



Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik.



Eerst omdat ik uit een destructieve relatie kwam en nu omdat ik voorlopig niet anders wil en het wel fijn heb in mijn eentje.

Al zo'n jaar of zes.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ben alweer een jaar of zeven alleen. Eerst bewust. Nu zou ik wel weer een leuke man willen, maar er zijn er maar zo weinig die écht leuk zijn. Dus blijf ik maar alleen.
Alle reacties Link kopieren
ik ook. Van mijn 17e tot 24e relatie gehad. En van mijn 25e tot mijn 29e. Daarna van mijn 30e tot 4 weken geleden ook een relatie.



En nu? Nu word ik over een week 32. En ik wil nu echt even single zijn. Vind het heerlijk om alleen te wonen! Want heb ook 2 keer samengewoond en nu mijn eigen plekje. Voor mijn gevoel is het prima zo. Alleen baal ik wel dat ik ook een toekomstbeeld heb met man en kinderen. Zoveel tijd om alleen te blijven heb ik geloof ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
even pas op de plaats, even rustig aan, daar is niets mis mee.



Je hoeft niet bewust vrijgezel te blijven om een contact heel erg rustig op/uit te bouwen.



Zeker wanneer je voor jezelf het gevoel hebt er nog niet aan toe te zijn kun je beginnen met een vriendschappelijke basis. Mocht later blijken dat er meer in zit kunnen jullie altijd nog doorgroeien.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
je bent te onzeker over jezelf en daarom heb je liefde en aandacht nodig van een ander, om jezelf gewaardeerd te voelen. Bevestiging zoeken zeg maar.



Leer eerst eens 100% van jezelf te houden. Dan sta je veel krachtiger in het leven.
Alle reacties Link kopieren
ik geef eerlijk toe dat ik alleen een man wil voor de seks...
wij slapen nooit.
Ja ik ook bewust! Nu alweer een jaar. Ik begin in januari aan een opleiding/cursus van twee jaar met chakra's e.d voor persoonlijke groei. Ik wil daarna mijn eigen praktijkje beginnen met coaching en healing. Ik denk dat dit mijn leven zo om gaat gooien dat een man in mijn leven op dit moment geen goed idee is.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2013 @ 23:11:

ik geef eerlijk toe dat ik alleen een man wil voor de seks...Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een lange relatie gehad, maar ik kan me voorstellen dat je dan een tijd vrijgezel wil blijven.



Snoopy_Girl, ja zo omschrijf je het wel goed.

Daarom dat ik er nu dus ook voor kies om me eerst op mijn therapie te richten.



Een man alleen voor de seks, helaas kan ik seks en gevoel niet van elkaar gescheiden houden. Anders zou ik dat ook wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nooit meer een man! En de beste seks heb ik nog steeds met mezelf, veel mannen weten niet eens wat ze doen.
Alle reacties Link kopieren
Van 23 tot 28 jaar bewust vrijgezel geweest (wel

Scharrels) de reden: ik had enorm veel onrust in mijn lijf zitten. Ik wilde me niet binden, geen rekening houden met, niet het handje pepermuntje, was niet stabiel. Nu sta ik ook sterker in mijn schoenen, heb rust in mijn leven en vind ik burgerlijk zijn met mijn vriend heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@onzekermeisje, je kan best gevoelens voor iemand hebben , en toch geen serieuze relatie met hem willen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Valentinamaria, maar als ik gevoelens krijg voor iemand dan wil ik ook meer. (Of misschien denk ik dat maar en is het idd die bevestiging die ik zoek uit onzekerheid).



Het is nogal dubbel, aan de 1e kant wil ik graag een relatie en een gezinnetje.

Aan de andere kant ben ik juist heel erg op mezelf en nogal op mijn vrijheid gesteld.

Dus in dat opzicht zou het ideaal zijn als ik gewoon iemand had waar ik af en toe seks mee kon hebben en verder niks.
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2013 @ 23:11:

ik geef eerlijk toe dat ik alleen een man wil voor de seks...Jup, zo sta ik er ook in momenteel. Waarom het hele varken kopen als je de worst ook gratis kunt krijgen
quote:boerderijgeit028 schreef op 18 september 2013 @ 23:36:

Van 23 tot 28 jaar bewust vrijgezel geweest (wel

Scharrels) de reden: ik had enorm veel onrust in mijn lijf zitten. Ik wilde me niet binden, geen rekening houden met, niet het handje pepermuntje, was niet stabiel. Nu sta ik ook sterker in mijn schoenen, heb rust in mijn leven en vind ik burgerlijk zijn met mijn vriend heerlijk.Zo tussen mijn 21-25e precies dit! Achteraf was het ook erg goed voor me .
Alle reacties Link kopieren
jep, bewust single. 8 jaar samen geweest, 6 jaar samengewoond. Met een gok en alcohol-verslaafde, wat ik 2 jaar voor vertrek pas doorhad. Nu een jaar op reis in het buitenland (yahooooo) en aan het genieten van de ONS-jes hier en daar. Vind iemand leuk nu omdat ie lekker is, maar ben na een dag of 3-4 er ook weer klaat mee. Had van mezelf nooit gedacht dat ik zo "makkelijk" daar mee om zou kunnen gaan



Als ik thuis kom is zal ik eerst bij mijn ouders logeren, zelf weer een woonplek zoeken, klussen/verbouwen en even m'n draai vinden in dat nieuwe huis. En al dan alles "goed" is ben ik weer een beetje toe aan iets nieuws.....



Al heb ik net een heul leuk bericht van een ex klasgenoot gehad, of ik na mijn reis iets samen wil gaan drinken (is dit een date of niet???) en wie weet klopt er dus geen hol van bovenstaand plan
Ik ben in elk geval niet bewust op zoek naar 'n relatie en mocht ik iemand tegenkomen wil ik beslist niet samenwonen maar latten. Ik ben geen relatiemens. Raak een stukje van mezelf kwijt in 'n relatie en kom als single veel beter tot m'n recht.
Alle reacties Link kopieren
quote:black_eyed schreef op 19 september 2013 @ 00:08:

[...]



Jup, zo sta ik er ook in momenteel. Waarom het hele varken kopen als je de worst ook gratis kunt krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik, ruim 12 jaar en dat hou ik ook zo. Geen enkele behoefte aan een vaste relatie meer.
wij slapen nooit.
Ik ben bewust vrijgezel Ik kan het nooit lang volhouden, en zeker als de ergste verliefdheid eraf is, dan kan ik het al helemaal niet meer. Ik ben onmogelijk om mee te leven, ik ben heel erg op mijzelf gericht en heb allerlei vaste ritueeltjes. Ik verdraag alleen mijn dieren om mij heen. Seks is leuk hoor, maar om daar nou een man voor te moeten nemen... nee, ik heb goede seks met mijzelf. Ander voordeel is, is dat ik geen tijdsklok heb Ik heb niets met kinderen vind ze gewoon niet leuk of schattig etc... ik riep dat als klein kind standvastig en nog steeds niet, dus ik heb ook geen man nodig voor de voortplanting. Paar ex-vriendjes wilde wel graag kinderen, het 1e wat ik zei: een relatie aan gaan mag en kan, maar ik zeg al bij voorbaat dat ik geen kids wil, dat je dat wel weet.



Ik ben erg happy, ik heb geen verplichtingen aan wederhelft hahhaa en ik kan doen en laten wat ik wil in mijn huis en erbuiten. Heerlijk dus.



Mocht er ooit een man in mijn leven komen die mij kan snappen met al mijn grillen, dan is hij welkom en kan ik ook erg lief zijn hoor, maar samenwonen dat gaat niet gebeuren en kinderen en trouwen ook niet.



Happy single dus
Van A tot Z met jou eens, SoMiDi!!
Alle reacties Link kopieren
Al meer dan 20 jaar single, ik zou niet anders willen. Na diverse relaties, waarin ik altijd minder tevreden was dan als single, besloot ik om maar es een tijdje single te blijven. Dat tijdje werd een tijd en gaat nog wel een poosje door.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dan weer wel graag kinderen, dus die heb ik ook in mijn eentje gekregen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:elninjoo schreef op 19 september 2013 @ 08:12:

Van A tot Z met jou eens, SoMiDi!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven